Vizitator cpescar Postat Octombrie 22, 2012 Partajează Postat Octombrie 22, 2012 Salutare, va rog mult sa ma indrumati pt rezolvarea urmatoarei probleme:am un motor de barca cu pornire la sfoara (magnetou), si as vrea deoarece are incorporat alternator (stator in stea cu 12 bobinute) sa fac un montaj sa pot incarca in siguranta un acumulator de 12 v cu 7,4 amperi ( baterie de scuter sau UPS).precizez ca in schita tehnica a motorului e specificat:"Alternator amp 12 amp/138watt" . din stator imi ies 2 fire unul galben si unul alb, pe ambele am masurat curent alternativ de la 15,5 v variind pana pe la 100 v in functie de cat de tare acceleram motorul. am inteles de la diversi prieteni ca ar trebui un releu de incarcare cu punte de diode .am tot cautat pe la magazinele de moto si am gasit o piesa ce se pune la scutere si se numeste releu activ de incarcare pt 12 v. dupa ce l-am montat firul galben si cel alb la bornele de curent alternativ am masurat la iesirea de curent continuu o tensiune oscilanta tot in functie de aceleratia motorului, iar dupa ce l am montat pe bateria de 12 v cu 7,4 amp. pe aparatul de masura nu a rezultat nici o modificare iar cand am acelerat sa ars releul. banuiesc ca nu a fost calibrat releul pe tensiunile care ies din motor . pot face ceva artizanal care sa mi functioneze ok? sau ce tre sa caut la magazin sa fie in parametrii de mai sus ? pe acumulator nu am decat ceasurile de bord (benzina si apa )deci consumul nu e maremultumesc f mult ! Link spre comentariu
Vizitator cpescar Postat Octombrie 22, 2012 Partajează Postat Octombrie 22, 2012 ca o completare la cele de mai sus:alternatorul (statorul) are 4 fire doua fire sant alb si galben si celelalte doua fire se duc la cdi. deci doar 4 fire are, poate e relevant. multumesc! Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 22, 2012 Partajează Postat Octombrie 22, 2012 Un releu simplu trifazat gasesti aici viewtopic.php?f=21&t=81590&hilit=releu+incarcare+moto&start=15In cazul tau,generatorul fiind monofazat,e nevoie de doar doi tiristori si patru diode redresoare,sau o punte redresoare monofazata. Link spre comentariu
Vizitator cpescar Postat Octombrie 22, 2012 Partajează Postat Octombrie 22, 2012 credeti ca pot gasi de gata facut in magazine de specialitate ? Link spre comentariu
Vizitator cpescar Postat Octombrie 22, 2012 Partajează Postat Octombrie 22, 2012 de ce parametri ar trebui sa caut puntea monofazata ca sa respecte specificatiile ? si ce parametri la tiristori?Multumesc! Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 22, 2012 Partajează Postat Octombrie 22, 2012 O punte de 20A la cel putin 200V,iar tiristorii 15-20A,la aceeasi tensiune.Ar merge folosit orice releu regulator moto,monofazat sau trifazat,construite pentru o putere de cel putin 150W.Mai ieftin iesi cu unul construit... Link spre comentariu
Vizitator cpescar Postat Octombrie 23, 2012 Partajează Postat Octombrie 23, 2012 Multumesc foarte mult pt informatii! deci o sa incerc sa caut in magazinele de moto un releu de tensiune de cel putin 150w la 12 v. in cazul in care nu gasesc pot gasi pe net o schema ceva cu valorile astea sa pot sa o duc la un electronist sa o construiasca ? ( eu nu prea ma pricep ) Link spre comentariu
Vizitator cpescar Postat Octombrie 23, 2012 Partajează Postat Octombrie 23, 2012 cum pot afla/ masura cu micrometrul? un releu regulator monofazat sa aibe puterea de cel putin 150w? am gasit regulatoare de moto dar nu specifica absolut nimic pe ele iar vanzatorii cand ii intreb se uita ca la ozn -uri. as vrea sa iau de cumparat poate gasesc ceva sa se potriveasca. Link spre comentariu
filypvas Postat Octombrie 24, 2012 Partajează Postat Octombrie 24, 2012 cum pot afla/ masura cu micrometrul ? un releu regulator monofazat sa aibe puterea de cel putin 150w?Cu micrometru in nici-un caz nu poti masura decat diametru unei sarme ..sfatul meu cauta un meserias adevarat ,in caz contrar te vei trezi cu surprize ..iti poate lua foc motorul .... Link spre comentariu
Vizitator cpescar Postat Octombrie 24, 2012 Partajează Postat Octombrie 24, 2012 cum pot afla/ masura cu micrometrul ? un releu regulator monofazat sa aibe puterea de cel putin 150w?Cu micrometru in nici-un caz nu poti masura decat diametru unei sarme ..sfatul meu cauta un meserias adevarat ,in caz contrar te vei trezi cu surprize ..iti poate lua foc motorul .... sant disperat ca nu gasesc nici un fel de informatii despre problema asta, ca sa rezolve problema service ul vrea sa vada motorul..(are 61 kg si e pe apa deci tre scos ....etc.. ). electronistii din oras ( cei de pe la centrele de reparatii tv) sant depasiti de situatie sau de volumul mare de lucrari , cei de la service ul de moto habar nu au...ei stiu doar ca tre sa ti dea o piesa pe care tu tre sa stii f bine cum se numeste ca altfel nu fac nici un efort sa ti dezlege problema , ca atare am apelat, ca un ultim efort la forumul acesta unde se pare ca am gasit ceva raspunsuri, eu fiind din cu totul alt domeniu ceea ce justifica "micrometrul" de mai sus. Link spre comentariu
Vizitator cpescar Postat Octombrie 24, 2012 Partajează Postat Octombrie 24, 2012 eu am crezut ca pot fi si modele universale de rectificator regulator, fiind suficient ceea ce mi spune de alternator : magnetou monofazic 12 amp/138watt , motorul avand 350 cc, regim de turatii 5500 - 6500, deci cam la aceeasi capacitate cu un scuter mai mare, dar se pare ca e o mare jungla in acest domeniu si tre vb cu hercule poirot sa rezolve misterul . Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 24, 2012 Partajează Postat Octombrie 24, 2012 Ti-a raspuns d-le @pisica matache.Se pare ca santeti "vecini",stabiliti o intalnire.Daca erai electronist intelegeai problema numai parcurgand postarile de la regulatoare moto.Daca nu esti electronist poti primi elemente de teorie greu de digerat.Pune documentatia alternatorului si poate gasim o aplicatie cu el.Un generator da o tensiune proportionala cu viteza de rotatie a rotorului,de aceea este asa mare in gol.Cand pui insa o sarcina el va da o anumita putere ce se va regasi in final intro tensiune la iesire si un curent in sarcina.Teoretic se poate face un stabilizator paralel de 14,4v dar va disipa in permanenta puterea aceea inscrisa pe alternator.Se foloseste de aceea o varianta inteligenta in care infasurarile se tin in scurt cu tiristori si se lasa libera energia spre baterie/consumatori numai cat este nevoieSchema este cea recom de @matache Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 24, 2012 Partajează Postat Octombrie 24, 2012 Domnule miticamy,Am discutat telefonic despre generatorul cu pricina;i-am propus un test in sarcina,cu cateva becuri de 12V/55W in paralel,sa vedem cam ce putere reala livreaza in functie de turatie.Pe de alta parte,regulatorul clasic cu tiristor,care sunteaza generatorul,va avea o sarcina grea;va trebui sa disipe cam tot ce poate da generatorul,deoarece singura sarcina va fi acumulatorul de 12V/7A.Daca acumulatorul va fi incarcat,curentul tras din generator va fi zero,cei cca 150W vor trebui disipati de releu.Plus benzina consumata inutil...Un acumulator de 7Ah,ar avea nevoie de max 1A pentru incarcare,deci max 15W consumati,doar cca10% din putere fiind utilizata.Mult mai eficient ar fi un step down,cu intrare variabila 15V-100V si iesire 14,5V si limitare la 1A,cat are nevoie acumulatorul.Sau o solutie de compromis,un ''regulator serie'',cu mosfet,comandat cu umplere variabila de un 3843.O sa incerc sa postez doua scheme,asta maine,azi sunt la munca,poate ma ajutati cu sugestii.Poate ar merge chiar un LM2576,singura problema fiind limitarea tensiunii pe intrare la max 40V;asta poate s-ar rezolva prin conectarea permanenta a unei sarcini,care chiar si la turatia maxima sa nu permita depasirea tensiunii de 40V. Link spre comentariu
Vizitator cpescar Postat Octombrie 24, 2012 Partajează Postat Octombrie 24, 2012 salutare, am facut testul si au reesit urmatoarele :am legat 5 becuri de 21w(12v) in paralel si am pus in sarcina generatorul si la relanti ( 850 - 900 de ture/ minut) au rezultat 10 v (alternativ)la 1200 de ture deja aveam undeva spre 15 v si becurile luminau f tare cred ca daca mai aceleram un pic sigur se ardeau Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 24, 2012 Partajează Postat Octombrie 24, 2012 Cinci becuri de 21W in paralel,fac 100W;cam putin fata de puterea generatorului.Iti propusesem becuri de far,care au cca 55W pe faza.Doua becuri cu ambele faze in paralel ar insemna cca 220W,trei becuri 330W;am nevoie de aceasta masuratoare,plus una cu un bec de 220V,la 100W,cu motorul la turatie maxima.Sper astfel ca la sfarsitul saptamanii pe baza acestor masuratori,sa pot incropi un montaj,iar saptamana viitoare sa-l poti testa;daca ai neclaritati te rog sa ma suni.Spune-mi te rog si care e turatia maxima la care folosesti motorul... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum