Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

strung valex bv21-520


aliusa

Postări Recomandate

@aliusa

 

Incarcarea e pretentioasa deoarece risti deformari a flansei.

E bine sa o faca cineva care s`a mai ocupat cu reconditionari prin sudura.

 

Grig

 

P.S.

De fapt cred ca ar fi suficiente si 3 segmente de sudura incarcate la 120grd .

Daca te feresti de sudura poate "ingropi" ceva prezoane , apoi le strunjesti si cred ca tine.

Poate mai dezvolta si altcineva ideea ca sa nu subtiezi flansa.

@ ola_nicolas

Astea au fost ideile mele referitor la subiect.

Dupa cum vezi am subliniat acum atentionarile facute in mesaj pentru a fi clar ca

nu`mi bat joc de un om sau de banii lui.

Chiar daca nu se preteaza la reconditionare flansei poate ideea`l ajuta alta data.

De asemenea cred ca ai vazut ce am scris la P.S.

Radu a comentat utilitatea sudurii si inclin sa fiu in acord cu el , de aia am adus vorba si de

acele prezoane.

Referitor de vorba cu diavolul sta in detalii am dat si acolo o explicatie, e incetatenita la noi dupa 25+ ani in Rf , un surub sau un capac pus in alta pozitie da totul peste cap.Si asta am spus ca o folosim curent la job.

Problema cred ca e la " clopotelul de alarma " mult prea sensibil!

 

Grig

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 63
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • aliusa

    23

  • Ion_Bumbu

    7

  • daredan

    4

  • radu cnc

    4

Top autori în acest subiect

Imagini postate

momentan sant incurcat cu constructia portilor si a gardului de la strada si nu am timp de pasiunile personale,astazi am mers la parinti sa iau niste scanduri pentru cofraj si am studiat putin problema(precizez ca nu am avut subler la indemana)am masurat la ochi,grosimea flansei este de aproximativ 7mm,are 3 suruburi de 6 (cred)cu cap de imbus ingopate in flansa in cazul asta daca as struji 2mm cred ca capul surubului ar trece prin gaura,in momentul asta inclin spre varianta colegului ndc74 cu tabla pe flansa doar ca nu prinsa cu suruburi ci haftuita pe margina usor dupa care facut gulerul in cazul asta cred ca ar fi putin mau complicat la interior multumesc tuturor pentru interesul cu care trateaza subiectul

Link spre comentariu

...Problema cred ca e la " clopotelul de alarma " mult prea sensibil!...

Iata o poveste scurta:La o intreprindere unde am lucrat cu 20 ani in urma, s-a angajat un strungar nou, venind de la IMASA Sfantu Gheorghe. La acea vreme, erau oameni mai multi decat utilaje. Omul a primit in inventar un strung cu arborele principal defect de mai mult timp. Cineva din staful sectiei unde lucra, a sugerat sa se demonteze arborele si sa fie dat la metalizat prin sudura in atelierul Mecanic al intreprinderii. Omul nu a fost de acord. A cerut o delegatie si o camioneta de la intreprindere si a plecat cu arborele la intreprinderea unde lucrase anterior - care este specializata, dupa cum stim mai multi dintre noi si pe scule. Nu se stie ce a facut acolo, insa a venit inapoi dupa circa o saptamana cu arborele reconditionat, fara sa se puna electrodul de sudura pe el. In plus devizul pentru reparatie, a costat zero lei. Am discutat cu el recent si am aflat ca iesise la pensie de cateva luni de la acea intreprindere, unde a lucrat numai pe strungul pe care il reparase singur si cu care nu a mai avut de atunci probleme. Cand a predat strungul, mai multi strungari s-au certat intre ei, care sa il ia in primire. De fapt cunosc mai multi meseriasi in prelucrari mecanice, care s-au opus unor reparatii ale arborilor principali prin incarcare cu sudura.Morala, este foarte simpla. Meseriasul care tine la masina sa, stie ca sistemul de ghidaje, saniile si linia axiala a acesteia, nu suporta reconditionari pe baza de sudura. Deci nu este vorba despre "clopotelul de alarma", ci mai degraba de o lectie importanta, pe care daca esti pasionat de masini unelte, sau vrei sa intri in randul celor pasionati, ar trebui in mod normal sa o retii. De asemenea, in legatura cu chestiunile discutate despre desenul tehnic, pe topicul Strung, am mai raspuns odata mult mai detaliat problemelor ridicate de tine. Totusi, intr-o proportie de 5...10 %, am agitat putin si "clopotelul", pentru ca experienta mi-a aratat multe cazuri de superprofesionisti autointitulati, care odata inceputa controversa, au luat-o ca pe o polemica de tipul care pe care. Eu nu sustin ca sunt altceva, decat un hobby-ist si de aceea orice abordare de acest gen, o resping din start. Ma bucur insa, daca cineva considera ca de la mine are ce invata.Altminteri, Toata Stima!
Link spre comentariu

........A cerut o delegatie si o camioneta de la intreprindere si a plecat cu arborele la intreprinderea unde lucrase anterior - care este specializata, dupa cum stim mai multi dintre noi si pe scule. Nu se stie ce a facut acolo, insa a venit inapoi dupa circa o saptamana cuarborele reconditionat, fara sa se puna electrodul de sudura pe el.

Ati aflat pana la urma in ce a constat secretul reconditionarii ?Logic ar fi sa ca arborele sa fi fost totusi incarcat cu ceva, daca la ghidaje nu s-a intervenit. Metalizare prin pulverizare? Acoperire prin galvanizare ?
Link spre comentariu

Exista metode de reconditionare fara sudura, inclusiv prin adaos de material, practic pentru orice tip de piesa. Spre exemplu in Targu Mures exista o formatie de lucru unica in Romania (cel putin pana acum 20...30 de ani) care avea o metoda foarte interesanta de "coasere" a blocurilor motoarelor termice fisurate din cauza gerului, folosind niste bride specifice, stifturi conice filetate si loktita. Am asistat cu aproximativ 30 de ani in urma, la o astfel de operatie.In ceea ce priveste acel arbore, el avea un fus de lagar gripat, datorita spargerii unui rulment in timpul procesului de lucru. Practic, s-a indepartat partea uzata si a fost aplicata o bucsa sub forma a doi semi-cuzineti, fixati mecanic pe lagar. Adica prin suruburi si asigurati impotriva rotirii prin stifturi filetate, conice. La montare, s-a folosit si un adeziv epoxidic. Arborele a fost apoi rectificat intre varfuri. Din relatarile acelui meserias, a rezultat ca numai operatiunea de centrare, cu un ceas comparator micrometric, a celuilalt fus destinat din constructie operatiei de rectificare intre varfuri, a durat mai mult de o zi. S-a reusit centrarea aproape perfecta, de abia dupa ce s-a corectat in cateva randuri prin rectificare, suprafata conica la 60 de grade, destinata din proiectare fixarii intre varfuri. In final, pentru ca nu se reusea centrarea pe "zero", s-a confectionat un varf special sferic, pentru fixarea intre varfuri.

Link spre comentariu

am masurat la ochi,grosimea flansei este de aproximativ 7mm,.......Colegului ndc74 cu tabla pe flansa doar ca nu prinsa cu suruburi ci haftuita pe margina usor dupa care facut gulerul in cazul asta cred ca ar fi putin mai complicat la interior....

Grosimea flansei a fost si motivul pt care am propus versiunea cu sudura. Nu s`a specificat cit de groasa e si atunci decit sa patesti ca frizerul la sfirsitul tunsului ( Sefu`, gata tunsul, cum e? mmmmda, in fata e bine dar la spate il vreau un pic mai lung! :speriat ) mai bine cu adaos , de sudura sau un inel asa cum a propus si @ndc74.Ideea cu prinsul in suruburi e OK , poti incerca cu surub cu cap rotund (imbus) sau zenc pe care sa`l ingropi (1/2 din grosimea inelului la rotund) si sa`l lipesti cu un epoxi, tot inelul nu numai surubul. UHU plus 300 e ff bun mai ales daca si incalzesti ansamblul asa cum scrie in prospect. O data lipit nu se mai misca.Dupa aia strunjesti inelul precum si capetele suruburilor .Daca vrei sa`l sudezi mai bine dai in inel gauri de 4-5mm si`l sudezi de flansa prin acele gauridecit pe marginea lui.Grig
Link spre comentariu

GrigP.S. De fapt cred ca ar fi suficiente si 3 segmente de sudura incarcate la 120grd .Daca te feresti de sudura poate "ingropi" ceva prezoane , apoi le strunjesti si cred ca tine.Poate mai dezvolta si altcineva ideea ca sa nu subtiezi flansa.

:da
Link spre comentariu

In flansa arborelui principal, sunt practicate trei gauri echidistante de Ø8,5, lamate cu Ø13 pe o adancime de circa 8,5...10 mm, destinate fixarii universalului.1 - Se va verifica, daca dupa o eventuala strunjire din flansa, lungimea gaurilor de Ø8,5 ramane mai mare, sau cel putin egala cu 3 mm. Daca da, atunci se poate strunji din flansa. Oricum adaosul de material care vizeaza numai gulerul de centrare al universalului nu are rost, daca prin aceasta alezajul conic CM3, ramane in aceeasi faza. In acest caz, orice tehnologie cu adaos de material, nu este decat o inutila complicatie, daca nu rezolva si chestiunea CM3-ului;2 - Daca treapta de Ø8,5 mm a gaurilor lamate, ramane in urma strunjirii, mai scurta de 3 mm, atunci este obligatoriu adaosul de material;3 - Una dintre cele mai simple si eficiente solutii, este cea ilustrata in imaginile 3D urmatoare si detaliata in desen.post-27597-139829495219_thumb.jpgpost-27597-139829495224_thumb.jpgpost-27597-139829495212_thumb.jpg

Link spre comentariu

O strunjire cilindrica a flansei existente urmate de ,,imbracarea" acesteia cu un capac fixat (cu sudura sau suruburi ulterior strunjite) urmate de prelucrarea conica a capacului nu ar fi o solutie ?In lipsa unei fotografii si a lipsei mele de experienta nu imi dau seama (doar intuiesc) cum aratarespectiva flansa.Suprafata conica este realizata chiar pe suprafata exterioara a flansei sau aceasta mai are o treaptaca in fotografia de mai jos (al carei propietar este @cnc-3000) ?

post-28184-139829495208_thumb.jpg

Link spre comentariu

Solutia este sa strunjeasca alta buza din flansa respectiva. Conul la care s-a referit colegul nu cred ca este conul interior al axului. Probabil a avut impresia ca buza respectiva este conica. Parerea mea este ca nu are nici o problema complexa de rezolvat. In cazul in care prin strunjirea unui guler nou se strica gaurile de prindere a universalului se fac alte gauri fara lamare.Nu are nevoie de sudura sau alte stifturi. Chiar daca flansa se subtiaza la 5mm grosime nu ar reprezenta un pericol pentru ca este vorba de un strung mic si un universal mic.

Link spre comentariu

Hai sa nu ne grabim. Suruburile cu cap inecat si locas hexagonal, cel putin la strungul meu, abia au loc sa iasa din cauza distantei mici pana la papusa fixa. Cum va reusi in aceste conditii sa le monteze/demonteze?! Ar putea eventual sa faca niste lamaje ceva mai scurte (cam cu cat s-a strunjit din flansa) si sa scurteze in mod adecvat suruburile standardizate utilizate. In acest caz capetele suruburilor nu vor fi complet ingropate, ci vor iesi in relief cam 1,5...2 mm. Singurul avantaj - daca intr-adevar va merge (???!!!) - va fi faptul ca nu se vor mai confectiona stifturi. Daca insa nu va merge, atunci va ramane cam putin loc pentru gaurile stifturilor sugerate de mine si problemele se vor inmulti.

Link spre comentariu

Majoritatea strungurilor (cel putin toate vazute de mine) au flansa infiletata pe axul masinii, deci demontabila. In mod normal, pentru pastrarea preciziei universalului, acesta nu se demonteaza de pe flansa in cazul in care se doreste inlaturarea lui de pe strung. Se desfileteaza flansa de pe ax cu tot cu universalul. Deci nu ar fi o problema infiletarea suruburilor din cauza lipsei spatiului, operatia se poate face cu flansa demontata de pe ax.Oricum, pana nu ne lamureste colegul aliusa despre situatia clara existenta la strungul lui noi tragem in intuneric :smt072

Link spre comentariu

OK,Super vreme, concediu , ajuns la destinatie si ploua!Deci ceva timp de uitat pe net....Si da, am de gind sa`mi utilez atelierul meu cu un strung si freza cam la vara , toamna viitoare.Momentan nu am decit planseul turnat si mai e inca multisor de lucru.Revenind la strungul in cauza pina la urma cam toata lumea e de acord ca cea mai buna solutie e aia cu 3 puncte de fixare propusa si de mine in mesajul ala unde s`a aruncat "anatema" impotriva sudurii.Solutia detaliata de ola_nicolas deja e complecta da are o hiba daca flansa e solidara cu arborele, trebuie demontat strungul aproape complect.Eu asi incerca lucrarea pe etape,metoda pasilor marunti, in prima fixarea celor 3 suruburi cu Loctite si contrapiulita daca ar fi loc in spatele flansei . Daca nici asa nu ar merge abia apoi asi aplica varianta lui ola_nicolas care nu are de ce sa nu mearga insa e mult mai complicata comportind demontarea axului.Grig

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări