Vizitator Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 Am un Grundig 97a functional cu exceptia mecanismului de antrenare a condensatoarelor variabile.In scopul repunerii pe linia de plutire caut piesa din foto - cea argintie cu dinti piramidali.Originalul a fost dintr-un aliaj casant, pur si simplu s-a rupt in doua pe linia suruburilor. Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 19, 2012 Partajează Postat Octombrie 19, 2012 Piesa e facuta din zamac, un aliaj Zn-Al-Cu. Cu timpul corodeaza pe dinauntru, intre cristale. Solutia e urmatoarea: se lipesc bucatile la loc, se face o forma din ipsos dupa model, se topeste (la 400 grade) materialul piesei sparte plus ceva zamac in plus si se toarna in forma uscata. Se prelucreaza gaurile si filetele.Succes! Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 19, 2012 Partajează Postat Octombrie 19, 2012 Pentru ca habar nu am sa recunosc zamac-ul as putea sa pun un adaosdin alt material care sa nu altereze dramatic aliajul original? Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 19, 2012 Partajează Postat Octombrie 19, 2012 Scuze pentru postul dublu, cam asa arata aparatul in cauza: Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 19, 2012 Partajează Postat Octombrie 19, 2012 1. lipesti cele 2 jumatati cu rasina epoxidica2. rogi pe cineva sa-ti faca la strung un inel care sa intre presat pe piesa3. presezi inelul cu stifturile afara din piesa4. dai alte 2 gauri cu inelul presat decalate la 90 de gradesi ai o piesa mai buna ca de la mama ei Link spre comentariu
mișa Postat Octombrie 19, 2012 Partajează Postat Octombrie 19, 2012 Daca lipesti bucatile cu rasina epoxidica (de exemplu Bison Epoxi Universal http://www.google.ro/imgres?q=bison+epo ... 1,s:0,i:69 ) nu mai ai nevoie de nici un inel. Lipitura e mai tare ca materialul in sine. Atentie, rasinile epoxidice uzuale (normale sau rapide) ajung la gradul de intarire maxima doar dupa 7 zile la 20 grade! (timpul de intarire scris pe ambalaj e pentru o intarire la 80% parca, la unele mai mic! Dar asta nu e specificat!) Cea mai buna lipitura cu rasina epoxidica se face in felul urmator: Dupa lipire si stringere a pieselor laolalta (cu o sirma de exemplu), bagi piesa in cuptorul electric din bucatarie si o lasi la 80-90 grade cu ventilatie timp de o ora. Dupa aia o scoti si o lasi sa se raceasca normal (nu o racesti fortat). Cind s-a racit poti considera lipitura de maxima rezistenta. Nu trebuie depasita temperatura de 90 grade. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 19, 2012 Partajează Postat Octombrie 19, 2012 Pentru ca habar nu am sa recunosc zamac-ul as putea sa pun un adaosdin alt material care sa nu altereze dramatic aliajul original?Pai nu trebuie sa cunosti mare lucru...macelaresti cateva potentiometre vechi(eventual si stricate) si te-ai scos,ca doar nu-ti trebuie cantitate mare de adaos...problema e ca daca apelezi doar la lipire,trebuie sa vezi in ce hal sunt filetele pt suruburi,am in vedere ce-am patit eu in cateva cazuri in care materialul era asa de sfaramicios,incat nu se mai putea utiliza filetul,si nici nu se puteau fileta alte gauri...era al naibii de sfaramicios.Chiar daca ti se pare mai greoi procedeul,cred ca pana la urma tot la turnare ajungi,daca vrei o treaba serioasa,si ti-a mai ramas ceva din piesa ca sa-ti faci o matrita(sau mai multe).Intreb si eu de curiozitate,pe ce suprafata se foloseste aceasta piesa...poate acele denivelari se pot obtine si prin prelucrare mecanica,in functie de ce e acolo la pozitie,si scapi de turnare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 20, 2012 Partajează Postat Octombrie 20, 2012 Solutia lipirii este cea mai tentanta si la indemana. Am abandonat-o pentru casuprafata utila pentru lipire (lateral fata de suruburi) este doar de vreo 0,5 milimetri.Am sa lipesc totusi cele doua piese si voi lua un mulaj pentru siguranta ajutatde un amic tehnician dentar. Apoi voi aplica solutia indicata de @marlowe, mi separe cea mai rapida pentru un rezultat imediat.Va tin la curent cu ce iese. Multumesc frumos tuturor pentru sugestii!In foto este sistemul original al "ambreiajului". Piesa toroidala de zambac estefixa pe ax si o parghie decupleaza cate una dintre cele doua volante care actioneazaatele de scala, una pentru UKW si alta pentru AM. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 20, 2012 Partajează Postat Octombrie 20, 2012 Daca dispui de strung si freza,o rezolvi fara nici un fel de problema,faci piesa la cota din aluminiu sau bronz,iar asperitatile le faci cu o freza disc(unghiulara),prin taieturi paralele,la 90 grade,nu cred ca te va deranja daca vor fi mai multe proeminente decat la piesa originala...cel putin asa vad eu rezolvarea,fara alte complicatii,piesa e destul de simpla.Daca nu ai conditii de realizare,da-mi niste cote,si incerc sa te rezolv ,am un prieten care cand ma vede fuge, stie ca-i dau de lucru Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum