Vizitator catalin 2022 Postat Octombrie 8, 2012 Partajează Postat Octombrie 8, 2012 Aia cu masteratul in electronica e tare )))Am avut un coleg cu master in electronica care credea ca daca 10 condensatori montati in paralel arata 0 ohm la masuratoare sunt toti in scurt.Ma rog, era master in electronica luat prin 2003-2004.http://www.diygokarts.com/engine/car-st ... rsion.html Asta ca sa nu fim total offtopic ca nu e frumos.Poate mai sunt si altii interesati de subiect. Intentia mea nu a fost nici de cum sa jignesc pe nimeni sau sa ma dau mare ba chiar am un respect enorm pentru cei cu studii superioare dar eu am vrut sa aflu mai multe detalii despre acest subiect( constructia unui kart electric) si am specificat ca sunt un incepator si decat sa citesc articole pe google despre acest subiect mi sa parut mult mai interesant sa discut acest subiect cu cineva care are habar in asa ceva. Eu eram deschis la propuneri nici de cum nu ma dau destept daca ma dadeam destept sau mare cunoscator nu mai intrebam am apelat la acest forum stiind ca aici voi gasi foarte multi priceputi in acesta problema care tine strict de partea electronica a acestui proiect de restul mam ocupat personal ..... Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 8, 2012 Partajează Postat Octombrie 8, 2012 catalin 2022, motorul pe care il ai nu e bun! este motor asincron si nu i se poate controla turatia, pe langa asta ai nevoie de un invertor sa zicem din 24 in 220 de 1kw (presupun ca motorul are cam 500w) asta inseamna ca el va musca din baterie peste 20 de amperi, deja ai ajuns la vreo 200kg cu kartul si propulsorul de 500w nu te mai poate pune in miscare! am avut si eu asa ceva in plan dar am renuntat din cauza driverului, motorul l-am avut dar l-am dat cuiva pentru stator, era cu magneti neodimium si in 3 faze de 42volti! sper sa mai fac rost de unul! ideea e ca la un kart electric ai nevoie de tensiune mai mare (multe baterii) macar 48v pentru a reduce curentul tras din ele ca le seci repede! se poate face dar e nevoie de un motor trifazat de tensiune joasa cu rotor din magneti si driver aferent iar pentru demaraj un simplu electromotor de generator! tot ansamblul asta te ridica la 4-5000 ron! tot un motor pe benzina e recomandat dar nu de drujba! testat, realizat, stricat! Link spre comentariu
Vizitator catalin 2022 Postat Octombrie 8, 2012 Partajează Postat Octombrie 8, 2012 catalin 2022, motorul pe care il ai nu e bun! este motor asincron si nu i se poate controla turatia, pe langa asta ai nevoie de un invertor sa zicem din 24 in 220 de 1kw (presupun ca motorul are cam 500w) asta inseamna ca el va musca din baterie peste 20 de amperi, deja ai ajuns la vreo 200kg cu kartul si propulsorul de 500w nu te mai poate pune in miscare! am avut si eu asa ceva in plan dar am renuntat din cauza driverului, motorul l-am avut dar l-am dat cuiva pentru stator, era cu magneti neodimium si in 3 faze de 42volti! sper sa mai fac rost de unul! ideea e ca la un kart electric ai nevoie de tensiune mai mare (multe baterii) macar 48v pentru a reduce curentul tras din ele ca le seci repede! se poate face dar e nevoie de un motor trifazat de tensiune joasa cu rotor din magneti si driver aferent iar pentru demaraj un simplu electromotor de generator! tot ansamblul asta te ridica la 4-5000 ron! tot un motor pe benzina e recomandat dar nu de drujba! testat, realizat, stricat! am gasit unul foarte bun de generator de curent care are cuplul destul de ok in plus un prieten are un kart putin mai mare defapt e buggy si a folosit un motor de la un generator gasit la vreo 3 sau 4 mil pe un santier care nu mai producea curent mtorul era destul de ok dar nu depasea de 50-60 km/h deoarece avea cadrul super complex deci super greu desci sfatul tau e sa nu mai incerc un motor electric sa trec pe benzina nu? Link spre comentariu
Big Postat Octombrie 8, 2012 Partajează Postat Octombrie 8, 2012 salut, vad ca esti din bucuresti, daca mergi duminica pana in targ la vitan gasesti motoare de scutere complete cu tot cu transmisie, nu mai trebuie decat sa ii faci prinderile pe cadrul cartului iar ca pret cred ca la 3-400 de ron sigur gasesti ceva de 125-150cc. Link spre comentariu
Vizitator catalin 2022 Postat Octombrie 8, 2012 Partajează Postat Octombrie 8, 2012 salut, vad ca esti din bucuresti, daca mergi duminica pana in targ la vitan gasesti motoare de scutere complete cu tot cu transmisie, nu mai trebuie decat sa ii faci prinderile pe cadrul cartului iar ca pret cred ca la 3-400 de ron sigur gasesti ceva de 125-150cc.acolo ma gandeam si eu sa ajung sa ma uit dar decat scuter cred ca mai potrivit ar fi unul de atv ma gandesc ca are prinderea mai ok si transmisia preferabil pe lant poate chiar si ceva cu o cutie de viteze semiautomata Link spre comentariu
avolocaru Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 Faci o greseala de principiu, ideea este sa micsorezi curentul pentru a fi mai usor de controlat. Energetic vobind poti sa pui si un motor de 3 v dar trebuie sa controlezi sute -mii de amperi ceea ce este treaba serioasa. Nu are legatura cu autonomia. Mai sunt desigur si alte probleme de exemplu un motor de tensiune mica si curent mare este mai dificil de construit. Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 va salut! nu cred ca fac o gresala, o baterie auto de ex de 55 de amperi in stare buna poate furniza 1 amper timp de 55 ore dar invers daca tragi 55 de amperi in 10 minute nu doar ca ai descarcat bateria dar o si arunci!acum ca un sfat pentru alegerea motorului: se cauta motor de placa vibrocompactoare care are ax cu pana pe care se pune ambreiaj centrifugal! cel de generator are ax conic iar cel de pompa nu are canal de pana!eu am construit ceva asemanator si cu un motor de 5,5 de la honda am reusit sa 50 km/ora, putea mai mult dar nu permitea reductorul de 7la1, dupa asta l-am tot modificat... am gasit o cutie de viteze 3inainte 1 inapoi, am marit sasiul, i-am atasat un plug facut nereusit ca nu statea in brazda dupa care incurajat de forta am renuntat la plug si am facut o lama de un metru douazeci si in loc de roti cu pneu i-am atasat jante de dacie cu platbande sudate, m-am apucat de nivelat gradina super multumit de eficienta, deja ma vedeam constructor de tractoare, dupa 5-6 ore de nivelat s-a taiat axul tractor, s-a spart reductorul si cutia iar acum zace si cred ca asa o sa ramana!deci ca idee cu 5 cai si un kart de maxim 150 kg se poate atinge lejer 80-90 km, al meu avea 300 si cand am dat cu lama am pus inca vreo 300 balast de nisip! bafta Link spre comentariu
avolocaru Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 Tot nu ati inteles, este evident ca pentru un curent mai mare se pun mai multe baterii in paralel. Ideea este ca se prefera a se pune bateriile in serie pentru a avea un curent mai mic si deci mai usor de controlat. Acelasi aspect se intalneste la camioane, s-ar putea imagina un electromotor de 12 V, dar curentul de pornire ar fi foarte mare ca atare bateriile se pun in serie. Energetic vorbind este acelasi lucru, practic alegem varianta convenabila. Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 am inteles ce vrei sa spui! dar utilizand un curent mare la o tensiune scazuta este necesara utilizarea unui electromotor cu spire putine si groase ceea ce il apropie de scurt circuit! pe de alta parte transformarea energiei chimice in energie electrica in cazul bateriei auto necesita timp, asta inseamna ca o baterie de 100 de amperi poate furniza 600A pe 10 secunde adica migrarea electronilor din apropierea elementilor bateriei dupa care se intampla un dezechilibru in electrolit, daca vorbim de o croaziera cu kartul de 1-2 minute este ok si chiar exista astfel de jucarii! avem in principiu aceeasi opinie dar ne exprimam diferit!dupa cunostintele mele pentru un astfel de proiect bateriile trebuiesc inseriate si motorul sa fie fara carbuni, minim 3 faze iar curentul extras din baterii sa nu fie mai mare de 10% din capacitatea lor! driverul motorului trebuie sa aiba aptitudinea de a controla intensitatea, tensiunea, fregventa si tipul formei de unda functie de accelerare, croaziera si franare cu recuperare pe care le face motorul! aici vorbim de avioane pe care nu le pot face decat cei cu dare de mana serioasa! eu incepusem ceva dar m-am oprit cand am vazut ce inseamna, mai am sasiul cu suspensiile pe fata si directia dar cand am ajuns in spate la propulsie m-am oprit, bani aruncati aiurea! daca vrea careva va ajut! Link spre comentariu
Vizitator catalin 2022 Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 am inteles ce vrei sa spui! dar utilizand un curent mare la o tensiune scazuta este necesara utilizarea unui electromotor cu spire putine si groase ceea ce il apropie de scurt circuit! pe de alta parte transformarea energiei chimice in energie electrica in cazul bateriei auto necesita timp, asta inseamna ca o baterie de 100 de amperi poate furniza 600A pe 10 secunde adica migrarea electronilor din apropierea elementilor bateriei dupa care se intampla un dezechilibru in electrolit, daca vorbim de o croaziera cu kartul de 1-2 minute este ok si chiar exista astfel de jucarii! avem in principiu aceeasi opinie dar ne exprimam diferit!dupa cunostintele mele pentru un astfel de proiect bateriile trebuiesc inseriate si motorul sa fie fara carbuni, minim 3 faze iar curentul extras din baterii sa nu fie mai mare de 10% din capacitatea lor! driverul motorului trebuie sa aiba aptitudinea de a controla intensitatea, tensiunea, fregventa si tipul formei de unda functie de accelerare, croaziera si franare cu recuperare pe care le face motorul! aici vorbim de avioane pe care nu le pot face decat cei cu dare de mana serioasa! eu incepusem ceva dar m-am oprit cand am vazut ce inseamna, mai am sasiul cu suspensiile pe fata si directia dar cand am ajuns in spate la propulsie m-am oprit, bani aruncati aiurea! daca vrea careva va ajut!deci am inteles o las balta cu motorul electric si incerc cu unul pe benzina te rog ceva o poza cu sasiul sa vad cam cum teai gandit tu io deja miam facut un calcul si o schema am achizitionat toate materialele necesar mai putin cativa rulmenti si desigur partea cu propulsia la care te-ai inpotmolit si tu. Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 pun poza indata ce reusesc sa instalez bluetootu ca ma chinui de vreo ora! Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 da, se pare ca nu reusesc cu pozele momentan! o sa iau driverul maine de la munca! primul construit arata mai mult a tractor decat a kart! al doilea este mai degraba un buggy cu doua locuri pentru care pregatisem un motor de 9 cp, e complexa situatia daca te arunci la suspensii si variatoare sau cutii, daca vrei un kart de sosea treaba se mai simplifica, ai nevoie de aparat de sudura si strungar aproape, sper sa pun maine niste poze si cu kartul lu fimiu (electric)! Link spre comentariu
Vizitator catalin 2022 Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 da, se pare ca nu reusesc cu pozele momentan! o sa iau driverul maine de la munca! primul construit arata mai mult a tractor decat a kart! al doilea este mai degraba un buggy cu doua locuri pentru care pregatisem un motor de 9 cp, e complexa situatia daca te arunci la suspensii si variatoare sau cutii, daca vrei un kart de sosea treaba se mai simplifica, ai nevoie de aparat de sudura si strungar aproape, sper sa pun maine niste poze si cu kartul lu fimiu (electric)!pai da nu mi sa parut mare chestie sa construiesti un cadru de karte tinand cont ca am toate materialele necesare si toate sculele si o intrebare motorul de 9 cp cai ai dat pe el si acum cat timp? astept pozele Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 poze cu kartul neterminat si cu cel electric! Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 s-au cam amestecat!acum pun cu cel neterminat Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum