Vizitator Postat Octombrie 29, 2012 Partajează Postat Octombrie 29, 2012 Amplificatorul(schema prezentată) danzup este clasat în AB1 cu o pondere însemnată şi în A(aşa indică rezistenţa comună din catozi). Link spre comentariu
danzup Postat Octombrie 29, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 29, 2012 Amplificatorul(schema prezentată) danzup este clasat în AB1 cu o pondere însemnată şi în A(aşa indică rezistenţa comună din catozi).Corect , asa a fost gandit.Multumesc tuturor pentru sugestii si comentarii.Happy DIY ! Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 Cateva pagini de istorie cu amplificatorul Williamson : 1 Link spre comentariu
elektronu85 Postat Iunie 17, 2014 Partajează Postat Iunie 17, 2014 D-le Victor, mai puteti posta inca o data materialul legat de istoria amplificatorului Williamson, odata cu reforma forumului vad ca s-a pierdut materialul postat. Multumesc!! Link spre comentariu
THOMAS Postat Iunie 17, 2014 Partajează Postat Iunie 17, 2014 @elektronu85 Inteleg ca sunteti incepator si ca sunteti dornic sa realizati un amplificator pe tuburi ?! Va recomand o schema extrem de simpla si cu performante foarte bune si pe care in mod sigur o veti realiza cu mare usurinta stiind ca deja aveti OT-urile.Un Williamson,ca incepator,foarte sigur v-ar pune ceva probleme si pentru o configuratie PP cu tuburile 6P3S (E) nu vad de ce v-ati complica,mai ales ca puteti obtine extrem de usor puterea dorita de dv.,18W...25W si cu o schema mult mai simpla,incercati ce doriti dv. pana la urma,nu-i problema mea asta ! Aveti in atasamente schema realizata de un neamt de pe Jogis dar si simularea,rezultatele (principale) sunt scrise pe schema. P.S incercati sa abandonati ideea cu un comutator pentru: UL,normal,trioda,nu am fost niciodata de acord cu aceasta gaselnita,am multe motive pentru care nu-mi place asa ceva insa nu-i cazul sa discutam pe acest topic. Link spre comentariu
elektronu85 Postat Iunie 18, 2014 Partajează Postat Iunie 18, 2014 (editat) @elektronu85 Inteleg ca sunteti incepator si ca sunteti dornic sa realizati un amplificator pe tuburi ?! Va recomand o schema extrem de simpla si cu performante foarte bune si pe care in mod sigur o veti realiza cu mare usurinta stiind ca deja aveti OT-urile.Un Williamson,ca incepator,foarte sigur v-ar pune ceva probleme si pentru o configuratie PP cu tuburile 6P3S (E) nu vad de ce v-ati complica,mai ales ca puteti obtine extrem de usor puterea dorita de dv.,18W...25W si cu o schema mult mai simpla,incercati ce doriti dv. pana la urma,nu-i problema mea asta ! Aveti in atasamente schema realizata de un neamt de pe Jogis dar si simularea,rezultatele (principale) sunt scrise pe schema. P.S incercati sa abandonati ideea cu un comutator pentru: UL,normal,trioda,nu am fost niciodata de acord cu aceasta gaselnita,am multe motive pentru care nu-mi place asa ceva insa nu-i cazul sa discutam pe acest topic. In primul rand , va multumesc pentru schema propusa. In conditiile date, o schema buna si functionala este tot ce aveam nevoie. In alta ordine de idei, se poate alimenta anodica la +400V?? Parerea mea este ca nu ar trebui sa fie probleme, acuma nu stiu daca trebuie redimensionate alte componente pasive. Intreb pentru ca am un transformator de alimentare pentru probe cu un secundar deja bobinat la 300V, iar dupa redresare si stabilizare obtin aprox 400 V. Si inca ceva, vad ca autorul nu a precizat si puterea de disipatie a rezistentelor folosite, sunt sigur ca sunt si de putere mai mare, insa nu sunt sigur care si ce putere ar trebui sa aiba. De asemenea in sursa de alimentare, la iesirea de pe ramura pozitiva apuntii redresoare de la tensiunea anodica, apare o rezistenta acolo ce nu are nici macar valoarea specificata, iar pe cea urmatoare scrie 2, e corect asa?? Eu zic ca mai degraba era 200ohmi. Editat Iunie 18, 2014 de elektronu85 Link spre comentariu
THOMAS Postat Iunie 18, 2014 Partajează Postat Iunie 18, 2014 (editat) In primul rand , va multumesc pentru schema propusa. In conditiile date, o schema buna si functionala este tot ce aveam nevoie. In alta ordine de idei, se poate alimenta anodica la +400V?? Parerea mea este ca nu ar trebui sa fie probleme, acuma nu stiu daca trebuie redimensionate alte componente pasive. Intreb pentru ca am un transformator de alimentare pentru probe cu un secundar deja bobinat la 300V, iar dupa redresare si stabilizare obtin aprox 400 V. Si inca ceva, vad ca autorul nu a precizat si puterea de disipatie a rezistentelor folosite, sunt sigur ca sunt si de putere mai mare, insa nu sunt sigur care si ce putere ar trebui sa aiba. De asemenea in sursa de alimentare, la iesirea de pe ramura pozitiva apuntii redresoare de la tensiunea anodica, apare o rezistenta acolo ce nu are nici macar valoarea specificata, iar pe cea urmatoare scrie 2, e corect asa?? Eu zic ca mai degraba era 200ohmi. Pentru +Ua=400V ar trebui sa majorati valoare rezistentei din catodul tuburilor finale la 200-220ohmi in asa fel incat sa nu depasiti Pda pentru tuburile finale,masurati caderea de tensiune pe ea si veti stabili ce curent trece fara semnal prin cele doua tuburi finale.Pentru probe ar fi bine sa inseriati cu rezistenta din catod de 150 ohmi un rezistor variabil de putere mai mare preferabil bobinat si reglati din el PSF convenabil pentru cele doua 6P3S dupa care in locul grupului acesta serie veti monta o rezistenata cu valoarea sumei R(150ohmi)+Rvariabil/gasit,bineinteles cautand o valoare standart. Puterea tuturor rezistentelor din acest montaj ar fi preferabi sa fie de 1W minim 0.5W,in afara de cele din grilele ecran de la tuburile finale ce vor fi de minim 3W,cea din catodul finalelor care va fi de 10W si cea din filtrul PI pe alimentare R=200ohmi/20W,sau "fabricati" un drosel de 5H si rezistenta in DC de 200 ohmi. Rezistenta de 2 ohmi chiar atat are valoarea si este in serie cu acel termistor (NTC),acest grup protejeaza puntea redresoare de socul de curent primit la incarcarea condensatoarelor din filtrul de netezire. Editat Iunie 18, 2014 de LMOlimpiu 1 Link spre comentariu
elektronu85 Postat Iunie 18, 2014 Partajează Postat Iunie 18, 2014 Ce parere aveti, merge imbunatatita alimentarea anodica la fel ca in schema de mai sus?? In schema apare rezistenta de 200ohmi, in realitate voi cauta sa realizez un drosel. Ce efect ar avea marirea capacitatilor de filtraj, in afara celui de micsorare a riplului?? As pune un loc de 470uF niste condensatori disponibili de 680uF, din care as putea pune chiar si cate doi in pararel pe fiecare brat (4 in total), poate dauna cu ceva??. Este necesara modificarea valorii rezistentelor de descarcare a capacitatilor?? Rezistorul NTC este critic ca valoare sau pot utiliza unul de prin sursele in comutatie?? Legat de alimentarea filamentelor , este suficienta doar redresarea si filtrarea cu condensatori sau este mai bine sa fie si stabilizata alimentarea cu un stabilizator tranzistorizat sau ceva de genul?? De asemenea, intentionez sa folosesc si un temporizator cu 555 pentru cuplarea intarziata a tensiunii anodice si implicit prelungirea duratei de viata a lampilor. Link spre comentariu
zal Postat Iunie 19, 2014 Partajează Postat Iunie 19, 2014 Efectul cond mai mari va fi că ampliful va cînta mai mult timp după ce-l opreşti. Termistorul ăla e mai bine să-l pui în primarul trafo, va încetini pornirea acestuia cu filamentele reci. O singură rez în paralel cu primul cond de filtraj e de ajuns, alege-o aproximativ de valoarea tensiunii în kOhmi şi la 1-2W. Doar filamentele lămpilor mici merită redresate şi filtrate. Dacă consumul lor nu trece de 0,6...0,7A poţi folosi o schemă de stabilizare întîrziată cu circa 5 secunde cu 317 (de preferat varianta TO3). Temp cu 555 e cel mai bun, foloseşte cond nepolarizat mkt ptr întîrziere şi releul să acţioneze un contact între minusul punţii şi masă. Peste contact pui un cond ceramic de 10nF/2kV(400Vca) şi o rez de 10...33k/1-2W care va preîncărca cond cu circa 1/2 din tensiunea de alimentare pe durata temporizării. Link spre comentariu
Vizitator gabriele Postat Iunie 19, 2014 Partajează Postat Iunie 19, 2014 (editat) Filamentele nu are rost sa le alimentezi in CC decit daca e vorba de un etaj pt Phono ,de obicei un potentiometru de 100 ohm/2w legat cu cursorul la masa rezolva problema hummului......mult mai importanta e masa generala !!! si alinierea trafurilor !!! la 90 grade obligatoriu !!!.(alimentare/iesire) NTC-ul montat in primar e cea mai buna solutie valoare 4-10 ohm (cel din sursa e ok) droserul e ideal pt un filtraj bun iar 10H sunt suficienti dar trebuie sa fie bine dimensionat si sa suporte curentul absorbit de etajele de amplificare . Editat Iunie 19, 2014 de gabriele Link spre comentariu
elektronu85 Postat Iunie 19, 2014 Partajează Postat Iunie 19, 2014 Ma gandeam la temporizatorul asta pentru anodica, credeti ca e vreo problema pe undeva?? De acum sa fac rost de transformator de alimentare si sa vad cum pot sa fac rost de un sasiu, astea sunt cele mai mari probleme acum. In rest, rezistentele le am aproape pe toate, imi mai trebuie diversi condensatori. Apropo, daca as vrea sa imi confectionez singur un sasiu, cum pot sa dau gaurile pentru soclurile tuburilor, de mult tot imi bat capul cu asta si nu reusesc sa gasesc o solutie eleganta (in afara de solutia cu dat gaura langa gaura cu burghiu mic si pilit pe urma, ca asta-i munca de ocnas). Ceva sugestii?? Multumesc! Dl Gabriel multumesc pentru sugestii, cu siguranta transformatoarele vor fi aliniate la 90 de grade, acuma legat de masa generala sper sa imi iasa din prima, daca se vor mai strecura greseli imi cer scuze, e primul meu amp cu lampi. Oricum o sa duc toate traseele de masa de la borna minus a condensatorului. Apropo, la cablurile ecranate cum e mai bine sa se lege ecranul la masa: in sensul in care circula semnalul(adica in capatul dinspre mufa RCA) sau in sens contrar(in capatul dispre potentiometrul de volum)? Ce fel de cabluri ecranate folositi?? Eu ma gandeam sa folosesc din cel de microfon cu 2 fire si ecran. Unde se mai foloseste cablu ecranat in afara de intrari?? Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Iunie 19, 2014 Partajează Postat Iunie 19, 2014 (editat) temporizator anodica.jpg Ma gandeam la temporizatorul asta pentru anodica, credeti ca e vreo problema pe undeva?? De acum sa fac rost de transformator de alimentare si sa vad cum pot sa fac rost de un sasiu, astea sunt cele mai mari probleme acum. In rest, rezistentele le am aproape pe toate, imi mai trebuie diversi condensatori. Apropo, daca as vrea sa imi confectionez singur un sasiu, cum pot sa dau gaurile pentru soclurile tuburilor, de mult tot imi bat capul cu asta si nu reusesc sa gasesc o solutie eleganta (in afara de solutia cu dat gaura langa gaura cu burghiu mic si pilit pe urma, ca asta-i munca de ocnas). Ceva sugestii?? Multumesc! Dl Gabriel multumesc pentru sugestii, cu siguranta transformatoarele vor fi aliniate la 90 de grade, acuma legat de masa generala sper sa imi iasa din prima, daca se vor mai strecura greseli imi cer scuze, e primul meu amp cu lampi. Oricum o sa duc toate traseele de masa de la borna minus a condensatorului. Apropo, la cablurile ecranate cum e mai bine sa se lege ecranul la masa: in sensul in care circula semnalul(adica in capatul dinspre mufa RCA) sau in sens contrar(in capatul dispre potentiometrul de volum)? Ce fel de cabluri ecranate folositi?? Eu ma gandeam sa folosesc din cel de microfon cu 2 fire si ecran. Unde se mai foloseste cablu ecranat in afara de intrari?? Daca faci sasiul din aluminiu,găsești carote pt dat găuri în aluminiu,la magazine de scule. Dacă esti din Bucuresti te pot ajuta eu cu găurile,eu am carote,vii la mine la atelier si le gauresti tu,poate găsim și un sasiu pe placul tau,am destule pe stoc. Editat Iunie 19, 2014 de viobio Link spre comentariu
zal Postat Iunie 19, 2014 Partajează Postat Iunie 19, 2014 (editat) Uite o schemă mai şmecheră de întîrziere, îţi clipeşte ledul cu roşu pe temporizare apoi se schimbă în verde la cuplarea relului. Pune un releu cu un singur contact, cît mai izolat, pe care-l foloseşti ca-n schema sursei de mai jos. Editat Iunie 19, 2014 de zal Link spre comentariu
mcl2k6 Postat Iunie 19, 2014 Partajează Postat Iunie 19, 2014 Pentru un amplif de asemenea puteri chiar este nevoie de temporizare pt anodica? Adica se justifica complexitatea extra? in alta ordine de idei, pt. B+ s-ar mai putea folosi si un multiplicator de capacitate cu mosfet, cu condensatorul din poarta si rezistenta de la + la poarta, aleasa in asa fel, incat sa ajunga B+ la maxim dupa ~20-30 de secunde, de exemplu. Am vazut o asemenea solutie undeva pe internet. S-ar mai putea adauga un zenner ca sa avem tensiunea anodica stabilizata (daca se simte nevoia). Link spre comentariu
zal Postat Iunie 19, 2014 Partajează Postat Iunie 19, 2014 E nevoie ptr orice amplif sau preu cu lămpi. Sursele de alimentare sînt cele mai complexe în ziua de azi, faţă de montajul audio propriu zis. Trebuie evitată folosirea cond electrolitici ca temporizatoare, sînt cei mai slabi tehnologic şi calitativ, în afara celor cu hîrtie uleiată. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum