Vizitator U_lee Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 Ce latime de rindeluire ai la abric? E bun un motor de 3000rpm la 3kw pentru abric? Fulie dubla am la axul abricului, mai am o fulie dubla care a fost pe motor(2,2kw, trifazat, dar e ars), deci de fulii nu duc lipsa, in plus gasesc in targ gramada... Link spre comentariu
laurex Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 210mm,dar trage si la grosime,plus ca eu i-am scos un limitator si "musca" vreo 3-4mm la grosime.Nu se incinge,nu face figuri,cu toate ca mi s-a parut cam suspect la inceput si nu credeam sa tina.A,sa nu uit,300 ron dupa negociere-tiganeala-munca de lamurire vreo juma de ora ;)/eu zic ca merge la axul tau 3kw,vazusem la rusi maxim 4kw Link spre comentariu
Vizitator U_lee Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 4kw monofazat?...o sa merg la rusi sa ma interesez, sa vad ce au si ce oferte imi fac, oricum de negociat, clar negociez...Eu am un ax de 350mm, nu stiu cat o sa folosesc la rindeluire acei 350mm, dar daca va fi cazul, nu vreau sa ma lase balta...cel mai des o sa il folosesc pe maxim 250mm. Link spre comentariu
laurex Postat Octombrie 9, 2012 Partajează Postat Octombrie 9, 2012 Da,4kw monofazat,cu 2condensatori,unul de start,unul de lucru.Probabil motoarele astea sunt bobinate cu aluminiu,altfel nu se justifica preturile,oricum pana acum nu am avut probleme.Legat de latimea axului,am vazut abric de 35cm cu motor trifazic de 2,2kw legat pe monofazic cu condensator,omul isi facea treaba bine cu el..Singura chestie e cat de tare sa tragi pe el,adica 2-3-4-5 mm la o trecere pe abric,ce esenta,etc.. Link spre comentariu
stefan_k Postat Octombrie 10, 2012 Partajează Postat Octombrie 10, 2012 4kw monofazat?U_lee, conteaza daca e putere electrica sau putere mecanica. Unii producatori dau una, altii alta, depinde cat de mult vrea fiecare sa isi laude marfa. Ti-am dat un pdf, il pun si aici:http://www.usrmotors.com/images/pdf/ml.pdfExemplu model ML100L-2, cu urmatorii parametri:Putere: 3kW (electrica sau mecanica? aflam imediat)Curent: 16.6ATuratie: 2830rpmRandament: 80%Factor de putere: 0.98Puterea electrica este: 230V * 16.6A * 0.98 = 3741W (3.7kw, sau chiar 4kW daca producatorul vrea sa se laude prea mult). Daca am gresit cu ceva calculele, rog persoanele mai avizate sa ma corecteze.Puterea mecanica: 3741W * 0.80 = 2993W (3kW, putere mecanica disponibila la ax).In acelasi pdf vei vedea si un motor de 3.7kW (tot putere mecanica, undeva la 4.6kW electrici) si la 1440rpm (ML112M-4).Atentie totusi, aceste motoare au un curent de pornire corespunzator - 95-120A, trebuie ca si instalatia sa suporte. Link spre comentariu
Vizitator korneloosh Postat Octombrie 28, 2012 Partajează Postat Octombrie 28, 2012 @ U_leeSi eu sunt nou pe forum, e primul post, dar vreau sa incerc sa te lamuresc ca motorul pe care-l ai nu cred ca-ti poate fi de folos in ceea ce vrei sa faci.La acest gen de motoare, ca sa obtii turatia dorita (care cred ca e mare la 400Hz) pe langa tensiunea de alimentare specificata si asigurarea curentului maxim suportat, trebuie musai sa-i dai si frecventa ceruta, adica cei 400Hz.El este un motor sincron sau asincron mono sau trifazat (nu ai specificat) cu rotor colivie sau de tip similar si nu are perii. Pentru a varia turatia unui astfel de motor trebuie sa faci o variatie continua a frecventei tensiunii de alimentare (aici iti este imperios necesar un convertizor de frecventa care e destul de scump). Turatia unui motor de acest gen e in directa dependenta de produsul frecventei si numarului de poli. Cum numarul de poli e constant (constructia motorului n-o poti schimba), conditia e sa poti modifica frecventa.In aceeasi ordine de idei, daca tu il alimentezi la 240V/50Hz, vei avea o turatie mult sub asteptarile tale, deci nu o turatie mare cum crezi tu. In general e o dependenta aproape liniara intre frecventa si turatie, deci daca la turatia maxima (n-o stim) corespunde o frecventa de 400Hz, pentru 50Hz (frecventa retelei la noi) turatia va fi cam de 8 ori mai mica. Daca presupunem ca turatia la 400Hz ar fi 10000 rot/min, la 50Hz ai avea 1100 rot/min. Daca motorul ar fi trifazic pe 400V, turatia la 240V ar fi si mai mica. La care adauga puterea sub limita rezonabila a motorului tau, in jur de 1Kw, nu stiu cum ai reusi sa ai un abricht sau circular de care sa "tragi".Din experienta mea, pentru un utilaj de prelucrat lemn rezonabil, ti-ar trebui un motor asincron (mono sau trifazic, la alegerea ta) cam de 3 pana la 5,5Kw si 2850 rot/min iar la axul de lucru prin multiplicare/demultiplicare cu joc de curele si fulii sa poti obtine 1500 pana la 6000 rot.min.Conditiile astea ar satisface fara probleme cuplul motor suficient la turatii mari (cand scade din cauza multiplicarii turatiei).Sfatul meu e sa cauti un motor asincron normal. Motorul pe care-l ai are alte aplicatii. Stima! Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 ...conteaza daca e putere electrica sau putere mecanica. Unii producatori dau una, altii alta...Daca puterea apare pe aceeasi eticheta cu parametrii electrici, atunci este doar puterea electrica. Pentru parametri mecanici, ar trebui sa existe alta eticheta. Dar de obicei parametrii mecanici nu se pun pe motor, ci pe produsul pe care este montat acesta - spre exemplu, pe un reductor. Cam astea sunt regulile. Link spre comentariu
stefan_k Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 O intrebare: daca un motor electric are, declarat pe eticheta/descriere, "4HP" (cai putere), atunci aceasta putere la ce se refera?Traim intr-o lume globalizata, si, lasand politica la o parte, trebuie sa intelegem limbajul fiecaruia, chiar daca acesta nu e pe placul nostru.Pana la urma, cea mai cuprinzatoare idee despre un motor ne-o putem forma analizand toti parametrii lui, si nu e chiar atat de dificil sa obtinem aceste informatii.Am dat exemplu mai sus cu modelul "ML100L-2", nu il mai reiau; aveti fisa de catalog; ce putere electrica, si ce putere mecanica are acest motor?Daca ma insel, va rog sa ma corectati, cu calcule. Dar eu traiesc cu impresia (data de calcule) ca acest motor are o putere electrica de 3.7kW, chiar daca el e vandut ca fiind un motor de "3kW/4HP" (da, in alte fise de catalog pe care le-am gasit, este data si puterea in HP, exact la acest model de motor).La motoarele romanesti, in general m-as baza pe ceea ce spuneti, respectiv puterea declarata egal putere electrica.Dar romanii nu sunt singurii producatori de motoare, si chiar vreau sa stiu ce am cumparat.Dupa gabarit, ML100L-2 e mai mare decat un motor romanesc de 3kW. Si dupa masa, la fel (cred ca cu peste 5kg).De aceea tind sa cred ca, totusi, calculele nu ma inseala. Link spre comentariu
stefan_k Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 Imi cer scuze de postarea consecutiva, dar nu mai pot modifica mesajul. Revin cu alt exemplu, de data aceasta romanesc. http://www.electroprecizia.ro/UserFiles ... fazate.pdf Pentru clarificare, reiau aici tabelul - motoare monofazice cu 2 poli: Domnule Nicolas, cum trebuie sa citim acest tabel? Intreb fiindca chiar ma intereseaza, fiind bagat "in ceata" de specificatiile producatorilor. Iau ca exemplu primul model din tabel - curent la 230V: 1.52A - randament 57% - cosFi 0.90 Putere electrica: 230V * 1.52A * 0.90 = 314W Putere mecanica: 314W * 0.57 = 179W Producatorul il declara ca fiind un motor de "0.18kW / 0.25HP". In acest caz, consider ca specificatia "de pe eticheta" se refera la puterea mecanica a motorului (0.18kW). Daca gresesc la calcule, va rog sa imi aratati unde o fac. De asemenea, si mai interesant e ultimul model din tabel, al motorului de "3 (2.4) kW". In acest caz imi pare ca producatorul nu s-a putut hotara ce putere sa afiseze pe eticheta. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 ...Putere electrica: 230V * 1.52A * 0.90 = 314W...Asta este puterea electrica extrasa de la reteaua electrica....Putere mecanica: 314W * 0.57 = 179W...Asta nu este puterea mecanica, ci puterea electrica utila, dupa ce s-au dat la oparte pierderile in cupru, pierderile in fier si toate celelalte pierderi care insotesc fenomenele electromagnetice. Puterea mecanica se obtine, dupa ce si la aceasta putere utila, s-a aplicat randamentul mecanic al electromotorului, care spre deosebire de cel electric are o valoare foarte apropiata de unitate - 98...99 %. Unele firme de traditie, in special cele din UK, Australia, Noua Zeelanda, India, Africa de Sud, etc, utilizeaza (dintotdeauna) unitatile de masura tolerate, pe care in ultimul timp sunt obligate sa le specifice in subsidiar, adica dupa ce au specificat valorile marimilor respective in sistemul international (SI). Deci, daca puterea in HP este trecuta pe aceeasi eticheta cu ceilalti parametri electrici, ea este tot o putere electrica. Link spre comentariu
stefan_k Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 Domnule Nicolas, cu tot respectul, dar de ce am impresia ca va jucati cu notiunile doar pentru a evita ... nu stiu ce. Daca puterea apare pe aceeasi eticheta cu parametrii electrici, atunci este doar puterea electrica.Una e sa spuneti "doar puterea electrica", si alta e ce spuneti acum, respectiva "putere electrica utila" care e foarte apropiata de cea mecanica, diferenta dintre ele fiind, cum dvs estimati, de 1-2%.Pe de o parte, eu afirm ca un motor declarat de "3kW" poate sa consume, de fapt, in sarcina normala, 3.7kWh, energie electrica absorbita si contorizata. Diferenta dintre ele e de 20%, sau chiar mai mult, in functie de datele furnizate de producator. Cu corectiile dvs, puterea mecanica a acestui motor nu e de 3kW, ci de 98% * 3kW adica 2.94kW. Pe bune, care e diferenta? Ne jucam acum in zecimale, doar de dragul a ce? Doar sa nu afirmam ca e "putere mecanica" ci e "putere electrica utila". Pe mine ca utilizator al acestui motor, ma intereseaza exact la ce il pot folosi, nu jonglerii de termeni.Sistemul din SUA probabil e mai apropiat de realitate.Respectiv, la consumatori electrici nu se specifica consumul, ci, in general, curentul absorbit. In felul acesta se poate verifica rapid daca reteaua disponibila poate suporta consumatorul sau nu.Tot in SUA, daca e specificata puterea unui motor, aceasta e specificata in asa numita "unitate tolerata", respectiv cai-putere (HP). E o valoare care clar ne duce cu gandul la puterea mecanica a motorului, si nu la cea electrica, desi ele sunt totusi legate.Cu alte cuvinte, in SUA un motor s-ar vinde ca fiind de 17A/4HP. In Europa, acelasi motor e vandut ca fiind de 3kW/4HP. Ambele puteri "utile", fie ele electrice sau mecanice. Ar fi absurd sa treaca puterea electrica consumata in kW si puterea mecanica in HP, deoarece cele doua valori ar fi foarte apropiate si ar deruta si mai mult utilizatorul final.In incheiere, consider ca nu ati adus deloc argumente relativ la observatia dvs initiala, cum ca pe eticheta e trecuta intotdeauna puterea electrica a motorului. Cel putin cat timp nu mentionati "puterea electrica utila", aceasta afirmatie e eronata.Consider in continuare oportuna analiza tuturor parametrilor motorului, mai ales datorita marketingului care a mai schimbat din regulile jocului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 Nu ma joc cu notiunile. Aceea este eticheta cu parametrii electrici ai electromotorului. Faptul ca puterea electica utila este foarte apropiata de cea mecanica la arbore, este un lucru indeobste cunoscut. De aceea foarte rar (eu inclin sa cred ca de fapt niciodata) se va pomeni in calculele practice despre randamentul mecanic al electromotorului. In ceea ce priveste impresia ca daca puterea este exprimata in cai putere, atunci este vorba despre putere mecanica, este doar una fara temei. Pana la aparitia sistemului international (a doua jumatate a secolului al XVIII-lea) toate puterile erau exprimate in cai putere - HP. Asta nu inseamna ca pe atunci nu se cunsteau legile electromagneticii. Ba chiar se poate spune ca epoca este contemporana cu principalii pionieri ai marilor inventii si realizari in electrotehnica - Edison si Tesla. Altminteri, fiecare este liber sa isi pastreze, sau sa isi schimbe (diversifice) propriile opinii. Nimeni nu este obligat nici in aceasta problema si nici in alta sa adopte opinia mea. Link spre comentariu
stefan_k Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 Faptul ca puterea electica utila este foarte apropiata de cea mecanica la arbore, este un lucru indeobste cunoscut. De aceea foarte rar (eu inclin sa cred ca de fapt niciodata) se va pomeni in calculele practice despre randamentul mecanic al electromotorului.Pe bune, nu mai inteleg.Atunci, cu ce sunt gresite calculele mele de mai sus? Caci initial mi-ati contraargumentat ca nu am luat in considerare acel 1-2% diferenta.Cu ce e gresit in exprimarea ca un motor de "3kW / 17A / 80% / 0.98" are o putere mecanica de 3kW si o putere electrica activa de 3.7kW (cu completarea dvs, ca mai are si o putere electrica utila aproximativ egala cu puterea mecanica) ? Iar un alt motor, tot de "3kW" poate dezvolta o putere mecanica la ax de doar 2.4kW, caci asa a vrut producatorul sa isi boteze motorul.Pe mine asta ma intereseaza: pe ax, ce putere are motorul respectiv, iar la consum, la ce sa ma astept.Acest lucru am subliniat, ca e nevoie sa se cunoasca mai multi parametri, nu e suficient sa declari ca e "motor de x kW".Acel X poate fi atat puterea electrica activa, cat si cea "utila", aproximativ egala cu cea mecanica. Care dintre ele - ramane la latitudinea producatorului, caci eticheta suporta multe. Link spre comentariu
PL500 Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 E doar o supozitie personala fara nicio acoperire documentata: puterea mecanica la ax nu ar trebui sa tina cont si de pierderile mecanice (frecari in lagare, cuplu rezistent ventilator racire) ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 30, 2012 Partajează Postat Octombrie 30, 2012 ...Pe bune, nu mai inteleg.Atunci, cu ce sunt gresite calculele mele de mai sus?...Ai putea sa citezi, unde anume am spus eu, ca ceva este gresit la calculele tale?!... Singurul lucru care in opinia mea, nu concorda cu realitatea este acela ca undeva pe eticheta cu parametri electrici, ar fi inscrisa puterea mecanica a motorului. Puterea mecanica la arborele motorului, este o variabila permanenta, care depinde de momentul instantaneu. Puterea mecanica nominala la arbore, asa cum am mai specificat de cateva ori este foarte apropiata de cea electrica, deci calculele tale sunt corecte practic. Eu nu am vrut decat sa punctez o chestiune de principiu. Si anume aceea, ca pe eticheta cu parametrii electrici, nu poate sa apara o putere mecanica. Asta-i tot.@PL500: Da. Cam asta reprezinta acei 1...2 % pierderi mecanice. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum