Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

aprindere ruseasca


NICA

Postări Recomandate

Pai cam da, dar asa proaste, cu alte aprinderi, 2...3 ani nu aveai grija.Cu aia ruseasca imediat conturna si facea traseu prin capac.

Acum 8 minute, validae a spus:

Erau şi capacele de delcou proaste

 

Link spre comentariu

Am cerut ajutor in prima pagina pentru gasirea datelor de la traful din "Electronica M" . Rog in continuare pe cei ce au gasit aceste date sa le puna pe site .

Trebuie sa intelegeti ca nu toti ce au acces la net cunosc toate "chichitele" de a vizualiza ceva ce este stocat intr-un anume sistem ! Fiti intelegatori , nu fiti ca una din prezentatoarele TV care afirma : "-Toata lumea a mers cu avionul ...." 

Cunosc alte meserii (dupa cum se poate vedea din pagina mea de fb) , eu sunt tipul care am avut Lastunul bleu cu nr de DB de pe net , am Tula cu remorca omologata in circulatie ...

Nu toti le stim pe toate !

Multumesc anticipat celor ce vor intelege .

Editat de Liviu Mace
Link spre comentariu

Multumesc !

Povestea ca sa instalez eu deja vu ..... e cum am scris mai sus .

Merg cu ce am deocamdata si intre timp cumpar inelul de ferita (stiu ca e D cca40) .....etc

Am o multime de alte lucrari care asteapta + prietenii .....

PS : La Lastun anulasem capacul de distributie si pusesem o jumatate de bobina de inductie de Logan .

 

Am gasit tipul inelului de ferita ОЛ25-40 cu dimensiunile : h=25 , d=25 , D=40

Editat de Liviu Mace
Link spre comentariu

Nu e obligatoriu să faceţi de la zero traful şi invertorul.Puteţi cumpăra module invertor 12Vc.c. -220Vc.a. gata făcute şi le cuplaţi la restul schemei.Tensiunea de vârf redresată ar trebui să fie de minim 300-350V, mai mult decât suficientă.Vă pun un link unde puteţi cumpăra astfel de modul la circa 3$ cu transport cu tot...

https://www.aliexpress.com/item/33026165463.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.3af5543bWl6IRa&algo_pvid=3bd1ed55-8f47-4a49-ba58-6b7ca8842a74&algo_expid=3bd1ed55-8f47-4a49-ba58-6b7ca8842a74-59&btsid=ccb426bb-d26e-4b98-bb6b-92295670f930&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_7,searchweb201603_53

Link spre comentariu

Nu e nicio problemă cu coletele din China, virusul e o entitate biologică foarte simplă, ce nu rezistă fără o gazdă vie, deci în câteva ore orice virus moare de la sine de pe orice obiect.Coletele vin de obicei cam într-o lună, dar uneori vin şi în două săptămâni, depinde doar de câte comenzi are respectivul magazin de trimis spre Europa momentan.Ei nu trimit separat fiecare colet mic, ci le grupează mai multe per kilogram, ca să coste mai puţin...

Eu am construit la un moment dat o aprindere capacitivă pentru Dacie, cu un oscilator cu 555 şi un traf de 9V montat invers.Restul schemei e asemănător cu cea rusească, mă refer la partea cu tiristorul...

Editat de validae
Link spre comentariu

Am cateva comenzi deschise la ei. Pleaca mai greu coletele, au probleme. Inainte, cum lansam comanda, cel tarziu a doua zi aparea ca plecata. Acum nici dupa o saptamana. Nu stiu daca e neaparat o problema de contaminare, sau pur si simplu au treburi mai importante acum. Dar asa e, am avut colete care au venit in doua saptamani, dar inainte de nebuneala asta cu gripa. Vom vedea acum daca voi cere banii inapoi, sau in cele din urma vor sosi cele comandate.Pt chestiuni care nu reclama urgenta, e foarte avantajos.

Am facut si eu un model de aprindere, publicat parca in Tehnium. Miezul era de la trafurile de inalta de tv A/N. Avea si o reactie care ajuta la stabilizarea tensiunii de incarcare a condensatorului, astfel ca intr-o plaja mare de variatie a tensiunii de alimentare, tensiunea pe condensator era constanta. Schema nu mai stiu in ce numar e, dar jucaria am vazut-o acum ceva vreme pe la subsol, cand cautam alte cele. O sa incerc s-o alimentez sa vad daca dupa 35 ani mai stie sa faca ceva. Stiu ca o dadusem jos, tot din cauza capacelor de delcou, si din cauza marimii...era destul de voluminoasa. Cutia era facuta artizanal, si nu avea cum sa iese comparabil cu ceva industrial, mai ales ca incasetarea n-a fost niciodata punctul meu forte. M-am impacat bine cu schemele care foloseau tranzistor in loc de platina. Aveam scanteie de pe la 8V si la un moment dat facusem si una cu multiscanteie doar la pornire. Cu aia am ramas pana am dat masina.

Editat de doru3160
Link spre comentariu

Am facut rost de un tor de ferita D.ext=52 , d.int=30 , h=18 .

Aprinderi am facut si cu 555 si cu bistabil dar ori se plafonau la turatii peste 3500 ori se incalzea traful ori 2N3055 ....

Tiristori , diode am tot schimbat .....

Numai cele de MOBRA (avea direct ca) mergeau din prima fara probleme .

Link spre comentariu

Am ajuns in acest stadiu (lipseste un capac , suportul tiristorului si placa ce va contine cele cateva piese) .

Suportul tiristorului este facut .

Capacul celalalt cu tranzistorul si rezistenta sunt asamblate dar mai trebuie finisat si asamblat radiatorul .

Radiatoarele se obtin prin taierea unuia dublu ca lungime si finisarea taieturii . 

IMG_1932.JPG

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am facut probe de verificare a schemei .

Convertizorul este cu 2N3055 dar partea de comanda a B.I. este ca la "Electronica M" , iar rezistenta de 50R a fost inlocuita cu 100R / 20W .

Cand ruptorul este deschis scanteia este continua (la frecventa mare , asa cum se vede si in imagini) .

Vreau sa incerc si cu alt tip de condensator de 1MF .

Tensiunea dupa punte este de 360Vcc .

Nu s-a incalzit nicio piesa , este drept ca probele au fost relativ scurte .

Urmeaza definitivarea montajului si probele pe stand .

IMG_1939.JPG

IMG_1942.JPG

Link spre comentariu

Scânteia continua ar putea provoca rateuri "în carburator" (adica în galeria de admisie) la unele motoare. Mai bine ar fi daca a-ti bloca oscilatorul (convertizorul) cu ajutorul unui monostabil comandat de ruptor. Daca monostabilul este si resetabil, puteti implementa stabilizarea de care a pomenit @doru3160. Dupa parerea mea, cel mai bine ar fi sa nu folositi un convertor autooscilant ci un circuit de formare si gestionare a impulsurilor de comanda. În felul acesta aveti "libertate maxima de exprimare". Si transformatorul iasa mai simplu, desi s-ar putea ca vârful de tensiune din colector sa fie prea mare pentru 2N3055. Pe vremuri am folosit BU526 si BU9xx pentru asta; azi avem MOSFET-uri.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Da , asa este , in ceeace priveste scanteia . O scanteie continua va face ca aprinderea + B.I. sa fie suprasolicitate (sa se incalzeasca) fara a fi necesar .

Am montat condensatorul de filtrare  de 22uF (in loc de 10uF ca in schema) si a disparut multiscanteia .

Eu nu am cursuri de electronica si nu stiu sa modific schema cu alte tipuri de tranzistoare .

Cred ca va trebui sa pun pe alimentare un soc facut pe un inel de ferita si poate o dioda pentru ca la bord am turometru si vitezometru digital cu ICL7107 + alte integrate si generatoare de impulsuri ..... 

Link spre comentariu

Pe ce masina va functiona jucaria? Cand vorbeam de multiscanteie, ma refeream la perioada cand platina e inchisa, adica o perioada foarte scurta de timp, in care energia creste, aplicand pe bobina fronturi multiple, nu in regim permanent. Asta o faceam prin aplicarea plusului de pe demaror pe circuitul multiscanteie. Cat era demarorul actionat, aveam multiscanteie, dupa care schema revenea la normal.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări