Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Invertor I-Robot 200HP


Ion_Bumbu

Postări Recomandate

Am mai facut un test pe o teava ruginita insa fara pamint sau alte mizerii in ea.

Legenda:
-   Ominia 46 70A manipulat pentru penetrare redusa.
.   a fost un guseu taiat cu plasma din Lidl Posted Image
..  Omnia 46 87A cordon fara manipulare.
... ESB 50 87A cordon fara manipulare, bazic.
Peste tot electrod +.
Am vrut sa demonstrez ca la bazic apar pori in cordon, inca n`am reusit... voi taia un cordon in lung.
Rugina a fost curata, fara noroi sau alte corpuri straine in ea, doar ceva vopsea galbena.

Teava a fost de 55mm cu perete de 4mm.

IMG_1377.thumb.JPG.dc6e30e3544aa04cbc9df32cccb7628d.JPG

IMG_1393.thumb.JPG.968885a51ad8af1f7a3ad20a0fe3ea12.JPG

IMG_1383.thumb.JPG.51150ce2c27e8b83c68e92b862cc1d5c.JPG

IMG_1380.thumb.JPG.1e5064099e245a2347341ad5cf83aca1.JPG

 

IMG_1392.JPG

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Am taiat in lung elementul din mijloc, cam 20mm.
Din pacate n`am gasit nimic semnificativ la bazic, ma asteptam sa gasesc dupa ce urit si cret a iesit cordonul precum si cum a facut baia, am folosit ESB50 pe metal curat, cordonul arata mult mai bine.
Din ce am facut eu acolo...nu par a fi probleme la bazic insa posibil sa afecteze rezistenta mecanica deci nu`l folositi pe rugina, doar pe material curat, asa cum spune teoria.
La rutilic din teorie se poate folosi la material ruginit usor, asa a si fost proiectat electrodul si in practica se si foloseste la materiale cu rugina superficiala.
Se poate vedea si cit penetreaza un bazic, din pacate n`am fost riguros si nu am mai sudat si cu rutilic cordon singular, cu 2 puncte albe sint cordoane nemanipulate dar suprapuse.
Oricum penetrarea pare mai mare la bazic insa nu`i de uitat ca rutilicul a fost cu + pe electrod, penetrarea normala se face cu electrod la -.
"Developarea" cordonului se face simplu, taiat, flap de 36, flap de 120, slefuitor de 400, slefuitor de 1200 si la final o mina cu 2000.
Grija mare la iubitorii de scule pneumatice, nu folositi ca mine orbitalul pneumatic, arunca ulei si nu mai iasa nimic!
A trebuit sa reiau cu cel electric si alt disc de 1200 apoi 2000 la mina
Folutia folosita...Evipass, sau alt convertor de rugina, in fapt cred ca acidul este cel care lucreaza, posibil sa mearga cu electrolit de baterie chiar mai bine.

 

Esantion electrod bazic

 

IMG_1401.thumb.JPG.fdbe4c38e4628d8cfb3e97ad306b66d6.JPG

Rutilic

IMG_1404.thumb.JPG.c7b97f6e9acc2928e7d076c01b3c5f29.JPG

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...
Acum 4 minute, Ion_Bumbu a spus:

...Un "comunist" care baga sub masa multe aparate cu pretentii, numai munca pentru el sa fie ori asta e cam greu...

Am unul la reparat chiar acum!....rectificat colector generator pe strung,schimbat inel port-perii si perii colectoare inclusiv....curatat contacte (peste tot!)...verificat rezistenta ohmica si de izolatie,schimbat comutatorul stea-triunghi...asta ne ramane noua la atelierul mecanic ,a fost achizitionat pe....un bax de bere!....asa ca ,inclusiv vopseaua va fi refacuta!

Scuze de off-topic!

Link spre comentariu

Fain asa, asta a fost a cumnatului, prin 93 l`am reparat, si de atunci a cam suferit, l`am salvat de la casare.

As vrea sa`l refac cit mai aproape de realitate, caut placutele cu gradatii, eventual si minerele de la comutatoare.

Ultima data mergea, asta acum vreo 15 ani.

Link spre comentariu

Domnule, am lucrat in armata cu una din asta, face ca sirena lui Roaita dar merge, nu face mofturi la electrozi, celulozic, bazic, ce o fi, ea merge!

Ideea a fost sa o scap de la taiat si sa o aduc aproape de starea initiala nu sa o folosesc, am invertor care duce aproape cit asta, nu pentru sudura am fost interesat.

Acuma am desfacut partea colectorului, colectorul este ca nou, din pacate am citeva perii care trebuie schimbate, sper sa mai gasesc, reostatul de reglaj bineinteles dat peste cap.

In rest pare OK, normal comutatorul de inversare a polaritatii lipsa...

 

Link spre comentariu

Bine ca mai are rotile ... Eu am vazut la niste  clienti " montate " pe ceva gen sanie , din motive de coborare voluntara din camion  , manipulare voioasa ( cu imbibatie ) , noroaie , santier , alei interioare accidentate intre hale etc . Sudau de rupeau , 12 ore din 24 . Modelul permite ( cu moderatie ) si intemperii , pana se pune stramoseasca tabla pe el . 

Editat de gauss
Link spre comentariu

Colectorul efectiv este ca nou.

IMG_1695.thumb.JPG.10e47119f369b8c1fd1f2b81c2be5af0.JPG

 

Din pacate am macar 5 perii blocate si 2 compromise total, trebuie clar inlocuite.

Reostatul l`am salvat, mai trebuie curatat bine si e OK

IMG_1697.thumb.JPG.5fc02f3661a2a27bd53fdf1e966de0c7.JPG

 

@gauss, asta nu prea a fost folosita, a stat din start intr-un colt de atelier si foloseau mai mult trafo, urla asa cum stii si oamenii

nu erau fericiti cu ea.

N`a vazut santier deloc si nici sudori de santier, tin minte ca problema a fost la comutatorul de polaritate, cineva a avut nevoie de el si ...l`a saltat.

Ala l`am dat pe direct cu + la electrod si asta a fost acum aproape 25 de ani, de atunci n`a prea mai fost folosita, dar au reusit sa darime potentiometrul.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Sunt sigur ca o veti resuscita . Ma rog , lucru simplu sau complicat . Nu e un sofism , cheia este existenta sau accesul la piese de schimb . Daca exista , cazul e banal . Ma rog , cu ceva munca . Daca nu , stiti mai bine ca mine ce urmeaza . Sigur cred ca ne veti tine la curent cu parcursul . Din pacate , au ramas destul de putine utilaje de genul . Cine le are functionale , le foloseste ... , si se lupta pentru un minim de piese de schimb . Perii in special . Cele trase pe dreapta de obicei au fost valorificate , prin dezmembrare si comercializare , sau integral , la REMAT . 

 

P.S. - sunt zgomotoase . Asa au " iesit " , nu - si batea nimeni capul cu asa ceva . Adica nivelul de zgomot . De obicei lucrau prin sectii cu profil mecanic , in " coltul " sudurii , sau prin vreo nisa temporara afara , cu dezavantajul navetei pentru reglare si cablurile lungi . Au topit vagoane de electrozi , de mirare ca au supravietuit , martori tacuti ( la figurat ) ai altor timpuri . 

Editat de gauss
Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Loganu a inceput sa rugineasca binisor...

Am fost nevoit sa bag flex-ul in el.

IMG_1707.thumb.JPG.95660b2a9d72295a8fbac2ae68efc3b8.JPGIMG_1709.thumb.JPG.f29dee02537930b68ca830ba9b4f9f91.JPGIMG_1712.thumb.JPG.545fc28236725b42f5bee716c4bb92b6.JPGIMG_1718.thumb.JPG.d60b2da121d85862bf8769af24f7ce35.JPGIMG_1721.thumb.JPG.498edf97490e05617991f41ffb187197.JPGIMG_1722.thumb.JPG.27d43829c52f289fbe9de5d0d1c20ec6.JPG

Final, au mai fost si sub bara spate ceva probleme insa nu asa grave.

IMG_1766.thumb.JPG.ac5580928e7b1286d76f5ef582301117.JPG

Am folosit sirma CuSi3, Argon si Speedtec 200C

Tabla este de 0,6mm otel.

Elementul de reparatie a fost din tabla de otel zincat de 0,8mm, produs in Danemarca, nu foarte fidel insa...

Fain ca se pot pune atasamenta mai mari!

In felul asta nu mai ne trezim ca se pierd atasamente interesante!

MULTUMESC!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Inainte de a suda elementul de reparatie am facut ceva teste pe table din element, 0,8mm zincate.

Am preferat brazarea deoarece pastreaza acoperirea galvanica si merge extrem de bine pe table subtiri.

Aici este un cordon de test, 2 table cap la cap, datorita faptului ca un coleg de pe alt forum, avea ceva retineri referitor la rezistenta am simulat

montajul final prin polizare la fata a cordonului sudat, bineinteles penetrarea si intarirea de pe spate a ramas, asa cum ramin la auto.

Tablele fata/spate

IMG_1820.thumb.JPG.91c986f8fc95aa970cad5c1e28d91eec.JPGIMG_1821.thumb.JPG.1a2f17e4b3a52e3f9fdcf950ac569ec5.JPG

 

 

Polizata la fata, asa cum se intimpla si la auto

IMG_1822.thumb.JPG.ec89c9cd1780fccad086fe957bd623d7.JPG

 

Rezultatul dupa 10-15 indoiri la 90-120 grd.

IMG_1823.thumb.JPG.da49eecbbfcb1488967885ef042ace28.JPGIMG_1825.thumb.JPG.56575ecf46a708f5ce80638c20c3b64e.JPG

 

Se confirma ca procedura aplicata de mine si executia ei are ca rezultat o brazare suficient de rezistenta incit sa nu puna probleme in exploatare.

In fapt probabil ca acel cordon este mai rezistent daca incercam MAG punct cu punct.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări