cipriyan123 Postat Decembrie 14, 2013 Partajează Postat Decembrie 14, 2013 secundarul nu mai trebuie modificat cu siguranta. Link spre comentariu
em2006 Postat Decembrie 14, 2013 Partajează Postat Decembrie 14, 2013 Nici primarul, daca intelegem intr-adevar functionarea echipamentelor Lincoln pe care le reparam...Ma rog, combinata cu putina imaginatie. Link spre comentariu
Nikk Postat Decembrie 14, 2013 Partajează Postat Decembrie 14, 2013 Ceva gen un ATX mai vechi ... ATX.pdf Link spre comentariu
omniprezent Postat Decembrie 14, 2013 Partajează Postat Decembrie 14, 2013 Am incercat eu zilele acestea sa vad ce se intimpla, nu merge, probabil ca trebuie modificat/rebobinat si traful de sudura, aparatul este un LHN 200 la 380. A avut toti tranzistorii impuscati si neavind altii sau inlocuitori la 800V am pus la 600V in idea de mai sus, in momentul de fata banuiesc cam tot inclusiv ce am reparat insa banuiala ramine preponderent asupra trafului, ce am inlocuit este verificat in gol si in sarcina la tensiune joasa, sint comandati corect comanda mai departe traful corespunzator. Alimentat la 220Vac nu sudeaza, amorseaza totusi insa indiferent de pozitia potentiometrului de curent (de la jumatate spre maxim) sudeaza de parca ar fi reglat la minim. In gol am forma de unda pe iesire aparent corespunzator cu amplitudine de 120Vpp. Cu osciloscopul in grila si sudind pwm-ul ramine "plin", doar cind fac scurt intentionat (cind lipesc electrodul) scade la minim, de acea sint aproape convins ca traful trebuie modificat, in aceasta idee a desfacut cineva un astfel de transformator? de la aceste tipuri de aparate. In alta ordine de idei daca reusesc sa-l "descleiesc" frumos si intreg si ajung sa stiu nr de spire este indeajuns oare sa modific doar primarul? Poate a mai "indrazint cineva asa ceva...... Este posibil sa trebuiasca sa modifici divizorul rezistiv de la traful de curent pentru ca pentru o putere data la 380v ai un curent in primar iar la 220v ar trebui sa fie mai mare pentru aceeasi putere dar limitarea de curent e dimensionata la valoarea pentru 380v de aceea acest aspect poate determina lipsa de putere de la jumatatea potentiomertului la maxim. Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 14, 2013 Partajează Postat Decembrie 14, 2013 Nici primarul, daca intelegem intr-adevar functionarea echipamentelor Lincoln pe care le reparam...Ma rog, combinata cu putina imaginatie.Himmmm, sa fie atit de simplu? Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Este posibil sa trebuiasca sa modifici divizorul rezistiv de la traful de curent pentru ca pentru o putere data la 380v ai un curent in primar iar la 220v ar trebui sa fie mai mare pentru aceeasi putere dar limitarea de curent e dimensionata la valoarea pentru 380v de aceea acest aspect poate determina lipsa de putere de la jumatatea potentiomertului la maxim.se vede ca ai multa experienta in ESAB-uri....dar cu ocazia asta afli ca acest model nu are traf de curent in primar... Link spre comentariu
omniprezent Postat Decembrie 15, 2013 Partajează Postat Decembrie 15, 2013 Acest forum nu e un concurs cu destepti, e despre probleme si idei si incercarea de a le rezolva, dar multumesc pentru atentionare. Link spre comentariu
johnny79 Postat Decembrie 17, 2013 Partajează Postat Decembrie 17, 2013 Ati modificat si rezistoarele de atac al grilelor mosfet-urilor?......Cred ca la LHN140 sunt de 47 ohm si la LHN200 sunt de 100 ohm...si incercati sa reduceti si valoarea rezistorului R23 de comanda grila a tiristorului Ty1... Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 18, 2013 Partajează Postat Decembrie 18, 2013 Am renuntat la al alimenta in configuratia "sugerata" de dl. Emil Matei din nou din lipsa unor tranzistori testati sa functioneze la acea tensiune asa ca am montat unii care rezista la 600V si am modificat traful. Original are 5 spire in secundar si 27 spire in primar, am presupus ca trebuie pastrat raportul adica 27/380 = 0.071 spire pe volt X 220 = 15.6 spire, la bobinat am lasat primarul cam cu o spira mai mult in plus sa am de unde taia la o adica si datorita ferestrei de iesire am cam 1.8 spire in plus, la secundar datorita bobinajului facut de proba si grosier nu am reusit sa mai bobinez cam o spira, in concluzie cu aproximativ 17.4 spire in primar si 4.2 spire in secundar aparatul porneste in sfirsit dar nu urca curentul decit cam pe la 80-90A unde desigur se poate suda cu bazic de 2.5. Urmeaza sa modific traful din nou in urma caruia sper sa urce macar pina la 130A, ideal 200A. In rest nu cred ca mai este cazul sa discutam de comanda tranzistorilor, cel putin deocamdata, am specificat ca sint comandati "bine", poate totusi trebuie modificata rezistenta din poarta tiristorului de soft start cum sugereaza "johnny79" insa deocamdata amorseaza.....In functie de timp si "sarbatori" o sa mai lucrez la el. Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 18, 2013 Partajează Postat Decembrie 18, 2013 Pentru izolatia intre spire/straturi la acest transformator tinind cont ca bobinajul este din platbanda i-mi puteti recomanda un material/banda? care sa reziste la cel putin 150 grade cit este temperatura maxima la care poate traful lucra. Am gasit ceva de genul:1485204.pdf33m/25mm 72 lei + TVA Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 avea domnul K-TRONICS banda pentru izolatie trafo....ati mai lucrat la invertor? Link spre comentariu
nickrvl Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 avea domnul K-TRONICS banda pentru izolatie trafo....ati mai lucrat la invertor? Deja am comandat banda de mai sus, sa vedem "ce o fi", aparatul functioneaza perfect, urca pina la 200A, nu am masurat dar ochiometric si dupa grosimea electrozilor cam pe acolo bate, traful a fost izolat cu hirtie "normala" de imprimanta si scotch, extrem de riscat dar trebuia cumva sa-l probez sa ma asigur ca functioneaza, sa nu ma intrebati de nr spire deoarece nu stiu precis, am tot scos spira cu spira pina nu mai stiu numarul precis, o sa stiu precis dupa sarbatori cind o sa-l bobinez definitiv. Acum ma lovesc de alte "chichite" cum ar fi traful din alimentare, am incercat si pe acesta sa-l modific pentru a se alimenta la 220 insa nu merge, "raportul" nu corespunde, se incalzeste....., e greu sa gasesc un traf de tipul acesta alimentat la 220 mai ales ca si dimensiune asa ca incerc sa trec pe o sursa SMPS de 24V pe care am bobinat provizoriu un al doilea secundar, cam in stadiul acesta am ajuns Link spre comentariu
cipriyan123 Postat Decembrie 22, 2013 Partajează Postat Decembrie 22, 2013 la traful de retea care alimenteaza comanda ar trebui rebobinat complet primarul cu sarma putin mai groasa decat are acum.s-ar putea sa va mai cer ceva detalii pe viitor despre aceste modificari.e posibil sa ma pricopsesc si eu cu un LHN-200 pe care l-as modifica pe 220v. Link spre comentariu
CATA2003 Postat Decembrie 26, 2013 Partajează Postat Decembrie 26, 2013 Ar merge modificat pentru 220V cu dublor de tensiune pt 220V, vor fi cam 650V, dar ar trebui sa mearga si asa. Link spre comentariu
cristiandan Postat Noiembrie 4, 2014 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2014 LHN 140, LHN 200, Caddy 140, Caddy 200-1.pdfAm la reparat acest invertor si ma gandeam daca s-ar putea modifica pentru alimentare din reteaua monofazata.Din schema atasata modificarile ce se impun, ar fi pe partea de redresare, legarea in paralel a doua sau chiar trei punti, pentru asigurarea unui curent redresat suficient la etajul de forta.Iar pe partea de alimentare a circuitelor de comanda si control, redimensionarea trafo TC 01 pentru reteaua monofazata.Dar nu stiu in ce masura se vor mentine caracteristicile de iesire ale invertorului.Daca cineva a incercat asemenea modificari il rog sa dea un semn Multumesc Stie cineva pentru acest tip de invertor ce lungime si sectiune au cablurile de iesire? Multumesc Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum