norad Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 Salutari, Dati-mi, va rog, o idee referitoare la piesa din alama din imagine. http://imageshack.us/a/img833/376/photo0112u.jpg In interiorul piesei din alama este introdus un tub subtire din otel (capilar) de 0,7 mm, de fapt un ac de seringa. Din partea din stanga a tubului s-a rupt o bucata de circa 5 mm, prin urmare tubul trebuia inlocuit. Am incercat sa-l trag, sau sa-l imping, dar n-am reusit decat sa-l indoi. Cum a fost introdus tubuletul in piesa, caci nu este sudat la capete ? Cum pot sa scot bucata care a ramas ? Multumesc. Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 tinand cont ca sunt doua materiale diferite ...poate vedeti daca merge prin incalzirea/racire Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 Daca alama are coeficient de dilatare mai mare ca otelul,s-ar putea incerca incalzirea ansamblului. Link spre comentariu
norad Postat Octombrie 10, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 10, 2012 Multumesc pentru sfaturi.O sa incerc sa incalzesc sa vad la ce rezultate ajung.Inca o intrebare:Cum as putea "lipi" cele doua bucati de tubulet ? Se poate face un manson dintr-un ac de seringa mai gros, in care sa incerc sa introduc capetele fortat ? Link spre comentariu
Eusebiu Angelescu Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 ....Cum as putea "lipi" cele doua bucati de tubulet ? Se poate face un manson dintr-un ac de seringa mai gros, in care sa incerc sa introduc capetele fortat ?...nu cumva aplicatia unde este folosita aceasta piesa necesita un "tubulet" continuu.? fara lipituri strangulari de diametru interior....modificari de rugozitate...etc?PS: daca gresesc ...nu dati cu "paru" va rog Link spre comentariu
PL500 Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 Conteaza diametrul exterior al tubului ? Ce trece prin el (aer, sarma, lichid) si la ce presiune ?De fapt de la ce provine piesa (daca se poate spune) ? Link spre comentariu
norad Postat Octombrie 10, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 10, 2012 ...nu cumva aplicatia unde este folosita aceasta piesa necesita un "tubulet" continuu.? fara lipituri strangulari de diametru interior....modificari de rugozitate...etc?PS: daca gresesc ...nu dati cu "paru" va rogCred ca e cam adevarat.Prin tub circula lichid. La capatul din dreapta este un tub flexibil imersat intr-un lichid.Piesa face parte dintr-un nebulizator (nu exista in dictionar cuvantul acesta; se formeaza aerosoli). Ceva de genul din imagine:http://www.chemistry.nmsu.edu/Instrumen ... ulizer.jpgCapilarul se afla intr-o incinta. Pe langa tub circula un gaz sub presiune iar lichidul este absorbit prin tubul flexibil.Diametrul exterior al tubului nu cred ca va influenta prea mult. Link spre comentariu
PL500 Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 Varianta fara riscuri: confectionat la un atelier de strungarie niplul din alama, gaurit, introdus unalt capilar, etansat prin interiorul niplului cu rasina epoxi.Varianta cu riscuri: incalzit niplul, tras cu patentul acul afara, introdus alt capilar (tub ac seringa),etansat cu epoxi. Riscul rezida din faptul ca tubul capilar se poate rupe si parte din el sa ramana in continuare presat in niplu.Mansonarea prin exterior poate perturba dinamica curentului de gaz afectand pulverizarea. Link spre comentariu
ndc74 Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 Si eu cred ca cea mai sigura solutie ramne refacerea piesei, problema in cazul asta cred ca va consta in procurarea unui burghiu de 0.7 lung de peste 25 mm cat are piesa. Chiar si gaurirea cu un astfel de burghiu pe un alt strung decat cel de ceasornicarie e o provocare.Pt recuperarea piesei actuale ma gandesc ca o solutie ar fi si incercarea gaurii acului actual cu un burghiu de 0.7 cu riscul ruperii burghiului, caz in care piesa devine complet inutilizabila. Eventual sa se foloseasca solutia asta ca solutie finala dupa ce s-a incercat cea cu incalzirea piesei si extragerea acului cu patentul. Link spre comentariu
PL500 Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 Si eu cred ca cea mai sigura solutie ramne refacerea piesei, problema in cazul asta cred ca va consta in procurarea unui burghiu de 0.7 lung de peste 25 mm cat are piesa.Piesa se poate gauri cu un diametru mult mai mare, doar cei 2-3 mm dinspre capatul din care iese capilarul vor fi gauriti cu 0.7 mm. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 Solutia este confectionarea piesei, iar diferenta dintre diametre, trebuie sa fie de vreo 2 sutimi de mm, adica un ajustaj cu fretare - strangere speciala. Acul de seringa se va raci in congelatorul frigiderului, cu termostatul reglat la frig maxim, iar piesa din alama se va incalzi la rosu, adica la vreo 600...700 de grade Celsius. Dupa aceasta manevra acul trebuie sa intre usor, cu mana. Se vor folosi manusi de protectie. Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 Refacerea intregului ansamblu este, cred, o solutie disperata. Din poza rezulta, se pare, ca un capat al acului (cca. 8 mm) s-a rupt din incastrare si nu e loc de pus un manson. Acul ramas ar trebui scos si inlocuit, dar nu prin gaurire, deoarece otelul inox este mai dur decat alama si burghiul o ia pe alaturi. Acele de seringa se monteaza in alama prin strangerea alamei in jurul lor la unul din capete sau la amandoua. Ar trebui sa se vada urma de presare in jurul iesirii acului din piesa de alama. Se poate incerca prelucrarea (pe strung) cu un cutitas a zonei presate, pe adancimea de 1 - 2 mm, iar acul trebuie sa iasa usor. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 ...Acele de seringa se monteaza in alama prin strangerea alamei in jurul lor la unul din capete sau la amandoua. Ar trebui sa se vada urma de presare...Operatia se numeste sertizare. Se foloseste doar acolo unde este nevoie de etansare, dar nu sunt presiuni foarte mari. Se utilizeaza spre exemplu, la montarea in locasuri a supapelor de la pompele de alimentare auto. Personal nu cred ca este adecvata acestui tip de montaj, dar se poate incerca o strunjire a alamei pe o adancime de 1...1,5 mm, in jurul capetelor tubului. Chiar daca s-a utilizat acest tip de montaj, oricum va trebui confectionata alta piesa din alama. Va fi foarte greu de facut o sertizare in adancimea craterului care se formeaza. Sertizarea se face cu niste poansoane speciale, denumite buterole si ca sa iasa montajul etans, trebuie ca forta aplicata sa fie continua. Va trebui deci gasita o presa hidraulica. O simpla bataie cu ciocanul, de regula nu rezolva problema, deoarece zona sertizata va fi neuniforma in jurul tubului. Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 La nevoie merge si un adeziv epoxi. Link spre comentariu
norad Postat Octombrie 11, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 11, 2012 Va multumesc pentru raspunsuri.Va trebui sa fie facuta o alta piesa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum