Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema WEBASTO Thermo Top Z/C!!!


dj_lyw

Postări Recomandate

Salut pe toata lumea. Am si eu o problema cu incalzirea auxiliara, un Thermo Top Z/C de la Webasto pe diesel. Problema consta in faptul ca placa de control, cred ca este defecta de indata ce am testat componentele(pompa apa,pompa alimentare,ventilator,bujie) individual si totul a fost ok. Mai jos am atasat o poza cu PCB-ul pt a identifica mai usor piesele. Stiu faptul ca in momentul alimentarii placii si totodata prin pornirea acesteia prin punerea pinului 3 din X1(vezi poza conectori) la masa ar trebui ca ventilatorul si pompa de recirculare sa porneasca dar in schimb nu se intampla nimic. Pe iesirile celor 4 FET-uri(vezi poza FBH sunt iesirile notate cu O cu verde) am urmatoarele tensiuni in momentul cand placa este alimentata.

pompa apa=2,25V; ventilator=2,25V; pompa dosaj alimentare=10,15V; bujie/senzor flacara= 2,86V;

Dupa circa un minut toate aceste valori scad la 0V. Apoi daca pornesc placa prin punerea la masa a pinului 3 din X1(vezi poza conectori) apar aceste tensiuni.(aici sa inteleg ca primeste semnal de la procesor). Tin sa mentionez ca am schimbat driverul(FET BTS117) de la ventilator care era "mort" si cei doi condensatori electrlitici 390uF/35V la 135C. Dupa aceasta nimic nou, placa se comporta la fel. Va rog frumos, orice punct de vedere este bine venit plus daca cineva gaseste schema electronica(serie PCB 91452C) as fi pe deplin recunoscator. Tin sa precizez ca toate rezistentele(smd) le-am verificat atat pe o parte cat si pe cealalta(dublu cablaj). Modul de operare al incalzirii auxiliare este mai jos:

post-42891-139829509076_thumb.jpg

post-42891-139829509087_thumb.jpg

post-42891-139829509092_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • kti

    4

  • dj_lyw

    4

  • ursus2

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

tensiune la fet-uri ai atunci cand merg sau cand dai test din sw-ul dedicat webasto .acest model nu are cum sa porneasca ,,pe direct,, trebuie ideplinite condiitile necesare iar pe pinul 3 la masa poate ,,la iarna,,spor :nas:

Link spre comentariu

tensiune la fet-uri ai atunci cand merg sau cand dai test din sw-ul dedicat webasto .acest model nu are cum sa porneasca ,,pe direct,, trebuie ideplinite condiitile necesare iar pe pinul 3 la masa poate ,,la iarna,,spor :nas:

Buna explicatie, mersi frumos! Ai diagnoza dedicata webasto?
Link spre comentariu

da este sw dedicat webasto care comunica prin protocoale acceptate de KKL

Asta e webasto thermo test softul original cu care inginerii de la academia webasto testeaza placile. Stiu asta dar eu ziceam altceva. Diagnoza(interfata care comunica cu calculatorul placa si acest soft) o aveti? Am vazut ca este pe site-ul celor de la webasto dar este cam piperata.

post-42891-139829512435_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...
  • 11 luni mai târziu...

Normal,iti trebuie semnal "modulat" :nas:Sau asa:-fi sigur ca consumatorii sunt ok si cuplati;-ai apa pentru circuit in godin;-combustibil pt. pompa;-alimenteaza prin X2;-X1,pin5 la GND;-X1,pin 3 la +12VDaca n-ai facut nici-un "plici" si totusi nu functioneaza,suna-ma: 0769.411.181

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...
  • 1 an mai târziu...
Vizitator marmarerosu

A reușit cineva sa repare acest pcb pt webasto? Am unul cu o problema asemănătoare, dacă nu identica. Din ce am mai discutat pe un forum din Anglia, substanța care se pune peste piesele de pe placa sa le oprească din a vibra, în timp ataca unele componente de pe placa

Link spre comentariu

nu are cum sa le atace, e o prostie afirmatia asta din partea celor de pe forumul englez.

poate lipsa acesteia, ca sunt cam zgarciti cu ea.

 

placa se repara, dar crezi ca fiecare placa are acelasi defect ?

in primul rand exista o mare diferenta intre Defecta si Blocata. Daca totusi e defecta, tot ce se poate repara/strica in genere sunt mos-fetii sau unele diode.

ca sa poti lucra trebuie sa ti scufundat vreo 1-2 ore in carburol, apoi cu periuta de dinti si alcool izopropilic ultima clatire,  altfel nu te poti atinge de placa sa masori sau altceva.

 

PS: nu se merita sa o repari. pe bune. de ce ? pentru ca din conceptia lor sunt facute sa irite. la 3 erori se blocheaza,protocoale peste protocoale, diferite de la marca la an la tot tacamu. cand ti lumea mai draga esueaza intr-o veselie. bagi picioarele in ei programatori de la webasto.

 

Solutia: placa custom. ai scapat de toate problemele cu el. aici e punct.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări