Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Far MOTO cu 6 led-uri CREE XM-l.


Cilibiu

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 101
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    43

  • Dr.L

    17

  • giongiu

    6

  • Ticu

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Din ultimile poze pare sa se vada bine :da Ca si comparatie,ar fi tare sa pui intr-un soclu un bec si sa le aprinzi alternativLipicul cald de pe radiator nu cred ca o sa reziste prea mult,adica la caldura se topeste. Si vara e cald,nu gluma (mai ales daca sta la soare)Oricum,felicitari! :aplauze

Link spre comentariu

Lipiciul este adeziv pentru METAL BISON amestecat in proportie de 70% cu pasta termica argintata 30%.Este foarte tare, iar actual temperatura radiatorului are 40 grade dupa 30 minute de functionare, iar "varful" de aluminiu de langa leduri are cam 45-50 grade, daca pun si coolerele radiatorul are temperatura camerei iar varful undeva la 30 grade.Vara nu stiu cum o sa se comporte dar in far nu depaseste 50 grade in timp la o temperatura de 30 grade , cand va bate soarele chiar nu stiu ce o sa se intample.As face si testul acesta cu becul care a fost proiectat pentru acest tip de fa, dar nu pot sa il bag in far deoarece farul a fost adaptat pentru noile led-uri. Daca totusi vreti un test as putea sa pun cele 2 becuri originale cu ambele filamente aprinse langa far sa le aprind alternativ si in paralel dar fara oala farului testul nu cred ca va fi luat in considerare.Multumesc pentru apreciere.

Link spre comentariu

Ah,credeam ca inca se mai pot scoateEu ma refeream la lipicul de pe radiatorul cu sursaInteresanta ideea cu lipitul ledurilor. Ai masurat si temperatura star-ului?E bine ca racirea face fata :da Temperaturile sunt cu toate ledurile aprinse?

Link spre comentariu

Lipiciul este un silicon ce se topeste pe la 220 grade, este proiectat sa reziste la temperaturi de 150 grade fara sa se topeasca, este putin flexibil si se aplica cu un pistol special facut pentru el, acest silicon este folosit in domeniul electronici la firma care lucrez. Am vrut sa topesc acest silicon ca sa scot o piesa si mam cam chinuit cu lectonul setat la 350 grade topind prin el (scormonand dupa piesa) :ras: Temperatura STAR este identica cu cea a varfului de aluminiu , nu exista diferente la masuratori.Stratul de lipici este foarte subtire si arhisuficient pentru lipit cat si pentru transferul termic.Temperaturile zise mai sus sunt cu toate ledurile aprinse (3 pe un soclu).

Link spre comentariu

Mersi foarte mult de apreciere, ce vroiam sa iasa mai bine este sursa care nu prea arata asa bine, initial am vrut sa stric 2 invertoare de xenon ca sa bag o sursa pentru fiecare "soclu" dar am gasit client aici pe elforum si leam dat. Initial radiatorul era mult mai mic, si la un integrat se incalzea de mama focului la 3A, asa ca am pus altul mai bunicel dar totusi si asta cu 3 integrate urca linistit pe la 60-70 grade.Ledurile sunt alimentate in curent constant la 2.8A.L.E o sa mai revin cu cateva poze dupa ce va fi montat farul pe moto si voi face reglajul decisiv.

Link spre comentariu

Am facut asta, dupa masuratori pe un singur integrat care alimenteaza 2 leduri,puterea lor ar fi de 20W pe ambele, am o putere consumata de sursa si leduri de 21-22W iar dupa cum vad doar 2w de fiecare integrat sar disipa in caldura teoretic, dar vad ca fiecare integrat disipa diferit, toate 3 se incalzesc diferit, cel care este cel mai rece consuma 22W iar ceilalti mai mult ca acesta, totalul ca si putere consumata este de 78W la 11.5V, iar urcand tensiunea pe la 13v ca atat am avut de probe puterea a scazut pe la 70W. Nu prea am inteles de ce se intampla asta dar am schimbat integratele care se incalzeau si cam tot la fel reactionau. Ce am observat este ca , cu cat leduile se inclzesc puterea consumata scade. Tot ce am zis mai sus sunt masuratori la punerea in functiune, nu dupa un timp.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Surele de curent constant tin curentul constant. Ledul are un coeficient termic pozitiv ,cand se incalzeste consuma mai mult curent la aceeasi tensiune dar scc limiteaza curentul la valoarea initiala ,numai rezistenta dinamica creste .De aceea scade curentul.Radiatoarele de caldura se bazeaza pe radiatie si conteaza foarte mult suprafata radianta .,orma cilindrica e suprafata cea mai mica posibila ;eu as alege ,in cel mai rau caz, un paralelipiped in care se pot freza santuri pt cresterea suprafetei radiante.Ledurile le-ai dezlipit de pe staruri inainte de a le taia? In interiorul ledului e un strat de cristal (safir sau diamant) care e friabil . Odata fisurat ,ledul nu mai are multa viata.Si vreau sa postez un far ,tot cu 6*XL-M :[attachment=0]DSCF0757.JPG[/attachment]Am facut o fixare a colimatoarelor unor leduri cu silicon dar in scurt timp s-au descentrat -siliconul se inmaoie la caldura si din cauza vibratiilor piesa fixata cu el se deplaseaza.Pe faza scurta sant necesare 4 leduri ,cea lunga poate fi focalizata si oricum nu prea se foloseste.Pata de lumina ,pe faza scurta ,la faruri e o fanta/semicerc(cu partea inferioara redistribuita) si numai pe faxa lunga e un disc . De aceea farurile de automobile par mai puternice -pe faza scurta nu ilumineaza 100% pana la 3 metri in fata masinii.

Link spre comentariu

Interesant poroiect @tyc.Eu nu am dezlipit LED-urile de pe STAR ci am taiat asa cu el puse, taietura am facuto cat mai fin, fara sa afecteze LED-ul,acum nu stiu daca a fost afectat sau nu, dar tinand cont ca eu mam folosit de oala farului pentru concentrarea luminei, nu aveam cum sa reproduc 'filamentele' decat taind din placuta STAR, este o poza in care langa led-urile taiate este si un bec cu 2 filamente, si se observa cat de aproape de adevar sunt. Pe faza scurta se vede concentratia diferit deoarece (cred eu) la moto este necesar sa vezi intr-o anumita zona, nu am vazut far de moto sa bata ca cel de masina (jumate de cerc) de acea am tinut ca 'becul' care il fac din led-uri sa arate exact ca cel original la filament si chiar si pozitia in far sa fie aceasi. Lumina care se vede in video, scurta lunga, asa se vedea si cu becul cu 2 filamente, doar ca mai slab. Montat pe moto farul original , cand dadeam de pe scurta pe lunga, filamentul de pe scurta se stingea, actual cu LED, faza scurta este tot timpul activa ca sa am o vedere cat mai imbunatatita. Prima oara mam gandit sa pun 2 LED pe scurta pe far, dar nu prea aveam cum, asa ca am lasat 1 scurta/pe far, in total 2 pe scurta 4 pe lunga.Dupa taiere star-ului mam uitat atent in led si nu am vazut nici o urma de deteriorare, nu stiam ca contine cea ce ai zis tu, daca acel strat se fisureaza, se vede daca e uiti in el la microscop?Poti pune si poze cu farul cu 6 cree? sunt curios cum lai facut, este facut tot pentru auto? sau pentru bicicleta?Nu am avut paralelipiped sa pun in locul cilindrului, si daca aveam era mai complicat de montat in far. Totusi transferul de caldura se face foarte bine din punctul meu de vedere, atat imp cat nu depasesc 70 grade ca sa zic ca scade eficienta LED-urilor.

Link spre comentariu
Vizitator tyc

Cristalul e la baza ledului .Farul e conceput pt motocicleta in sistem 1+1 (un far faza lunga ,unul faza scurta). Numai poze din timpul constructiei ,farul e pe motocicleta iar motocicleta e la iernat .[attachment=0]Final 6XM-L.jpg[/attachment]

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări