Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

GU50 trioda


300B SE

Postări Recomandate

Dintr-o regretabila eroare , sensul unor infasurari din propunerea de trafo out pentru amplificatorul SEP cu GU50 era inversat .Mi-am permis sa remediez problema , conform atasamentului de mai jos :

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 175
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • hpavictor

    41

  • simson

    18

  • THOMAS

    11

  • 300B SE

    11

Top autori în acest subiect

Imagini postate

In urma unei discutii private cu Dnul Lazaroiu , am trecut la revizia 1.1 a proiectului trafo out SE . Modificarea a fost facuta la sugestia Dnului Lazaroiu , si consta in schimbarea sensului a doua sectiuni de primar si fazarea lor " pe dos " , in acest fel capacitatea parazita intre primar si secundar scade iar inductanta de scapari ramane la valori minime . In functie de anumite caracteristici fizice ( bobinaj strans , spira langa spira , izolatie obligatoriu doar " bio " si dimensionarea propriu zisa , folosind materiale de calitate ( izolatie email pentru inalta tensiune sau izolatie bumbac pentru perfectionisti , Cu avand puritate 99,996 % , tole cu particule de siliciu orientat , carcasa " bio " , impregnare in ceara de albine etc ) se pot obtine rezultate excelente fata de simplitatea proiectului acestui trafo out pentru amplificatoare SE .

Link spre comentariu

Banuiesc ca datorita faptului ca infasurarile sunt bobinate in acelasi sens , capacitatile care se formeaza intre diferitele sectiuni ale primarului si secundare se pun in paralel , iar in cazul cand sunt bobinate invers se pun in serie datorita sensului invers de bobinare , deci scade capacitatea ? Nu dati cu parul...este o supozitie . Dar este o metoda verificata si aplicata de firme consacrate ( personal nu am vazut ca sa pot oferi exemple , dar folclorul tehnic ... ) , chiar daca explicatia mea o veti considera puerila .

Link spre comentariu

Banuiesc ca datorita faptului ca infasurarile sunt bobinate in acelasi sens , capacitatile care se formeaza intre diferitele sectiuni ale primarului si secundare se pun in paralel , iar in cazul cand sunt bobinate invers se pun in serie datorita sensului invers de bobinare , deci scade capacitatea ? Nu dati cu parul...este o supozitie . Dar este o metoda verificata si aplicata de firme consacrate ( personal nu am vazut ca sa pot oferi exemple , dar folclorul tehnic ... ) , chiar daca explicatia mea o veti considera puerila .

Este numai ce ai inteles d-ta,dar ..ma rog,nu mai conteaza,sunt pe net o multime de explicatii si modalitati de a bobina trafuri de iesire,mai mult sau mai putin "excentrice",pentru care uneori nici nu se gaseste o explicatie tehnica sau poate doar ca: "...asa a spus cineva...." Ca element de noutate,am desfacut un trafo modern de la AUDIO NOTE nici pe departe nu este bobinat asa ci extrem de simplu,dar am si un traf cu doi galeti bobinat cu 10 primare si 10 secundare,este de la un amplificator polonez de la un vechi TONOMAT,amplificator cu EL34 PP de 25W...,capacitatea intre primar si secundar este de ~68nF!!!!!,parerea mea este ca acum,in zilele noastre cu materialele si tehnologiile moderne nu se mai justifica o asemenea arhitectura pentru un OT,o spun doar eu si nu este obligatoriu sa ma luati in seama... Si acum sa revin la acest topic:@ Schema propusa de d-ta numai asa cum am desenat-o eu va merge realiv bine,chiar enervant de bine pentru un tub de RF ca GU50. Cu un tub in fata de tipul 6J8 (RUSIA) nu vom obtine in veci un spectru armonic caracteristic pentru un amplificator de AF de calitate. Toate performantele acestui amplificator sunt date de tubul 6P15P si de traful de iesire...,se mai poate folosi cu aceleasi performante si tubul D2a sau chiar EL83,sau pentoda din ECL84... Mai jos sunt rezultatele din simularea schemei propuse da d-ta si "corectata" de mine.
Link spre comentariu

Toate performantele acestui amplificator sunt date de tubul 6P15P si de traful de iesire.

Inseamna ca va rezulta un amplificator de calitate ! Daca excludem problemele generate de tubul 6P15P , deoarece va fi folosit un model NOS ( exact ca si finalele GU50 ) ar putea ramane doar trafo out pe lista de " surprize " . Dar si acela va fi realizat de Dvoastra , asa ca este exclusa aproape orice surpriza neplacuta .
Link spre comentariu

...referitor la capacitati parazite:-exista o indicatie pentru incepatori cu referire la modul de boboinare a transformatoarelor de iesire: "este de preferat sa bobinati "salbatic" decat sa bobinati spira langa spira, daca nu puteti sa abordati bobinarea in sectiuni"!Asta pentru a reduce capacitatea intre spirelele apropiate! (vezi bobinajul "fund de cos" pentru radio frecventa").

Link spre comentariu
Nu agreez tuburile in paralel pt o redare Hi-Fi, exista argumente pt justificare ,dar in cazuri particulre se poate accepta solutia. Pentru a obtine o putere mai mare rezolvarea este next level sau mai pe romaneste GU81, GM70, OT100 si altele...
Daca si-a pemis Blue o strafulgerare filosofica atunci ma risc si eu cu o revenire la datasheet. Lampa asta trebuie folosita imbracata in cel mai cazon ecran militaresc, caz in care asigura lejer o disipatie anodica de 50W, continuu, fara ventilator.

Grila G1 trebuie stracufundata undeva la un potential negativ si comanda trebuie facuta in "enhanced mode" a la Bob Danielak sau Wavebourne (pe alocuri). Carevasazica pe G2, in tensiune si curent deopotriva, suna mai complicat literalmente decit practic. Altfel nu vad nici-un viitor audio HIFI pentru lampa asta. Ma rog, pentru sonorizare biserici merge si clasic dar pentru ce vrea populatia sinergica (audiofila) nu tine.

 

Dupa parerea mea puteti sa ingropati G1 la GU50, poftim, daca nu era clar pina acum....☺☺☺

 

@

Schema propusa de d-ta numai asa cum am desenat-o eu va merge realiv bine,chiar enervant de bine pentru un tub de RF ca GU50.

Toate performantele acestui amplificator sunt date de tubul 6P15P si de traful de iesire...

Mai jos sunt rezultatele din simularea schemei propuse da d-ta si "corectata" de mine.

Si totusi se poate construi un amplificator audio de calitate cu GU50 SE in modul trioda !!!

Chiar daca unii sunt sceptici pana la proba de foc : auditia impreuna cu cativa useri , avand ca referinta muzica , cabluri sau alte amplificatoare si incinte acustice recunoscute ca fiind de calitate .

:aplauze :aplauze :aplauze :aplauze :aplauze

Din pacate , aceasta schema este departe de a fi gata , probabil ca mai are cateva secrete care asteapta sa fie descoperite .

Cu siguranta nu va fi usor , dar voi incerca !

Link spre comentariu

Nu agreez tuburile in paralel pt o redare Hi-Fi, exista argumente pt justificare ,dar in cazuri particulre se poate accepta solutia. Pentru a obtine o putere mai mare rezolvarea este next level sau mai pe romaneste GU81, GM70, OT100 si altele...

Domnule Blue aveti o mare experienta in domeniu de aceea va rog sa ne explicati cele afirmate mai sus.

MUltumesc! :aplauze

Link spre comentariu

Vi se pare ca tubul GU50 ar fi echivalent cu tubul LS50 ????......ce spuneti???Datele de mai jos sunt luate din cataloagele originale,se poate verifca oricand.Parerea mea estea ca daca analizam familia de caracteristici,tubul LS50 este muuult mai apropiatde un tub audio,dar se poate sa ma insel...1.MODUL PENTODA2.MODUL TRIODADv. cum ati folosi acest tub in audio,ca pseudo-trioda sau ca pentoda ???Intreb toate astea pentru ca dintr-un punct de vedere are dreptate; adica este o lampa ieftinacu care se poate realiza un amplificator ieftin si bun. Bineinteles ca cine are "forta" financiara poate cumpara 2A3,300B,KT88,KT120.....GU50 nu este o lampa audio,clar asta,dar cu ceva tenacitate si mai ales cu investitii minime se pot realiza proiecte frumoase acceptand totusi desingul oarecum ciudat al acestui tub.

Link spre comentariu

Am rescalat(apoximativ din lipsă de răbdare) ,trebuie să înţelegeţi că este unul şi acelaşi "drac" (adică ruşi au luat tot "utilajul" din fosta germanie-nazistă)..

Dacă o să puneţi imagini de rezoluţie bună rescalez şi suprapun mai precis.

post-18717-139829495064_thumb.png

Link spre comentariu

Orice lampa poate fi considerata ca fiind performanta in spectrul audio cu conditia ca familia de curbe care ii caracterizeaza functionarea sa fie " cat mai " echidistante . In cazul lui GU50 , acea " mica " neliniaritate constructiva poate fi compensata cu un etaj de atac cu caracteristica complementara , care sa " niveleze " familiile de curbe , transformand-o intr-o veritabila super lampa audio cu rezultate acustice in genul WE300B sau alte icoane de inchinat pe bani grei . Este deja absolut clar pentru toti userii ca nu este la indemana oricarui iubitor de lampi sa manipulezi acei parametri pentru a obtine ceea ce altii sutineau ca este imposibil !Multumesc din suflet Dnului Lazaroiu pentru timpul acordat studiului aceste lampi cu potential audio latent , dar de mare viitor .

Link spre comentariu

Am rescalat(apoximativ din lipsă de răbdare) ,trebuie să înţelegeţi că este unul şi acelaşi "drac".

Dacă o să puneţi imagini de rezoluţie bună rescalez şi suprapun mai precis.

Pentru modul trioda treaba este clara,asta am vazut si eu,dar pentru pentode??

Din acest motiv am pus intrebarea:" cum ar fi OK,pseudo-trioda,sau pentoda?"

 

Dl. Vali,nu trebuie mare precizie,eu stiu ca dv. sunteti perfectionist,dar acum voiam o analiza de suprafata,pentru cei interesati vom "sapa" mai adanc,va dati seama ca intrebarea mea are un scop si nu este un secret ca acest scop este mai mult cu caracter didactic si pana la urma cu rezultate practice

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări