Vizitator waingro Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 Va ror frumos, sunt incepator si am nevoie sa stiu daca pot lega un bec auto 12V/65W Halogen la o sursa de calculator, la iesirea in placa de baza de 12V. Daca da, puteti sa-mi spuneti cam cat ar consuma sursa + becul in W la tensiunea de 220V? Becul imi foloseste pentru un acvariu de crescut plante. Multumesc anticipat. Dr.L: pune si tu un titlu la obiect data viitoare Link spre comentariu
Vlad Mihai Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 Presupunând un randament de 80%(dacă e sursă chinezească). Atunci ar fi Pout/Pin=0.8, Dar cum Pout e 65W(becul cu halogen) ar veni Pin=Pout/0.8=65/0.8=81.25W. Bine acestea diferă în funcţie de randament. Pe sursă mai sunt câţiva rezistori pe ieşire care formează o oarecare sarcină. Dar cam astea ar fi calculele. Dar titlul De ce se referă la un transformator? PS: sursa v-a tuşi la 65w doar pe ramura de 12v. trebuie încărcată şi ramura de 5v. (E concepută pe principiul sarcinii distributive.) LE: a fost recorectat!(am gândit una şi am scris alta) Link spre comentariu
Vizitator waingro Postat Octombrie 13, 2012 Partajează Postat Octombrie 13, 2012 Presupunând un randament de 80%(dacă e sursă chinezească). Atunci ar fi Pin/Pout=0.8, Dar cum Pout e 65W(becul cu halogen) ar veni Pin=Pout*0.8=65*0.8=81.25W. Bine acestea diferă în funcţie de randament. Pe sursă mai sunt câţiva rezistori pe ieşire care formează o oarecare sarcină. Dar cam astea ar fi calculele. Dar titlul De ce se referă la un transformator?PS: sursa v-a tuşi la 65w doar pe ramura de 12v. trebuie încărcată şi ramura de 5v. (E concepută pe principiul sarcinii distributive.)Da... cam maricel consumul. Dar totusi, 0.8*65=52 din calculele mele... am gresit undeva? Link spre comentariu