iulidan2 Postat Octombrie 15, 2012 Partajează Postat Octombrie 15, 2012 Sunt tentat sa construiesc un aparat de radio, dupa schema de aici - http://makearadio.com/tube/russian-loop-radio.php. Problema e constructia antenei, pentru care nu gasesc suficiente lamuriri in textul ce insoteste pozele, referito la modul de bobinare al spirelor, problema agravata si de detaliile de aici - http://makearadio.com/tube/loopradio.php, unde se pare ca acea spira tickler, e intercalata intre cele loop main ( se vede o singura spira de alta culoare intercalata acolo ). Daca are cineva idee de pozitionarea exacta a spirelor, rog putin ajutor. Link spre comentariu
iulidan2 Postat Octombrie 16, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 16, 2012 Nu a incercat nimeni sa faca acea antena ? Link spre comentariu
nico_2010 Postat Octombrie 16, 2012 Partajează Postat Octombrie 16, 2012 Din fotografii ar rezulta ca spira "tinckler" este bobinata, daca pot spune asa, intre cele doua jumatati ale bobinei principale. Asta ar insemna sa bobinezi primele 7 spire pe cadrul din lemn, lasi un gang liber pe toate cele 4 suporturi de colt si continui bobinarea restului de 6 spire. Pe gangul lasta liber treci spira cu pricina. Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 16, 2012 Partajează Postat Octombrie 16, 2012 Nu conteaza unde este asezata bobina (spira) de reactie, cuplajul cu bobina de acord (antena) este acelasi.Spirele sunt distantate pentru a nu mari capacitatea proprie a bobinei si a reduce astfel acoperirea gamei de UM. Acelasi rezultat se poate obtine si folosind o sarma cu izolatie groasa (PVC). In acest caz spirele se pot aseza lipite una de alta.Schema este foarte simpla si ar trebui sa mearga din prima daca se nimereste faza bobinei de reactie. Daca nu, se inverseaza capetele.Bobina de soc din anod trebuie sa aiba capacitatea proprie cat mai mica. Se va bobina pe ferita scurta, in galeti, cu sarma dublu izolata (email plus matase sau bumbac). Casca trebuie sa aiba impedanta mare, cel putin 2000 ohmi. Ar trebui marita tensiunea anodica, pentoda avand si la 45 V panta mica si curentul anodic mic. Mult succes! Link spre comentariu
mila Postat Octombrie 16, 2012 Partajează Postat Octombrie 16, 2012 Eu as folosi 1J29B ca e mai nervoasa si mai potenta.De asemenea as folosi cadrul ca antena efectiva fara spira de reactie si as intercala o bobina mica de compensare circa 80uH(cu miez de ferita) care sa contina si bobina de reactie.Bineinteles in acest caz trebue redus nr de spire al cadrului ca impreuna cu bobina suplimentara sa poti face acordul in gama UM. Link spre comentariu
iulidan2 Postat Octombrie 17, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 17, 2012 Multumesc pentru sfaturi.Voi incerca si cu 1J29B, cat si o anodica mai mare; nu ma astept la rezultate spectaculoase, doar ca arata interesant. Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 17, 2012 Partajează Postat Octombrie 17, 2012 Pot fi si rezultate spectaculoase. Am facut pe vremuri unul reflex cu doua 1T4T (mergea si 1S5T) la 1,5 V si 45 V. In UM mergea mai bine decat un Selena cu aceeasi antena exterioara (nu existau compusi de conversie).Antena cadru se foloseste pentru postul local. Trebuie sa fie pivotanta pentru a nu roti tot aparatul daca trebuie eliminata o sursa de paraziti (TV, PC, etc. etc. etc.). Mai bine se lasa antena cadru pentru aspect si se face aparatul pentru antena exterioara. Link spre comentariu
iulidan2 Postat Octombrie 18, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 18, 2012 Am terminat suportul antenei cadru, dar antena exterioara nu prea am cum sa fac, asa ca asta va fi folosita, caci postul local e suficient, fiind vorba de un experiment. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum