Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare masina de gaurit / insurubat


Vizitator dan_labo

Postări Recomandate

Daca ati fi recitit postul meu anterior ati fi aflat ca amperajul necesar este peste 10A, mai exact butonul este calculat la 20A (am vazut scris pe unul: 15V/20A la o filetanta de 9,6V). Asa ca singura optiune relativ ieftina sunt sursele de calculator SH la care se face un schimb de condensatori pe iesire si eventual se pune "limitator de curent", o bucata de nichelina groasa pe post de rezistenta, daca nu se doreste oprirea sursei la amperajul maxim pe bara de 12V. In cazul dv., fiind necesari 18V, cu mult peste cei 12V pe care ii pate debita o sursa de calculator, aveti doua optiuni. Prima este cu doua surse de calculator legate cu iesirea in serie si a doua cu sursa dedicata. In locasul acumulatorilor nu intra decat acumulatori nichel-cadmiu de 1,2V pe element si cu o capacitate intre 1000 si 1500 mAh. Puteti cel mult sa lipiti sursele de calculator de acea carcasa de acumulator sau sa folositi un cablu flexibil de 2x1,5mm^2 sectiune si lung cam la 5m.PS: cu 3 surse de laptop in paralel ajungeti la amperajul minim recomandat dar va fi necesara nichelina pentru a nu bloca sursele. Se pot lipi de acumulator acele surse, una peste alta, sau puteti folosi cablu.

Link spre comentariu

Deci oricum ai face e clar ca n-ai cum s-o faci... wireless fara sa pui acumulatori originali (sau macar identici ca forma). Asa ca eu iti propun o varianta fara conectare la retea, e totusi mai comod decat sa umbli cu cablul dupa tine.Exista acumulatori cu plumb de diverse tensiuni si capacitati. In cazul nostru, 3 bucati de 6V si capacitate... dupa buget si necesitati. E indicat sa fie identici, deci nu pui 12+6V! Acestia vor fi legati, evident, in serie iar legatura la masina se va face cu un cablu scurt si gros, eventual spiralat, pentru comoditate. Acumulatorii vor fi pusi intr-o cutiuta care va sta pe sol. Mai sunt si alte idei, la sfarsitul anilor '90, colegii mei operatori de imagine carau camera in spate si o centura de cateva kile la brau, ca teroristii :PCu aceasta instalatie vei putea lucra linistit cateva ore, poate chiar toata ziua de lucru.Incarcarea se poate face cu o sursa de 24V cu stabilizator de curent, se gasesc scheme duium.

Link spre comentariu
Vizitator bigigi

Buna searaMultumesc pentru lectie,recunosc ca sunt un neavenit in domeniu.In targ in Brasov un alimentator de laptop de 19 v si 2-4,6 amp costa intre 10 si 15 ron .Sa inteleg ca trebuie sa mai cumpar 3 sa ajung la aproape 20 amp ? Solutia cu un cablu de 5 m este foarte buna.Nichelina cat trebuie sa fie de groasa si cum se leaga de alimentatoare ?Cred ca o schema cat de simpla si pe limbajul unui afon mi-ar fi suficienta.Stiu sa cositoresc.Cu consideratieGigi

Daca ati fi recitit postul meu anterior ati fi aflat ca amperajul necesar este peste 10A, mai exact butonul este calculat la 20A (am vazut scris pe unul: 15V/20A la o filetanta de 9,6V). Asa ca singura optiune relativ ieftina sunt sursele de calculator SH la care se face un schimb de condensatori pe iesire si eventual se pune "limitator de curent", o bucata de nichelina groasa pe post de rezistenta, daca nu se doreste oprirea sursei la amperajul maxim pe bara de 12V. In cazul dv., fiind necesari 18V, cu mult peste cei 12V pe care ii pate debita o sursa de calculator, aveti doua optiuni. Prima este cu doua surse de calculator legate cu iesirea in serie si a doua cu sursa dedicata. In locasul acumulatorilor nu intra decat acumulatori nichel-cadmiu de 1,2V pe element si cu o capacitate intre 1000 si 1500 mAh. Puteti cel mult sa lipiti sursele de calculator de acea carcasa de acumulator sau sa folositi un cablu flexibil de 2x1,5mm^2 sectiune si lung cam la 5m.PS: cu 3 surse de laptop in paralel ajungeti la amperajul minim recomandat dar va fi necesara nichelina pentru a nu bloca sursele. Se pot lipi de acumulator acele surse, una peste alta, sau puteti folosi cablu.

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3
http://postimg.org/gallery/zsjc9zo/f397beed/ 12V+6V, incarcate separat, descarcarea lor e destul de balansata, cand unul ajunge la 12V, celalalt e la 6. Cum a spus si colegul The Stressmaker, ai 10-13A, atat mi-a iesit si mie-la gol si in sarcina. La gol nu-i de fapt la gol pentru ca ai "cutia de viteze", adica prima sarcina a motorului, orice ai face. Cu nichelina e o idee foarte buna, scapi de protectia surselor cand motorul porneste si trage curent. Alta varianta, pentru a pacali protectia-pui o rezistenta (sau nichelina) de cateva zecimi de ohm, apoi conzi de 10000uF/25V. Am alimentat odata o Einhell pe 12V NiCd cu sursa toroidal 12V/150W, traf rebobinat de mine, 3 sarme de 2 in paralel (scotea 2x27 original).
Link spre comentariu

Nichelina respectiva avea cam 30 cm lungime, doua fire "impletite" cu bormasina, de la o rezistenta de 2,5kW. Am tatonat lungimea pana nu se mai oprea sursa. Ca suport am folosit resturi de intrerupatoare ieftine cu corp ceramic (le aveam disponibile). Acestea au prinderea in suruburi si mi-a permis sa lipesc firele pe cosa de bronz iar suruburile se stea pe suport. Asa am "bobinat" nichelina si am fixat-o in suruburi in interiorul sursei fiind racita de curentul de aer din sursa. Se pot adauga mai multe fire in paralel daca nu se dispune de aceasta grosime.Ca fapt divers, 5 cm dintr-un singur fir de nichelina dintr-o rezistenta de 2,5kW se inrosea la aproximativ 14A cat debita sursa inseriata cu filetanta.Daca alimentatoarele de laptop sunt identice ca voltaj atunci se pot pune in paralel si nichelina dupa. Daca au tensiuni usor diferite e de preferat ca fiecare alimentator sa aiba nichelina proprie. Daca sunt prea diferite ca voltaj exista riscul ca cel cu tensiunea cea mai mica sa se blocheze intrand in protectie de supratensiune. S-ar putea rezolva aceasta problema folosind diode de minimum 5A pentru fiecare alimentator (folosind pentru fiecare cate o rezistenta din nichelina inseriata cu dioda).@andreimihai3: eu scot firul prin spate, direct din acumulator, din care scot de obicei un element ni-cd ca sa am loc pentru cablu si are avantajul ca o puteti aseza "in picioare" si tine mai mult de preferinte. Evit folosirea mufelor, pierd din putere asa chiar daca castig la flexibilitate. Mai bine fac fixa partea acumulator exterior plus cablu si carcasa acumulator original.

Link spre comentariu
Vizitator andreimihai3

Dar mufele astea-s bune, te si spanzuri cu ele :101 Pun pinii 2 cate 2 paralel. Pierderile (mari) sunt si la diferenta dintre tensiunea nominala (fie LiIon, fie Nicd sau NiMh-desi e mai rar pe infiletante) si cea nominala pe baterii VRLA. 18V=5elementi serie, adica 22V. E valabil la infiletantele care n-au protectie acumulator, gen NiCd. La LiIon puterea e "relativ" constanta in plaja 4.2-3.7V/element, adica 22-18V, dar cand acumulatorul se apropie de prag, am o reducere usoara a turatiei-mai tine cateva zeci de secunde si moare. Sunt si infiletante pe 12V NiCd la in care intra un VRLA de 1.2A dar la limita.

Link spre comentariu
  • 4 ani mai târziu...

Am vazut ca topicul este vechi,dar nu am gasit altul potrivit

Am o masina de insurubat bosch 12v lacare nu se incarca acumulatori(nich) si cred ca acel termistor (banuiesc ca este un termistor)in forma de lacrima montat in pachetul de acumulatori este cauza

Stie cineva ce valoare are ?

Nu se vede nimic scis pe el

Editat de Sandu 64
Link spre comentariu

Mă îndoiesc că acel termistor e cauza pentru care acumulatorii nu se încarcă.Fie sunt epuizați din cauza solicitării îndelungate și nu mai au capacitate, fie un element sau chiar mai mulți sunt distruși, fie încărcătorul e defect.

Link spre comentariu

incarcatoarele alea de bosch se defecteaza foarte greu spre deloc legat de ntc , Validae are dreptate nu se strica decat mecanic ,lasat in umezeala contacte oxidate .ETC verifica fiecare element in parte ,ce tip de accu este de tip O sau clasic modelu vechi sau modelu masini de gaurit

Link spre comentariu

Nu stiu ce tip de acumulatori sunt(pe iei scie 071KHS),modelul clasic invelit in hirtie

Am masurat fiecare in parte si am elementi cu 0v,acum incerc sa fac din 2 rai unul bun,sau unul si mai rau :limb:

Le-am dat tensiune de pe alta sursa si selectez pe cei care au acumulat ceva

Link spre comentariu

Nu te mai chinui să selectezi din mortăciuni acumulatori resuscitabili, e muncă degeaba. Am făcut și eu încercări din astea, dar niciodată nu vei găsi acumulatori uzați care să mai merite resuscitarea, oricum nu destui pentru un set complet. Vezi că se găsesc baterii de acumulatori ieftini pentru bormașini gen ,,Stern,, sau ,,Einhell,, la preț de 45-60 Lei și poți să scoți elemenții și să-i muți în carcasa Bosch-ului.

Link spre comentariu

Este primul model tip o,din 3acumulatori am selectat pe cei care aveau tensiune si am facut unul singur

Dupa incarcare merge masina fara oprire 10min dupa care scade turatie si merge inca aprox. 5 min

Editat de Sandu 64
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări