Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Driver pentru traf flyback (traf de inalta)

Vizitator SINEKT

Postări Recomandate

Vizitator SINEKT

Salutari!

Incerc si eu sa ma joc un pic cu ceva tensiuni inalte: ionizatoare, descarcari, arcuri si alte prostii. Problema e ca am o mare problema... singura data in viata mea cand am reusit asa ceva a fost cand am alimentat direct o placa de TV in stare buna de functionare. Acuma, am inceput si eu sa vad pe net diverse circuite realizate de diversi, cu trafurile luate de prin TV-uri sau monitoare, si unele dau o putere chiar uluitoare, trag oamenii arcuri de 10cm lejer. Eu nu sunt incepator in ale electronicii, si culmea culmilor culmilor, este vorba despre circuite cu o mana de piese. Am facut si amplificatoare audio stereo de 100W cu tranzistoare... singur cablaj, singur cutie, radiatoare, singur tot. E, dar sa moara bibi daca a vrut vreounu din driverele astea de flyback sa functioneze vreodata. Prima oara am incercat acum mai bine de 4 ani. Apoi am incercat un driver ZVS, cu care am incheiat cu tranzistorii in flacari. A fost prima si singura data cand am vazut tranzistori care pur si simplu ardeau cu flacara deschisa. :smt044 Ultima oara acum cateva ore, si cu toate ca ma asteptam la alte rezultate (ma gandeam ca eram mai copil si mai inexperimentat atunci si tranteam piese la plezneala), nimic. Mort!

Circuitele incercate se gasesc pe Gogu la primele rezultate pentru cautare de gen "2n3055 flyback driver". Pun si o poza de exemplu. Am incercat vreo 3-4 variante cu un singur tranzistor 3055. Nu am vrut sa ma complic, am zis ca daca mai multi zic ca le merge, fac eu ceva. Nu sa trantesc fulgere de 2 metri, macar sa ma conving ca functioneaza principiul, apoi sa evoluez catre scheme mai complexe. Dar nu am reusit nimic. Doar am ars un 3055, in rest, 0V pe fisa de inalta. Bineinteles, am si niste nelamuriri, si e ciudat, mi se par niste informatii foarte importante si totusi nimeni nu le discuta cum ar trebui.