Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Scanarea laptopurilor e periculoasa


cusnir

Postări Recomandate

Am uitat sa precizez, dar vazand mesajul lui Adi: laptopul este mereu in sleep mode, deci nu oprit.

 

 

Deci, ii dam in judecata sau nu?!

Daca si numai daca as avea drepturi, eu nu spun ca refuz scanarea, din contra sunt de acord, dar daca am un laptop de 1000-3000 de dolari si mi-l buseste scanarea lor, automat as face o plangere in instanta, cu acte doveditoare si un avocat istet.

Interesanta chestia cu laptopul pornit in scanare.Radiatiile produc un camp electromagnetic atat de puternic incat depaseste nivelul maxim acceptat de tranzistorii din procesor, ram, etc. Dar daca acestia sunt sub tensiunea de functionare, se prea poate ca radiatiile x sa nu-si mai faca efectul asa usor.

Un fizician ne-ar lamuri problema.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 46
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cusnir

    16

  • Mircea

    6

  • itube

    6

  • morocanosul

    4

Top autori în acest subiect

Aeroportul are un statut aparte, nu-i chestie de drepturi. Sunt fermi si politicosi (in mai toate aeroporturile). Cu unii te vezi asa de des ca te retin si te saluti ca prietenii.

 

Nu cred ca ai vreo sansa cu vreun avocat, ca nu faceti proces verbal de primire in buna stare inainte de scanare. Nu vreau sa par contra. Gandeste-te cate smartphone trec prin scanare si cate se defecteaza. Poate unele electronice au bube sau functioneaza deja la limita dezastrului.

 

Pana nu am o dovada clara, nu cred in defectarea de la scanare. Atata tot.

 

Adi, ce fac aia cu bagajele seamana cu atatea altele vazute :da . Vorbind cu un vecin (la o companie mare de aviatie) in domeniu, mi s-a zis foarte clar si candid: nu au timp sa le trateze ca pe cartoanele de oua. Si mi-a recomandat sa am grija ce pun acolo.

Link spre comentariu

Ai dreptate in mare. Dar daca crezi in coincidente nu poti trage concluzii reale.Aparatele noi, in garantie nu au cum functiona la limita dezastrului. Eu la prima defectiune am crezut ca e coincidenta. La urmatoarele nu am mai crezut ca e simpla coincidenta. Cand i sa defectat laptopul vecinei dupa scanare mi-a confirmat banuiala ca scanarea e dcauza. Si dupa cum vedeti mai sunt pagubiti ca mine.. Deci Scanarea CLAR DAUNEAZA chiar daca nu afecteaza toate aparatele. Cu procesele clar ca nu avem sanse asa cum spuneati fara procese verbale.Ce facem aici este sa spunem tuturor adevarul si lumea sa fie constienta ca risca daca vine cu laptopurile in avion.. Este o chestie de informare corecta si nu lupta cu morile de vant

Link spre comentariu

Aparatele noi, in garantie nu au cum functiona la limita dezastrului.

si dece sa nu credeti acest lucru?trebuie sa stiti ca acum orice aparat electronic se face la limita dezastrului!toti se uita la laptop-uri sa aiba un procesor (cu cat mai multe core) o placa video tare ,memorii ram "fara numar"...si nu se mai uita ca banala carcasa e din plastic ordinar...oare dece sa renuntat la carcasele din magneziu? va spun eu, concurenta chinezeasca ...nu poate fi combatuta decat cu produse de aceeasi "calitate" si acelasi pret!
Link spre comentariu

Eu lucrez la o instalatie de scanat cu raze x la vama de 7 ani de cand functioneaza instalatia nu a fost nici o problema legata de treaba asta scanez zilnic cereale aparatura electrocnica. In jurul instalatie de scanat sunt numai calculatoare si unitati de stocare, daca ar fi adevarata treaba asta ar insemna ca o data la 2-3 luni sa inlocuiesc toata aparatura. Aceasta instalatie functioneaza cu o doza de radiatie mult mai mare ca acelor din aeroport.

Inseamna ca si pacientii ce fac RMN (tomografie) ar trebui sa crape o data ce incaseaza o doza de 18 Ms doza pe care o incasam noi timp de cati va ani buni.

http://www.corectnews.com/node/55542/print/pdf mai multe detalii

Link spre comentariu
Aparatele noi, in garantie nu au cum functiona la limita dezastrului.

si dece sa nu credeti acest lucru?

trebuie sa stiti ca acum orice aparat electronic se face la limita dezastrului!

:da

 

Pe vremuri tubul dadea limita de viata la un televizor. Azi, o amarata de lampa sau un condensator de 40 de centi care-si schimba rezistenta interna.

 

Dar daca crezi in coincidente nu poti trage concluzii reale.
Un experiment este valid cand rezultatul este repetitiv.
Link spre comentariu

Asa este. sunt repetitive nu doar la mine dar si la altii deci nu puteti contrazice experientele mele, ale cunostintelor mele si ale altor persoane care au spus clar ca a crapat procesorul dupa. Deci doar 2 persoane au prezentat, 5 cazuri.. Nu mai spun ca prima data mi-au bulit windowsul dar am inorat acest fapt.. Am mai spus, ca majoritatera cazurilor aparatele scapa. Recunosc ca nu am auzit ca telefoanele sa aiba probleme. Insa ba mana in foc pt defectiunile la laptoturi si accesorii pt PC uri ca sunt din cauza scanarilor. Mai ascultati si ce spun altii ca o spun pentru binele tuturor, inclusiv al vostru.

Link spre comentariu

eu nu inteleg o chestie daca esti 100% convins ca asa este de ce ai mai deschis topicul? sa ne avertizezi si pe noi sau sa ne convingi?nu de alta dar daca plec in alta tara oricum imi iau laptopul cu mine ca altfel nu se poate

Link spre comentariu

Am deschis topicul ca sa va avertizez. Am mai spus-o ca una e sa iti asumi riscul singur, fiind constient de consecinte, si alta este sa fii pagubit in nestiinta de riscuri.Eu nu mai port cu mine laptopurile si nu recomand nimanui sa o faca. dar daca o face cineva o face stiind ca nu exista 100% siguranta ca aparatul va functiona corect.Ma mira intrebarea dupa ce chiar de la inceput si pe parcurs am mai spus asta de nenumarate ori.. Am spus-o doar pt cei care vor sa auda avertismentele.

Link spre comentariu

De unde stiti ca la scanare s-au defectat laptop-urile si nu in timpul zborului?Ce am citit mai sus, ca trebuie infasurat laptop-ul in folie de aluminiu, este o prostie. Folia de aluminiu nu ajuta la raze X. Pentru a proteja laptop-ul de raze X ar trebui sa fie folia din plumb, cu grosime de cativa milimetri. :rade:Nu contest faptul ca dupa un zbor s-ar putea sa nu mai porneasca un laptop, dar sunt multe lucruri ce se pot intampla. Daca laptop-ul este pus in valiza la bagaje, acolo pe langa schimbarea rapida a presiunii aerului din timpul zborului mai este expus si schimbarilor bruste de temperatura / umiditate (depinde pe unde zburati si la ce altitudine). Nemaivorbind si de vibratiile din avion. Daca laptop-ul este dus la bord in bagajul de mana, este mai ferit de fluctuatiile de temperatura / diferenta de presiune. Alta intrebare ar mai fi daca s-a utilizat laptop-ul in timpul zborului sau nu?

Link spre comentariu

Un fenomen asemanator a fost observat mai demult in trenurile InterCity (primele modele) din Germania unde erau mese langa scaune care se puteau deschide. Multi pasageri care calatoreau cu laptop-urile, au observat dupa 2-3 calatorii ca datele de pe HDD-uri au devenit incomplete, s-au pierdut date, laptopurile nu mai porneau, etc. Dupa cateva luni s-a si gasit cauza, mesele din acele trenuri aveau prinderea realizata pe baza magnetica (pentru fixare in pozitie orizontala / verticala) si deoarece magnetii erau puternici, au sters datele de pe HDD-uri in timpul calatoriei, cand pasagerii isi tineau laptop-urile pe mese.

Link spre comentariu

Da, este o prostie sa infasori laptopul in folie de aluminiu pentru al proteja de raze x, dar ptr. al proteja electrostatic eu zic ca nu este.Sa intelegem ca daca mergem cu avionul vibratiile sunt atat de mari ca atunci cand mergem cu tractorul sau caruta prin hartoape ?Ram-ul se defecteaza de la vibratiii ? dar procesorul ? ce vibratii sunt necesare ptr a defecta un ram ?Toate avioanele merg cam la aceeasi altitudine, dar mai are importanta daca-i cu 1000 metri mai sus sau jos ?Daca citeai cu atentie ce a spus @cusnir dar si altii, ai fi inteles ca intradevar defectele au aparut in urma scanarii, omul asta nu a deschis subiectul fara motiv.Oricum, avertizarea lui @cusnir este de luat in seama, din punctul meu de vedere.

Link spre comentariu

Nu zboara toate la aceesi altitudine. Diferentele sunt importante, dar nu au influenta ca tot avionul este presurizat (poate nu uniform insa). Alea cu elici zboara la 20000 ft (cam 6000 m), jeturile la 30000 ft (cam 9000 m) si chiar mai mult.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări