Administratori Badman Postat Noiembrie 18, 2012 Administratori Partajează Postat Noiembrie 18, 2012 Credeti ca acest batiu s-ar putea realiza din tabla(placi) sudata ? La ce pret are cate unu chiar chinezesc ma gandesc sa incerc realizarea in regim propriu a unui mastodont de asta, acesta are 8 tone si cum nu am gasit o turnatorie de fonta care sa ceara mai putin decat as cumpara utilajul complet ma gandeam sa-l fac.Placile de tabla vor fi debitate pe plasma iar acolo unde "se vede" si ar trebui sa aiba o calitate mai buna vor fi debitate pe laser sau jet de apa. Dupa ce se sudeaza tot ma gandeam sa ii inrosesc cu torte(trebuie multe) sa-l detensionez iar pe suprafetele pe care vin sinele de ghidaj sa incerc o frezare cu o freza prinsa direct pe el cu ajutorul unor ghidaje. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 18, 2012 Partajează Postat Noiembrie 18, 2012 Da cu amicul meu ai vorbit de freza aia mare?Grig Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 18, 2012 Autor Administratori Partajează Postat Noiembrie 18, 2012 n-am vorbit, am tot cautat pe aici prin zona ca e nasol rau cu transportul din timisAlta varianta mai micuta, asta are doar 3 tone(tonele astea le au complet echipate). Care credeti ca ar fi mai usor de realizat sau ar fi mai buna varianta de constructie ? Pe ele vreau sa frezez batiurile pentru altele la fel de mari ce le voi realiza in viitor(daca nu ma plictisesc sau descurajez si las totul balta) Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 19, 2012 Autor Administratori Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 Nimeni... nimic ? Dar de beton polimer ce parere aveti ? Link spre comentariu
bcristian Postat Noiembrie 19, 2012 Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 Esti sigur de greutate (8 respectiv 3 tone)?Este desigur posibil sa nu-mi dau seama de cat de mari sunt de fapt masinile, dar asa cum imi par mie greutatea aia e mult prea mare.Am vrut la un moment dat sa cumpar o masina in 5 axe (FQ), si avea 6.5 tone in conditiile in care axele de rotatie erau executate de masa, nu de capul de frezare. Link spre comentariu
alin 105 Postat Noiembrie 19, 2012 Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 O parere, nu de expert...1.O varianta mai mica e mai usor de facut2.Se poate face face, in conditiile in care poti asigura frezarea suprafetelor pe care vin asezate sinele, eventual cu rectificare dupa aceea ar fi si mai bine.Aici se poate gandi o abordare pe etape...3.De incalzitul cu torte eu zic ca poti sa uiti.La cele dimensiuni , nu ai nici un control asupra temepraturii si vei avea diferente mari de temperatura intre un punct si altul.Mai degraba vei induce tensiuni suplimentare decat sa realizezi o detensionare.4.Masinile originale is din fonta...tu vei putea sa le faci doar din tabla de otel...poate ca o supradimensionare ar putea compensa diferentele...O varianta la care m-am mai gandit ( si eu intentionez constructia unei masini de frezat, dar de dimensiuni mai mici, in conditiile in care voi pleca de la masa existenta de masina de frezat, mai am nevoie de axa Y+capul de lucru download/file.php?id=22033&mode=view) ar fi umplerea cu beton (obisnuit, preparat doar cu nisip, nu cu pietris) a cavitatilor interioare.Greutatea si stabilitatea vor creste mult,se vor micsora vibratiile, etc. Link spre comentariu
katran Postat Noiembrie 19, 2012 Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 Credeti ca acest batiu s-ar putea realiza din tabla(placi) sudata ? La ce pret are cate unu chiar chinezesc ma gandesc sa incerc realizarea in regim propriu a unui mastodont de asta, acesta are 8 tone si cum nu am gasit o turnatorie de fonta care sa ceara mai putin decat as cumpara utilajul complet ma gandeam sa-l fac.Placile de tabla vor fi debitate pe plasma iar acolo unde "se vede" si ar trebui sa aiba o calitate mai buna vor fi debitate pe laser sau jet de apa. Dupa ce se sudeaza tot ma gandeam sa ii inrosesc cu torte(trebuie multe) sa-l detensionez iar pe suprafetele pe care vin sinele de ghidaj sa incerc o frezare cu o freza prinsa direct pe el cu ajutorul unor ghidaje.Sa fiu al dracului ...ce misto arata chestia !!! Ar trebui sa mearga din tabla de 10-15mm , taiata cu plasma , sudata profi ( TIG -MIG ) ... Nu stiu cat de rigida o sa fie , dar probabil ca se poate umple cu ceva beton sa-i dea greutate ... Faza cu frezarea/rectificarea suprafetelor unde ar trebui montate ghidajele e spinoasa ... daca nu pui sinele alea drept ( alea pe care montezi utilajul de frezat/rectificat ) esti in pom . Plus ca nu prea mai poti misca masina ... suprafetele rectificate tre' sa cada in acelasi plan si paralele , si la unghi de 90 cu cele de pe axa vecina ... Proiectul asta e chiar destept ...daca s-ar apuca cineva de el ( cineva care ar avea posibilitatea de a prelucra tabla de otel groasa de 20mm / plasma ) . Restul de probleme sunt relativ usor de rezolvat ( componente de miscare , motoare , electronica ... ) . Link spre comentariu
rasputin Postat Noiembrie 19, 2012 Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 La opt sau chiar trei tone, un batiu pentru maşină uneltă, nu văd a fi realizabil. Proiectarea structurii nu ar fi o problemă. În fapt nu rezistenţa mecanică a structurii vă va da bătaie de cap, din punctul ăsta de vedere construcţia ar ieşi chiar cu o masă mai mică. Problemă văd a fi rigiditatea maşinii, oţelul e un material elastic, construcţia va prezenta vibraţii. Doar pentru a vă face o idee, modulul de elasticitate longitudinal al oţelului carbon este 2-2,1x10^6 (la puterea şase) daN/cm^2 al fontei se încadrează în plaja 1,15-1,6x10^6daN/cm^2. Modulul de elasticitate transversal al oţelului este 8,1x10^5 (la puterea cinci) daN/cm^2, al fontei este 2,1x10^5 daN/cm^2Contracţia transversală a celor două materiale nu ar fi o problemă, au valori asemănătoare.Pentru că tot sînteţi la stadiul cînd vă ordonaţi ideile, şi pentru că aţi adus în discuţie o variantă cu structura din beton, merită de reţinut că modulul de elasticitate al betonului, în funcţie de marcă, se încadrează în domeniul 0,14-0,23x10^6daN/cm^2.Cele de mai sus îşi găsesc rezolvare prin calcul şi proiectare optimă a construcţiei sudate, chiar şi parte din tensiunile şi deformaţiile specifice procesului de sudare se pot reduce prin proiectarea structurii. Dacă aţi fi realizat o carcasă, de reductor să zicem, puteaţi sări peste faza cu detensionarea, în acest caz nu.Aşa cum a mai specificat un coleg, ce îndemnaţi să faceţi, va produce noi tensiuni şi deformaţii. Rămîne ca viabilă doar recoacerea de detensionare, adică încălzirea în cuptor la 550-650 grade celsius, menţinerea la această temperatură un timp dictat de grosimea tablei şi apoi răcirea treptată, tot în cuptor.După cum se vede soluţii sînt, necazul ăl mare este cel legat de preţ, în mod sigur preţul va fi peste cel al chinezăriei, şi asta atît în varianta construcţie sudate cît şi turnarea batiului din fontă. Dvs îndemnaţi să realizaţi un unicat, chinezul a gîndit treaba cel puţin la nivel de serie mică.Acu`, ce am să spun nu trebuie gîndit ca fiind sfat, e doar alegerea meaEu înclin spre varianta din beton, fie beton monolit cu armătură metalică fie structură din ţevi (tuburi metalice) sudate în care se toarnă beton. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 19, 2012 Autor Administratori Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 Am mai studiat un pic problema, ba chiar m-am apucat sa proiectez structura sa vad ce iese. In legatura cu tonele astea... daca cei care le fac mint atunci mint si eu dar masinile sunt enorme, prima are curse de 1100x600x600mmEu ma gandeam sa aleg placi de otel cu grosime mare, de minim 15mm si maxim 40mm dar dupa ce am mai citit se pare ca asta trebuie ales in functie de otelul utilizat ca altfel fac risipa degeaba Link spre comentariu
alin 105 Postat Noiembrie 19, 2012 Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 Pana acuma am cochetat ( referitor la constructia masinii mele de frezat) cu ideea de tevi rectangulare de cc 150x150 cu perete de 6-8 mm sau mai mari, umplute cu beton. Acuma ma intreb cum ar fi o constructie a batiului integral din beton, prevazut cu armaturi, turnat in cofraje , in care sa fetele pe care stau ghidajele sa fie din placi groase de otel 15 -20 mm, incluse din faza de preturnare beton, placi care sa fie rectificate ulterior pt obtinerea geometriilor corect.Mai exact, placa -fatza a masinii sa constituie si una din fetzele cofragului.Costurile ar scadea fantastic.evident, dupa turnare, partea de beton a batiului se paote cosmetiza- placi de tabla de 1 mm, frumos lipite cu adezivi epoxidici, vopsite...Mno,masinaria sa nu arate ca stalpu` din grajd... PS.pt varianta ultra-ultra low cost, se poate trage un glet urmat de un tapet in romburi... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 19, 2012 Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 Pe vremea cind am lucrat la Balanta Sibiu am asistat la un proiect pentru Autocamioane Bv care a implicat realizarea unui batiu de vre`o citeva tone.Era din placa de otel cam de 30mm , inaltimea lui era de aprox 2m .Sudarea a fost facuta de o echipa care suda sincron pentru a limita deformarile.Tin minte ca nu l`au sudat preincalzit insa dupa finalizare l`au pus intr`un cuptor de TT pe gaz.Cinstit vorbind mie nu de sudura mi`e teama de fiecare data cind ma apuc de ceva ci de acel unghi de 90grd la care trebuie sa ajung! Este realizabila clar structura , precis mai ieftina decit a face turnare .Eu in situatia asta asi contacta un inginer cu specializare in tehnologia sudurii pentru o fisa tehnologica. Probabil Emil Matei ar avea ceva idei mai bune despre problema asta. Referitor la freza mare , e adevarat ca`s aprox 600Km de aici la Buc. insa nu`i imposibil de rezolvat transportul. Totusi eu zic sa incerci un telefon poate obtii un pret bun si atunci chiar se merita.@Alin ,Da la aia low cost ??O gresie , marmura , ceva? Desi la marnura trebuie structura de cupru sa nu iasa rugina da noi sintem obisnuiti cu ea!Grig Link spre comentariu
rasputin Postat Noiembrie 19, 2012 Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 Legat de grosimea tablelor, nu-i tocmai inginereşte a se impune o anume grosime, firesc e ca această grosime să o dicteze nivelul efortului la care este supusă piesa. Tot acest efort va dicta şi înălţimea cordonului de sudură. Revin însă la ce am mai spus, nu rezistenţa mecanică a construcţiei e de natură să dea bătaie de cap, stabilitatea la vibraţii e problema problemelor.Ca să fiu mai bine înţeles, că iau seama că modulul de elasticitate nu a avut izbîndă ( în fapt chestiunea este simplă, opusul elasticităţii este rigiditatea), loviţi cu un ciocan un bloc de fontă şi apoi unul de oţel.Ca şi observaţie, fonta nu are valenţe audiofile, oţelul însă, chiar dacă nu va trece drept diapazon, ceva valenţe audiofile va arăta că are.Deci vibraţiile şi tensiunile inerente procesului de sudură, cred că sînt duşmanii acestui proiect.Ca sort de tablă eu vă îndemn spre tablă laminată , OL15...Ol37, să poată fi uşor sudabilă. Dacă îndemnaţi la sorturi mai cu fiţe, sînt şanse să aveţi parte de o problemă în plus, anume preîncălzirea lor. Link spre comentariu
alin 105 Postat Noiembrie 19, 2012 Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 ...Ca să fiu mai bine înţeles, că iau seama că modulul de elasticitate nu a avut izbîndă ( în fapt chestiunea este simplă, opusul elasticităţii este rigiditatea), loviţi cu un ciocan un bloc de fontă şi apoi unul de oţel.Ca şi observaţie, fonta nu are valenţe audiofile, oţelul însă, chiar dacă nu va trece drept diapazon, ceva valenţe audiofile va arăta că are.Deci vibraţiile şi tensiunile inerente procesului de sudură, cred că sînt duşmanii acestui proiect....Am luat in considerare datele prezentate de dvs cu modulul de elasticitate si is convins ca is corecte.La comparatia directa intre otel, fonta si beton, betonul e de departe cel mai promitator.Daca sudurile induc tensiuni iar cuptoarele si tratamentele termice de asemenea scala care ar fi dezavantajul batiului din beton? Link spre comentariu
Vizitator Dulgherul Postat Noiembrie 19, 2012 Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 Dar de ce este neaparat cu sudura??eu zic ca se poate face si cu imbinari mecanice. Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Noiembrie 19, 2012 Autor Administratori Partajează Postat Noiembrie 19, 2012 Nu poti face o imbinare cu suruburi la asa ceva ca nu ar fi economic si probabil imposibil practic de a face tot batiul asa. M-am gandit si la beton si chiar am studiat problema dar e greu de obtinut un beton de calitate, este o firma in Germania care toarna de astea, iti fac ei tot chiar si cograjul dupa proiect dar inca nu am intrebat de pret. Masinile cnc DATRON cica ar fi facute din beton dar nu am cautat amanunte, oricum nu cred ca este un beton clasic. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum