Palade Vlad Postat Septembrie 26, 2012 Partajează Postat Septembrie 26, 2012 Salutare. In cativa ani imi voi construi si eu o casa si am inceput sa ma documentez despre materialele de constructie, modul de izolare termica si finisaje. Ce mai intereseaza pe mine cel mai mult este ca aceasta sa fie izolata termic foarte bine, asa incat vara sa fie racoroasa iar iana sa nu fie nevoie de cheltuieli mari pentru incalzire. Ma intereseaza pareri despre caramida aceea cu goluri, bca si chirpici.Ce stiu despre caramida cu goluri...este rezistenta (cea mai rezistenta, cred, dintre cele trei materiale de mai sus). Datorita golurilor de aer din structura, are si proprietatea de a izola termic. Datorita faptului ca este rezistenta stalpii de rezistenta ai cladirii sunt mai putin solicitati.Nu imi place deoarece este casanta(este mai greu daca vreau sa agat ceva mai greu de perete deoarece diblurile nu tin foarte bine) si intra mai mult mortar atunci cand este zidita. BCA-ul este, din cate am vazut si am citit un foarte bun izoltor termic, intra mai putin mortar atunci cand este zidit. Nu este rezistent (cred ca este mai putin rezistent decat chirpicii) prin urmare stalpii de rezistenta trebuie foarte bine ganditi. Nu stiu daca si in cazul BCA-ului trebuie izolatie termica la fel de groasa ca in cazul casei de caramida.n Un alt avantaj ar fi faptul ca iese o structura mai usoara decat caramida.Chirpicii...materialul traditional...sunt ieftini si dupa cum se vede la casele batranesti izoleaza termic foarte bine. Nu stiu cum trebuie gandita structura de rezistenta insa.Mentionez ca vreau sa discutam despre o casa cu un singur nivel+ mansarda (ca sau fara placa turnata peste primul nivel). Vreau ca acest topic sa fie unul din care cei interesati sa afle cat mai multe despre aceste materiale.Cu stima, Palade Vlad. Link spre comentariu
Purple Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Pentru inceput e nevoie sa gasesti un arhitect care, impreuna cu alti proiectanti, iti va face proiectul casei. E bine sa stii cam ce alcatuire va avea casa, sa ai niste schite pentru fiecare nivel(din cele 2), ca sa i o baza de discutie cu arhitectul. Poti eventual sa te uiti pe net si sa gasesti o casa gata gandita si sa o adaptezi la nevoile tale. Pentru mansarda asa sa gandesti urcarea sa se faca printr-o casa a scarii a ei, care sa aiba usa la parter si alta usa la mansarda, pentru ca aerul cald de jos sa nu urce sus, adica din pdv termic, mansarda sa fie separat de parter.Alte sfaturi:- pentru durabilitate se ia ca material caramida cu goluri, grosime caramida de 35 cm.- se fac stalpisori din beton armat la intersectii de pereti dupa cum va spune proiectul.- se va folosi fier beton SI in fundatii, ca sa nu crape peretii in timp.- proiectul va avea si un studiu geotehnic, facut ANUME pentru acest proiect, de el depinzand apoi toata proiectarea de rezistenta a casei.- izolarea peretilor se face DOAR la exterior cu polistiren de !% cm grosime. Unii vor obiecta, dar spun din experienta personala ca in cadrul a ceea ce numim noi termosistem, partea de cost pentru un plus de 5 cm de polistiren fata de cei 10 cm recomandati, este foarte mica din costul total al termosistemului si se merita in timp o mai buna izolare termica. - se vor izola si pardoselile( cu polistiren de 5 cm) si tavanele ( cu saltele de vata minerala de 20 cm). INSIST pentru aceste izolatii, deoarece, in timp, pretul energiei folosite pentru incalzire va creste spectaculos, deci investitia de baza e capitala.- acoperisul se face din tigla ceramica, pentru care se va obtine certificat de calitate de la producator( il iei de la depozitul de unde iei tigla). Se da pe 30 de ani de regula. Ia de exemplu tigla TONDACH modelul TANGO, eu am si e buna.- se va izola elevatia cu carton asfaltat- pardoseala in camere se face astfel: a. se umple cu pamant si se bate pana la un nivel mai jos cu 25 cm fata de nivelul elevatiei (fundatia care iese afara din pamant) b. se da cu bitum dizolvat in motorina pe cei 25 cm in toate camerele c. se pune o folie de PVC pe toata suprafata si se ridica pe margini pana la nivelul elevatie, adica cei 25 cm d. de umple cu sort 15-30 cm pe o grosime de 8 cm e. se pune o noua folie si se toarna beton marca B75 in grosime de alti 8 cm. f. se face o pardoseala din sipci de 5 cm grosime, puse la 50 cm distanta pe toata latura lunga a camerei, intre care se pune polistiren de 5 cm grosime, peste care se pune scandura finisata pe margini cu lamba si uluc pentru a se imbina . TOT materialul lemnos se lasa la uscat o jumatate de an, apoi de trateaza contra cariilor si a mucegaiului cu substante anume. De ex. WOODPROTECT sau SADOLIN.Va urma... Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Secretul caselor ieftine Extras de pe internet : Daca pentru o pereche de pantofi pretul mare inseamna calitate, iar un pret mic poate insemna ca acestia se vor rupe repede, la case, acest lucru nu mai pare valabil. O casa poate fi extraordinar de scumpa, dar proasta. Ce trebuie urmarit atunci cand vrem sa ne construim o casa pentru a nu plati la ea trei generatii? In randurile noastre circula o serie de mituri privind anumite secrete care pot aduce un pret mic al caselor. O sa le discutam pe rand. Mitul materialelor de constructii ieftine Multi clienti ma intreaba daca este mai convenabil sa construiesti o casa din BCA sau una din caramida. Alta varianta de intrebare este lemn sau caramida? Pentru BCA, raspunsul pare evident: BCA-ul este mult mai ieftin decat caramida, dar lucrurile nu stau chiar asa. BCA-ul este un material neportant. In concluzie, structura de rezistenta a casei nu va mai fi zidaria portanta ci o structura in cadre, in care blocurile de bca nu fac altceva decat sa �umple� cadrele. In aceste conditii, centurile de 25 de cm devin grinzi de 35-40 cm, samburii din beton armat, tot de 25x25 cm devin stalpi de 35x35 sau chiar de 40x40 cm, iar, ceea ce este mai important, gradul de armare creste de la 80-90 kg otel/mc la 110-130 kg/mc. Daca cineva are curiozitatea sa faca un calcul simplu, am descoperi ca in final, nu iese nici o afacere din inlocuirea caramizilor cu BCA. Mergand chiar si mai mult cu speculatiile, aflam de la numerosi constructori ca ei prefera caramizile mai scumpe, dar de o mai buna calitate, celor ieftine, deoarece daca un zidar poate lucra un metru cub de zidarie clasica pe zi, la blocurile ceramice mari, de calitate, cu fetele intr-adevar paralele, acesta va zidi chiar peste 2 mc pe zi. Tot de la constructori aflam ca si la noi, in conditiile in care se construieste tot mai mult, pretul fortei de munca in constructii s-a ridicat, pentru personalul calificat, mai ales ca multi dintre acestia prefera sa lucreze legal sau clandestin in tarile vestice sau in Israel, pentru salarii mult mai bune. Deja un zidar bun il costa pe angajatorul sau 500.000 de lei pe zi, plus mancarea de circa 100-150 mii lei pe zi. La un calcul sumar, acesta ajunge sa castige la 25 de zile lucrate pe luna, undeva pe la 400 de EURO/luna, fara a mai pune la socoteala impozite, taxe, CAS, somaj, etc Asadar, tendinta constructorilor va fi de a cauta acele materiale de constructii care, in ciuda pretului ceva mai mare, vor necesita tot mai putina forta de munca calificata, pentru tot mai multe dintre aceste materiale, furnizorii chiar incepand sa ofere montaj gratuit. Astfel, cel putin unul dintre miturile caselor ieftine este spulberat Mitul caselor din lemn Publicitatea unor furnizori sau constructuri afirma ca structurile din lemn sunt mult mai ieftine decat cele traditionale (zidarie portanta), insa si aici situatia este discutabila. Sistemele constructive din lemn nu sunt un mijloc traditional de a construi in Romania. Inainte de a protesta, ganditi-va ca locuinta traditionala din lemn a taranului roman nu era realizata din panouri din lemn modulate la 60 de cm, rigidizate cu placi din OSB, termoizolate cu termosisteme de fatada, cu folii anticondens, ignifugate, tratate contra daunatorilor, etc, etc In aceste conditii, locuintele din lemn care trebuie considerate niste constructii moderne, fac apel la tehnologii relativ noi in Romania. De asemenea, ele sunt greu realizabile in regie proprie, pur si simplu datorita faptului ca prea putini stiu sa le faca. Astfel, preturile caselor din lemn, cu finisaje asemanatoare, respectand toate normele si tehnologiile care trebuie inglobate in acestea, trec in mod serios de pragul de 200 EURO/mp, ajungand si pana la 250 EURO/mp, in conditiile in care se pot construi case din zidarie cu preturi nu mult mai mari de 300 EURO/mp. In plus, in randurile populatiei exista o neincredere in ceea ce priveste aceste constructii, deoarece psihologic (desi fals) nu sunt la fel de �trainice�. Astfel, desi casele din lemn sunt ceva mai ieftine ele sunt extrem de greu vandabile. Nu trebuie niciodata sa uitam ca orice casa este si o investitie care, in anumite conditii sa poata fi valorificata prin vanzare. Astfel, in conditiile in care intre casele din lemn si cele din zidarie nu este o diferenta spectaculoasa de pret, decizia de a ne construi o astfel de casa trebuie foarte bine chibzuita. Mitul finisajelor ieftine Mitul finisajelor este greu de spulberat, pentru ca acesta este un adevar. Totusi, anumite finisaje ieftine pot dauna enorm aspectului general. Cu toate acestea, cu finisaje absolut obisnuite, numai prin indemanare si inspiratia cu care sunt puse in opera, ele pot deveni un element de calitate si de confort. Insa, observam cu uimire cum multe constructii folosesc finisaje extrem de scumpe, �pretioase�. Vedem uneori sute de metri patrati de tencuieli decorative care depasesc ca pret pana si lambriuri din lemne de esenta nobila, dar asociate cu parchete �stratificate�, imitatii ale unor finisaje cu adevarat valoroase, balustrade din otel inoxidabil si trepte din sticla, asociate cu gresii ieftine calitativ, dar scumpe ca pret deoarece sunt �gresie Spania sau Italia�. Mitul metrilor patrati Constructorii, pentru a-si defini un anumit nivel de performanta si pentru a putea face oferte in conditiile in care este realmente extrem de greu de dat un pret corect pentru ambele parti, folosesc ceea ce se cheama ofertarea la metru patrat. Astfel, s-a format impresia falsa ca 150 mp sunt cu 50% mai scumpi decat 100 de mp, ceea ce este pur si simplu gresit. Daca noi locuim in spatiile construite, constructorii construiesc ziduri, pereti, stalpi, acoperisuri, fundatii, sapa santuri, pun tigla pe casa, zidesc metri cubi, etc. Constructorii nu construiesc metri patrati, acestia sunt un criteriu mai degraba statistic decat unul constructiv. Astfel, 10, 20, chiar 50 de metri patrati in plus pur si simplu nu inseamna inca 3000, 6000, sau 15000 de euro, ci poate 300, 800 sau 2000. Putem uita astfel si mitul metrilor patrati. Mitul lucrului in regie proprie Sistemul de constructie in regie proprie se bazeaza pe mai multe neadevaruri: - Multi din cei care se lauda cu preturi mici de constructie au realizat cladiri total improprii, �dupa ureche� avand mari probleme in privinta termoizolatiilor, a hidroiolatiilor, rezultand constructii care fie necesita consumuri uriase de energie, fie sunt predispuse la igrasie, deteriorarea rapida a unor elemente de constructie, etc - Mai grav, mare parte dintre acestea au mari carente structurale, pornind de la tasari inegale ale fundatiilor si fisuri ale peretilor, stalpilor, planseelor, singura verificare urmand a se realiza cu ocazia urmatorului seism major care va afecta teritoriul Romaniei. - Cei care au lucrat totusi dupa un proiect corect intocmit, nu au reusit sa obtina preturi substantial mai mici, fie din cauza greutatii de a gasi meseriasi buni, fie datorita preturilor la care au achizitionat materialele de constructii. In mod normal, orice firma de constructii achizitioneaza materiale de constructii si le si oferteaza la preturi mai mici decat se gasesc pe piata, multe dintre ele si avand ca activitate secundara comercializarea materialelor de constructii. - Cei care lucreaza in regie proprie, uita uneori sa includa intre costurile constructiei si anumite munci nenormate prestate fie ca schimburi intre prieteni sau membrii ai familiei, fie chiar propria munca. Personal, cunosc cazuri in care constructii realizate in regie proprie au insumat costuri mai mari decat ale firmelor de constructii, sau unele care sunt conjuncturale. In aceste conditii, ce face o casa mai ieftina sau mai scumpa? Raportarea la necesitati Una dintre primele erori comise de multi dintre cei care isi construiesc case, este �umflarea� nevoilor reale: Multi vor: - garaje la subsol: daca un garaj poate fi amenajat la nivelul solului, eventual chiar inlocuit de o copertina care sa adaposteasca vehiculul de intemperii, un garaj in subsol presupune lucrari de izolatii, betoane, armaturi, sapaturi, instalatii de incalzire, etc In conditiile in care garajul ajunge sa coste cat un autoturism de calitate, sau chiar mai mult, poate ar merita sa ne gandim sa o schimbam cu noul model aparut pe piata in loc sa ii construim un garaj. - crame la subsol: atata timp cat in momentul de fata nu suntem deja posesorii unei colectii de vinuri vechi si scumpe pe care nu avem cum sa le pastram in conditii bune, cu siguranta ca o crama nu va fi decat un spatiu care va cere o investitie suplimentara de mobilier si care are toate sansele sa fie folosita de numai 2 ori pe an. - incaperi pentru hobby-uri ca: fitness, biliard, home cinema, bar, etc: Acelasi rationament de mai sus este valabil si aici. Daca nu ne gasim timp sa mergem la o sala de fitness, ori daca gantera pe care deja o avem zace uitata printr-o debara, simpla prezenta a unei camere �de fitness� nu ne va face sa o si folosim. La fel, biliardul, barul, adesea sunt reminiscente ale visurilor din prima tinerete, cand in realitate nu ne mai omoram sa dam petreceri monstruoase - bai de 10-20 mp. O baie de 20 mp poate fi un spatiu interesant si elegant, dar, adevarul este ca ce ne deranjeaza cel mai tare este ca acum, in apartament, trebuie sa ne strecuram pe langa masina de spalat. - dusuri in grupurile sanitare de la nivelurile in care nu exista dormitoare: Daca la parter nu se afla nici un dormitor, chiar credeti ca veti cobora un etaj pentru a face dus langa intrarea principala? - apartamente pentru structuri improbabile ale familiei: �daca se marita fetita mea (care acum are 5 anisori), ii trebuie baie, bucatarie, living si doua dormitoare�. Adevarul este ca adesea, copiii deveniti adulti nu vor sau nu ajung sa locuiasca cu parintii si, sincer, vechi proverbe ne sfatuiesc sa nu tinem prea mult timp soacrele impreuna cu nurorile sau ginerii. - Livinguri de 40-50-70-100 mp: O zona de conversatie intr-o locuinta normala aduna in mod normal maxim 10 persoane care stau si se uita la televizor mai mult de 2-3 ore: un asemnea spatiu este de 9 mp. Un loc de luat masa pentru 6-8-10 persoane este de circa 9-12 mp. Un living mai mare de 30-35 mp este si greu de mobilat corect, si greu de intretinut. - Bucatarii supradimensionate: in apartamentul de bloc in care locuim, adesea luam masa in bucatarie. Faptul ca avem un loc de luat masa face ca in bucatarie sa nu mai fie nevoie sa inghesuim 6 persoane simultan sa ia cina. Zona de preparare a mancarii ocupa un spatiu de circa 5-7 mp.Daca la acesta adaugam totusi si un spatiu pentru servirea mesei, bucataria tot nu are multe motive sa depaseasca 12 mp. - Un numar mult mai mare de bai decat ar cere structura familiei. Adevarul este ca, desi pare civilizat ca fiecare dormitor sa aiba baie proprie, arareori este cu adevarat nevoie de mai mult de o baie si un grup sanitar de servicu pentru 2-3 dormitoare. Sincer, in actualul apartamant, de cate ori a trebuit sa asteptam, batand step la usa pana cand cel dinauntru termina ce are de facut? Daca in baia actuala ar fi doua chiuvete, ne-am putea barbieri in timp ce sotia se spala pe dinti? - O mansarda, pentru cazurile in care, mai tarziu, se vom hotara sa o amenajam. Dupa amenajare, ne vom trezi cu un numar de 2-3 camere in plus care trebuie mobilate si intretinute si in care nici nu vom intra prea des. Daca deja avem 3 dormitoare, inca doua camere in mansarda nu isi prea au rostul, nu-i asa? Este adevarat ca mansardele au un farmec aparte, dar in aceste conditii de ce sa nu fie chiar 2 sau toate cele 3 dormitoare in mansarda? Diferenta de 1 metru in inaltime a casei, chiar poate sa duca la o diferenta de cost de circa 5000-10000 de euro. Daca la acestea punem la socoteala si cheltuielile ulterioare, de mobilare, calculele nu sunt deloc incurajatoare. Cum rationalizam necesarul de spatiu locuibil In conditii normale, o abordare rationala ar fi raportarea la actuala unitate de locuit, fie ea apartament la bloc, sau o casa mai mica: - Ce incaperi in plus ne-ar trebui? - Ce incaperi ar trebui sa fie mai mari decat sunt cele pe care le folosim? - Ce legaturi functionale ar trebui create in locuinta actuala pentru a avea un confort mai mare? - Ce ne deranjeaza la locuinta actuala? - Cum va evolua familia in decurs de 10-20 de ani? Eliminarea spatiilor inutile si ierarhizarea spatiilor Din mitul metrilor patrati, ceva este totusi adevarat: 10 mp de parchet in plus, sunt intr-adevar mai scumpi cu pretul materialului si al manoperei necesare. Astfel, eliminarea spatiilor inutile, in plus fata de cele deja eliminate urmand rationamentul de la punctul anterior, se poate constitui, intr-adevar, intr-un criteriu de performanta: - Eficientizarea schemei functionale si stabilirea functiunilor care trebuie realizate - Ierarhizarea spatiilor: Tratarea mai generoasa a anumitor pise functionale cum ar fi camera de zi, locul de luat masa, a celor care adapostesc activitati comune si reducerea celor cele care adapostesc activitati individuale. - Eliminarea circulatilor inutile: holuri, coridoare care pot fi �inglobate� in spatii avand o functiune �utila� - Reducerea numarului de balcoane, logii, etc, in conditiile in care in curtea casei se poate amenaja o terasa la nivelul solului inconjurata de vegetatie, in aer liber, acoperita sau nu, dupa gustul fiecaruia Limpezimea structurala Structura de rezistenta poate avea anumite costuri nu numai raportat la materialele folosite, ci chiar la geometria ei. Astfel, cele mai performante structuri sunt cele care permit o scurgere fireasca a eforturilor in plan vertical si disiparea lor in sol. Peretii de rezistenta sa fie unul peste celalalt, Numarul de console, sa fie cat mi mic posibil, geometria axelor sa fie rectangulara, etc. Ca principiu, orice �fantezie� structurala creste costul locuintei. Ierarhizarea finisajelor Compozitional, finisajele trebuie sa reflecte calitatea si importanta fiecarui spatiu in parte. Poate cel mai bun exemplu sunt casele vechi in care, fata de luxul uneori ostentativ al spatiilor reprezentative, cu picturi, profile acoperite cu foite de aur, coloane de marmura, lambriuri din esente scumpe, spatiile anexe erau tratate mai mult decat auster. Uneori un singur perete tratat deosebit decat restul casei poate aduce un aer de o extrema eleganta, numai prin proportii, culoare, textura, calitatea materialului. Un singur perete tratat cu o piatra frumoasa, costand de zeci de ori mai putin decat un singur finisaj scump folosit excesiv, poate face diferenta dintre un spatiu placut si unul costisitor si avand un impact uneori chiar invers. Anumite elemente de constructie sunt si vor ramane totusi scumpe: Suprafetele vitrate, de exemplu, sunt printre cele mai scumpe. Desi dorinta noastra de lumina ne poate indemna uneori sa cerem �ferestre mari, lumina, cat mai multa lumina�, o casa facuta numai din tamplarie pvc este nu numai extrem de scumpa, dar si inconfortabila. Astfel, si aici este nevoie de ierarhizarea spatiilor vitrate: generoase la zonele de zi, cu orientari care sa lumineze realmente spatiul, realizare unor puncte suplimentare, a surselor secundare de lumina si pastrarea unui regim chiar zgarcit a spatiilor in care nu este nevoie de aceeasi suprafata vitrata. Corelarea elementelor de confort Pentru orice constructie este necesara asigurarea unui mod corect de realizare a elementelor de izolare termica si a hidroizolatiilor. Folosirea unor membrane scumpe nu inseamna ca nu vom avea infiltratii. Infiltratiile sunt eliminate prin dispunerea corecta a hidroizolatiilor, prin realizarea corecta a pantelor acoperisului, etc Izolatia termica, de asemenea, indiferent de materialul folosit, daca nu are darul de a elimina complet puntile termice, casa nu este ferita de igrasii. De asemenea, orientarea pieselor functionale fata de punctele cardinale, are un rol extrem de important. Chiar daca o incapere este bine incalzita, ea va fi neprimitoare daca soarele nu o va lumina corect. La fel, un sistem de conditionare a aerului, nu va putea evita senzatia neplacuta a soarelui care bate la ora pranzului prin largi suprafete vitrate, incingand pana la limita insuportabilului pielea canapelei, sau senzatia de frig atunci cand debitul de aer rece este orientat direct spre capetele noastre. Pentru a concluziona, trebuie sa recapitulam �secretele� realizarii unei locuinte ieftine, dar de calitate: -Sistem constructiv ieftin. Acesta nu inseamna materiale ieftine ci un ansamblu materiale+solutie+manopera ieftin. Acest ansamblu poate fi diferit in timp, in functie de evolutia pietei. -Evaluarea necesarului de spatiu. Stabilirea disfunctionalitatilor modului actual de locuire si a evolutiei in timp a necesitatilor familiei, stabilirea optiunilor de locuire si evaluarea acestora fata de efortul investitional. -Finisarea spatiilor in functie de importanta lor. -Simplitatea structurala si a executiei -Corelarea elementelor de confort -Contractarea executiei in functie de materialele si de manopera necesare si nu in functie de suprafete. Negocierea cu ofertantul pe preturile fiecarui material si ale manoperei necesare, si nu negocierea �la metrul patrat�, unde, oricat de buni negociatori am fi, nu avem cum sa obtinem un pret bun. In aceste conditii, un pret prea mic este dubios, ofertantul propunandu-si sa ceara majorari in timp, sub diferite pretexte. Fata de cele spuse mai sus, o locuinta este un complex de factori care se influenteaza unul pe celalalt. Astfel, ceva tratat superficial, presupune regasirea unui cost suplimentar in alta parte, daca nu neaparat in alta faza de executie, intr-o faza de exploatare sau de valorificare: - Un material ieftin poate impune o structura scumpa. - Casa poate avea o structura ieftina dar care sa impuna finisaje scumpe - Finisajele ieftine pot impune instalatii scumpe si costuri mari in exploatare. - Structura de rezistenta ieftina poate aduce imposibilitatea vinderii casei. - Forta de munca ieftina poate insemna punerea in opera cu defecte majore a unor tehnologii sau a unor detalii. Aceasta lista poate continua. In concluzie, se poate observa ca cele mai multe dintre criteriile prin care putem obtine preturi mai mici se refera la modul in care constructia este conceputa, la corelarea tuturor elementelor care o constituie, precum si la reflectarea judicioasa a acestei gandiri in elementele care ne vor ajuta sa contractam executia. Acest demers este unul amplu, care dureaza pentru a putea pune in balanta cat mai multi din factorii enumerati mai sus. Efortul este in primul rand al fiecaruia in parte: stabilirea nevoilor si dorintelor proprii, ale membrilor familiei, raportarea acestora la bugetul alocat. Acesta este momentul in care viitorul proprietar al casei, practic isi reconsidera modul de trai, planurile pe termen scurt si lung, efortul financiar posibil, precum si realismul calcului. Toate acestea se concretizeaza in proiectul locuintei. Adevarata piatra de temelie a unei case nu este undeva in fundatie, ci in conlucrarea cu specialistii apti sa realizeze proiectul si, mai mult de atat, sa ne ghideze in demersul nostru. Toate elementele de mai sus se materializeaza astfel, in tema de proiectare intocmita in urma celor mai oneste colaborari cu arhitectul casei, dupa cum ne sfatuim cu avocatul nostru sau cu contabilul nostru. Se poate spune ca secretul unei case ieftine se afla in proiectul sau, in modul in care acesta reflecta pana la urma propriul nostru stil de viata: armonios si eficient, sau superficial si pagubos. Octavian Ungureanu, - Arhitect Trilitica s.r.l. http://www.case-si-vile.ro Link spre comentariu
Purple Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Totul are un inceput: gandeste-te la o casa sa zicem doar parter, cu cate camere crezi ca vei avea nevoie, fa-i un plan la scara, MOBILEAZA-O cu patratele si dreptunghiuri ca sa vezi cum va arata casa gata mobilata si apoi incepi sa o rearanjezi. Cred ca tot ce s-a spus in aceste 3 mesaje de mai sus nu iti va spune un arhitect in negocierea cu el, deoarece nu are timp sa te invete. Apoi da-mi PM si mai vorbim... Link spre comentariu
romicap Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Caramida cu goluri (Foratina) nu-i mai rezistenta decat BCA-ul sau caramida plina !Si , ca sa fim bine intelesi , rezistenta unei case nu,, sta " in materialul cu care e zidita casa ci, e determinata de fundatie,elevatie (temelie),stalpii de legatura si centura !!!Toate astea din urma se armeaza cu otel beton striat de diferite dimensiuni (in functie de inaltimea casei,grad de seismicitate,mofturi etc) De asemenea adancimea la care se sapa fundatiae diferita de la caz la caz (gradul de inclinare al terenului ,structura solului etc)O casa e scumpa si de aia tre`sa tinem cont de foarte multe asa zise amanunte ,care la final conteaza f. mult ! Link spre comentariu
ghimpe-- Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 rezistenta unei case nu,, sta " in materialul cu care e zidita casaDaca se construieste pe zidarie portanta, atunci o parte din structura de rezistenta este alcatuita chiar din materialul din care este zidita constructia. Din cate stiu eu, la noi in tara, BCA-ul cu cel mai inalt grad de rezistenta este recomandat DOAR pentru constructii cu un singur nivel (parter).Daca se construieste in sistem "cadre" atunci chiar nu conteaza (din punct de vedere al structurii de rezistenta) din ce sunt alcatuiti peretii: poti sa mergi pe caramida, bca, hartie.....Dupa ce faci studiu geotehnic mergi cu el la un structionist care iti va face proiectul de rezistenta. Apoi mergi la arhitect. Daca faci modificari pe parcurs (amplasare goluri geam/usi, amplasare pereti, schimbat materiale, etc ) este musai sa ai acordul structionistului (se face un proces verbal de modificare al proiectului sau cam asa ceva). EX: daca proiectul a fost efectuat pentru acoperis din tabla ondulata si tu pui tigla o sa ai probleme serioase din cauza greutatii mult mai mari a noului acoperis + panta necesara fiecarui tip de acoperis.In timpul constructiei este bine sa ai un diriginte de santier. El este reprezentatul tau (al beneficiarului) in legatura cu echipele de constructie. El are grija sa fie respectat planul de constructie si sa se respecte procedeele de lucru la fiecare etapa. Link spre comentariu
Drk_alien Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Sunt si finisor, din intamplare. Mare grija atunci cand te intelegi cu finisorii (in general cu oricine).La finisajele interioare si exterioare geamurile se iau in plin (ca suprafata finisata).Daca ai geamuri mari s-ar putea sa nu iti convina ce ti se va intampla.(e bine sa stabilesti cu finisorii ce veti face in aceasta privinta).Atentie la pretul propus de finisori, nu te grabi. Atentie la modul in care constructorii fac peretii din gips-carton (structura profilelor-cel mai important pe tavan).S-ar putea ca tavanul sa se lase..etc.Mare atentie la izolarea exterioara cu polistiren,la diferenta dintre pretul pt finisarea fara tencuiala nobila si la cea si cu tencuiala nobila (financiar e mai bine sa le faci toate odata, sa nu schimbi finisorii).Daca sunt intrebari....cu drag. Link spre comentariu
Palade Vlad Postat Septembrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Va multumesc pentru raspunsuri. Din punctul meu de vedere sunt foarte utile si am aflat foarte multe lucruri noi...mai ales di postul lui Victor. Va invit sa mai postati in acest topic informatii referitoare la materialele de constructii si la finisaje deoarece as vrea ca acest topic sa fie util cat mai multor persoane care vor sa-si construiasca o casa.Trebuie sa mentionez, si imi pare rau ca nu am facut-o inca de la inceput, ca disutiile de aici vor fi, momentan dor la nivel teoretic. Eu sunt inca student si abia in 2 sau trei ani voi reusi sa ma apuc propriuzi de treaba. Pana atunci am timp sa ma documentez cat mai bine si, asa cum scria in articolul de mai sus sa-mi fac o lista cu licrurile pe care mi le doresc la o casa.O alta intrebare este legata de tencuiala casei... Am vazut la unele case ca, in loc de tencuiala s-a folosit rigips pus direct pe pereti. Care sunt avantajele si dezavantajele aceste abordari? Ce vad eu ca avantaj ar fi timpul de executie mai redus si usurinta prin care se obtine o suprafata plana.Cu stima, Palade Vlad. Link spre comentariu
Purple Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Rigipsul, ca si alte materiale asa-zis moderne, sunt slabe in timp. Prefer o tencuiala sanatoasa...pe caramida cu goluri (cat mai multe). Link spre comentariu
Drk_alien Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Nu cred ca sunt avantaje in a folosi gips-cartonul lipit pe perete in comparatie cu tencuiala, dar as putea sa iti zic un dezavantaj major: cost mai ridicat.Pe tencuiala dreapta care are colturile bine facute un finisor bun cu 2,max 3 randuri de glet poate scoate un finisaj de calitate superioara.Daca folosesti gips-carton vei plati atat placa, adezivul cat si manopera, care poate fi la fel de costisitoare ca si la tencuiala.Dupa cum zice si Purple, mai bine o tencuiala sanatoasa.Daca ai nevoie de izolatie termica o poti face pe exterior.ps: Gips-cartonul nu se foloseste niciodata in simplu-strat(noi il folosim, dar este eronat).te poti documenta. Link spre comentariu
aly4quad Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Sa tineti cont de un lucru: Intotdeauna rigipsul se aplica doar pe structura metalica!!!Altfel, vor aparea fisuri la imbinari, datorita faptului ca acesta "lucreaza in timp". Stiu ca sunt tot feluri de adezivi, care vor sa tina loc destructura prin simplul fapt ca e mai ieftin, dar... al naibi neamt a fost germanu" !!!... Link spre comentariu
romicap Postat Septembrie 28, 2012 Partajează Postat Septembrie 28, 2012 Daca ai geamuri mari s-ar putea sa nu iti convina ce ti se va intampla.Da...este adevarat pt.ca la un ,,geam" se munceste mai mult decat la perete...adicatre`sa faci glaf cu coltare metalice( recomand coltarele cu plasa) ! Cat priveste rigipsul lipit de perete asta-i o prostie cat ,,calul" de mare!!! Nu puneti niciodata gips carton fara structura metalica (UD-CD) sau pe structura de lemn si tineti cont de ce fel de gips carton puneti ! Exista cateva feluri de gips carton si fiecare are destinatia lui ... Link spre comentariu
Vizitator jboy Postat Decembrie 25, 2012 Partajează Postat Decembrie 25, 2012 cel mai bun sfat e sa nu te dai batut .odata plecat cu o idee sa ramai pe acel drum nu te abate noi doar mai facem completari ...o placa acolo una acolo .......bafta Link spre comentariu
Vizitator Postat Decembrie 26, 2012 Partajează Postat Decembrie 26, 2012 Salutare si sarbatori cu bine! O sa incerc sa raspund autorului, cat mai clar. In primul rand, nu mergi niciodata la inginer structuri inainte, doar daca nu cumva esti propriul tau dusman. Ca sa-ti scurtezi agonia, vei merge inainte la un arhitect (BUN). Ai grija, exista si arhitecti "prosti". Acesta va deveni dirigintele proiectului tau. Si crede-ma, nu stii ce pierzi. O locuinta reprezinta o suma de solutii adaptate terenului (sol, tipologie, relief, amplasament, orientari, accese, istorie), adaptate nevoilor tale ca individ, adaptate nevoilor familiei tale, etc. Fara sa te plictisesc, o casa nu e o suma de grinzi, betoane si fiare... Las polologhia pentru dupa sarbatori, si mai spun doar atat; Scaderea coef. global de pierderi (izolare), sta in detalii, pe care le cunosc foarte putini profesionisti. Pregateste-te sa lupti pentru a obtine un proiect bine executat. Din toate cautarile mele, am ajuns la concluzia ca cea mai buna varianta constructiva, adaptata nevoilor si frustrarilor tipic romanesti, o reprezinta cea in care, la nivelul peretilor am zidarie de caramida 3 randuri, cu 6,25/12,5/25, plina, arsa bine, zidita in asemenea maniera, in care, la exterior, la rosu, nu vei vedea beton aparent. Vei vedea doar caramida. Asta inseamna ca pe toate zonele corespunzatoare stalpilor/centurilor, vei avea un rand de caramida spre exterior, cavitate de turnare in zid, si se cofreaza doar la interior. Peste acest sistem, vei asterne polist. extrudat de duritate ridicata, de 100-150mm. Obligatoriu detaliile corecte, obligatoriu 100 mm extrudat la pardoseli, obligatoriu +50% din valoarea termoizolatiei peretilor, o vei regasi la plafonul de sub podurile neincalzite sau acoperisuri terasa. Prin "tavane" e schimbul cel mai critic. Orientare corecta, care sa ajute iarna, tamplarie buna, cu sticla tripan, cu pelicula metalica la interior, si nu uitati de sistem activ de ventilatie LA TOATA CASA!!!!!!!!!!!!! Ne auzim cu mai multe detalii. Daca vreti raspunsuri pretioase, va rog intrebari CLARE, cate una, pe rand... Link spre comentariu
cheluakame Postat Ianuarie 4, 2013 Partajează Postat Ianuarie 4, 2013 Puteti detalia la nivelul peretilor am zidarie de caramida 3 randuri, cu 6,25/12,5/25 ?In privinta izolarii tavanului si pardoselii sunt perfect de acord, am renovat doar jumate de casa din casa parintilor (si am folosit slabut, 50 expandat la pardoseala si 100 mm vata de sticla la tavan, urmeaza sa mai pun un rand de expandat ignifug de 100 mm) si se cunoaste diferenta enorm. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum