Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema racire led de putere?


quicknick

Postări Recomandate

De pe site-ul Z*star, opinii la Cree XP-G:

 

Montate pe un radiator generos de mare, cu pasta termoconductoare, nu se poate tine degetul pe LED mai mult de 2-3 secunde, arde.

Vad ca si pe la unii dintre voi e la fel, incep sa nu-mi mai fac atatea griji. Oricum, la 600mA nu stiu unde-s cei ~200 lumeni pe care ar trebui sa-i scoata, dupa inlocuirea unui bec cu incandescenta (25W, 220lm cred) dintr-o aplica de pe scara lumina e semnificativ mai chioara :( ... Asa ca s-ar putea sa folosesc doua MX6 intr-o aplica, situatie in care voi baga cam 400-450mA prin fiecare, reducand in felul asta si temperatura.

(Lumina s-ar putea sa para chioara si din cauza spectrului anapoda fata de incandescent).

Mai am un XM-L T6 alb-cald de 6 volti si un XP-G care bineinteles a venit pe placuta 1x1cm desi l-am comandat star... Va tin la curent dupa ce experimentez si cu astea...

Ma bucur, ca sa zic asa cand luati teapa cu leduri de mare firma :rade: care au data sheet si totul ok cu o singura mica exceptie "nu fac lumina"

Ar mai fi o varianta ,sa iti dau eu unul de 1000lm la 30lei :freaza:

Cu trei asemenea leduri ,intensitatea luminoasa este suficienta in atelierul meu de 50m2.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 33
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • quicknick

    5

  • The Stressmaker

    3

  • florinellll

    3

  • Dr.L

    2

La 480mA obti 183lm iar datorita faptului ca e alb rece (6500K) distingi mai greu obiectele ceea ce se traduce printr-o lumina chioara iar la aceasta se adauga si spectrul incomplect ceea ce aceentueaza prima problema .Leduri pt iluminat casnic sant cele cu sufix EZW ,la o temperatura de culoare apropiata de temperatura de culoare a becurilor cu incandescenta . Factorul CRI e f important in acest caz ,un bec cu incandescenta are CRI =100 . La CRI75 e pt iluminat industrial/stradal/arhitectural - exclus indoor . XM-L de 6V e EZW ,fa o comparatie vizuala intre el si 3 MX-uri -astept comunicarea rezultatelor .La XP-G trebuia sa-i semnalezi vanzatorului gresala comisa si sa-l inlocuiasca deoarece starul nu incape unde ai nevoie de patrat . Dupa inlocuire (pe banii aluia care a gresit comanda ca banuiesc ca ai platit cat a cerut ) daca nu-si cere scuze sa-l bagi in aia masi si oricum pe viitor sa nu mai cumperi de la el .

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

Prefer sa-mi iau din China decat de la Zextar. Ei isi permit sa fie porci iar noua ni-i mila de ei sa nu le stricam imaginea! Nu-i vorba de impresii pesonale ci de BANI dati. La jumatatea lunii (e vorba de anul trecut) am comandat led-uri si reflectoare, 2 si 2. Imi raspund pe un mail ca "o parte din produsele solicitate" nu le au. Deja turbam. Ii intreb tot pe mail, cat se poate de politicos, "care din produse nu le au?". Imi raspund: "nici unul din produsele comandate". Deci nu primele 2, nici ultimele 2, nici alea 2 din mijloc (adica led si reflector), ci nimic. La sfarsitul lunii, mail la 9 dimineata: comanda in curs de procesare. La ora 13:30, comanda este gata. La 13:35 comanda e pe drum! N-au intrebat nici daca mai sunt interesat, ceea ce e foarte firesc, dupa 2 saptamani! Nici n-au sunat sa afle daca-s in localitate, disponibil. Iar scuze, Zextar nu-si cere din principiu! Ce te faci daca nu esti maniac/dependent de net, yahoo mail si nu-ti verifici mailul din ora in ora, sau nu stai cu messu deschis ca sa primesti buzz-ul de mail nou?? Asa ca, daca faceti o comanda si n-au piesele, scrieti ca renuntati! :aut: Am si mail-urile de la ei, dovada.Adelaida? Comand 2 reflectoare mari si 2 mici. Pentru ca n-aveau pe stoc "mici" au pus unul "mijlociu", ca la piata la cantar. Au "gandit" ca unul mijlociu face cat 2 mici. Daca faceam pe firma comanda, ii dadeam in judecata. Poti pierde afaceri si f multi bani daca furnizorul isi bate joc de tine. Si nu intereseaza pe nimeni ca ti-a venit comanda aiurea.

Link spre comentariu

Nu inteleg de de nu dati telefon ce e aia mail ,mailul dupa ce discutati si stabiliti ce si cum,daca este strict necesar.

Eu i-am sunat pe "baietii" de la "zex",am observat ca se balbaie si m-am linistit .

Asa de "performanti" au fost ca au inchis magazinul din Bucuresti

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

Nici nu mai trebuie, am alti furnizori carora nu li s-a urcat la cap ca au o biata firmulita si ca...daca nu vrei de la ei, n-ai decat sa iei din alta parte, daca gasesti. Chiar sunt fericit ca li s-a inchis magazinul :101

Link spre comentariu

andreimihai3 ,nu trebuie sa fi persoana juridica pt proces ,se poate dovedi mai usor in calitate de firma ce neajunsuri ti-au provocat furnizorii dar si ca particular poti ,totul depinde de respectul de sine .Momentan se presupune ca persoanele fizice nu au puterea economica (banii) pt asta iar latura sociala e gura lumii :"uita si la asta!" ,"procesoman","lovit cu sula in cap" si alte la fel de magulitoare . Dar nu e tocma asa ,mediul social s-a schimbat iar unora le convine aceasta stare de fapt . Chestia cu "cetatean european si am drepturi" si e gargara in lipsa unor actiuni concertate - un partener tebuie sa fie statul . Ca oricum tot timpul nu sant bani la buget ,niste amenzi ar mai reduce deficitul . Dar nu asa merg lucrurile si asta datorita noua .Cum spune si florinelll ,un telefon (in primul rand) sau email (daca nu e posibil telefonul) si raspunsul lor imediat trebuie sa fie favorabil insotit de scuzele de rigoare .De trei ori am fost tepuit de diverse magazine din Ro -prima data chiar cu niste leduri ,a doua oara cu produse de la Oradea si a treia data de un mag online ,caz similar cu cel descris de un coforumist mai sus. La inceputul anilor '90 ,cand era cerere de piese auto de Dacia mergeam cu vanzarea prin targul de vechituri -venea un cetatea la mine sa cumpere o piesa pe care nu o aveam atunci dar avea vechinul de mai sus o avea :'O clipa ,sa ma duc pana la portbagaj ca am acolo' si ma duceam la vecin de la care luam piesa cu 10 lei ,ma intorceam si o vindeam cu 12 -cam asa procedeaza si firmele din Ro si mai nou si DX sau alte firme care nu sant controlate (de ebay ,de exemplu) .Vand marfa pe care nu o au si te trezesti ca primesti un produs pe care l-ai cerut acum 2 luni,de care nu mai ai nevoie (deja ai rezolvat problema) .Nu,acum am cumparat obictul ,acum trimite-l ! Daca nu poti ,anunta-ma ! gasesc cine poate . In acest fel nu apar probleme de felul celor de mai sus iar rezolvarea sta in mainile noastre. Exemplu (nu e necesar sa-l cititi dar e ilustrativ in cazul de fata) :In Germania (tara etalon pe care noi vrem sa o ajugem) sant ,printre altele , doua magazine cu specific -Louis si Polo . In magazinul Louis bate vantul iar peste drum,la Polo, e plin .Am intrebat un neamt 'de ce ?' iar raspunsul a fost : ' La Louis produsele unele produse sant mai slabe decat peste drum ' .La ledurile de putere se folosesc si heatpipeuri .

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

Sunt destui furnizori, partea buna. Ca unii nu inteleg asta, si principiile capitaliste, e altceva. Am sunat si eu, sa aflu pe unde-i comanda. Mi-au zis ca-mi trimit pe mail, de parca eu sunasem ca sa primesc mail. E clar ca daca voiam mail, ii intrebam pe mail. Le-am dat noul numar de telefon atat in detalii cont, cat si in detalii comanda, degeaba. Curierul suna in prostie la vechiul numar. In plus, cand am specificat la curierat sa fiu anuntat prealabil cu cel putin o ora, li s-a parut atat de ciudat de parca eram primul caz din viata lor. Ei suna mai intai la usa, abia apoi te cauta pe mobil, si daca nu poti in 10 minute (la traficul de acum iti ia 15 minute si sa te invarti intr-o parcare), te amana "mai pe seara" sau a doua zi, ca doar tu depinzi, ai nevoie de ei. In 2 cazuri i-am cautat eu prin oras, ca sa elimin rapid balciul. Cu telefonia mobila avem o problema! Cu ani in urma, dadeai 5E pe abonament, 180minute in retea, restul costau. Acum avem mii de minute/sms cu 5E si degeaba-i ieftin. Pierdem timp dand nr.de tel cand ne facem conturi. Situatii din astea sunt frecvente. Comand tastatura BT pt un tel Nokia tocmai de la reprezentanta din Mall. Cica vine intr-o saptamana. Trec 2, ma suna ca a ajuns, le zic ca nu pot a doua zi ca plec la mare, si incep s-o dea in fasole ca mai e cineva interesat...si ca daca nu pot... Ce era daca eram deja la mare? Sau...comand accu pt camera Nikkon de unde luasem camera, era clar ca-s interesat. Ziceau ca ma suna peste 3 zile maxim. Peste 4 am ajuns la ei-uitasera de mine. Halal. Le faceam o favoare, puteam lua acel accu de oriunde, ca-s zeci de firme pe net cu din astea. In Occident, daca esti client fidel ai reduceri, eventual bonus-uri samd. Aici e invers, se cheama ca depinzi de ei, ca tot la ei apelezi, si scad conditiile, calitatea serviciilor. Prefer sa cumpar de pe stoc. Din pacate insa, atat in electronica cat si in IT, stocurile au murit si mor. Cu ani in urma pariam ca gasesc carcasa montaj, rezistente, diode si nu voi gasi C.I.-ul. Acum au C.I.-uri ca nu mai cumpara lumea, dar le lipsesc rezistentele! Un magazin are, la R de wattaj doar atat: 1R/3W, 15R/5W si 30R/30W. Asa ca serie-paralel cat incape. Regula e simpla: nu-mi bat capu cu melteni. Gafeaza unul odata, trec la urmatoarea firma si gata. Daca ma insulta un vanzator, fie si prin atitudine, bat 10km in plus la urmatorul magazin.

Link spre comentariu

Am avut o problema cu un produs Farnell iar cand i-am anuntat (cu documentatie ,respectiv poze) m-au intrebat ce coresc :bani inapoi sau inlocuirea produsului/produse in contravaloare . Distribuitorul din Ro nu ma crezut si a cerut 101 teste si probe la agentul ales de el (incadrat la categoria 'habar n-am' ,agentul) . Oricum ,problema s-a rezolvat in trei luni din care 5 min Farnell iar restul la firma din Ro . Asa ca mai bine cumperi direct de afara (prin pachet asigurat) iar in eventualitatea unei probleme produsul se inlocuieste sau bani inapoi.

Link spre comentariu

@tyc - voi face testele imediat ce ma eliberez un pic, momentan ma lupt (si) cu o renovare...Referitor la ultimele postari, confirm ca experienta cu Zex-ul a fost una neplacuta. Am comandat ledurile pe 8.11, asteptandu-ma sa le primesc a doua zi, asa cum se lauda pe site. A doua zi a venit doar un telefon din partea lor, anuntandu-ma ca n-au pe stoc XM-L-ul si trebuie adus din Germania, desi cand am comandat am fost atent sa fie "patratelul verde-inchis" - adica disponibil pe stoc. La solicitarea mea de a-l inlocui cu ceva disponibil si apropiat ca performante, mi-au oferit un Nichia care avea fluxul luminos undeva pe la jumatate... am zis 'pas' si a ramas sa astept sosirea... Si-am asteptat pana ieri cand au sosit... asa cum v-am zis... XP-G pe placuta 1x1 in loc de star... Nu-i mai contactez in niciun fel, oricum n-or sa vina la mine la usa sa preia produsul gresit si sa-l aduca pe ala corect, impreuna cu scuzele de rigoare. A fost prima si ultima experienta cu ei, voi comanda din .de daca voi mai dori leduri de putere.

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

Faza cu stocul o fac si altii, chiar firme IT care au ajuns magazine virtuale cu un sediu fizic gen apartament de bloc la parter. Pe site gasesti ca au in stoc, bati drumul de pomana la ei ca sa afli ca trebuie comanda. In loc sa luam de pe e-bay, amazon samd, ii mai si ingrasam prin comision. Mda, in Iasi fiind, cel mai mare HDD de laptop gasit pe stoc a fost de 750Gb, si asta tocmai in Mall :ras:

Link spre comentariu

Acu' ceva ani (inainte de criza) am cumparat un HDD de 15G de pe ebay .Am primit unul de 12G si cand am sesizat vanzatorul ca totus eu am nevoie de unul de 15 si am primit unul de 12 ,rapid au venit scuzele si a trimis altul de 15G - nu au existat discuti de felul 'cand o sa-l primesc pe cel de 12 am sa trimit pe retrimit unul de 15' ;se pare ca acolo exista practic conceptul : cine greseste plateste si se si asuma greseala .Asa ca am cumparat 1 HDD si am primit doua . De ce ? Pt ca greseala a fost din partea comerciantului si sant sigur ca cineva a platit HDD ,posibil angajatul care a selectat unul de 12 in loc de 15 .

Link spre comentariu

Pai normal ca firmele de apartament nu le au pe stoc. Dai comanda si in 1-2 zile aduc produsul. Iar daca nu pot,te anunta.N-are nici un rost sa bati drumul pana la ei,cand toti au mail si telefoane :nebunrau:

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

@tyc Ai mentionat de criza. Culmea, pe vreme de criza, cand falimentau magazinele IT, cumparam tastaturi Microsoft pe la 200-250lei, mausi Logitech si Microsoft iarasi la niste preturi de brand. Rafturile erau pline cu cutii goale de placi video vechi sau tastaturi. N-o sa uit scarba celor de la Turbozone, parca-mi faceau o favoare ca-mi vindeau ceva. Apropo de HDD, m-a surprins o garantie, data nu de furnizor, ci data direct de Seagate. Adica in caz de problema, ma rafuiesc direct cu ei, furnizorul luandu-si astfel o belea posibila de pe cap. Noi am fost o piata de testare a unor produse de multe ori indoielnice: tastatura laser Logitech cu proiectie, a caror taste Space, Ctrl, Alt abia mergeau, trebuia sa bati in masa ca sa le ia la a 2-a a 3-a incercare. Sau ochelari LCD cu 2 display-uri 640x480 puse cu intrarile in paralel-1300lei. Puteau fi facuti stereo. Tot felul de rack-uri pt HDD 2.5" la care crapa stabilizarea, sau le murea cablul :ras: Nu mai zic de pocket pc-uri, palm-uri care nici nu se mai cauta. Cu 3 ani in urma, windows mobile 5, 400Mhz, 128Mb ROM, 64Mb RAM era o treaba. A trebuit lumea sa cumpere ce se gasea, ca apoi sa le dam drept sh-uri. Cum falimenta cate o firma din asta de apartament, plesneam de fericire! :85@Dr.L O firma avea si adrese de messenger, si ciumpalacii stateau pe invizibil si nu voiau sa raspunda, asta pentru un biet 4Gb RAM de laptop, care inca nu era pe stoc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări