Vizitator PrietenCuTine Postat Noiembrie 10, 2012 Partajează Postat Noiembrie 10, 2012 Buna seara la toata lumea ! As dori sa ma sfatuiti si pe mine cum fac sa aprind luminiile de avarii cand dau cu spatele. Astept raspuns, multumesc ! Tin sa precizez ca am cateva cunostinte de electronica auto si nu numai; Nu sunt chiar afon... edit: Am folosit schema din poza dar nu stiu unde sa leg impulsul de la pinul 30 al releului el fiind un impuls de - (masa). Urmatoarele doua poze sunt la mufa butonului de avarii. Din masuratorile facute la mufa butonului de avarii cred ca imi trebuie un impuls de tip + (plus), nu - (minus) daca nu ma insel... Gresesc ?! Link spre comentariu
alfabit Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Schema aia ai gasit-o probabil intr-un loc unde se discuta problema asta la Logan ( stii tu unde, ai acelasi nick ), asa ca daca nu te-ai lamurit acolo inseamna ca ori nu ai Logan ori cunostintele tale de electrica ( electronica e mult spus pentru a conecta un releu ).Zi ce masina ai si vedem ce se poate face si cum te ajutam.LE : daca e vorba de Logan si nu te-ai lamurit de dincolo cum se face, pinul de care intrebi se leaga la pin 33 UCH. Link spre comentariu
Vizitator PrietenCuTine Postat Noiembrie 11, 2012 Partajează Postat Noiembrie 11, 2012 Intradevar nu am logan, detin un hyundai accent din 2007. Cele doua poze cu mufa sunt de la masina mea, nu de la logan-uri. M-am uitat pe forumul masinii nationale si ma gandeam sa implementez schema la masina mea, dar nu m-am descurcat. Link spre comentariu
alfabit Postat Noiembrie 12, 2012 Partajează Postat Noiembrie 12, 2012 Intradevar nu am logan, detin un hyundai accent din 2007. Cele doua poze cu mufa sunt de la masina mea, nu de la logan-uri. M-am uitat pe forumul masinii nationale si ma gandeam sa implementez schema la masina mea, dar nu m-am descurcat.Din cite am inteles eu, comanda la tine se da cu + pentru luminile de avarie nu cu masa ca la UCH Logan.Asadar trebuie sa pui firul 87 de la releu la + nu la masa, lasi decit 86 la masa, deci 87 la + si cind actioneaza releul vei obtine + pe pinu 30 de la releu si cu acel + te duci unde ai nevoie pentru aprinderea luminilor de avarie.Dar controlezi sa vezi daca esti sigur ca te duci unde trebuie cu + ala. Link spre comentariu
Vizitator PrietenCuTine Postat Noiembrie 12, 2012 Partajează Postat Noiembrie 12, 2012 @alfabit, aceasta ar fi schita pentru butonul de avarii cu comanda pe + (plus), nu ?! <<< click pe poza pentru a mari >>> Link spre comentariu
alfabit Postat Noiembrie 12, 2012 Partajează Postat Noiembrie 12, 2012 Bine si asa, trebuie + pe 87, dar sa fii sigur ca daca dai comanda cu + aprinzi avaria. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Noiembrie 12, 2012 Partajează Postat Noiembrie 12, 2012 Cred ca cel mai simplu e sa folosesti un releu de semnalizare (de Dacie 1310...) cu bobina alimentata paralel cu becul de marsarier pus in spatele stopului. Pe "iesire" conectezi becurile de semnalizare. Link spre comentariu
Vizitator PrietenCuTine Postat Noiembrie 12, 2012 Partajează Postat Noiembrie 12, 2012 Bine si asa, trebuie + pe 87, dar sa fii sigur ca daca dai comanda cu + aprinzi avaria.Si cum as putea verifica cu multimetru daca comanda este pe plus ?! Poza mufei este aceasta: *Firul rosu +12V continuu (indiferent de pozitia chetii in contact); *Firul verde +12V doar cand butonul de avarii este apasat; *Firul negru - (masa) *Firul galben - (masa) [mi s-a spus ca firul galben e posibil sa aibe "+12V dupa contact. Cand nu este pus contactul, acel fir galben este pus la masa."] *Tin sa mentionez ca firele numerotate cu cifre primesc "impulsuri de semnalizare" de +12V cand butonul de avarii este apasat. Din cunostintele mele minime ma gadesc ca: Comanda butonului este intre firul rosu +12V si firul verde, deoarece cand butonul nu este apasat firul verde nu primeste curent, iar cand butonul este apasat primeste +12V si ma gandesc ca de la firul rosu (+12V). Gresesc oare ?! Adica pinul 30 de la releu sa il leg la firul verde... Link spre comentariu
bogdan_meseriasu Postat Noiembrie 12, 2012 Partajează Postat Noiembrie 12, 2012 DIn ce spui tu ai dreptate. Avariile tale se pare ca functioneaza cu semnal de plus pe uch. Deci da conectezi plus pe uch sau direct pe verde la butonul de avarie. Ar trebui sa functioneze. Bafta. Am un prieten care a facut asa cum am spus mai sus doar ca la logan comanda e pe minus. Link spre comentariu
Vizitator PrietenCuTine Postat Noiembrie 13, 2012 Partajează Postat Noiembrie 13, 2012 Baietii cu modificarea pe logan au pus si o siguranta de 10 A pe firul care pleaca de la pinul 30 al releului spre butonul de avarii. Am sa pun si eu una, dar ar fi buna inca o siguranta pe firul care pleaca de la plusul becului de mansalier spre releu, isi are rostul ?! Link spre comentariu
alfabit Postat Noiembrie 13, 2012 Partajează Postat Noiembrie 13, 2012 Verifici astfel : pui contactul ( ca sa fie alimentat releul de semnalizare al masinii ), iei un fir si unesti firul rosu ( +12V permanent ) cu firul verde si , din ce ai scris tu mai sus, ar trebui sa mearga semnalizarea in regim de avarie. Firul cu care faci legatura provizorie intre rosu si verde poate avea o siguranta de 10 A, asa decit pentru proba asta. Daca merge avaria cu legatura rosu - verde faci schema de mai sus, si pui sigurante unde vrei dar te complici inutil. Fa s-o vezi mergind si mai vorbim.Totusi fir galben cu masa pe el, greu de crezut, exista standard international pentru galben = +12V dupa contact, rosu = +12V permanent, chiar si koreenii au auzit de asta. Link spre comentariu
Vizitator PrietenCuTine Postat Noiembrie 13, 2012 Partajează Postat Noiembrie 13, 2012 Totusi fir galben cu masa pe el, greu de crezut, exista standard international pentru galben = +12V dupa contact, rosu = +12V permanent, chiar si koreenii au auzit de asta.Intradevar ceea ce ai spus si tu mi-a spus un user de pe LC, si posibil sa se adevereasca. Mai mult ca sigur eu am masurat firul galben fara contact pus...Am sa fac ce ai spus tu mai sus intre cele doua fire rosu si verde. Stima ! Link spre comentariu
Vizitator PrietenCuTine Postat Noiembrie 13, 2012 Partajează Postat Noiembrie 13, 2012 Am incercat in fel si chip, nu am reusit ma leg la butonul de avarii; Dar cum sunt din fire incapatanat m-am legat la maneta de semnalizare. Am mai cumparat un releu si m-am legat la doua fire (unul pentru partea stanga si celalalt pentru partea dreapta). Link spre comentariu
yo9hnf Postat Noiembrie 18, 2012 Partajează Postat Noiembrie 18, 2012 Cred ca cel mai simplu e sa folosesti un releu de semnalizare (de Dacie 1310...) cu bobina alimentata paralel cu becul de marsarier pus in spatele stopului. Pe "iesire" conectezi becurile de semnalizare.Ma repet. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum