mars01 Postat Octombrie 10, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 10, 2012 Mentiune la postul anterior (nu-l mai pot edita):Am mai testat si daca tin apasat continuu butonul de pe pinul 5 o perioada completa a astabilului (Toff+Ton) dupa ce trece din nou in LO, daca relaxez butonul, se face impulsul monostabil si iesirea trece in LO si acolo ramane. In acest moment LED-ul trece in OFF. Daca in continuare apas butonul de pe pinul 5, astabilul se reactiveaza imediat si LED-ul trece in ON. Link spre comentariu
Ticu Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 Apasarea lunga pe buton se intalneste in practica?Pentru verificarea functionarii corecte ar trebui sa interactionezi cu montajul, adica sa simulezi si cuplarea AH prin aplicarea unui + pe pin 6, asa cum face masina (aprinde becul). Aprinderea (daca sunt indeplinite si celelalte conditii gen usi/centuri) banuiesc ca se face imediat dupa inceperea pulsului de 3 s la iesire.Referitor la consumul excesiv cand apesi butonul: incearca sa identifici "consumatorul"; poate fi insusi controlerul. Rezistenta de 10K determina un consum de numai 0,5mA. Pune un miliampermetru un serie cu pinul 5, poate el consuma mult. Link spre comentariu
mars01 Postat Octombrie 11, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 11, 2012 Totul merge bine, nu am tinut cont ca semnalul de inhibare pe pinul 6 apare deja pana sa se termine pulsul de la iesire. Invatare de minte sa nu ma mai apuc de treaba pe jumatate sforaind :)Multe multumiri celor care m-au ajutat: @ratoiul - software si @ticu - hardware. Sunteti oameni deosebiti!!! Link spre comentariu
Ticu Postat Octombrie 11, 2012 Partajează Postat Octombrie 11, 2012 Intre timp l-am verificat si eu pe o placa. Merge bine, consumul pic-ului aprox. 1 mA fara led-uri si releu. Sa-ti fie de folos! Link spre comentariu
mars01 Postat Octombrie 11, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 11, 2012 Multumesc!L-am facut mic, mic. A iesit ca dimensiuni la 1/4 fata de montajul cu 555-uri ... si ca bonus am scapat de gramada de relee.Acum, urmeaza sa il montez pe masina. Era ideal daca pulsul era la 1.5 secunde (Ton) dar merge foarte bine si asa.Acum mi s-a deschis apetitul pentru mai mult. Am sa aloc timp sa invat arhitectura pic-urilor si o sa fac si eu cateva programe mai usurele. Incet, o sa ma lamuresc si poate o sa ajung si eu in pozitia sa ajut. Link spre comentariu
ratoiul Postat Octombrie 12, 2012 Partajează Postat Octombrie 12, 2012 Felicitari! ma bucur ca te-ai edificat si te poti folosi de montaj. Ai mai jos varianta cu 1.5 secunde. Link spre comentariu
ratoiul Postat Octombrie 12, 2012 Partajează Postat Octombrie 12, 2012 Salut,Am gresit softul, modificarea am facut-o la (Toff), dupa ce am derulat un pic filmuletul la ceea ce am facut mi-am dat seama ca am gresit, dar eram deja departe de o conexiune net.Mai jos ai versiunea revizuita. Link spre comentariu
mars01 Postat Octombrie 12, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 12, 2012 In cazul acesta maine, daca nu ploua o sa demontez consola centrala la masina ca sa ii adaug un nou chirias Multam pentru tot! LE: daca nu e prea mult, ai putea sa imi trimiti codul sursa pe email ([email protected]) ca sa incerc sa ma lamuresc, in scop educativ, cam ce s-a facut pentru cazul de fata? Link spre comentariu
mars01 Postat Octombrie 25, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Revin cu o rugaminte pt colegul @ratoiul.Abia in aceasta seara am reusit sa desfac masina si sa incerc montajul de automatizare. Din pacate nu merge, pentru ca am facut o prezumtie gresita.Ma asteptam ca inginerii VW sa gandeasca ca niste oameni normali si sa aprinda un LED prin aplicarea unei tensiuni si sa il stinga prin decuplarea acelei tensiuni.Doar ca situatia este diferita. Cand LED-ul este OFF are tensiune pe un pin de cca 12V si pe celalalt pin de cca 10V. Cand LED-ul este ON, tensiunea de 10V cade in 0V, si astfel apare o diferenta de potential de cca 12V pe LED (si ce-o mai avea pe langa el).Avand in vedere situatia am nevoie ca intrarea de inhibare a astabilului sa inhibe astabilul cand intrarea este pusa la 0V ("0" logic) deci o inversare a situatiei actuale. As putea sa montez un tranzistor suplimentar cu rezistentele de rigoare care sa inverseze logica, doar ca am deja facut montajul si numai am loc pe cablaj pentru un tz si cele 2 rezistente. Link spre comentariu
ratoiul Postat Octombrie 25, 2012 Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Salutare,Logica inversata pe GP1. Link spre comentariu
mars01 Postat Octombrie 25, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 25, 2012 Salut!Multumesc inca odata! Maine vin cu confirmarea ca merge si pe masina Link spre comentariu
mars01 Postat Octombrie 26, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 26, 2012 Vesti proaste. Indiferent de starea lui GP1, cand am montat pe masina automatizarea cu PIC, iesirea oscileaza (pulsuri de 1.5 secunde la 10 secunde).Am incercat sa reproduc situatia in simulator si am obtinut:La power up pe LED AutoHold sunt cca 10V deci dupa dioda Zenner, pe GP1, am nivel HI.Daca GP1 trece in LO exact cand iesirea este in HI atunci totul este OK si functioneaza comform asteptarilor.Daca GP1 trece in LO la putin timp dupa ce iesirea trece din HI in LO atunci iesirea va genera un impuls suplimentar de 1.5 secunde care va face ca GP1 sa treaca in HI (la cateva fractiuni de secunda dupa ce se termina impulsul de 1.5 secunde) si o tine tot asa.Rezultatul este ca functia de Autohold se activeaza, dupa 10" se dezactiveaza, dupa alte 10" se activeaza si tot asa. Ciclul se autointretine. Probabil ca auto nu reactioneaza instantaneu in a aprinde LED-ul a carui comanda o folosesc ca sa ii spun PIC-ului sa numai genereze impulsuri. Probabil ii ia mai mult de 1.5 secunde (energizarea bobinei releului de pe iesirea GP0 + procesarea auto, poate si un delay intentionat).Nu sunt sigur dar s-ar putea face oare in asa fel incat sa nu conteze daca iesirea este in HI sau LO pentru decizia de inhibare a generarii impulsurilor urmatoare celui curent? Sau trebuie lungita durata impulsului inapoi la 3,4 secunde in speranta ca trecerea in LO a GP1 se petrece cat timp iesirea GP0 inca mai este in HI (si nu provoaca alte probleme)?In fisierul atasat am detaliat schema folosita de mine. automat 12f675.pdf Link spre comentariu
ratoiul Postat Octombrie 26, 2012 Partajează Postat Octombrie 26, 2012 O rezolvam, dar o lasam pe maine. Link spre comentariu
ratoiul Postat Octombrie 27, 2012 Partajează Postat Octombrie 27, 2012 Salutare, Daca GP1 trece in LO la putin timp dupa ce iesirea trece din HI in LO atunci iesirea va genera un impuls suplimentar de 1.5 secunde care va face ca GP1 sa treaca in HI (la cateva fractiuni de secunda dupa ce se termina impulsul de 1.5 secunde) si o tine tot asa.Pe GP1, dupa iesirea din HI mai genereaza un singur impuls cu durata de 1,5 secunde, dupa aceea tace(nivel logic 0 pe GP0 pana la revenirea unui nou nivel logic 1 pe portul GP1), deci nu se repeta.Mai jos ai o alta varianta care forteaza trecerea in LO a portului GP0, atunci cand portul GP1 trecein 0 logic chiar si putin timp dupa ce portul GP0 trece in 0 logic, acel impuls de 1,5 secunde nu va maifi generat. Butonul din portul GP1 trebuie sa fie cu automentinere (basculant). Link spre comentariu
mars01 Postat Octombrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Octombrie 27, 2012 Multumesc pentru efortul depus ... saptamana viitoare cand ma intorc in tara o sa incerc pe masina noul soft. De data asta cred ca totul va fi ok. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum