Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

legaturi motor trifazic


dorinromeo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • dorinromeo

    4

  • dem3ntor

    3

  • validae

    2

  • leoncris

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

am curatat bine placuta cu contactele si am gasit inscriptionarea ca si in poza postata. la mine imi lipseste lamela(puntea) dintre U2 si W2. pot pune altceva acolo? si cum sa gasesc condensatorul potrivit? se poate schimba sensul de rotatie la acest motor?firul negru de la U1 merge la condensator iar verde/galben e masa. corect?

Link spre comentariu

"la mine imi lipseste lamela(puntea) dintre U2 si W2. pot pune altceva acolo?" - pui (confectionezi) o alta lamela.

"se poate schimba sensul de rotatie la acest motor" - inversezi faza cu nulul.

Valoarea condensatorului se determina experimental deoarece este posibil (cu valoarea calculata), ca motorul sa nu porneasca sau sa se incalzeasca excesiv. La pornire se poate suplimenta capacitatea cu alt condensator conectat printr-un intrerupator.

Ce putere are ... balaria ?

 

www.e-plan.josefscholz.de/Steinmetz/Ste ... ltung.html

In josul paginii ai un tabel cu alegerea valorii condensatorului.

Link spre comentariu

Scrie pe placuta ca e motor electric de 0,75kW si, la cum vad eu situatia, este rebobinat cu conexiunea de stea interna (la cele cu bobinaj original exista 6 fire cu papuci in regleta). Asta inseamna ca exista doar 3 fire exterioare si este legat doar pentru 380V. Turatia nu are cum sa fie 1850 ci doar ceva care este cu cateva sute sau zeci sub 1500 sau 3000 rot/min iar daca descifrez bine este 1350 rot/min. Asa ca, din poza postata de dl. robert230 se alege cea din figura 1 (zxy nu exista fiind deja in interiorul motorului iar cele trei conexiuni/papuci sunt A, B si C) si asa puterea de obicei se micsoreaza cam de 3 ori. O recomandare, confectioneaza un "capac" la ventilator sa raceasca motorul. Inversarea sensului se face schimband "A" cu "B" si lasand conexiunea "C" la locul ei. Un motor asemanator l-am pornit in gol si cu unul sau doua condensatoare in paralel de 8uF (condensatoare de motor de Albalux). In sarcina nu va porni in aceasta configuratie.

Link spre comentariu

Daca motorul are steaua facuta in interior ( are scoase doar 3 cabluri), inseamna ca trebuie alimentat la 380V trifazat, ca sa scoata puterea nominala de 0.75kW. Cum alimentarea se face la 220V, monofazat , puterea la care poti sa folosesti motorul fara probleme este 0.75/3*0.80=0.2 (kW). De unde am ajuns la asta? Pai, daca l-ai alimenta trifazat, la 220V, in stea ( presupunand ca ai retea trifazata de 220V, lucru care nu exista decat daca ai transformator pentru asa ceva), ai scoate puterea de 0.75:3= 0.25, adica 250W. Poate ca motorul are si rezerve, asa ca l-ai putea incarca la ceva mai mult. Bobinajul motorului este dimensionat pentru un curent nominal, corespunzator puterii nominale de 0.75kW, alimentat la 380V (cca 2A). Alimentandu-l la 220, acelasi curent il va consuma motorul la putere de cca 3 ori mai mica. Nu este chiar riguros adevarat, fiindca la noua tensiune/sarcina motorul va avea alt randament si factor de putere, mai proaste decat la 380. Alimentandu-l monofazat, poti scoate maxim 80% din puterea din trifazat, respectiv 0.25kWx0.8=0.2kW.Condensatorul permanent care trebuie pus are capacitatea de cca 80micoF/kW, adica 80x0.2=16. In nici un caz schimbarea sensului de rotatie nu se face schimband faza cu nulul! Se va folosi fig. 1 din postarea lui Robert, iar pentru schimbarea sensului se va pune condensatorul intre al faze (A-C, in loc de B-C). Si eu cred ca merge si cu un condensator de 8-10microF, pentru pornire mai poti pune 16-20micro.

Link spre comentariu
  • 7 ani mai târziu...

Conectează prin tatonare diverse valori de condensatori şi vezi cu ce valori tensiunea la bornele înfăşurării conectate prin condensator se apropie mai mult de valoarea tensiunii reţelei.Dacă e mai mică, trebuie condensator mai mare şi invers.Când valoarea condensatorului e prea mare, motorul porneşte singur, dar nu poate atinge turaţia normală, pare ,,frânat,, şi scoate un zgomot urât...
Era bine dacă puneai o poză cu eticheta maşinii, astfel putem afla ce motor utiliza şi implicit ce condensator necesită..

Editat de validae
Link spre comentariu

Pe oricare două punţi pui tensiunea reţelei, iar între cea rămasă şi oricare dintre cele două deja folosite cuplezi condensatorul.Începi cu unul de 10uF/400Vc.a. şi vezi în ce sens tinde să pornească.Dacă nu e sensul dorit, schimbi firul condensatorului care e pe una din bornele de reţea pe cealaltă.Sau schimbi una din bornele reţelei cu cea a condensatorului.Ţine cont de faptul că puterea motorului va scădea cam o treime, chiar şi cu condensatorul optim montat....

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări