Vizitator tyc Postat Mai 3, 2013 Partajează Postat Mai 3, 2013 Pune un bord acolo ,sa fie, nu trebuie sa indice bine sau ceva ,atat becurile sa se aprinda pe el .La ITP nu fac ture cu motorul sa vada daca merge bordul si nici unde nu scrie ca trebuie sa aiba turometru. Pt verificare : un vitezometru , 4 becuri (ulei-rosu ,neutral-verde ,faza lunga-albastru ,semnalizare-galben) . Pe ei ii intereseaza decat serile ,luminile (far,stop,semnalizare) si franele sa prinda (pe role) . Fac 2 poze : din fata si lateral si noteaza kilometrajul . Gata. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 3, 2013 Autor Partajează Postat Mai 3, 2013 In accident a fost distrus bordul , farul......etc.Farul cumparat a fost modificat, iar bordul nu a fost cumparat deloc, nu am altul existent.Cand am facut ultima oara ITP-ul, doar a facut cateva poze, si a verificat seriile, in rest nimic, acum nu pot zice ca vor face la fel, asa ca trebuie sa fie totul ok. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 3, 2013 Partajează Postat Mai 3, 2013 Pui un ceas acolo sa fie la inventar .Vezi sa fie kilometri 'reali' pe el ,mie ultima data mi-a notat si kilometrajul (nu jurnalierul ,numai total parcursi) .Acu cativa ani si la mine se facea ITP-ul pe zise ,adica inspectorul intreba : Ai frane , luminile merg toate? si cum raspunsul era 'Da!' urmarea era 'Baga-o in hala ca trebuie sa-i facem poze '.Diferenta dintre atunci si acuma e ca acum au stand de frana pt moto si nu te mai intreaba ci citeste rezultatele pe monitor . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 3, 2013 Autor Partajează Postat Mai 3, 2013 Eu iam facut ITP-ul acum 2 ani, si atunci avea acel stand, insa, mia zis, "iao pe langa pana in capat", zis si facut. Sincer nu mor daca mai stau 1-2 saptamani pana e gata ca sa fac programare la RAR, plus ca trebuie sa ii schimb si culoarea in acte. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 3, 2013 Partajează Postat Mai 3, 2013 Nu avea stand pt moto -ala are role de 1/2metri .Am schimbat si eu culoarea ,trebuie mers la RAR pt asta si faci si verificarea cu un drum . Nu am idee cu e la voi Registrul dar pe aici e o hala in care fac numai moto . Pt culoare mai trebuie niste bani (50) . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 3, 2013 Autor Partajează Postat Mai 3, 2013 Stiu, La noi a renovat RAR-ul acum vreo 5 ani, si asa a ramas, nu sa schimbat nimic. Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 10, 2013 Autor Partajează Postat August 10, 2013 Am modificat sursa care alimentez ledurile.Am pus un LM2678-adj pe 2 leduri (faza scurta) iar celelalte 4 le-am inseriat si am pus o rezistenta de 0.17 ohm.Am pus astazi farul pe moto si am facut masuratori.La relantii far stins 14.4VLa relantii faza scurta aprinsa 14.3VLa relanti faza scurta +lunga 13.2VLa peste 2500 RPM Faza scurta+lunga 14.2VSunt multumit de aceasta sursa.Voi ce parere aveti? Link spre comentariu
Dr.L Postat August 12, 2013 Partajează Postat August 12, 2013 Daca tu esti multumit, atunci e bine.Faza lunga lumineaza si la relanti?Si cum limitezi curentul pt faza scurta? Link spre comentariu
Vizitator Motorre Postat August 12, 2013 Partajează Postat August 12, 2013 Pt. Cilibiul o rugaminte : intentionez sa trec si eu semnalizarea, pozitia si frana pe LED-uri, la o Yamaha Tenere xtz 66o/'93, si m-ar interesa sfaturi si chiar scheme de la cineva cu experienta. Multumesc. Toate cu bine. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 12, 2013 Partajează Postat August 12, 2013 Dar titlul subiectului e "Far MOTO cu 6 led-uri CREE XM-l".Pt problema ta, deschide un nou subiect.Nu e bine sa le amestecam, ca devin si mai greu de urmarit/gasit Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 13, 2013 Autor Partajează Postat August 13, 2013 Daca tu esti multumit, atunci e bine.Faza lunga lumineaza si la relanti?Si cum limitezi curentul pt faza scurta?Faza lunga lumineaza si la relanti dar in proportie de 80%.La faza scurta nu am limitat curentul, ledul are 3.5V la aproximativ 3A, asa ca eu am setat sursa la 7V (pentru 2 leduri inseriate), am masurat curentul care era de 2.4A, si am lasat 10 minute sa vad ce se intampla, dupa 10 minute curentul sa stabilit la 2.6A. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 13, 2013 Partajează Postat August 13, 2013 La faza scurta nu am limitat curentul Limiteaza-l, limiteaza-l! Foloseste schema asta de sursa de curent constant:Si maresti tensiunea data de LM la 7,x V (iarna o sa vezi exact ce tensiune ai nevoie).Tensiunea ce cade pe led variaza cu temperatura. Deci iarna o sa lumineze mai slab (cine stie cat) si vara s-ar putea si ambala si arde.Ai putea folosi aceeasi schema si pt faza lunga, sa lumineze nitel mai tare la relanti (rez sunt sa fie de 0,05 ohmi, de ex). Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 13, 2013 Autor Partajează Postat August 13, 2013 Stiu schema care ai postat-o, acum mi-am adus aminte de altceva.Stiu ca in timp ce verificam luminozitatea led-ului in functie de tensiunea aplicata, am constantat ca lumina alba cea mai vizibila este la 3.2V peste aceasta valoare culoarea se duce spre albastru si scade din lumina vizibila, din cauza asta am limitat tensiunea la 6.4V, nu zic ca nu ai dreptate, insa voi vedea ce va iesi, tinand cont ca eu umblu cu motocicleta si in perioada toamnei spre iarna, cand da zapada il bag la naftalina.Eu am facut multe teste pe leduri de putere, un exemplu a fost 2 leduri de 3W inseriate puse pe moto (angel ayes) sursa am facuto cu lm317 dar varianta tensiune constanta, stiu ca am fixat la 6V parca, si sincer au functionat de minute, si vara si iarna, fara sa se arda, insa cand am avut accidentul sau spart inelele si am renuntat la angel ayes.Ce vreau sa zic ca daca limitezi tensiunea sursei la tensiunea maxima a led-ului, mai mult ca sigur se va abala termic si se va distruge cu zici si tu, dar o data ce tensiunea este destul redusa, nu va dece sa apara ambalarea termica, de exemplu daca setezi la 70% din tensiunea de catalog, nu cred ca se poate ambala termic in mijlocul veri ca sa se arda, cel putin parerea mea si din ce experimente am facut.Acum voi vedea ce se va intampla cu acest priect, va tin la curent. Link spre comentariu
Dr.L Postat August 13, 2013 Partajează Postat August 13, 2013 de exemplu daca setezi la 70% din tensiunea de catalog, nu cred ca se poate ambala termic in mijlocul veri ca sa se ardaBa cum sa nu...Apoi, pana la ardere scade intensitatea luminoasa iremediabil.Ca de fapt viata unui led e timpul pana cand mai emite x% din cat emitea de nou.Dar sunt banii tai.Doar sa nu se ia si altii dupa tine, pt o economie de 5 piese si sa trebuiasca sa reexplic din nou pt a mia oara. Link spre comentariu
Cilibiu Postat August 14, 2013 Autor Partajează Postat August 14, 2013 Nu zic sa se ia cineva dupa mine, dar eu pot garanta ca daca lasi o rezerva de curent, nu ai probleme, atat timp car ledul are radiator si racire specifica lui, de aceea am zis ca am setat tensiunea la 6.4V (care normal este 7V) ca sa am rezerva de curent, cand ledul sa incalzit curentul sa stabilit la 2.6A la o temperatura de 45 grade a radiatorului fara racire activa (racirea activa va aparea in timpul mersului din cauza curentilor de aer) daca temperatura va continua sa urce se va intampla exact ce zici, se va ambala termic, eu pot garanta ca daca tin ledul la 25 grade tensiune 3.5V, va consuma 3A si nu se va ambala termic deoarece temperatura o tin la 25 grade, asta zice si in foaia de catalog a fiecari led. Om vedea cat tine, insa nu recomand sa faca si alti teste ca mine, eu imi permit sa fac asta. Toti care vor sa foloseasca led-uri de putere recomand surse de curent constant. Ascultati sfaturile d-mnului @Dr.L , confirm cele spuse de el, eu am o terie si vreau sa o testez pe raspunderea mea. Cu respect. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum