Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Mers indelungat turat.


Cilibiu

Postări Recomandate

Interesant ar fi de urmarit cum s-ar comporta un motor de moto racit cu aer vs. unul cit mai asemanator racit pe lichid, probabil cel pe aer vara si in trafic stationar si-ar semna demisia din cele lumesti mai repede,dar probabil e facut ceva mai rezistent tocmai din cauza asta.Vazusem acum ceva vreme niste incercari de a monta radiatoare pe filtrul de ulei (la masini,ce-i drept),sau chiar filtre fabricate cu aripioare gen radiator,ca sa piarda mai multa caldura. Din ce mai citisem,proprietarii nu pareau prea incantati,adica nu ajuta procentual notabil la disipare caldura,banuiesc ca e greu sa modifici dinamica termica intr-un sistem bine echilibrat.

Aripioarele pe filtru nu prea isi au rostul, pentru ca nu or sa dea niciodata randament, viteza si cantitatea de ulei este prea mare pentru a putea fi racita. Masinile moderne au bai de aluminiu cu astfel de arpipioare, acolo isi face cat de cat treaba, pentru ca la viteza, datorita aerului, baia se raceste.Radiatoarele de ulei isi fac treaba bine daca sunt montate bine. Acesta trebuie montat in serie cu filtrul de ulei, prin intermediul unei modine. Ideal ar fi ca pe traseul radiatorului sa existe si un termostat care sa permita racirea uleiului doar peste o anumita temperatura, pentru ca un ulei prea rece, iar nu cred ca ajuta.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cilibiu

    6

  • cheluakame

    4

  • Sharky

    1

  • Dr.L

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator barcaruc

Da,stiam ca oricum,la filtrul de ulei are un fel de termostat rudimentar,care permite uleiului sa treaca mai repede prin el (si cu mai putina sau deloc filtrare) cand uleiul este rece,si nu curge usor. Actiunea este facuta printr-un arc aflat in partea opusa gaurii de intrare a uleiului in filtru.

Link spre comentariu

Daca te referi doar la filtrul de ulei si clapeta din el, cea cu arc, aia este doar o supapa de sens, pentru ca atunci cand opresti motorul, sa ramana si ulei in rampa, sa nu se scurga in baie si sa ai o pornire "uscata" cand pornesti motorul dupa o anumita vreme.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări