Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strungul meu SP 81 -ARAD


esu

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 51
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • esu

    13

  • DanuAL

    4

  • PL500

    3

  • Sith

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Vizitator Boomerang

Buna ziua arata foarte bine strungul Dvs eu am un sp80 si cand l-am luat era intr-o stare deplorabila dar incet incet o sa il pun la punct Vad ca al dvs este functional 100% daca aveti cunostinta de piese pentru strungul Dvs Sp81 sau Sp80 anuintati-ma si pe mine CHiar arata foarte bine Strungul poate puneti si ceva lucrari facute pe el daca ati inceput lucrul pe el.

Link spre comentariu

Buna ziua arata foarte bine strungul Dvs eu am un sp80 si cand l-am luat era intr-o stare deplorabila dar incet incet o sa il pun la punct Vad ca al dvs este functional 100% daca aveti cunostinta de piese pentru strungul Dvs Sp81 sau Sp80 anuintati-ma si pe mine CHiar arata foarte bine Strungul poate puneti si ceva lucrari facute pe el daca ati inceput lucrul pe el.

Va salut,

mai am un pik de lucru -am terminat montarea fuliei intermediare - am gasit in talcioc o curea pt circuitul motor fulie -maine montez variatorul de frecventa -castigat la o licitatie - blocul de comanda cu potentiometru si butoanele off -on retea - si reverse ,mai am in atentie o licitatie ca obiect -tahometru si gata am terminat .

Se impunea schimbarea curelei de la fulie la strung -am primit cateva sfaturi utile de la userul DanuAL dar intai vreau sa verific precizia mecanismelor.

Si eu sunt in cautare de rotite dintate pentru avans - (nu toate)si altele .

Va multumesc .

IOAN

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Postand aici pe forum, ajutorul va veni din mai multe parti, opinii si e mai usor ptr. dvs. sa trageti o concluzie favorabila! Daca postati si niste poze cu strungul in cauza, va fi si mai usor! Important la un strung, de genu', sunt ghidajele, pinioanele sa nu aiba dintii sparti - lipsa, surubul conducator sa nu fie uzat - spirele sa fie uniforme mai ales in apropierea universalului, bucsa care se cupleaza pe surubul conducator sa nu aiba uzura, iar cu un ceas comparator se poate masura/controla uzura/bataia axului principal in lagare- de preferat sa nu fie mai mare de 5 sutimi. Universalul si bataia unui fier prins in bacuri se mai poate repara, destul de usor cu o piatra fina montata intr-un biax/freza, la randul ei montata pe port cutit..... Bafta!

Link spre comentariu
  • 5 ani mai târziu...
Vizitator Adi_RS

Salutare,

Am intrat şi eu în rîndul posesorilor de strunguri SP-81. Menţionez că sunt din Cluj.

Am luat zilele trecute un strung SP-81,cam chel-fără accesorii. Bancul de lucru nu l-am putut aduce încă, am nevoie de o Dacie papuc sau ceva asemănător ca să fac operațiunea asta, o macara n-ar strica, bancul fiind din metal.

Pentru început vreau să îi fac o revizie, dar mă lovesc de lipsa unui manual în limba română (ar merge şi în engleză de la TOS pt MN80).

Aş vrea să am acces la capacul sub care se găsesc lagărele şi arborele principal, văd că are o balama în spate dar nici urmă de șuruburi, probabil sunt ascunse sub multele straturi de vopsea.

Văd că topicul a primit ultimul post în 2013 dar sper ca cineva să îl citească şi să mă ajute cu informaţia de care am nevoie.

 

Cu stimă,

Adrian

Link spre comentariu
Vizitator Adi_RS

Salutare,

Mulțumesc frumos,

am reuşit să găsesc manualul în cehă şi engleză chiar şi în germană, le dau şi eu mai departe cu plăcere.

Azi am încercat să descifrez rolul rotiţei randalinate care e în capătul șurubului conducător şi care permite, presupun eu, cuplarea/decuplarea avansului automat sau cuplarea șurubului conducător pentru filetare.

Am o dilemă acum, maneta care cuplează avansul longitudinal se poate mişca faţă de poziţia orizontală (necuplată) sus şi jos, adică cuplează avansul şi dacă o dau în sus şi dacă o dau în jos, la fel e şi la strungurile voastre?

Aş vrea să recondiţionez suportul saniei portcuţit deoarece ghidajul dinspre mine prezintă uzuri (mai mult întreţinere proastă sau mai rău) sau să îl schimb cu totul. Dacă are cineva dintre voi această piesă, sau toată sania port-cuţit, în plus, sau ca piesă de rezervă, de care nu are nevoie aş fi interesat să o cumpăr.

Adrian

Link spre comentariu
  • 2 ani mai târziu...
La 07.11.2018 la 20:59, Vizitator Adi_RS a spus:

Salutare,

Mulțumesc frumos,

am reuşit să găsesc manualul în cehă şi engleză chiar şi în germană, le dau şi eu mai departe cu plăcere.

Azi am încercat să descifrez rolul rotiţei randalinate care e în capătul șurubului conducător şi care permite, presupun eu, cuplarea/decuplarea avansului automat sau cuplarea șurubului conducător pentru filetare.

Am o dilemă acum, maneta care cuplează avansul longitudinal se poate mişca faţă de poziţia orizontală (necuplată) sus şi jos, adică cuplează avansul şi dacă o dau în sus şi dacă o dau în jos, la fel e şi la strungurile voastre?

Aş vrea să recondiţionez suportul saniei portcuţit deoarece ghidajul dinspre mine prezintă uzuri (mai mult întreţinere proastă sau mai rău) sau să îl schimb cu totul. Dacă are cineva dintre voi această piesă, sau toată sania port-cuţit, în plus, sau ca piesă de rezervă, de care nu are nevoie aş fi interesat să o cumpăr.

Adrian

Salut daca ai gasit manual pentru sp81 ma intereseaza si pe mine .O sa intru si eu in posesia unui strung SP 81   si ar fi minunat,  sa am si manualul  ma  intereseaza   .Te rog daca se  poate  lasa-mi si mie un nume o adresa un nr de telefon   sa iau legatura cu tine   daca vrei .  Inca nu stiu nimic despre strunguri  dar o sa caut un maistru sa ma invete  , .. ar fi 1-2 prin sat  la mine .

Editat de Sith
Link spre comentariu

Buna ziua,  daca va ajuta am manualul de la SP 80 si de la TOS MN 80, Strungul SP81 este pe rulmenti,in rest la fel.

Daca doriti vreodata sa ma contactati sa o faceti pe adresa mea de mail   [email protected], va pot ajuta cu multe sfaturi , cunosc bine aceste strunguri am lucrat numai pe un TOS MN 80 in FABRICA DE CEASURI VICFORIA ARAD.

Pe acest site am ajuns intimplator.

 

La 07.11.2018 la 20:59, Vizitator Adi_RS a spus:

Salutare,

Mulțumesc frumos,

am reuşit să găsesc manualul în cehă şi engleză chiar şi în germană, le dau şi eu mai departe cu plăcere.

Azi am încercat să descifrez rolul rotiţei randalinate care e în capătul șurubului conducător şi care permite, presupun eu, cuplarea/decuplarea avansului automat sau cuplarea șurubului conducător pentru filetare.

Am o dilemă acum, maneta care cuplează avansul longitudinal se poate mişca faţă de poziţia orizontală (necuplată) sus şi jos, adică cuplează avansul şi dacă o dau în sus şi dacă o dau în jos, la fel e şi la strungurile voastre?

Aş vrea să recondiţionez suportul saniei portcuţit deoarece ghidajul dinspre mine prezintă uzuri (mai mult întreţinere proastă sau mai rău) sau să îl schimb cu totul. Dacă are cineva dintre voi această piesă, sau toată sania port-cuţit, în plus, sau ca piesă de rezervă, de care nu are nevoie aş fi interesat să o cumpăr.

Adrian

Salut, asa e, roata randalinata de care vorbiti daca e trasa in afara este cuplat caruciorul atunci cind vrei fa faci operatii de filetare. Pt. a folosi avansul automat la strungirea longitudionala, trebuie inpinsa napoi roata randalinata.In prealabil trebuie sa fie cuplate si rotile dintate  pt sensul dorir ,   Maneta care cupleaza avansul longitudional trebuie sa fie in pozitia in jos atunci cind e cuplat avansul, nu ar trebui sa mearga si in sus. Pt.remedierea saniei port cutit puteti sa inlocuiti sania portcutit cu alta, sau sa tusati ghidajele si sa confectionati alta pana la sania portcutit existenta, trebuie sa tineti cont ca ghidajele de la toate saniile sint inperecheate.

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...
  • 4 luni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări