NICA Postat Octombrie 5, 2012 Partajează Postat Octombrie 5, 2012 va salut,am primit o aprindere ruseasca si vreau sa o pun pe Dacie dar nu stiu sa o leg electric. atasez o poza si rog cine stie sa-mi spuna legaturile.multumesc. Link spre comentariu
em2006 Postat Octombrie 5, 2012 Partajează Postat Octombrie 5, 2012 Buna, ma bucur sa ne reintalnim pe forum. Stiu eu, am pus si schema acestei aprinderi pe softpedia, cu ani in urma, o sa caut si va dau link-ul. Dar cred ca o sa reusesc sa fiu clar si in cateva cuvinte: Privind la poza postata, vedem ca avem 4 borne in partea inferioara. Cea din stanga, notata "-" se leaga la borna 1 a bobinei de inductie. Urmatoarea, notata cu PI (de fapt P rusesc) se leaga la platina. Urmatoarea, notata cu BK se leaga la borna 15 a bobinei de inductie, se pastreaza rezistenta de nichelina care e inseriata pe borna bobinei (la bobinele de Sfantu-Gheorghe). Ultima, din dreapta, notata cu "+" vine la plusul de dupa cheia de contact. PS Am mai gasit si schema si scanata din almanahul Radioteknica: PPS Am gasit si schema de care ziceam, e o pagina scanata dintr-un caiet mai vechi cu scheme: [attachment=0]rusignition.rar[/attachment] Discutii lamuritoare, aici: http://forum.softpedia.com/topic/81906- ... a__st__144 Link spre comentariu
NICA Postat Octombrie 5, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2012 multumesc foarte mult dl.Emil,asemenea lamuriri nu primeam nici de la fabricant Link spre comentariu
Vieriu Postat Octombrie 6, 2012 Partajează Postat Octombrie 6, 2012 E o aprindere foarte buna,e de o fiabilitate inspaimantatoare. Am avut asa ceva montat PE OLTCIT-UL MEU SI A MERS IMPECABIL. Am demontat-o de pe un Moskwich, e din 1977,si a mers fara nici o reparatie pana acu 3 ani cang am inlocuit-o cu o aprindere electronica original pentru Oltcit. Si acuma mai merge ca noua.....e de vanzare. Daca ma gandesc bine,am chiar doua bucati Link spre comentariu
Vizitator xena Postat Octombrie 20, 2012 Partajează Postat Octombrie 20, 2012 Da, super aprinderea. La mine s-a ars tiristorul si l-am inlocuit cu T6N6 si a mers cel putin 10 ani fara probleme.Faza faina e ca are priza de 110V si poti sa pui un aparat de ras rusesc. Link spre comentariu
Liviu Mace Postat Decembrie 29, 2019 Partajează Postat Decembrie 29, 2019 Cer ajutor in gasirea datelor de la traf . Nu stiu unde sa mai caut ! ! ! Link spre comentariu
doru3160 Postat Decembrie 29, 2019 Partajează Postat Decembrie 29, 2019 Mai bine cauti una de vanzare. Traful era ultima piesa care ceda la modelul asta. Cu capacele de delco nu erau prea prietenoase, dar se pare ca au avut priza la public. Link spre comentariu
Liviu Mace Postat Decembrie 29, 2019 Partajează Postat Decembrie 29, 2019 (editat) Caut dar nu am gasit pana acum . Am facut la vremea respectiva aprinderi ca cea ruseasca dupa TEHNIUM si am pus la doi prieteni pe auto . Am vandut LASTUNUL cu una ca cea de mai sus , am mai avut una dar am dat-o unui prieten ca sa poata vinde DACIA 1300 . Am un montaj tot din TEHNIUM facut in 2000 cu o schema ca mai sus dar pentru multiscanteie care se "plafona" pe la 70 km/h la moto TULA . Iarna aceasta am demontat aceasta aprindere facuta pe oala de ferita (diametru 60) cu П217B si vreau sa pun o punte din KД105B sau UF4008 in locul celei din 1N4007 . Vreau sa am datele de la traful pe tor ptr. ca in caz de nereusita sa mai fac un traf pe tor (cu toate ca eu am incercat atunci pe un tor de 90mm) . Am tiristori KУ202H si incerc cu piesele din schema . Editat Decembrie 29, 2019 de Liviu Mace Link spre comentariu
Nostalgic Postat Decembrie 30, 2019 Partajează Postat Decembrie 30, 2019 doua scheme simple pe care le-am construit si au mers foarte bine Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 30, 2019 Partajează Postat Decembrie 30, 2019 (editat) Astea două de mai sus nu sunt aprinderi CDI (descărcare capacitivă) ca cea rusească, ci ,,protecţii de platină,, care tot aprinderi cu acumulare pur inductivă sunt, dar care nu uzează platinele....la ce motoare or mai avea aşa ceva.Asta fiindcă Gotronic face de mulţi ani senzori de delcou care înlocuiau platinele la vechile Dacii.Am avut aşa ceva la ultima Dacia Break şi mergea perfect cuplată cu orice tip de aprindere.Avantajul unei aprinderi capacitive e la pornirile ,,reci,, când bateria ,,moare,, şi tensiunea la borne scade şi la 8-9V.Aceste aprinderi ridică tensiunea bateriei la 250-300V şi cu acea tensiune atacă bobina, rezultând o scânteie bună şi-n condiţii vitrege de pornire... Apropo de schema rusească, datele trafului sunt printr-o revistă Tehnium, nu mai ştiu care.Dar colecţia Tehnium se găseşte integral pe net.... Ce am eu e o variantă incompletă Editat Decembrie 30, 2019 de validae Link spre comentariu
Nostalgic Postat Decembrie 30, 2019 Partajează Postat Decembrie 30, 2019 le-am utilizat pe Trabant, Dacia , inainte de 89, posibilitati putine de documentatie si au dat rezultate foarte bune ,acum alte posibilitati ...internetul sa traiasca . Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 30, 2019 Partajează Postat Decembrie 30, 2019 Culmea e că am văzut un Trabant funcţional prin Craiova....chiar nu ştiu ce taxe de poluare ar putea plăti, în materie de poluare fiind o drujbă cu caroserie auto.De Dacii clasice nu mai zic, n-au dispărut de tot. Link spre comentariu
Liviu Mace Postat Decembrie 30, 2019 Partajează Postat Decembrie 30, 2019 Vreau o aprindere cu ridicator de tensiune (convertizor) pentru ca am avut pe MOBRA si cand am plecat 4 Mobre cu sotii si bagaje pe litoral , dupa 250 km ceilalti cautau benzina (mai aveau cca 1litru iar eu aveam 3,5 litri , din 13 litri . Cand facea bujia "ata" nu se oprea motorul , decat se simtea ca nu mai merge "rotund" . Bujii stiu ca nu am mai schimbat . Etc .... Cu poluarea , este un fas ; reclamele se fac numai cu masini mari (grele) cu motorizari de peste 200 CP , nu gasesti nicaieri carburanti bio (exemplu biodiesel) , vehicolele electrice sunt poluante prin tehnologia de fabricatie si reciclarea bateriei ..... etc . Eu am un diesel care consuma in localitate 2,5 l/100km (64CP) circul cam de 2 ori pe luna de ici colo si poluez , la mine pe strada circula numai masini mari zilnic (e drept mai noi) dar des . Pai nimeni nu a reusit sa-mi raspunda la intrebarea : De ce un om cu o pensie mica trebuie sa-si cumpere (din ce ?) o masina noua cu care sa circule rar pe distante mici ? ? ? Asa si cu TRABANTUL unui pasionat . Link spre comentariu
Liviu Mace Postat Ianuarie 7, 2020 Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 Nu reusesc sa gasesc ce echivalent are dioda Д223А sau macar ce tip de dioda este (pare sa fie schottky) . Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 7, 2020 Partajează Postat Ianuarie 7, 2020 D223A D223A diodes are silicon, alloy. Available in a metal-glass case with flexible leads. The type of diode and the connection diagram of the electrodes with the leads are given on the housing. The mass of the diode is not more than 0.53 g. Specifications: aA0.336.613 TU. The main technical characteristics of the diode D223A: • Uобp max - Maximum constant reverse voltage: 100 V; • Inp max - Maximum forward current: 50 mA; • Unp - Continuous forward voltage: not more than 1 V at Inp 50 mA; • Iob - Constant reverse current: not more than 1 μA at Uobr 100 V Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum