iora Postat Noiembrie 4, 2012 Partajează Postat Noiembrie 4, 2012 am o problema la masina cu ventilatoarele de la radiator. cateodata ma trezesc ca sunt pornite cu contactul oprit dupa cateva ore sau aleator. normal ar fi sa functioneze doar maxim cateva minute dupa oprirea motorului (Audi 80 B4/92).am desfacut releul de after run 272 si in interior nu am gasit componente electronice defecte, contactele releului sunt ok.daca scot din soclu acest releu cand masina e cu motorul oprit si ventilatoarele functionand, acestea se opresc. am testat functionarea racirii si fara acest releu si ventilatoarele functioneaza corect la 90 grade.nu stiu unde sa caut senzorul termic pentru after run, care ar trebui sa se inchida la 110 grade, care vine cuplat la acest releu 272. ce poate fi defect? Link spre comentariu
twinvortex Postat Noiembrie 4, 2012 Partajează Postat Noiembrie 4, 2012 Citez: "Termocupla este un dispozitiv electronic ce functioneaza ca intrerupator declansat de o anumita temperatura. Termocupla este o componenta a sistemului de racire si declanseaza ventilatorul radiatorului cand temperatura creste peste o anumita valoare. Termocupla este montata fie direct pe radiator, fie pe blocul motor." La VW Transporter am termocupla montata in coltul stanga jos (partea soferului).Daca gasesti termocupla la radiator, urmareste firele sa nu aiba vreo portiune roasa care sa faca scurt la masa.Daca firele sunt ok schimba termocupla. Link spre comentariu
iora Postat Noiembrie 4, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2012 Citez: "Termocupla este un dispozitiv electronic ce functioneaza ca intrerupator declansat de o anumita temperatura. Termocupla este o componenta a sistemului de racire si declanseaza ventilatorul radiatorului cand temperatura creste peste o anumita valoare. Termocupla este montata fie direct pe radiator, fie pe blocul motor." La VW Transporter am termocupla montata in coltul stanga jos (partea soferului).Daca gasesti termocupla la radiator, urmareste firele sa nu aiba vreo portiune roasa care sa faca scurt la masa.Daca firele sunt ok schimba termocupla.problema e mai complexa.am verificat pe soclul de la releul de cuplare al ventilatorului dupa oprirea motoului (272) ,cu motorul rece sa nu fie firul la masa ,adica scurt sau senzor blocat pe inchis si nu e scurt. ma gandesc la o functionare defectuoasa a senzorului montat pe motor ,banuiesc undeva in partea fiebinte a acestuia undeva pe langa chiuloasa, insa nu stiu exact unde,poate ma lamureste cinevacircuitul normal ,care functioneaza cu motorul pornit respectiv termocupla dubla de pe radiator deschide ok ata la 90 de grade cat si 105 , problema e ca circuitul e in paralel cu cel de after run, care functioneaza defectuosam schema electrica de la audi 80 insa nu inteleg pe deplin notatia cablarii... Link spre comentariu
iora Postat Noiembrie 7, 2012 Autor Partajează Postat Noiembrie 7, 2012 am rezolvat astazi problema.senzorul termic pentru after run este deasupra curelei de distributie in partea stanga prins cu o flansa de motor. traseul trece peste motor si se coace... problema a fost si la circuitul de intarziere de 5-10 min al releului de after run(272 marcat), un temporizator care la desfacerea contactului ramane activ max 10 min timp in care citeste senzorul de after run si daca acesta e in scurt, datorita temperaturii de peste 100 de grade a motorului ,comanda ventilatoarele de racire pe turatia mica.dupa ce trec cele 10 min sau dupa ce senzorul decupleaza datorita racirii motorului ventilatoarele se opresc. am schimbat condensatorii electrolitici din releul de after run, deoarece acesta activa fals ventilatoarele dupa oprirea motorului Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum