cheluakame Postat Noiembrie 15, 2012 Partajează Postat Noiembrie 15, 2012 Interesant ar fi de urmarit cum s-ar comporta un motor de moto racit cu aer vs. unul cit mai asemanator racit pe lichid, probabil cel pe aer vara si in trafic stationar si-ar semna demisia din cele lumesti mai repede,dar probabil e facut ceva mai rezistent tocmai din cauza asta.Vazusem acum ceva vreme niste incercari de a monta radiatoare pe filtrul de ulei (la masini,ce-i drept),sau chiar filtre fabricate cu aripioare gen radiator,ca sa piarda mai multa caldura. Din ce mai citisem,proprietarii nu pareau prea incantati,adica nu ajuta procentual notabil la disipare caldura,banuiesc ca e greu sa modifici dinamica termica intr-un sistem bine echilibrat.Aripioarele pe filtru nu prea isi au rostul, pentru ca nu or sa dea niciodata randament, viteza si cantitatea de ulei este prea mare pentru a putea fi racita. Masinile moderne au bai de aluminiu cu astfel de arpipioare, acolo isi face cat de cat treaba, pentru ca la viteza, datorita aerului, baia se raceste.Radiatoarele de ulei isi fac treaba bine daca sunt montate bine. Acesta trebuie montat in serie cu filtrul de ulei, prin intermediul unei modine. Ideal ar fi ca pe traseul radiatorului sa existe si un termostat care sa permita racirea uleiului doar peste o anumita temperatura, pentru ca un ulei prea rece, iar nu cred ca ajuta. Link spre comentariu
Vizitator barcaruc Postat Noiembrie 16, 2012 Partajează Postat Noiembrie 16, 2012 Da,stiam ca oricum,la filtrul de ulei are un fel de termostat rudimentar,care permite uleiului sa treaca mai repede prin el (si cu mai putina sau deloc filtrare) cand uleiul este rece,si nu curge usor. Actiunea este facuta printr-un arc aflat in partea opusa gaurii de intrare a uleiului in filtru. Link spre comentariu
cheluakame Postat Noiembrie 16, 2012 Partajează Postat Noiembrie 16, 2012 Daca te referi doar la filtrul de ulei si clapeta din el, cea cu arc, aia este doar o supapa de sens, pentru ca atunci cand opresti motorul, sa ramana si ulei in rampa, sa nu se scurga in baie si sa ai o pornire "uscata" cand pornesti motorul dupa o anumita vreme. Link spre comentariu
Vizitator barcaruc Postat Noiembrie 16, 2012 Partajează Postat Noiembrie 16, 2012 Aaa,acum am inteles,nu stiam,multumesc !! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum