Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

REPARATIE RADIO PHILIPS MATADOR 2


twinvortex

Postări Recomandate

recomandarea mea ar fi aceea ca initial sa se rezolve prima data alimentarea corecta a filamentelor cu tensiunea anodica deconectata ( sistarea legaturii din anodul redresoarei ) .

Va multumesc pentru explicatiile detaliate si voi incepe cu deconectarea tensiunii anodice ca sa verific alimentarea corecta a filamentelor.O sa scot in exterior soclurile lampilor regulatoare si redresoare ca sa am acces mai facil pentru masuratori. Am sa verific firele inlocuite si revin cu mesaj.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 74
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • twinvortex

    40

  • kripton

    10

  • nicolae57

    8

  • mitokadona

    4

Top autori în acest subiect

Revin pentru clarificarea conexiunii ( lita buclucasa) facuta de cineva pe tubul regulator . Acea conexiune era corecta si trebuie pastrata . Motivul este acela ca tubul regulator original, tip C8, are aceasta conexiune , efectuata de producator in culotul tubului. Tubul existent in aparat , tip C1, cu domeniul de stabilizare aproape identic , nu are conexiunea respectiva deci mesterul care a montat acest tub a facut-o in exterior, pe culot, fara sa modifice cu nimic configuratia montajului. Prin aceasta conexiune , de pe condensatorul C2 se alimenteaza divizorul rezistiv R2, R3 care asigura tensiunile de ecran ale tuburilor SF si AFI precum si anodul virtual al OL ( G3 din CK1) deci fara aceasta conexiune, aparatul nu finctioneaza decat in partea de AAF.

 

Din ce am citit mai sus in paragraful subliniat, reiese ca acea lita ar trebui pusa intre pinii 3 si 4 dar la mine este pusa intre pinii 1 si 2 (pinul 1 este conectat la R18).Referitor la R18, cu ea montata se incinge foarte tare si sunt nevoit sa opresc alimentarea radio-ului.De aceea am scos-o.Sa fie acea lita pusa gresit ?Am desenat cu rosu in schema de mai jos pozitia litei.

Link spre comentariu

http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_c8-regulator.html

 

http://www.radiomuseum.org/tubes/tube_c1-regulator.html

 

Ordinea pinilor este pe schema in partea stanga la toate tuburile ; se citeste in sens orar cu tubul vazut de jos . Tubul acela stabilizator este intr-adevar de tip C1 ? Se poate verifica ohmetric dupa link-ul de mai sus daca nu exista si alte conexiuni in culot. Daca R18 se incalzeste periculos, se elimina pe rand fiecare conexiune pana nu se mai incalzeste; asa se poate determina de unde provine supraincalzirea . C 30 nu este in scurt ? . Ma intreb si daca legaturile la tubul stabilizator nu sunt facute tot invers datorita erorii de citire . Trebuie vazut.

Am scris in postul de mai sus ca e bine sa se elimine tensiunea anodica prin intreruperea alimentarii anodice si astfel sa se vada ce e cu filamentele . eventual se poate deconecta si catodul redresoarei (pentru un eventual scurt filament catod )

P.S.

Am rectificat prima fraza din text, din graba am scris ceva gresit.

Link spre comentariu

Daca te uitai putin pe documentatia baretorului postata de colegul @radianr gaseai raspunsul.-pentru regulator tip C1 nu se foloseste strap-pentru regulator tip C3 si C8 strap pe 1-2-pentru regulator tip C9 strap pe 3-4-6 si 7-8strapul pe 1-2 paraleleaza R1 cu R20starapul pe 3-4 paraleleaza R2 cu R3, deci R2 si R3 nu au cum forma un divizor ,tensiunea de grila ecran se culege oricum de pe R3.-strapul 7-8 sunteaza R18.Prin urmare, asa cum spunea si colegul @kripton jocul de strapuri se alege in functie de tensiunea de alimentare si de regulatorul adecvat tensiunii de alimentare.Verifica ci C4 0.1m/400V (cel mai bine inlocuieste-l) daca este strapuns iti pune Ug2 la masa.

Link spre comentariu

Ordinea pinilor este pe schema in partea stanga la toate tuburile ; se citeste in sens orar cu tubul vazut de jos Pe schema electrica stabilizatorul este vazut de sus, de aceea notatia este pin cu pin doar la acest tub . Tubul acela stabilizator este intr-adevar de tip C1 ? Se poate verifica ohmetric dupa link-ul de mai sus daca nu exista si alte conexiuni in culot. Daca R18 se incalzeste periculos, se elimina pe rand fiecare conexiune pana nu se mai incalzeste; asa se poate determina de unde provine supraincalzirea . C 30 nu este in scurt ? . Ma intreb si daca legaturile la tubul stabilizator nu sunt facute tot invers datorita erorii de citire . Trebuie vazut.Am scris in postul de mai sus ca e bine sa se elimine tensiunea anodica prin intreruperea alimentarii anodice si astfel sa se vada ce e cu filamentele . eventual se poate deconecta si catodul redresoarei (pentru un eventual scurt filament catod )

este C1 dupa cum se vede si in poza.O sa verific C30.Referitor la lampa stabilizatoare este greu de incurcat catodul care se afla langa pinii de la filament cu anodul care este un pic mai decalat fata de setul de 4 pini si este diametral opus fata de catod (eu am inlocuit practic fir cu fir cele vechi cu firele noi)

Daca te uitai putin pe documentatia baretorului postata de colegul @radianr gaseai raspunsul.-pentru regulator tip C1 nu se foloseste strap-pentru regulator tip C3 si C8 strap pe 1-2-pentru regulator tip C9 strap pe 3-4-6 si 7-8strapul pe 1-2 paraleleaza R1 cu R20starapul pe 3-4 paraleleaza R2 cu R3, deci R2 si R3 nu au cum forma un divizor ,tensiunea de grila ecran se culege oricum de pe R3.-strapul 7-8 sunteaza R18.Prin urmare, asa cum spunea si colegul @kripton jocul de strapuri se alege in functie de tensiunea de alimentare si de regulatorul adecvat tensiunii de alimentare.Verifica ci C4 0.1m/400V (cel mai bine inlocuieste-l) daca este strapuns iti pune Ug2 la masa.

Este de tip C1 acum nu stiu ce sa fac , sa scot strapul?verific si C4 si revin cu raspuns Eu oricum am pus toti condensatorii noi, dar ma gandesc sa nu se fi ars vreunul intre timp
Link spre comentariu

am verificat c4 si c30 si amandoi condensatorii au valoarea de 0,098 uF, deci se respecta valoarea de pe schema.Am verificat lampa C1 si intre pinii 5 si 8 am 135.5 ohmi.

Link spre comentariu

Da am vazut , este tub C1 deci se poate scoate conexiunea , @nicolae57 zice bine. Trebuie insa rezolvata , asa cum am scris , incalzirea filamentelor si abia dupa aceea sa se cupleze tensiunea anodica.

Link spre comentariu

Da am vazut , este tub C1 deci se poate scoate conexiunea , @nicolae57 zice bine. Trebuie insa rezolvata , asa cum am scris , incalzirea filamentelor si abia dupa aceea sa se cupleze tensiunea anodica.

Deci din cate vad pe radiomuseum C1 are doar filamentul intre 5 si 8.Prin urmare 1,2,3,4,6 si 7 sunt in aer.In acest caz de la S29 alimentez culotul 8 si rezistenta R18 (care la randul ei alimenteaza anodul lui CY 1).Rezistenta R20 nu-si mai are rostul (cea care facea legatura intre minusurile condensatorilor C1 si C2 prin lampa C1 culot 1 si 2).La fel nu isi mai are rostul nici rezistenta R2 (din plusul condensatorului C2 prin culotul 4 spre 3 al lampii C1 catre R2). Va rog sa-mi spuneti daca este corect pana aici si pot sa trec la urmatorul pas.
Link spre comentariu

Deconectati catodul redresoarei si rezistenta din anod. In aceasta situatie, circuitul anodic este separat de cel de filament. Raman doar filamentele alimentate. Acum, in mod normal, la conectare, tubul stabilizator se aprinde mai puternic si incepe sa slabeasca pe masura ce se incalzesc celelalte tuburi. Trebuie vazut daca toate filamentele se aprind. Se lasa asa cateva minute bune. Daca numai finala ramane rece , este defecta.Urmatorul pas ar fi conectarea rezistentei R18 numai cu C30 , fara legarea acestora la anod . Daca rezistenta se incalzeste sau se arde ( am mai scris ) condensatorul este compromis . In cazul in care aceeasi rezistenta se incalzeste la conectarea pe anodul redresoarei ( catod deconectat) si tubul scanteiaza, cum am citit, exista scurt filament-catod la CY 1 .

Link spre comentariu

Deconectati catodul redresoarei si rezistenta din anod. In aceasta situatie, circuitul anodic este separat de cel de filament. Raman doar filamentele alimentate. Acum, in mod normal, la conectare, tubul stabilizator se aprinde mai puternic si incepe sa slabeasca pe masura ce se incalzesc celelalte tuburi. Trebuie vazut daca toate filamentele se aprind. Se lasa asa cateva minute bune. Daca numai finala ramane rece , este defecta.

toate lampile sunt caldute, cea stabilizatoare este mai fierbinte.Tensiunile la filamente sunt: cy 1- 20v,ck1,cf3,cbc1 - 13,3 v iar lampa finala cl4 are 22,5 v la filament si este si ea calda.
Link spre comentariu

Urmatorul pas ar fi conectarea rezistentei R18 numai cu C30 , fara legarea acestora la anod . Daca rezistenta se incalzeste sau se arde ( am mai scris ) condensatorul este compromis .

Nu s-a incalzit R18 (precizez ca am pus o rezistenta de 120ohm /20w)

In cazul in care aceeasi rezistenta se incalzeste la conectarea pe anodul redresoarei ( catod deconectat) si tubul scanteiaza, cum am citit, exista scurt filament-catod la CY 1 .

Am conectat anodul si la fel nu se incalzeste si nici nu scanteiaza tubul.Pot sa conectez catodul?
Link spre comentariu

Salut,Nu am scris sa se conecteze catodul . Se poate distruge tubul redresor. Exista un consum mare sau un scurt circuit care trebuie eliminat . Numai cu rabdare si perseverenta se poate rezolva. Voi reveni, pe moment sunt la un prieten.

Link spre comentariu

Salut,Nu am scris sa se conecteze catodul . Se poate distruge tubul redresor. Exista un consum mare sau un scurt circuit care trebuie eliminat . Numai cu rabdare si perseverenta se poate rezolva.

Am deconectat catodul.Si o sa am rabdare pe viitor sa nu mai fac greseli.Va multumesc si cand o sa puteti sa-mi mai trimiteti va rog un mesaj cu urmatorul pas.
Link spre comentariu

Aoleu nene, si eu sunt incepator, dar nici asa. Ceva cartulii din care sa cititi nu aveti?Fara suparare, dar se vede lipsa de ceva cunostinte elementare...In topicul "Ce aparate pe lampi detineti? " sunt reparatii destule si se poate invata. Mai este un topic deschis de userul viobio , daca nu ma insel intitulat "Pasi de urmat in repararea unui radio pe lampi". Trebuie doar cautat si citit. Sa intelegeti ca nu spun cu rautate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări