Vizitator cpescar Postat Octombrie 24, 2012 Partajează Postat Octombrie 24, 2012 ok, o sa pun in practica masuratorile, cred ca cea cu becul de 220 / 100w o sa fie prima, ca tre sa fac rost de celelalte de masina, problema este ca nu pot baga motorul in turatie maxima fara sa fie cuplata elicea pot urca doar pe la 3500- 4000 ture.ar mai fi o problema cand merg singur am in jur de 5500 - 5800 la maxim ture, daca imi iese elicea din apa in mers de la val sau in curba turatia se duce peste 6000 -la 6400 fiind limitata electronic si cade brusc pe la vreo 2000 . cand merg cu greutate turatia scade pe undeva pe la 5300 - 5400 la maxim Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 25, 2012 Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Abia la batranete am ajuns sa regret ca nu mi-a placut munca si cartea(de fapt cartea mi-a placut un pic dar era nevoie de mai multa substanta cenusie).Aici se simte lipsa colegului inginer care ne-ar lumina cum sta exact problema.La nivelul meu as spune asa:in nici un caz schema cu tiristoare nu disipa toata puterea ce o poate debita generatorul.Datorita inductantei mari de scapari-exista un intrefier mare,nu ca la un traf-punerea in scurt a secundarului face ca aici sa fie mica puterea disipata.Numai un inginer electrotehnist ar putea pune niste ecuatii sa intelegem mai bine.Sant convins ca exista documentatie in engleza dar nu am chef sa caut mai ales ca se poate ajunge la o rezolvare si prin incercari,asa cum ati inceput.Schema cu tiristori ramane cea mai buna iar pt o baterie mica sa caute un alternator mic(ce simplu este sa dau sfaturi,mai ales ca nu am masina/motocicleta-nici carnet conducere- si nu stiu nimic despre alternatoare)Revin:vad aici niste scheme ce ma deruteaza.Nu se pot folosi si in cazul nostru? Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 25, 2012 Partajează Postat Octombrie 25, 2012 La nivelul meu as spune asa:in nici un caz schema cu tiristoare nu disipa toata puterea ce o poate debita generatorul.Datorita inductantei mari de scapari-exista un intrefier mare,nu ca la un traf-punerea in scurt a secundarului face ca aici sa fie mica puterea disipata.Poate m-am exprimat gresit;nu releul singur disipa puterea debitata de generator,ci si rezistenta statorului.Cu ceva timp in urma,am facut teste cu un astfel de generator,antrenat de un strung.Am testat doua variante de stabilizare a tensiunii;releul clasic cu tiristori,care sunteaza fazele,cat o varianta mai elaborata,cu o punte semicomandata,tot cu tiristori.Cu primul releu,chiar fara sarcina,motorul strungului tragea din greu,avea vreo 300W;cu puntea semicomandata,fara sarcina motorul strungului nici nu simtea generatorul.Pana la urma,cu releul sunt,am reusit sa ard motorul strungului.Oricum e mult de povestit,rezultatele acelor teste sunt postate aici pe forum,la vremea respectiva doream sa-mi modernizez motocicleta,acum o folosesc foarte rar,prefer masina.Schemele postate reprezinta un alternator auto,care functioneaza altfel.Rotorul este un electromagnet,iar releul controleaza curentul prin acesta,astfel incat tensiune pe baterie e mentinuta constanta.E o varianta mult mai economica,puterea generata nefiind consumata inutil,ca in cazul generatorului cu magneti permanenti.Din pacate solutia se foloseste doar la auto,la scutere,motociclete,etc se folosesc generatoare cu magneti permanenti.Una peste alta,se pare ca discutia noastra l-a speriat pe initiatorul topicului,acesta a renuntat la ideea unui releu,preferand sa foloseasca inca o baterie. . Link spre comentariu
Vizitator cpescar Postat Octombrie 28, 2012 Partajează Postat Octombrie 28, 2012 Salutare, azi am fost la obor" (piata de vechituri) si am luat un rectificator regulator de 12 v de motocicleta cu urmatoarele caracteristici 12 v, ac34W , dc 36w, cu dimensiuni mari fata de ceea ce gasisem pe la scutere e o chestie cam cat un pumn deci suprafata radianta mare, credeti ca poate fi facut ceva adaptari poate totusi reusesc sa fac adaptarea asta?(inca ma tenteaza ideea de a avea curent pe motor in mers), of uneori e bine sa fii american$$! Link spre comentariu
filypvas Postat Octombrie 29, 2012 Partajează Postat Octombrie 29, 2012 of uneori e bine sa fii american$$!Toti am vrea .Bafta Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum