cirip Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 @ghermanadina, Raspunsul dat de @gabiferaru este primul raspuns scurt si la obiect. Exprimarea profului, daca intr-adevar ii apartine, este incorecta. Corect este "timp de o ora", nu "intr-o ora". "timp de o ora" sugereaza inmultirea cu intervalul de timp, spre deosebire de "intr-o ora" care sugereaza impartirea la timp, care este incorecta. Pur si simplu ignora aberatiile de genul celor de mai jos. 1. cons.1: 10amp/ora * X ore/luna*U(220V)=... KW 2. cons.2: 1amp/10 ore=0,1Amp/ora Autorului ii recomand cu caldura sa citeasca postul asta viewtopic.php?p=1131699#p1131699 Link spre comentariu
leoncris Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 Draga selena , stimati domni , ce am scris in prima postare si revin ca sa se inteleaga,pentru ca intradevar fizica este o stiinta exacta, este ca :raportarea la consumul a 2 consumatori se face in aceeasi unitate de timp, adica 1h , iar tariful este stabilit in lei/Kwh.Nimic mai mult. Dar ce sa inteleaga un buticar de chinezarii,lance boanta , marcat de sindromul provincialului care apare cand si cand pe forum ca o fantoma a carei poza o si mentine la profil si vrea sa epateze folosind "cuantiza" costul , in locul termenului simplu "determina" costul.Apreciez insa ca ori de cate ori gafeaza'si toarna cenusa'n ... cap.Ar face bine s'o mai faca si pentru neutilizarea corecta a literelor "â" din "a" şi la "î" din "i" in conformitate cu Hotărârii Adunării Generale a Academiei Române din 17.02.1993 . Asa'i cand intervine legea bunului plac ! Acum ca proful nu este calificat , cum spunea cineva mai sus,releva nivelul sistemului de invatamant de la "dascal" pana la elev. Link spre comentariu
misuraelectronic Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 1-- nu sufar de nici un sindrom al provincialului , tataie...si nici nu doresc sa epatez pe nimeni ! am locuit 15 ani in capitala si sint satul de bucuresti pina in git...! 2-- diferenta intre mine si matale este ca eu nu sint vinator de posturi ca dvs si pot dormi noaptea perfect orizontal , chiar daca nu mi-am facut ratia zilnica de 14...15 postari pe elforum ...! unii mai au si treaba pe la afacerile lor , nu numai sa bata cimpii pe net...!3-- domnisoara ghermanadina a pus o intrebare simpla ...! punct...! diferenta intre mine si matale este ca eu i-am raspuns concret si corect , mai mult sau mai putin amanuntit , iar dvs ati lansat niste scenarii complet aberante , cu asa-zis capcane tehnice si subterfugii lingvistice ale profesorului , de parca intrebarea aia complet banala de electrotehnica ar fi la vreun curs cia / fbi / mossad / sri de dezinformare si /sau manipulare ..! 4-- cunosc oarecum citiva ingineri de paie ude --- nu dau nume , ca nu e frumos --- care sint niste timpiti sadea si care spun in majoritate cretinitati cind deschid gura si/sau tasteaza cite ceva pe forum...! nu cred ca v-ar placea sa va introduc pe acelasi palier , de aceea , va propun sa va recunoasteti deschis greseala...! daca nu , atunci va informez cu un profund dispret ca faceti de ris numele de INGINER si ca meritati sa va intoarceti la clasa a 10 a si sa studiati cu atentie capitolul referitor la SARCINA ELECTRICA ...!5-- va rog sa ma scutiti cu timpeniile cu diacriticele , ca nu-si au rostul in acest context...! e o divagatie complet inutila ...! nu mai bine ii raspundeti concret drei ghermanadina...? cind plateste mai mult...? cazul a sau cazul b...? Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 Problema se putea rezolva simplu în modul următor.Indicii "1", respectiv "2" se referă la primul, respectivcel de-al doilea consumator.Raportul celor două energii consumate va fi :E1/E2 = (U1 x I1 x T1)/(U2 x I2 x T2)Deoarece U1 = U2 = 230 V, se poate simplifica şi avem :E1/E2 = (I1 x T1)/(I2 x T2) = (10 x 1)/(1 x 10) = 1,de unde rezultă E1 = E2.Ideea e că raportul energiilor conduce implicit şi la raportultimpilor, deci nu este nimic greşit în a scrie raportul a douăenergii consumate în timpi diferiţi.În ceea ce-l priveşte pe autor, mă raliez opiniilor anterioare,acea prezentare în Powerpoint abundând în exprimări care nuau nimic în comun cu electrotehnica.E trist că se întâmplă tocmai la un liceu cu profil electrotehnicşi din păcate acest lucru nu e decât vârful aisbergului. Link spre comentariu
Selena Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 Citat: " Draga selena , stimati domni , ce am scris in prima postare si revin ca sa se inteleaga,pentru ca intradevar fizica este o stiinta exacta, este ca :raportarea la consumul a 2 consumatori se face in aceeasi unitate de timp, adica 1h , iar tariful este stabilit in lei/Kwh.Nimic mai mult." Sunt foarte atent la ce scriu aici, pe forum, asa ca nu se pune problema sa ma corectezi, sau sa ma inveti o alta fizica. Iti repet: nu exista marime fizica definita ca raportul intre intensitatea curentului si durata ciurculatiei sale, adica nu exista definit (nu este in nici un fel util a fi definit) raportul I/t, cu unitatea de masura A/s sau A/h. Totusi, tu introduci aceasta inovatie si, ca urmare, tragi concluzie eronata despre energie. Singurele marimi in legatura cu I sunt: puterea (IU), energia (IUt), densitatea de curent (I/S) si sarcina electrica totala transportata de curent (It). Este clar? Daca doresti sa imparti I la ceva, ai o singura posibilitate: I/S, adica intensitatea curentului impartita la aria sectiunii transversale a conductorului, marime numita densitate de curent, utila la alegerea sectiunii conductorilor de bobinat, sau a latimii traseelor circuitului imprimat. Ca meserias in a descalci rationamentele intotocheate ale celor ce invata prin diverse scoli, te asigur ca inteleg perfect rationamentul tau, nu este nevie sa repeti, ca si cum as fi greu de cap. Intradevar, incepi corect fraza, adica scrii: "raportarea consumului a doi consumatori se face in aceeasi unitate de timp, adica o ora 1h... ". De acord, raportul intre energia consumata si durata (numarul de ore transf. in secunde) ne va da puterea consumatorului (Joule pe secunda, Watt). Aici folosesti corect formula puterea=energia totala/durata. Puterile vor rezulta diferite, una de 10 ori mai mare decat celalta. Dar energiile inregistrate de contor vor fi aceleasi, pentru ca se compenseaza puterea mai mica prin durata mai mare a consumului. Tu ajungi insa la concluzia ca energiile consumate sunt diferite, din cauza ca introduci in calcule acea nefericita impartire a intensitatii curentului la durata... Nu are nici un sens, nici o utilitate. Daca intr-un circuit circula timp de 10 ore un curent de 1A, nu inseamna ca in fiecare ora din cele 10 curentul a fost de 1/10, adica de 100mA. Tot timpul celor 10 ore curentul a fost de 1A. Nu imparti curentul la durata, chiar daca matematic se poate (numitorul este nenul), dar fizic nu are nici un sens aceasta operatie. Nu mai blamati pe profesorul elevei. El a utilizat in prima instanta limbajul "comercial" de la Renel, in enunt, ca o prima abordare a problemei, ca sa constituie cadrul practic, prozaic al intrebarii. De unde stiti ca, la verificare, nu a adus precizari despre exprimarea corecta, riguroasa? De exemplu, poti sa zici, pe moment, la priza avem doi douazeci, ca asa zice poporul cel smecheresc, insa ulterior atragi atentia ca doi douazeci inseamna mai degraba 2,20V decat 220V. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 Nu stiu in ce an este la liceu d-ra @ghermannadia,banuiesc ca este clasa a X-a.Avind in vedere ca este la un liceu cu profil electrotehnic,cred ca ar trebui sa cunoasca legea lui Ohm care de altfel este foarte simpla.Constat cu ingrijorare ca nivelul elevilor de liceu este din ce in ce mai scazut,dovada aceasta intrebare pusa de domnisoara @ghermannadia.Ce asa mare scofala sa faca o inmultire si cu asta sa afle raspunsul.Oare a pus mina pe carte si a rasfoit-o inainte de a posta intrebarea?Daca ar fi facut minimul de efort de a se uita in carte nu ar fi mai pus nici o intrebare.Dar de: este foarte greu sa citesti si sa-ti pui mintea la contributie.Nu mai bine i-ti dau altii mura-n gura?Ce-o fi de capul acestor elevi, habar n-am.Oricum proful a pus corect intrebarea,intr-un mod cit se poate de simplu.Raspunsul trebuia sa fie deasemenea dat simplu,fara tot felul de divagatii. Scuze de off topic. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 Oricum proful a pus corect intrebareaCorect ?!!Un fragment din enunţ :"... cand un consumator consuma 10 amperi intr-o ora..."Să-mi fie cu iertare, dar acei copii trebuie să ştie să coreleze termenii din manualul de fizică cu acest limbaj "de Renel" (după cum îl denumea cineva, deşi eu cred că mai are foarte mult până să ajungă la acel rang) ? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 Oricum proful a pus corect intrebareaCorect ?!!Un fragment din enunţ :"... cand un consumator consuma 10 amperi intr-o ora..."Să-mi fie cu iertare, dar acei copii trebuie să ştie să coreleze termenii din manualul de fizică cu acest limbaj "de Renel" (după cum îl denumea cineva, deşi eu cred că mai are foarte mult până să ajungă la acel rang) ? Da, aici aveti dreptate.Corect ar fi fost sa precizeze ce fel de aparat este acel consumator ,bec,resou ,tv,calculator,etc.Poate ca @ghermanadina nu a spus daca proful a precizat despre ce fel de consumator este vorba,pentru ca este putin probabil ca nimeni din clasa sa nu fi intrebat proful despre ce fel de consumator este vorba,mai ales ca nici unul din clasa nu stia raspunsul la aceea intrebare.Eu ramin la parerea ca elevi in general nu prea pun mina pe carte si acest lucru este ingrijorator. Link spre comentariu
leoncris Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 GEO , nu'i vorba de consumatorul in sine , ci de formularea nefericita "consuma 10 amperi " Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 GEO , nu'i vorba de consumatorul in sine , ci de formularea nefericita "consuma 10 amperi "Probabil ca acel prof este unul din aceia care la concursul de titularizarea obtinut o nota de toata jena.Pacat ca sint astfel de profesori in licee,in scoli in general.De altfel nici cu elevii nu trebuie sa ne fie rusine.Le e draga scoala precum pisica ciinelui.Fac scoala pentru ca trebuie sa o faca sau ca asa vor parintii,nu pentru ca vor intradevar sa faca ceva cu, cunostintele acumulate in liceu.De fapt nici nu prea stiu ce vor sa faca.Pacat,mare pacat!Scuze de off topic. Link spre comentariu
Liviu M Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 Pacat ca sint astfel de profesoriPacat ca nu stim exact daca proful chiar a spus asa, sau ce a spus el s-a metamorfozat pe drum in formularea ajunsa pe forum. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 Iată un exemplu din aceeaşi prezentare în Powerpoint.Ce părere aveţi de modul de exprimare folosit în enunţul problemei nr. 9 ? Link spre comentariu
Liviu M Postat Noiembrie 16, 2012 Partajează Postat Noiembrie 16, 2012 Din catre am inteles eu, autorul prezentarii (PP) si proful din primul post nu-s aceeasi persoana. Power-pointul a fost mentionat prima data de miticamy ca sursa de informatii pentru ghermanadina. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 16, 2012 Partajează Postat Noiembrie 16, 2012 Pentru aceste comentarii ar fi trebuit sa deschidem o extensie la Bodega. Si totusi nimeni nu a remarcat ca domnisoasa a aflat de Elforum si s-a inregistrat pt a merge la scoala cu tema facuta. Poate ar fi bine sa nu o speriem ca sa revina si chiar sa ne recomande colegilor. CITAT: singur click simultan pe toate calculatoarele reţelei. Orice sugestie, observaţie sau întrebare despre această lecţie puteţi trimite pe adresa autorului acestui set de lecţii : [email protected] Prin observaţiile dvs. puteţi contribui la perfecţionarea acestui set de lecţii .Vă mulţumesc Si ar trebui sa trimiteti o parte din observatii d-lui Laurentiu. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Noiembrie 16, 2012 Partajează Postat Noiembrie 16, 2012 @Liviu M:Evident că nu-i vorba de una şi aceeaşi persoană, însă am vrut să subliniez un fapt (generalizat, din păcate), şi anume exprimarea total atehnică a unor cadre didactice a căror sarcină ar trebui să fie (printre altele) şi formarea unui limbaj corespunzător. Este un aspect important, mai ales la un liceu cu profil tehnic.Nu mă mir că în aceste condiţii avem absolvenţi cu studii superioare care pocesc într-un mod înfiorător limbajul tehnic. Personal am întâlnit foarte mulţi din această categorie şi mărturisesc sentimentul de revoltă pe care aceştia mi-l provoacă atunci când se văd puşi în situaţia de a discuta probleme tehnice.Prefer să-i înţeleg pe copiii care au parte de asemenea dascăli, decât să le găsesc vreo scuză acestora din urmă. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum