Miki Spaga Postat Septembrie 26, 2012 Partajează Postat Septembrie 26, 2012 Salut !Detin un Oltcit Club din `83. dupa ce a trecut prin mainile bunicului si ale tatalui..a ajuns acum pe ale mele.E de asteptat sa scartaie ...dar am probleme pe partea aerotermei..in speta aerul cald.Cum bine stiti unii dintre voi, la oltcit cand dai pe "aerul cald" ... acesta deschide canalele tuburilor de aer cald si trage direct de pe galeriile de evacuare aerul cald si il arunca in masina.Daca ar fi avut 5 ani vechime nu cred ca ar fi fost o problema...dar la 30 de ani...cam baga esapament in masina. (am galeriile impuscate pe ici pe colo)..Pot sa instalez un feon pe post de incalzire? Link spre comentariu
stefan94stefan Postat Septembrie 26, 2012 Partajează Postat Septembrie 26, 2012 Si tu chiar crezi ca acel feon amarat va face fata sa incalzeasca toata masina , mai bine incerci sa remediezi aeroterma,fara improvizatii dastea ....ca nu-i de joaca ! Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 26, 2012 Partajează Postat Septembrie 26, 2012 Eu am bagat incalzire suplimentara electrica,folosind o rezistenta de 360W(12V)...se cunoaste,dar nu te poti baza pe ea,am montat-o doar pt regimul tranzitoriu de la pornire(pe diesel)...nu cred ca vei reusi sa te incalzesti mai bine cu o improvizatie decat cu sistemul original,deci incearca sa etansezi evacuarea ca sa scapi de gazele de esapament de la interior,iar motorul de la ventilatie nu cred ca e o problema de aranjat(eventual schimbat cu ceva de la alta marca).Nu incerca sa improvizezi nimic,pt ca e riscant,si poti adauga inca un motiv in plus(daca mai era nevoie) de unde poti lua foc.Si asa in privinta asta oltcitul nu se bucura de o faima prea buna.In plus,ai avantajul sa primesti caldura instant,neavand agent de racire ca sa-l astepti la pornire,galeria de evacuare in 40-50 sec e fierbinte,deci merita sa pastrezi ce ai daca reusesti sa aduci in forma originala...personal n-am avut oltcit,dar am folosit iarna asa ceva,si daca reuseam sa-l pornesc(era o aventura carburatorul de oltcit...),aveam caldura dupa 2-3 min de functionare,lucru care la cele cu agent de racire n-ai sa vezi.Tot in vremurile de trista amintire retin ca vazusem pe la rusi sisteme de incalzire independenta,cu rezervor de 4-5 l de benzina,arzator si suflanta cu tot cu automatizare,si dadeau saraciile alea o caldura de te sufocai in masina,cred ca erau facute pt siberia lor,si in clima noastra era parfum functionarea.Erau destul de mici,usor de amplasat...poate acum gasesti ceva "de gata"de la masinile casate venite din tarile nordice...ideea era sa folosesti o jucarie proiectata pt auto,sa nu te apuci sa faci alte trasnai,ca nu e de joaca. Link spre comentariu
Miki Spaga Postat Septembrie 26, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 26, 2012 nu ma intereseaza incalzirea completa a masinii...doar a soferului acum sa vedem..o sa iau in considerare ce ziceti si voi.la capitolul repara evacuarea..sunt deja bagat in el....weekendul trecut a fost al 3-lea cand am incercat sa peticesc/repar .....din cauza asta caut inlocuitor Link spre comentariu
alfabit Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Si eu am avut Oltcit cit am fost student...acum 20 de ani ...si tot la Remat a ajuns acum... Nu te supara pe mine, dar masina aia, buna la vremea ei, gindeste-te, si-a cam trait traiu si-a mincat malaiu...2ooo lei da Dacia pentru un certificat de casare, Oltcitul nu stiu daca iei 6oo lei pe el daca vrei sa-l vinzi ...Gindeste-te la asta tragind adinc in piept monoxid de carbon de la Oltcitul ala ... Link spre comentariu
Miki Spaga Postat Septembrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Si eu am avut Oltcit cit am fost student...acum 20 de ani ...si tot la Remat a ajuns acum... Nu te supara pe mine, dar masina aia, buna la vremea ei, gindeste-te, si-a cam trait traiu si-a mincat malaiu...2ooo lei da Dacia pentru un certificat de casare, Oltcitul nu stiu daca iei 6oo lei pe el daca vrei sa-l vinzi ...Gindeste-te la asta tragind adinc in piept monoxid de carbon de la Oltcitul ala ...in principiu stiu foarte bine ce zici...dar cu monoxidul o rezolv inchizand caldura. nu e problema mare.mie masina imi trebuie sa ma duc la munca si inapoi...ironic tot la uzina Oltcit..acutala Ford.nu de alta dar taica-meu are nevoie de masina principala a familiei (un mondeo).Ziceam sa o rezolv cu caldura ca sa fie totusi cald la iarna...dar in final cred ca tot evacuarea aia tre sa o repar. ca vad ca nu am alta solutie. Dezmembrari here I come...in cautare de 2 saxofoane bune Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 cat de greu o fi sa repari/schimbi tevile de sub motor?eu am oltcit si miros de gaze de esapament nu am avut niciodata,de ulei ars in schimb am avut fiindca motorul avea pierderi de ulei,dar asta e altceva.Poti face o improvizatie,sa alamesti o conducta de cupru pe una din galerii,si sa pui o pompa de apa electrica+o aeroterma externa,cum montau unii prin dacii sau aro,si o sa ai caldura ca la balamuc fara miros de esapament Link spre comentariu
Miki Spaga Postat Septembrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2012 cat de greu o fi sa repari/schimbi tevile de sub motor?eu am oltcit si miros de gaze de esapament nu am avut niciodata,de ulei ars in schimb am avut fiindca motorul avea pierderi de ulei,dar asta e altceva.Poti face o improvizatie,sa alamesti o conducta de cupru pe una din galerii,si sa pui o pompa de apa electrica+o aeroterma externa,cum montau unii prin dacii sau aro,si o sa ai caldura ca la balamuc fara miros de esapament lasa mane ca iti stiu masina (eu sunt SSS-u de pe forum ) ...a ta comparativ cu a mea e alta mancare de peste. ulei ars am si eu miros (ca e specific) dar din cauza unei gauri in saxofonu stang trage si esapament....ma duc pe 10 cand intra banii in dezmembrari si caut unele fara gauri. Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Poti face o improvizatie,sa alamesti o conducta de cupru pe una din galerii,si sa pui o pompa de apa electrica+o aeroterma externaDe curiozitate intreb,pt ca si mie mi-a trecut prin cap solutia asta(dar fara probe e greu de recomandat o solutie doar presupusa a fi buna)...daca in schimbul de caldura galeria da mai mult decat poate transfera caloriferul,nu exista riscul de supraincalzire/fierbere? Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 Si ce se poate intampla? bolboroseste in vazul de expansiune si gata,caci instalatia presupune si un asemenea vas,pe post de rezervor in primul rand.Eu am avut asa ceva pentru a incalzi vaporizatorul de GPL,si a mers foarte bine,fara nici un fel de radiator,cand se incingea jucaria bolborosea in vas si cam atat,desi,bolborosea dupa ce se oprea pompa de apa,cat timp apa se misca in instalatie nu era nici o problema;in plus un radiator montat in aeroterma va ceda suficienta caldura ca sa nu ajunga apa la 200 de grade,sunt sigur de asta.Revenind la saxofoane si alte nebunii,se pot rezolva destul de usor,trebuie putina vointa si timp liber Link spre comentariu
Miki Spaga Postat Septembrie 27, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 27, 2012 timpul liber mai greut un pic.....daca de timp mai fac "rost" ...de umblat la masina nu prea am cum. sa o las in fata blocului cu motoru dat jos cat incerc sa refac instalatia cam naspa...plus ca asta ma duce la munca saptamanal. nu pot sa o las de izbeliste Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Septembrie 27, 2012 Partajează Postat Septembrie 27, 2012 ca sa scoti tevile de sub motor nu trebuie sa-l dai jos,dai jos scutul,desfaci colierele de la Y si din fata de la motor,desfaci suruburile de la tampoane,desfaci pata calda pe partae dreapta,si ridici motorul intai pe partea stanga,apoi pe dreapta si le scoti... Link spre comentariu
doru3160 Postat Septembrie 28, 2012 Partajează Postat Septembrie 28, 2012 Si ce se poate intampla? bolboroseste in vazul de expansiune si gata,:Deci se mai intampla...banuiesc nu e prea placut sa auzi tot felul de sfaraieli si bolboroseli pe acolo,dar daca merge,e ok,nu ma bag Link spre comentariu
alfabit Postat Septembrie 28, 2012 Partajează Postat Septembrie 28, 2012 Iuliane, iti merge aprinderea aia electronica de 12TRS, stii tu care, de unde ai luat-o ...Scuze pt. off-topic Link spre comentariu
iulicuta2000 Postat Septembrie 28, 2012 Partajează Postat Septembrie 28, 2012 nu stiu care,de unde am luat-o?daca e vorba de prima aprindere,da inca mai merge Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum