Vizitator waingro Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 Va ror frumos, sunt incepator si am nevoie sa stiu daca pot lega un bec auto 12V/65W Halogen la o sursa de calculator, la iesirea in placa de baza de 12V. Daca da, puteti sa-mi spuneti cam cat ar consuma sursa + becul in W la tensiunea de 220V? Becul imi foloseste pentru un acvariu de crescut plante. Multumesc anticipat. Dr.L: pune si tu un titlu la obiect data viitoare Link spre comentariu
Vlad Mihai Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 Presupunând un randament de 80%(dacă e sursă chinezească). Atunci ar fi Pout/Pin=0.8, Dar cum Pout e 65W(becul cu halogen) ar veni Pin=Pout/0.8=65/0.8=81.25W. Bine acestea diferă în funcţie de randament. Pe sursă mai sunt câţiva rezistori pe ieşire care formează o oarecare sarcină. Dar cam astea ar fi calculele. Dar titlul De ce se referă la un transformator? PS: sursa v-a tuşi la 65w doar pe ramura de 12v. trebuie încărcată şi ramura de 5v. (E concepută pe principiul sarcinii distributive.) LE: a fost recorectat!(am gândit una şi am scris alta) Link spre comentariu
Vizitator waingro Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 Presupunând un randament de 80%(dacă e sursă chinezească). Atunci ar fi Pin/Pout=0.8, Dar cum Pout e 65W(becul cu halogen) ar veni Pin=Pout*0.8=65*0.8=81.25W. Bine acestea diferă în funcţie de randament. Pe sursă mai sunt câţiva rezistori pe ieşire care formează o oarecare sarcină. Dar cam astea ar fi calculele. Dar titlul De ce se referă la un transformator?PS: sursa v-a tuşi la 65w doar pe ramura de 12v. trebuie încărcată şi ramura de 5v. (E concepută pe principiul sarcinii distributive.)Da... cam maricel consumul. Dar totusi, 0.8*65=52 din calculele mele... am gresit undeva? Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 @waingro evident ca merge fara probleme sa alimentezi o sarcina de 65W dintr-o sursa ATX, chiar si o banala ieftinache tot poate macar 150-200W, astfel incat nu vor fi probleme din acest punct de vedere, si consumul il poti afla simplu masurand cu un ampermetru curentul consumat de la retea, daca nu te pricepi atunci poti lua de buna cifra sugerata de @Vlad Mihai, aproximativ 80W, si nu, nu ai gresit, inmultind 0,8 cu 65 se obtine 52, formula corecta de calcul este 65/0,8... oricum consumul de la retea nu poate depasi 100W cu sarcinile rezistive de pe placa cu tot, ma indoiesc ca randamentul ar fi atat de slab incat sa conteze atat de mult, asadar pe scurt un consum total de la retea de sub 100W. @Vlad Mihai, nu stiu sigur ce doresti sa spui prin sarcina distributiva, insa mai exact este sa spui ca se monitorizeaza de catre reteaua de reactie atat iesirea de +12 cat si cea de +5, ambele trebuiesc incarcate simetric, altfel cea incarcata va scadea mult iar cea lasata libera va urca, cauza este ca incarcand iesirea se mareste delta pentru a aduce tensiunea acolo unde trebuie, marindu-se delta iesirea lasata libera creste, nestigherita de vre-o sarcina ea creste mai mult dar atunci reteaua de reactie sesizeaza asta si incearca sa o tina in frau astfel incat iesirea incarcata scade mai mult, cu alte cuvinte incarcand doar iesirea de +12 aceasta va scadea destul de mult, probabil pe la 11 si ceva sau chiar mai jos, depinde si de factorul cross regulation. PS: Subiectul asta isi avea locul aici http://elforum.info/viewtopic.php?f=41&t=9356&start=1935 Link spre comentariu
Vlad Mihai Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 Prin sarcină distributivă mă refer că sursa trebuie să asigure putere pe toate cele 3 tensiuni(2 defapt) nu nepărat egală ca să nu intre protecţiile în funcţie. Însă cu sursa mea forward am încărcat ramura de 5V cu o srcină de 5A(rezistenţe de nichelină de printr-un reşou) şi mi-a dat la ieşire pe ramura de 12v în jur de vreo 100w(8A şi tensiunea era de 11.8V). Cred că mai plauzibil ar fi să se încarce ramura cu un consum de măcar 30-40% din puterea care se doreşte din ramura de 12v. Desigur cineva mai experimentat ne poate lămuri.Ps: Marian linkul sugerat de tine ne duce la Depanare sursei atx, El a precizat că funcţionează sursa. Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 Subiectul ala este unul generalizat pe tema ATX-urilor, de aceea se poate discuta despre ele acolo, mult mai core3ct decat deschiderea unui alt subiect. Pe de alta parte asa cum am zis, ideea este simpla, traful de putere are 2 iesiri, 12V si 5V, din ele se ramifica si 3v3, -12 si eventual -5 astfel incat acestea din urma nu conteaza, important este sa fie incarcate simetric +12V si +5V, simetric se refera la faptul ca incarcarea sa fie aceeasi, asta evident nu inseamna ca daca pui un consumator de 50W pe +12 pui acelasi consumator si pe +5 pentru simetrie, sarcinile aplicate pe ambele iesiri trebuie sa consume un curent cat mai egal din ambele, motivul deja l-am explicat, daca o iesire este incarcata cu un curent de sarcina mai mare decat cealalta atunci reactia functioneaza defectuos. Link spre comentariu
XAN77 Postat Octombrie 14, 2012 Partajează Postat Octombrie 14, 2012 waingro de ce vrei tu sa folosesti astfel de bec la acvariu? Vad ca intrebi de cat ar fi consumul final desi acel bec cu halogen fiind nu are un randament foarte mare si nu e o solutie conventionala in domeniul acvaristicii. Apropo, cati lumeni da acel bec ? Link spre comentariu
Barbu Andrei Postat Octombrie 15, 2012 Partajează Postat Octombrie 15, 2012 renunta la ideea becului. foloseste ceva dedicat pentru plante. chiar daca sunt ceva mai scumpe, isi vor face treaba. in schimb, halogenul va consuma destul de mult, vei avea putina lumina raportat la puterea lui si nu in ultimul rand te va umple de alge. eu unul am renuntat la toate tuburile si am trecut pe led-uri. nu avea rost sa tin tuburile doar pentru a vedea pestii. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum