Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

vehicul motorizat pt persoane cu dizabilitati versiunea 2


chinezu_cata2000

Postări Recomandate

prima versiune a fost un succes am depasit bugetul alocat cu 100% adica costul final pentru proiest a fost de 4000 ron rolul primei versiuni ale vehiculului era sa se deplaseze cu motorul electric cu 10 km/h cu motorul cu ardere interna cu 25 km/h si sa ajunga de la o lungime minima de 88cm la 140 cm

acum pentru ca a venit iarna am proiectat un model pt iesit prin zapada versiunea 2

 

lungimea vreau sa fie de 88cm minim si maxim de 140cm latimea tot de 60cm ,roti voi folosi de atv de 145/70/6 motor electric tot MY dar de 500w tot la 24v pentru tractiunea pt rotile din spate, tot pt tractiunea pt rotile din spate voi folosi un motor 2t pocket bike de 50cm3 -3,5cp pe benzina

versiunea 2 va avea tractiune integrala si pentru rotile din fata voi folosi un motor electric tot MY dar de 120w tot la 24v sasiul sau cadrul, cum vreti sa-i spuneti va fi facut tot din tevi patrate din otel de 30/30/2mm si 25/25/2mm dar si alte tevi de 20/20/2mm si 15/15/1,5mm

 

la poza 36 am o problema vreau sa-l fac cu tractiune si pe rotile din fata si m-am gandit asa, pentru ca rotile sa se invarta cu viteze difeite pentru a lua viraje usor

am nevoie de doua piese similare unui butuc de bicicleta de la pinioanele rotii spate ,atunci cand biciclistul pedaleaza foile , prin lant invarte pinioanele rotii spate daca biciclistul nu mai pedaleaza si se afla la vale roata se invarte in continuare

 

acum iau doua butucuri de bicicleta, le scot de pe exteriorul lor pinioanele si le sudez impreuna la exterior acel exterior va fi antrenat de un motor electric de 120v acum fiecare din cele doua piese va antrena din interior cate o roata , butucul stang-roata stanga-fata , butucul din dreapta roata dreapta-fata

 

acest butuc de bicicleta este prea lat pt ce-mi trebuie mie am nevoie de o piesa ca asta cu latime maxima de 27mm si sa suporte o forta de tractiune de 60Nm

 

 

post-65482-139829522322_thumb.jpg

post-65482-139829522337_thumb.jpg

post-65482-139829522351_thumb.jpg

post-65482-139829522366_thumb.jpg

post-65482-139829522396_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • chinezu_cata2000

    4

  • ggi

    1

am cumparat rotile dar cea mai mare problema o am cu rotile din fata vreau sa pun un motor electric sa antreneze rotile din fata printr-un reductor si nu ma pricep prea bine dar incerc sa-l fac folosind cuplaje sau cruci cardanice cu diametrul exterior de 20mm si lungi de 40-45mm care se pot indoi la maxim 45 de grade foto 1481 piesele sunt 1-2-3-4mai am nevoie de doua amortizoare, patru bascule si un sistem simplu de directie care sa roteasca rotile la maxim 35 de grade stanga-dreapta acum, la screenshot 036 am in interiorul sasiului doua butucuri de bicicleta din interiorul butucurilor pleaca doua bare separate din otel si se leaga la cuplajele cardanice 2 si 3 din fotografia 1481cele doua butucuri din interiorul sasiului vor vi cuplate intre ele cu o teava sau ceva doar la exterior si cele doua piese vor deveni o singura piesa care va fi antrenata de un motor electric printr-un reductorce vreau sa fac este foarte complicat dar altfel nu stiu asa ca astept alt opinii si pareri despre cum sa fac sistemul de directie complet sper sa aibe cine sa-mi dea cateva indicatii

post-65482-139829529658_thumb.jpg

post-65482-139829529684_thumb.jpg

post-65482-13982952971_thumb.jpg

post-65482-139829529723_thumb.jpg

post-65482-139829529747_thumb.jpg

Link spre comentariu

Salut !

Daca ai facut deja sasiul din desen, o sa fie un pic mai complexa treaba cu rotile fata, pentru ca si-asa au in spinare sarcina tractiunii si a amortizarii, iar daca le mai dai de lucru si cu directia... mna, sunt o seria de sarcini suplimentare acolo, in special torsiuni si/sau forfecari. E un risc calculat; insa se poate daca adaptezi sistemul de directie/suspensie/tractiune de la o masina (Dacia 1300, de ex.), sistem ce poate fi luat de la fier vechi. E mult de munca, dar e mai sigur.

Pe de alta parte, daca nu ai construit inca sasiul, eu ti-as propune o alta solutie verificata de la inceputurile vehiculelor motorizate; e vorba de solutia cu doua trenuri separate; nu prea ma pricep eu la desen, dar atasez o schema simpla. Treaba e ca aceasta solutie e aplicata si astazi la toate vehiculele care au de lucru cu sarcini mari relativ la capacitatile lor si care merg cu viteze reduse pe terenuri neaderente (zapada, noroi, etc). Cum am inteles ca pe zapada ai nevoie sa mearga vehiculul ce-l proiectezi si banuiesc ca nu vrei sa faci raliuri cu el , eu zic ca ar ficea mai buna solutie.

E buna si solutie propusa de tine, cea cu trei task-uri pentru puntea fata, insa e mult mai scumpa din cauza casetei de directie si a arborilor flexibili pentru tractiune; si, fie vorba intre noi, acei arbori prezentati de tine sunt potriviti doar pentru viteze de rotatie extrem de mici; pentru proiectul tau, ar trebui alt model de arbori, cu rulmenti cu ace, nu cu lagar prin frecare si cu articulatie homocinetica, pentru ca se produc niste forte cam greu de controlat acolo cand, de exemplu, virezi in accelerare si acu' nu ca ti-ar rupe sasiul fortele astea, insa duc la un conflict ce ajunge in final sa-ti fure extrem de mult din puterea motorului, exact atunci cand ai mai multa nevoie de ea.

Una peste alta, ce-ti propun eu este iefti, foarte fiabil, verificat in timp si usor de costruit; in plus, randamentu tractiunii este foarte ridicat, nefiind nici un conflict de forte care sa-ti reduca din putere, astfel poti folosi un motor mai putin puternic pentru aceleasi rezultate.

E doar o idee, se poate dezvolta...

 

LE: Pe trenul fata pui motoru+ansamblu tractiune, pe trenul spate pui bateriile+anexe; astfel ai si un oarece echilibru al sarcinilor; scaonul ocupantului e pus cam la mijloc, deasupra boltului de la imbinarea celor doua trenuri, prins de trenul spate, pentru a asigura o directie usoara si pentru a pastra disipersia greutatilor pe roti; ghidonul este prins fix pe trenul fata.

 

Posted Image

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

inca nu am reusit sa ajung la un atelier in care sa tai sa sudez si sa fac la strung piesele pentru a construi masina cu roti de atv cu care credeam ca o sa pot iesi din casa iarna asta, am avut o promisiune de la cineva dar nu a avut timp sa se ocupe si cred ca nici pe viitor nu o sa aibe timp sa construiasca masina, persoana respectiva asa ca cine ma poate ajuta cu taiatul si sudat-ul unor tevi din otel, de facut la strung cateva piese va rog sa-mi dati un mesaj. acum mai am inca o problema la masinuta pe care o am deja construita si care este functionala am rotile foarte strambe si imi este frica sa mai ies cu ea sa nu se rupa, rotile trebuie indreptate si nu stiu unde se pot indrepta sau cum se pot indrepta rotile sunt de roaba din tabla de 0,5mm cu camera mai am putin indoit sistemul de directie care trebuie si el indreptat.cam asta este cine ma poate ajuta va rog sa o faceti.

post-65482-139829575111_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări