Vizitator kasspersss Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Buna prieteni! deschid acest topic pt.a va cere sfaturi legate de incarcarea unei baterii de 12v in situatia in care suntem plecati si nu dispunem de curent electric ( 220 V ) http://www.e-acumulatori.ro/12-v/acumul ... v-7ah.html Va multumesc! Link spre comentariu
Ticu Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Trebuie produs cumva curentul electric. De la soare, cu un panou de celule solare; de la vant, cu un generator actionat de o elice; de la o cadere de apa, cu o ''turbina" care roteste un generator; de la un motor cu ardere interna si generator care sa porneasca automat in lipsa ta. Link spre comentariu
Vizitator kasspersss Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Trebuie produs cumva curentul electric. De la soare, cu un panou de celule solare; de la vant, cu un generator actionat de o elice; de la o cadere de apa, cu o ''turbina" care roteste un generator; de la un motor cu ardere interna si generator care sa porneasca automat in lipsa ta.Eu ma gandeam de la o alta baterie cu o capacitate mai mare( ex.bateria pt.masina) oare nu reusesc sa le incarca asa! Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Asa se incepe fiecare subiect nou.Cu cat mai multe date.De aceea am ezitat sa raspund desi este domeniul meu.As fi pus aceeasi intrebare ca si colegul.Raspuns general:nu exista nici-o limitare in a face conversia dintr-o tensiune in alta chiar daca vrem sa facem din 5v 1000v sau din 500v 2vTotul depinde de cat crede fiecare ca este complicate schema,de cunostintele lui daca vrea sa o execute singur. Link spre comentariu
Ticu Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Daca tot ajungi periodic cu masina pe acolo, o solutie simpla ar fi un acumulator de schimb (12V-7Ah).Il iei cu tine pe cel descarcat si aduci altul pe care l-ai incarcat acasa de la retea. Probabil e vorba de o alarma la o locuinta folosita in weekend. Link spre comentariu
Vizitator kasspersss Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Asa se incepe fiecare subiect nou.Cu cat mai multe date.De aceea am ezitat sa raspund desi este domeniul meu.As fi pus aceeasi intrebare ca si colegul.Raspuns general:nu exista nici-o limitare in a face conversia dintr-o tensiune in alta chiar daca vrem sa facem din 5v 1000v sau din 500v 2vTotul depinde de cat crede fiecare ca este complicate schema,de cunostintele lui daca vrea sa o execute singur.scuze, probabil ai dreptate legat de date... mai exact sunt acumulatorii de la un navomodel. Folosesc un panou solar pt a incarca bateriile,pb este ca pt.partide mai lungi de pescuit, de multe ori nu fac fata, panoul solar nu incarca la o putere maxima ( am avut surpriza sa-mi indice baterie plina si sa raman cu barca pe apa la - 5 grade), de aceea doresc sa incarc acesti acumulatori printr-o alta sursa... bateria;http://www.e-acumulatori.ro/12-v/acumul ... v-7ah.html Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Daca ai disponibila masina,la partidele de pescuit,poti incarca acumulatorul de 7Ah,de la acumulatorul auto.Ai nevoie de un convertor in comutatie,de la 12V,la 13,8V relativ simplu de construit.Apropo de acumulator,iti recomand Yuasa;am folosit asa ceva la un scuter electric,am fost foarte multumit. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Aveam un circuit de comanda cu sg3525 si 2 mos-uri pt diverse teste.Am modificat secundarul unei surse atx(fara desfacerea lui) prin izolarea infasurarilor si trecerea din paralel in serie.Am facut un invertor push-pull ce scoate 14,4v si curentul functie de mos si diode.Pe mine m-a costat zero lei pt ca am totul din recuperari.Dar am pierdut 3 ore furate din timpul alocat de obicei sahului.Nu am testat limitarea de curent.Poate un sg3524 ar fi mai bun ca are 200mV la limitare curent,dar mai are nevoie de 2 tranz pt o comanda mai buna a mos-urilor. Link spre comentariu
Vizitator kasspersss Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Daca ai disponibila masina,la partidele de pescuit,poti incarca acumulatorul de 7Ah,de la acumulatorul auto.Ai nevoie de un convertor in comutatie,de la 12V,la 13,8V relativ simplu de construit.Apropo de acumulator,iti recomand Yuasa;am folosit asa ceva la un scuter electric,am fost foarte multumit. simplu pt cine cunoaste... in unele situatii am masina la dispozitie! bine de stiut...daca folosesc bateria masini,nu am surpriza sa raman fara curent? dupa calculele mele bateria necesita cam 7 h de incarcare la 220 V cu un incarcator de 13,5V-1000mA.echivalentul unui Ah. Incarcatorul banuiesc ca-l folosesti la bricheta! Momentan nu am Yuasa, o sa incerc sa le gasesc si sigur o sa le testez. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Presupunand ca incarci acumulatorul cu un amper,in 7 ore vei consuma din acumulatorul auto,7Ah;daca acumulatorul auto,e de 50-60Ah,nu cred ca exista riscul sa ramai fara curent.Oricum nu vad alta solutie de a-l incarca,daca panoul solar zici ca uneori nu face fata.La o adica poti folosi ambele variante simultan.Daca esti interesat,poate gasim o schema;acum depinde cata experienta ai in construirea montajelor electronice.Pe de alta parte,cred ca s-ar gasi de cumparat un astfel de convertor,capabil sa-ti livreze 13,8V la 1A,alimentat fiind cu 12V,de la bricheta masinii. Link spre comentariu
Vizitator kasspersss Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Presupunand ca incarci acumulatorul cu un amper,in 7 ore vei consuma din acumulatorul auto,7Ah;daca acumulatorul auto,e de 50-60Ah,nu cred ca exista riscul sa ramai fara curent.Oricum nu vad alta solutie de a-l incarca,daca panoul solar zici ca uneori nu face fata.La o adica poti folosi ambele variante simultan.Daca esti interesat,poate gasim o schema;acum depinde cata experienta ai in construirea montajelor electronice.Pe de alta parte,cred ca s-ar gasi de cumparat un astfel de convertor,capabil sa-ti livreze 13,8V la 1A,alimentat fiind cu 12V,de la bricheta masinii.Asa o sa fac... treaba cu,construitul pica,multam.Daca gasesc sa cumpar acel convertor,e mai mult decat ok! asa o sa procedez, folosesc ambele variante!poti sa-mi spui te rog unde gasesc acest convertor... Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Nu stiu unde il poti gasi,vad ca nu esti in tara;probabil pe ebay... Incerc sa caut si daca gasesc ,iti dau de stire. Fir intins! La o cautare rapida,am gasit asta http://www.ebay.com/itm/DC-DC-Converter ... 6rk%3D4%26 La intrare poti conecta ori acumulatorul auto,ori panoul,la iesire reglezi tensiunea la 13,8V sau cat specifica producatorul acumulatorului. Exista varianta sa conectezi la intrare simultan,atat acumulatorul auto,cat si panoul solar,printr-o dioda de sens.Atata timp cat tensiunea livrata de panou,e mai mare de cca 12V,se va incarca de la panou,daca tensiunea scade sub 12V,se va incarca din acumulatorul auto. Link spre comentariu
Vizitator kasspersss Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Nu stiu unde il poti gasi,vad ca nu esti in tara;probabil pe ebay...Incerc sa caut si daca gasesc ,iti dau de stire.Fir intins!Multam frumos...iap.nu mai locuiesc in tara... o sa ma interesez si de marca de acumulatoare ce spunea colegul... Link spre comentariu
Ticu Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Presupunand ca incarci acumulatorul cu un amper, in 7 ore vei consuma din acumulatorul auto 7Ah; daca acumulatorul auto e de 50-60Ah, nu cred ca exista riscul sa ramai fara curent.Totusi e nevoie de prudenta la socoteala de mai sus. Vreo 20% se pierd in procesul de conversie, deci ar fi cam 8,5Ah. Pe urma din text rezulta ca e vorba de acumulatori (deci 2 bucati minim) si ajungem la 17Ah. Iar daca stai 2 zile si faci 2 incarcari se poate ajunge la 34Ah, ceea ce poate pune probleme la o baterie auto uzata. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Septembrie 16, 2012 Partajează Postat Septembrie 16, 2012 Este foarte corect;n-am luat in calcul randamentul,m-am referit la un singur acumulator,o singura incarcare.Problema se poate rezolva prin pornirea motorului,10-15 minute,la interval de cateva ore.Consumul de combustibil in gol,e destul de mic.Poate nu e solutia cea mai buna,dar alta,eu unul nu vad.Poate doar marirea suprafetei panoului solar,dar daca nu e soare,tot la masina se ajunge. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum