hades19 Postat Octombrie 31, 2012 Partajează Postat Octombrie 31, 2012 Va salut! Are nevasta o bicla din asta http://arch3.okr.ro/auctions.v3/215_300/2011/09/05/c/5/609488952555604234707213-75972-215_300.jpg si vazand-o eu dand asa cu spor la ea ma gandeam ca ar putea fi si productiva, facand un mic generator de curent electric. Pentru rotor as vrea sa fac gauri in disc si sa bag magneti iar statorul sa fie pe toata circumferinta discului, bobinele nu o sa aibe miez feromagnetic din lipsa de spatiu. Exista proiecte pe internet de eoliene si fel si fel de generatoare, o sa studiez problema mai amanuntit in privinta numarului magnetilor, bobinelor, grosime sarma si numar spire, la final doresc sa incarc o baterie de 12V si 7-10A. Daca discul este din otel si introduc magneti din aia tubulari se mai inchide cum trebuie campul magnetic? aici am dubiu si as dori sa ma ajutati, restul zic eu ca gasesc pe net tot ce am nevoie. Toata stima! Link spre comentariu
leoncris Postat Octombrie 31, 2012 Partajează Postat Octombrie 31, 2012 Cupleaza un generator la ... trotineta ( daca vei cupla suplimentar la disc , excentric, printr'un sistem biela-manivela un dildo ghidat prin sa , sigur n'o sa coboare de pe ea pana nu incarca ... bateria ). Link spre comentariu
hades19 Postat Octombrie 31, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 31, 2012 ma gandeam la un alternator ca sa ii pot regla si excitatia dar nu am loc sa il montez Link spre comentariu
leoncris Postat Octombrie 31, 2012 Partajează Postat Octombrie 31, 2012 Lasa ca'si regleaza singura ... excitatia si te poti uita si tu linistit la meci.Acuma , discutand serios , cupleaza un motor de stergator de parbriz de 12V prin curea si sa'i dea bice. Link spre comentariu
lorik199 Postat Octombrie 31, 2012 Partajează Postat Octombrie 31, 2012 Lasa ca'si regleaza singura ... excitatia si te poti uita si tu linistit la meci.Acuma , discutand serios , cupleaza un motor de stergator de parbriz de 12V prin curea si sa'i dea bice.Un alternator de dacie parerea mea e ca e foarte bun, e destul de compact si eficient Link spre comentariu
hades19 Postat Octombrie 31, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 31, 2012 la un alternator ma gandeam si eu dar trebuie sa gauresc carcasa aia de plastic ca sa ii bag cureaua de antrenare si tare mi-e ca imi iau vre-o tigaie in cap si mananc rece vreo saptamana Link spre comentariu
daniels Postat Noiembrie 2, 2012 Partajează Postat Noiembrie 2, 2012 O persoana fara antrenament fizic deosebit poate "produce" cu picioarele cam 100W. Alternatorul de dacie are 350W, iar daca excitatia e maxima vei observa ca "merge la vale tot timpul". A doua problema legata de alternatoare este ca, daca vrei sa produci ceva va trebui sa le tii la o turatie de peste 1000rot/min Link spre comentariu
hades19 Postat Decembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Revin la ideea initiala, iese din calcul alternatorul; am 20 de magneti de ferita cudiametrul de 25mm, inaltimea de 15 pe care intentionez sa ii lipesc pe discul metalic. pe aprox 3/4 din circumferinta as putea pune bobinele cu un element rotitor la partea de jos si un mecanism cu sufa si cablu (ca franala la bicla) pentru a avea control asupra distantei dintre rotor/stator si respectiv a efortului depus dorit.Mentionez inca o data ca discul este din otel nealiat si este feromagnetic.Acum intrebarile mele sunt: - as putea scoate 70-100w ?- ce diametru de sarma trebuie sa folosesc, numar de spire, numar de bobine si daca bobinele trebuie sa aibe miez metalic.Toata stima! Link spre comentariu
Nemesis Postat Decembrie 8, 2012 Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Merge si cu bobine cu aer insa in comparatie cu varianta cu miez feroelectric puterea obtinuta o sa fie extrem de mica. Pt eficienta maxima trebuie sa vezi cum ai putea inchide circuitul magnetic, altfel cred ca te chinui degeaba.Si eu cand eram prin liceu ma gandeam sa-mi fac la bicicleta un dinam mai deosebit, care sa-mi incarce un mic acumulator, care sa-m permita sa am lumina la far si cand stau pe loc. Ideea mea era in felul urmator: sa pun magneti pe spitzele rotii, iar energia electrica sa o colectez de la o bobina montata pe un profil feroelectric un forma de U. Evident, piesa in forma de U ar fi fost montata astfel incat magnetii de pe roata sa treaca printre coarnele "U"-ului. O problema particulara in cazul meu era faptul ca roara era de obicei cam stramba , si de aia nu puteam lasa un intrefier prea mic (intrefier - distanta dintre magneti si coarnele "U"-ului). Vezi daca te poti inspira din ideea mea. Doua lucruri trebuie sa urmaresti cu atentie daca vrei sa iasa ceva eficient:- sa pot inchide circuitul magnetic;- sa ai intrefier cat mai mic.Despre calcule, se gasesc in cartile de fizica (cel putin alea de acum 20 de ani) si momentan nu am acum la mine niciuna. Dar sunt sigur ca se gasesc si pe net. Daca chiar vrei sa mergi mai departe, ai tot ce-ti trebuie dar nu le gasesti, anunta-ma si o sa incerc sa le caut si eu. Link spre comentariu
hades19 Postat Decembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Multumesc pentru raspuns, acum am curajul de a ma apuca de treaba Link spre comentariu
mișa Postat Decembrie 8, 2012 Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Vezi ca situatia e putin mai complicata. Ai nevoie de un arc de cerc feromagnetic pe care montezi bobinele. Link spre comentariu
hades19 Postat Decembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 8, 2012 O sa pun o platbanda de otel, roluita astfel incat raza sa fie cea a discului cu magneti, miezul bobinelor o sa fie din otel si le atasez de platbanda cu suruburi (fac cu tarodul filet in miez) nu cred ca pot pune tole din fero siliciu, nu am cum sa le prind.Am facut un mic test astazi: un pachet de tole I de 10 mm latime, grosimea pachetului tot cam asa, pe care am pus sarma de 0.5 100 spire si la capete am obtinut 0.7V tinut in mana la 3-4 mm si o turatie relativ mica a rotorului.Nu stiu ce diferente sunt intre tole de FeSi si otel, banui ca randamentul va fi mai mic cu bara plina de otel.Toate cele bune si va multumesc pentru sfaturi Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum