Vizitator Darius25 Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 vreau sa cumpar un motor care a fost folosit ca ventilator radiator auto, problema e urmatoarea, motorul e alimentat la 12 v, are o putere de 600 W si 52A max. eu as vrea sa il alimentez de la retea prin intermediul unei surse in comutatie dar o astfel de sursa care sa imi furnizeze un amperaj asa mare costa f mult peste 800 lei, imi poate oferi altcineva o alta solutie de alimentare, motorul as vrea sa il folosesc impreuna cu un controller de viteza. Link spre comentariu
H Robert Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 Convertor 230V la 12V 650W Link spre comentariu
Vizitator Darius25 Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 poti sa imi dai un link cu un astfel de convertor sau un pret, transforma curentul ac in dc? Link spre comentariu
florinellll Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 Interesant ,la ce masina a fost folosit?Intreb deoarece pe o masina normala au max 100--150w Link spre comentariu
Vizitator Darius25 Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 din informatiile gasite pe net am aflat ca era de la un s-class http://sklep.arwit.pl/TDImage.aspx?a=A2 ... 0083&c=PDF Link spre comentariu
florinellll Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 M-ai pus pe ganduri,a mea are doua ,ceva mai mici . Link spre comentariu
em2006 Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 Convertor 230V la 12V 650W ...transforma curentul ac in dc?Acel "Convertor" nu e altceva decat un redresor, adica o sursa de tipul celei la care te-ai referit in primul post.Nu te lasa derutat de acest termen ("convertor"), e un termen general, prin care trebe sa intelegi:- redresor, daca acesta converteste AC in DC;- invertor, daca acesta converteste DC tot in DC, la alti parametri.Deci ai nevoie de o sursa exact cum ai descris-o in primul post, e de preferat sa fie in comutatie pentru randament maxim. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 imi poate oferi altcineva o alta solutie de alimentareAutotransformator sau (preferabil) transformator de reţea+ punte redresoare. Randamentul poate fi chiar mai maredecât al unei surse în comutaţie (al cărei rost chiar că nuîl văd, deoarece alimentarea se va face de la reţea), iar preţulva fi cu mult mai mic. Inclusiv fiabilitatea va fi cu mult mai mare,în comparaţie cu o sursă în comutaţie.as vrea sa il folosesc impreuna cu un controller de viteza.Ar trebui să cunoaştem mai multe despre motor (în specialtipul excitaţiei) pentru a găsi cea mai bună (economică) soluţiede modificare a turaţiei sale. Link spre comentariu
florinellll Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 Motorul acela nu poate fi decat cu perii(carbuni) ,deci controlul turatiei se face "in "tensiune. Link spre comentariu
em2006 Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 imi poate oferi altcineva o alta solutie de alimentare Autotransformator ... In nici un caz! Ce avantaj ar prezenta un autotransformator? In primul rand, se pierde avantajul separarii galvanice. Apoi, autotransformatoarele sunt de preferat la diferente mici intre tensiunea de intrare si cea de iesire. Or,aici e vorba de 12V, deci o diferenta mare. ....motorul as vrea sa il folosesc impreuna cu un controller de viteza. In acest caz, solutia cea mai convenabila e cu pwm, desi poate intra in discutie si varianta veche cu control de faza, indiferent de tipul excitatiei motorului. Link spre comentariu
Vizitator Darius25 Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 acesta e motorul , sunt postate si cateva poze cu el viewtopic.php?f=59&t=131438 Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 @em2006:Tocmai datorită inexistenţei separării galvanice amfolosit expresia "preferabil" (deşi bineînţeles că nurecomand), însă atâta timp cât nu ştim ce destinaţieşi în ce condiţii va lucra motorul, cred că putem admitechiar şi acest dezavantaj. Să nu uităm că inclusivaparatura electrocasnică din trecut era alimentată astfel. Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 Deci pana la urma e fara perii si pare sa contina deja un circuit de control. Link spre comentariu
em2006 Postat Noiembrie 6, 2012 Partajează Postat Noiembrie 6, 2012 Cristian, La diferenta atat de mare intre intrare si iesire (un ordin de marime), chiar ca nu e nici un gheseft...Referitor la solutiile practice cu separare galvanica, cel mai ieftin iese cu un traf si o punte redresoare, care sa asigure un minim de 50A. Asta pt turatie fixa.Apoi ar fi varianta cu control de faza, o sch simpla de variator. (Pe locul 2 dpv pret, tiristoarele sunt relativ ieftine si mai robuste decat tranzistoarele, fie ele MOS ori IGBT).La urma, PWM cu tranzistoare, scump dar performant, si la moda.PSAcum am vazut remarca lui @ Ticu, deci nu e cu perii, cum am crezut...Se schimba treaba. Link spre comentariu
Ticu Postat Noiembrie 7, 2012 Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 Ar fi util de aflat ce primea pe cele 2 fire subtiri care se vad in poza. Proprietarul zice ca accelera gradat pana la viteza normala. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum