Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Incarcare baterie


Vizitator Zala

Postări Recomandate

Vizitator Zala

As vrea sa-mi spuneti daca stie cineva, cam in cit timp se reincarca o baterie la capacitatea nominala dupa pornire. Adica ma intereseaza cam cit ar putea merge masina cu releul de incarcare decuplat.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    2

  • LostCell

    2

  • Abram Burel

    2

  • yo9hrb

    1

Top autori în acest subiect

ca exemplu o baterie de 12V si capacitate 50Ah, teoretic "tine" un consumator de 50A timp de 1 orala pornire ai un consum destul de mare cu demarorul, apoi ai consumul bobinei de inductie cam 5A... daca ai computer de bord mai ia si ala 1-2A (asta n-o stiu sigur)... daca e seara, apar pozitiile, faza scurta/lunga.. legat de incarcare, un alternator debiteaza undeva la 30-50A (depinde de model)..scazi curentul consumat de bobina de inductie (asta mereu consuma) si restul consumatorilor si ce mai ramane incarca bateria;daca e vorba s-o incarci la redresorul din casa.. dureaza cevaPS: mai bine repari releul de incarcare/alternatorul decat sa-ti bati joc de baterie

Link spre comentariu
Vizitator Zala

Releul de incarcare nu are nimic, cel putin deocamdata. Ma gindeam sa comand releul cu o electronica de economizor de bezina, pe durata accelerarii, sa nu incarce decit atunci mergi cu frina de motor.

Link spre comentariu

Pai, la accelerare nu se mai adauga si alternatorul (merge in gol) la sarcina motorului, iar la franare se "recupereaza" energia.Chestia e simpatica (desi economia poate parea prea... subtila), dar evident aplicabila numai la mersul urban, ceea ce poate complica putin lucurile (va trebui facuta o "detectie" automata a acestui mod, ca daca pui numai un comutator, risti sa-l uiti pe "urban" si cand pleci "extra").

Link spre comentariu
Vizitator Zala

Ar trebui o schema ceva de genul asta:

 

similar cu circuitul electronic de la economizor de combustibil, cred.

Sau altfel, sa citesca turatia cind e in crestere sau scadere.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

cum adica nu se mai adauga si alternatorul la accelerare?alternatorul este tot timpul cuplat cu motorul prin curea,nu are rost sa opresti incarcarea..tensiunea pe acumulator scade la 12V fata de 14.4 cu alternator,ce energie recuperezi tu..nu stiu..d c sa nu incarce pe durata accelerari?eu cred ca daca chestia asta facea economie de combustibil atunci era implementata din fabrica.un acumulator 12v 55 A gol golut..are nevoie de 36 ore pt a se incarca la capacitatea nominala.adica este incarcat la o tensiune de 12Vcc Consumul de combustibil il regelzi din carburator si reglarea corecta a aprinderii,verificarea rotilor etc..

Link spre comentariu

Adica ma intereseaza cam cit ar putea merge masina cu releul de incarcare decuplat.

Am ramas fara incarcare (rotorul de la alternator intrerupt) pe langa Urziceni, am ajuns in delta (la 20 km de Tulcea), dupa 4 zile m-am intors la Ploiesti. Bateria era noua, cand am plecat din delta am pornit masina cu electromotorul, cand am ajuns in Ploiesti nu mai pornea decat impinsa.Am mers cam o ora pe pozitii, fara casetofon, radio sau alt consumator.Deci a mers in total vreo 8 ore pe baterie. Dar nu am observat dreo scadere a consumului. Teoretic scade, dar practic nu prea se observa. Si mai e o treaba: daca mergi pe baterie, la un moment dat tot trebuie sa o incarci. Tot cu consum de benzina :smt003 .
Link spre comentariu

Ideea decuplarii alternatorului la demaraje nu are la baza economia de benzina, ci obtinerea unui demaraj mai rapid. Daca ai multi consumatori porniti si vrei sa demarezi mai repede o sa observati ca nu prea puteti (cel putin la Dacie :smt003 ), surprinzator datorita fortei cu care se opune alternatorul la varierea turatiei motorului. Asa ca daca s-ar decupla alternatorul in momentul varierii spre in sus a turatiei motorului s-ar obtine o accelerare mai rapida.Pentru a vedea forta cu care se opune rotatiei motorului porniti farurile si lasati motorul la relanti. Daca aveti acces usor la firul de excitatie al alternatorului decuplati-l sa vedeti cum creste turatia motorului. Daca vreti sa vedeti si fara sa decuplati alternatorul, deschideti capota tot cu motorul la relanti si cu o mana prin geamul deschis aprindeti faza lunga ascultand in acelasi timp turatia motorului. Veti vedea ca tinde sa scada atunci cand aveti un consumator puternic (mai ales daca aveti 4 faruri la masina).

Link spre comentariu

Totusi, daca nu vrei neaparat un demaraj mai rapid, rezulta o economie de energie (si asta ar trebui sa conduca la una de combustibil, nu-i asa, dar oricum ideea cu folosirea economizorului era doar o... idee pentru simplificare... presupun)Chestia cu "daca ar fi fost asa, ar fi avut toate masinile din fabrica" nu tine.De exemplu, nu toate masinile au din fabrica faruri cu xenon, nu-i asa?

Link spre comentariu
Vizitator Zala

daca mergi pe baterie, la un moment dat tot trebuie sa o incarci. Tot cu consum de benzina :smt003 .

Nu inseamna neaparat consum de benzina (sau alt carburant :smt003). E un consum de energie. Daca ai energie cinetica, pe care oricum vrei s-o "dai jos" prin frinare, de ce sa n-o folosesti la ceva util?
Link spre comentariu
Vizitator Zala

ideea cu folosirea economizorului era doar o... idee pentru simplificare... presupun

Exact! Zilele astea o sa incerc sa leg in paralel cu electroventilul economizorului un releu cu contactele N.O. (pentru ca ar trebui sa lucreze in tandem) la releul de incarcare al masinii. :supz:
Link spre comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Ideea cu taiatul excitatiei la accelerare nu e noua. Se practica in mod curent la automobilele de raliu, unde un banal intrerupator in bord facea manevra asta (intercalat fie inainte, fie dupa regulatorul de tensiune), cu ideea de a "usura" sarcina motorului de cei 0,7-2CP absorbiti de alternator (energia electrica pe masina nu e "gratis"!!) si de a aduce un plus de "sprinteneala". E foarte posibil ca la modelele de "varf" sa fie implementata aceasta functie in "calculatorul" de gestiune a functionarii motorului. Totusi decizia aceasta ar trebui luata in baza mai multor criterii, incluzand si starea bateriei si nivelul de consum in instalatie (functionarea simultana a mai multor consumatori mari: iarna, noapte: faruri, dezaburitor luneta, ventilatie, plus o eventuala statie de 200W...nu prea poti lasa toate astea in carca bateriei, ca odata ce vezi cum palpaie farurile dupa muzica din boxe...) Ideea de recuperare nu e rea, dar puterea alternatorului e prea mica iar capacitatea bateriei de asemenea. (Pur si simplu instalatia nu e gandita sa functioneze astfel!)Toate cele bune!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări