Cilibiu Postat Mai 1, 2013 Autor Partajează Postat Mai 1, 2013 Salut tuturor. Am revenit in speranta sa imbunatatesc sursa ce alimenteaza LED-urile.Dupa lungi cautari pe gogu, nu am gasit nimic bun pentru ce vreau la un pret accesebil. Asa ca am decis sa raman la LM2678-ADJ dar sa imbunatatesc schema. Asa ca a rezultat schema de mai jos.RV1 ajusteaza tensiunea maxima , iar RV2 seteaza curentul maxim.LM358 va fi alimentat dintro sursa convertoare TRACO POWER, V in 9-24V , out +/-12V 100mA max.Modificarea am facuto mai mult pentru stabilitatea curentului, cu TL431 curentul varia in functie de temperatura capsulei, de la 2.7A undeori ajungea si la 3.1A, sa sper ca acum este mai stabila, din simulari reiese o stabilitate de +/-0.2A.NU vreau sa implementez sursa liniara pentru 4 leduri din cauza ca, daca bateria este descarcata si alternatorul urca greu in tensiunea de 14.5V , eu faza lunga nu o voi putea folosi la putere maxima pana nu urca la 14.5V, alta problema este , ca , cu farul asta , nu stiu daca tensiunea va fi 14.5V sau totusi si acest far consuma mult de tensiunea scade sub 14.5V.Asa cu sursa pe cate 2 leuduri, am intensitate maxima si cu motoruul oprit, insa randamentul scade.Ma bate gandul sa o folosesc, sa nu, habar nu am ce voi face.L.E inductanta a fost aleasa pentru un curent de aproximativ 3A si o tensiune intre 6.5V si 7.5V conform calculelor din foaia de catalog si a tabelelor. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 2, 2013 Partajează Postat Mai 2, 2013 Te complici. Ajungi sa faci un regulator low cost ,dar in acelasi timp cocosesti niscaiva leduri .Foloseste LM3401 deoarece acela are 6% deriva in curent si LDO (numai 0,2V) ,poti sa-i tragi un prestabilizator cu 1 tranzistor 'binenteles ca asta afecteaza randamentul global dar se poate folosi LM3409 care are si dimare prin 1 potentiometru ,UVLO si e automotive grade . Toate astea daca respecti cablajul si piesele indicate de producator . Bine,cu piesele e o discutie aparte -tranzistorul si caracteristicile bobinei sant importante . Eu am folosit (gasit)tranzistorul si dioda recomandate . Si integratul Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Eu am gasit doar LM3401, si costa 25 lei, imi trebuie 3, ajung la 75 lei, plus se mai adauga bobinele si feturile, deja cu transport trec de 100 lei, deja cam costisitor pentru acest far si ceva eficienta mai sus ca ce am acuma.Incerc sa ma orientez sa gasesc un BUCK mai bun fata de LM2678 dar ce am eu pe acasa. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Am tot stat si calculat.Motorul din fabrica are 2 becuri de 35/35W, ele impreuna pe faza scurta aveau 70W, deci cand dadeam pe faza lunga, filamentele de pe faza scurta se stingea si se aprindea faza lunga, adica tot 70W.Stop+frana consuma uneori si 25W, dar in general 5W, deci un consum de aproximativ 80W cu farurile aprinse, daca fabricantul a proiectat asa moto, inseamna ca tensiunea pe baterie este de 14.5V cand ea este incarcata si cu aproximativ 80W consum.Acum la mine este in felul urmator.Toate becurile au fost schimbate cu leduri, stop+frana, semnalizari. consumul sa diminuat considerabil.Led-urile din far imi consuma 60W, daca sursa consuma 10-15W, nu ar fi problema, ca mas incadra la consumul care il suporta releul de incarcare , deci cu faza lunga+faza scurta aprinse in acelasi timp nu as depasi consumul de 75W sau maxim 80W, deci tensiunea ar trebui sa fie de 14.5V.Acum tot stau si ma gandesc, sa folosesc un LM si sursa liniara..... mar bate gandul....dar cam greu sa folosesti faza lunga cu motorul oprit.O sa fac schemai postata mai sus, cu 3 LM-uri, vreau sa o lucrez ca la carte, sa pun si condesatori tantal de care recomanda furnizorul. Sa sper ca per total nu depasesc 75W, daca ma incadrez aici, asa va ramane, daca voi depasi 80W consumul total, atunci voi ramane la un LM si sursa liniara. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Am facut teste cu LM2678-ADJ Am folosit bobina de 15uH.Schema am facuto in tensiune reglabila si curent maxim.Tensiune intrare 11V, tensiune iesire 7V, curent iesire 2.85A , putere 20W.Eficienta 84.5% , putere consumata la 11V 23.6W aproximativ, curent consumat la 11V , 2.15A arpoximativ.Deci la 2 leduri de 20W am o putere consumata de 23.6W, cca 3.6W in plus, la 3 convertoare puterea depaseste un pic 10W, cu alti 60W ca si putere a led-urilor, am ajuns la 70W exact cat consuma farul original. Cea ce pot zice , este ca este indeajuns cea ce iese.Am testat si schema cu LM358 si lasa de dorit.Acum ma tot gandesc cum sa fac ajustarea mai bine a curentului, ceva mai bun decat TL431.As miza sa merg pe sunt de 0.1, iar aici stabilitatea va fi mai buna.Inca mai caut optiuni. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 2, 2013 Partajează Postat Mai 2, 2013 Nu stiu cum dar la tine preturile sant de 4 ori mai mari (tot timpul) . http://eu.mouser.com/Search/Refine.aspx?Keyword=LM3401 si http://eu.mouser.com/ProductDetail/Texa ... deh%252bE9 Acum hai sa-ti spun cum sta treaba la motocicleta . Energia produsa de generator trebuie consumata atunci ,se mai incarca bateria cat se incarca dar pana la un moment dat cand aceea energie devine excedentara si determina cresterea tensiunii .Elementul numit regulator nu permite acest lucru si preia surplusul de energie disipandul sub forma de caldura ;daca exista consumatori in circuit ,acestia preiau o parte din surplus . Concluzia : cu cati e mai mare consumul (dupa ce s-a incarcat bine bateria) cu atat tine regulatorul mai mult . Si fortezi si generatorul . Solutia ar fi inlocuirea generatorului cu alt model, respectiv cu unul cu inductor electromagnetic extern deoarece inductorul actual joaca rolul si de volanta. Poate ca la 150cmc nu se simte caldura (datorata motorului si regulatorului) dar mie vara mi se prajesc oole la drum lung . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Uite de unde procur eu majoritatea componentelor. Avand o comanda lansata care mio trimite doar saptamana viitoare, eram cat de cat decis sa cumpar (1 bucata) >>>> http://www.adelaida.ro/?subcats=Y&statu ... cts.search Acum alta chestie. Releu de incarcare al motocicletei mele, este diferit, este practic un invertor AC-DC, la mine daca nu am consumatori, este rece gheata, daca il suprasolicit (cum am facut cu xenoanele) arde de prajesti oua pe el. Regulatorul are o protectie la supra curent, daca depaseste curentul X atunci tensiunea scade extrem, de exemplu la un consum de 90W, din regulator imi mai iesea 6V tensiune, asta in paralel cu bateria, si asa imi toca bateria, pana se ducea si ea, si se oprea si motorul si tot, am patito de am ramas la trecerea cu linie de cale ferata, in bezna totala si cu motorul orpit, cand am lasat la relantiu, sau oprit tot, a trebuit sa opresc farurile, sa pornesc motorul si sa merg 5 minute cu pozitiile in spatele unei masini pana sa mai incarcat un pic bateria, a fost un cosmar drumul de 30km de la brasov pana acasa. Si de atunci am zis hop si am schimbat sistemul. L.E. Nu stai 3 saptamani sa cumpar un integrat din strainatate, atat timp cat se gaseste si la noi, poate reusesc vara asta sa ma plimb si eu cu moto. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 2, 2013 Partajează Postat Mai 2, 2013 Da ,nu stai ... am mai auzit ...te chinui cu ce gasesti mai mult ,in loc sa folosesti ce trebuie de la bun inceput. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Pai ce trebuia de la inceput am aflat cateva posturi mai sus, dupa ce a trecut toata iarna, iaca aproape o jumate de an, daca ziceai si tu mai repede....... macar cu o luna ca doar tot am comandat ceva de pe ebay.... Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 2, 2013 Partajează Postat Mai 2, 2013 Si acum cu ce circuli ? Nu cu luminile anteriore? Poti sa faci luminile noi in timp ce motorul e in circulatie .De exemplu astept leduri pt far si pana atunci am montat becul la loc. Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Actual motorul este scos din "uz". El este scos de anul trecut din iunie, de cand am avut accidentul.Acum trebuie sa fie perfect functional deoarece trebuie sa ii fac ITP-ul, asa ca nu pot astepta o vesnicie. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 2, 2013 Partajează Postat Mai 2, 2013 Punei becuri ,ce a avut inainte si da-i drumul .Ca modifici farul ,incarcarea si eu ce de apare vre-un defect nu sti de unde sa-l apuci. Pe rand cu modificarile . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Actual e facut farul, si functional, doar am pus poze in primul topic, dar am de lucru la bord, si daca tot am carenele jos as schimba convertorul. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Mai 2, 2013 Partajează Postat Mai 2, 2013 Ok ,poti circula si fara bord . Sau nu merge?La orice accident se duce bordul ,eu am pus o cutie de guma pe capatul cablului de vitezometru si via! asa am circulat mai tot sezonul . Link spre comentariu
Cilibiu Postat Mai 2, 2013 Autor Partajează Postat Mai 2, 2013 Da am mers cu el fara bord cand inca avea ITP-ul valabil si asigurarea, acum nu cred ca zice "nimic" cei de la RAR cand ma vor vedea fara bord.... In maxim 2 saptamani vreau sa fie gata, ca a dat caldura si deja mor de ciuda. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum