Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Becuri faza scurta si faza lunga arse simultan


Vizitator robi1974

Postări Recomandate

Vizitator robi1974

Buna dimineata! Am si eu o mica problema cu partea electrica a masinii. In timp ce ma deplasam cu masina deodata vad la farul dreapta un blitz puternic dupa care se stinge becul(sa ars) si la nici o secunda si la farul din stanga la fel. Am mai mers asa cam 5 secunde pe intuneric dupa care am aprins faza lunga si am ajuns acasa (eram la 200m de casa)Am schimbat becurile, mergeau ambele faze bine.Peste cateva zile ies cu masina tot seara cu faza scurta pornita pana la un magazin cam la 5km de casa, totul mergea ok.Dupa cumparaturi pornesc masina, ies din parcarea magazinului mai fac 50m aceleasi blitzuri, ambele becuri pe faza scurta sau ars. Am comutat repede pe faza lunga si acelasi lucru: doua blitzuri si bezna. Noroc ca eram in oras si strazile erau bine iluminate, am ajuns acasa pe pozitii. Am pus multimetrul pe borne sa vad cat incarca, reuzltatul: 12v cu motorul oprit si intre 13,8-14,7v cu motorul pornit fara consumatori la diferite turatii. In functie de turatie valorile erau constante, fara fluctuatii. Cum nu aveam becuri de rezerva nu pot sa va dau o citire cu consumatori mari porniti. Alternatorul este cu regulator de tensiune incorporat. Nu sa umblat/modificat la instalatia electrica de mult timp si nu am sisteme electronice(calculatoare, amplificatore..) in afara de aprinderea electronica si casetofon. Acumulatorul face 10 ani la anul dar merge bine. Nu sa ars nimic altceva si nici sigurantele. Am pus alte becuri si merge. Nu am mai iesit cu masina pt. ca sigur are o problema. Ce parere aveti? Ati mai auzit de asa ceva? Care pot fi cauzele?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dan-a2

    3

  • petru_f

    3

  • cristi71

    3

  • molioa

    2

Top autori în acest subiect

Nici la bateriile ce se fabbrica acum,nici la cele de mai de mult nu se poate intimpla asa ceva,deci 100% contact prost borne.Orice scurtcircuit oriunde ar fi el,scade tensiunea nu creste si daca nu aveti cunostinte minime de electrica,nu va mai dati cu parerea mai ales pe un forum de electronica.Hai pa. :bataie

Link spre comentariu

Eu zic sa schimbi releul (regulatorul) de incarcare.

Hopa! A mai aparut unul. :ciuda: :101
ce tot te dai mare si tare domnule..eu am intalnit baterie la care + nu facea contact bine..eu am zis ca 99% e ce a ti zis. unii au ajuns sa nu si mai vada lungul nasului pe aici..p.s.inainte sa catalogati pe cineva mai cititi una alta..eu unul nu mi permit sa jignesc pe nimeni in nici o imprejurare..acum altii fac ce vor.
Link spre comentariu

Eu zic sa nu va mai ,,impungeti '' :rade: > am avut o baterie care facea la fel :la orice groapa se ardea un bec >> dupa schimbare, nu am mai avut probleme > un electrician in varsta a dat verdictul de contact prost in interiorul acumulatorului !! :nas:

Link spre comentariu

Eu zic sa nu va mai ,,impungeti '' :rade: > am avut o baterie care facea la fel :la orice groapa se ardea un bec >> dupa schimbare, nu am mai avut probleme > un electrician in varsta a dat verdictul de contact prost in interiorul acumulatorului !! :nas:

fugi dom'le d'aci! nu e posibil! nu citisi ce s-a scris mai sus de catre colegii nostri,somitati?cind da masina in gropi,intotdeauna are loc un scurt circuit si nu o intrerupere..acum imi dau si eu cu parerea.. :ciuda: lasand gluma la o parte ,asteptam de la initiatorul topicului sa ne informeze cu deznodamantul..
Link spre comentariu
Vizitator robi1974

Va multumesc pt. raspunsuri! Spre sfarsitul saptamanii am sa ajung la garaj unde tin masina si am sa curat bornele + verific cablurile de la alternator si masa caroseriei sa nu fie corodate si le strang bine, dupa care am sa fac o tura mare sa vedem ce se intampla.Daca se mai arde am sa iau o bateria de pe alta masina si am sa incerc si asa.De obicei nu strang f. tare borna de pe - pt. ca odata sa rupt, poate asta e si cauza.

Link spre comentariu
Vizitator robi1974

Am curatat/strans borna - de la alternator si se pare ca asta a fost problema deoarece pana acum nu sau mai ars becurile.Ma gandesc sa trec pe un kit xenon, poate rezista mai mult si sunt mai putin sensibile la variatii de tensiune.Ce parere aveti?

Link spre comentariu
Vizitator Mircel

un blitz puternic dupa care se stinge becul...acelasi lucru: doua blitzuri si bezna... Care pot fi cauzele?

Becuri proaste, de 2 bani!Suntem prea săraci ca să ne cumpărăm lucruri ieftine!
Link spre comentariu

un blitz puternic dupa care se stinge becul...acelasi lucru: doua blitzuri si bezna... Care pot fi cauzele?

Becuri proaste, de 2 bani!Suntem prea săraci ca să ne cumpărăm lucruri ieftine!
Nu te contrazic ,dar in situatia de fata puteai sa pui becuri de la cea mai tare firma ,ca tot le ardea !!
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări