Vizitator viobio Postat Septembrie 7, 2012 Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Amplificatorul este al lui Marius -saptemariVreau sa-l ajut cu reconstructia,din cite a povestit Marius ,avea brum.Nici interiorul nu arata prea bine,orice critici sunt de prisos,Marius are o profesie care nu are nici in clin nici in mineca cu electronica,totusi a realizat citeva amplificatoare doar pt el .M-am oferit sa-l ajut ,pentru ca suntem prieteni si sunt foarte curios de sound,cu toate ca nu sunt de acord sa cheltui o caruta de bani pentru 3,5w si 5% distorsiuni ,dar.... fiecare cu gustul sau Link spre comentariu
adrian_pic Postat Septembrie 7, 2012 Partajează Postat Septembrie 7, 2012 viobio am mai facut "reclamatii" referitor la marimea pozelor tale. Am vrut sa vad ce trafuri de iesire are ..... si din poze nu vad, asa ca te intreb pe tine: ce trafuri de iesire are? Deci in prima poza era amplificatorul cum a venit la tine si in a doua poza deja ai "defrisat" si ai pus vad 3 punti si niste condensatori deci intreb: se va renunta la redresarea cu tub? Ce valori aveau conzii aia negrii MKP? (dupa marilme ar fi pe la 33uF) Link spre comentariu
saptemari Postat Septembrie 7, 2012 Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Am vrut sa vad ce trafuri de iesire are ..... si din poze nu vad, asa ca te intreb pe tine: ce trafuri de iesire are? Trafurile sunt James 6123 Da, ampliful avea brum, ce sa-i faci, lipsa de experienta si lampa sensibila si-au spus cuvantul. Am muncit mult la el si mi-am dorit sa iasa foarte bine. Viorel s-a oferit sa ma ajute, lucru pe care il apreciez in mod deosebit si ii multumesc. Partea de alimentare a fost regandita si, de fapt, amplificatorul a fost/va fi refacut in totalitate. Alimentarea era cu lampa si condensatori nepolarizati, filamentele fiind alimentate toate in CA. Viorel va pastra redresarea cu lampa pentru anodica, dar va schimba configuratia sursei, folosind o schema de conceptie proprie, cu capacitori electrolitici plus alte artificii pe care le-a prezentat cu diferite ocazii aici, pe forum, si pe care eu le-am urmat la amplificatoarele dinainte. Alimentarea filamentelor va fi in CC (pentru asta sunt puntile redresoare, una pentru prefinale, si cate una pentru fiecare finala). Schema amplifului propriu-zis ramane aceeasi. Suntem amandoi curiosi cum va fi sunetul curat al acestei lampi. Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 7, 2012 Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Am apreciat de cînd am văzut ampliful folosirea unor piese de calitate, mai ales trafo. Un exemplu de cheltuire cu scop precis şi folos al banilor. Legat de restul pieselor, am remarcat lipsa gărgăunilor audiofili, ce din păcate au cam intrat pe forum. Sînt convins că rezultatul după renovare va fi categoric superior faţă de diverse improvizaţii ce se tot vehiculează prin zonă, cu lămpi bizare. Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Viobio nu avea nevoie de laude , toti userii stiu ca este capabil de rezolvarea problemei lui Saptemari . Nici Saptemari nu avea nevoie de laude , stia din prima secunda ca trafo out sunt de calitate iar investitia lui este foarte buna .In consecinta , iar ai facut un post aburitor , in care ai fost " yesman " , conform obiceiului tau de a polua forumul . Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Am apreciat de cînd am văzut ampliful folosirea unor piese de calitate, mai ales trafo. Un exemplu de cheltuire cu scop precis şi folos al banilor. Legat de restul pieselor, am remarcat lipsa gărgăunilor audiofili, ce din păcate au cam intrat pe forum. Sînt convins că rezultatul după renovare va fi categoric superior faţă de diverse improvizaţii ce se tot vehiculează prin zonă, cu lămpi bizare.Lampi bizare?! Poti da citeva exemple Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Lampi bizare?! Poti da citeva exemple+1 Link spre comentariu
bobo_romania Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Nu exista 'lampi bizare'' exista doar oameni care nu le folosesc corect.Nu de putine ori s-a demonstrat asta.Luam ca exemplu GU50,pe care toata lumea o vedea NUMAI un tub de r.f. Pana si GU81 se poate folosii in audio. Link spre comentariu
ggg Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Bineintele ca orice tub poate fi folosit in AF. Problema este ca rezultatele difera mult si nu sunt foarte spectaculoase.Iar pe masura ce pretentiile cresc, cu atat iti dai seama mai mult ca tuburile fabricate special pt RF,stabilizare, lucru in impulsuri ,...sau mai stiu eu de care , nu au ce cauta in AF. Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Cel mai bine amplifica diodele de RF 6H6 sau cele redresoare 5T4 , alaturi de stabilizatorul folosit ca finala audiofila SG3 . Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Iar îşi băgă VGA coada şi mai zăpăci un subiect. Treaba mea pe cine laud, pizmaşii să-şi bage gheara-n gît. Oare vom scăpa vreodată de masochismul cu GU50? Cînd ne vom civiliza şi nu vom mai umbla cu improvizaţii? Românii numai cu tuburi de neon n-au făcut amplifuri, dar la audiofilie şi teorii nu-i întrece nimeni. Link spre comentariu
THOMAS Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Disputa veche in "lumea tuburilor" nu numai aici dar si in realitate in ceea ce priveste proiectarea si fabricarea "personalizata" a tuburilor electronice. Sa fim seriosi si sa ne gandim ca nu si-ar fi avut rostul ca echipe intregi de ingineri si laboratoare adevarate din intreaga lume sa proiecteze si sa studieze ca mai apoi sa fabrice aceasta multitudine de tuburi electronice. Daca nu ar fi diferite constructiv,nu functional ca principiu,gandindu-se strict la anumite aplicatii unde vor fi folosite atunci de ce naiba nu am ramas doar la un model de trioda,tetroda sau pentoda???? Parerea mea este ca in ceea ce ne priveste,adica constructia de amplificatoare audio,tuburile special proiectate pentru audio vor avea intotdeauna performantele asteptate cu toate ca un tub de RF sau BO/BV este lucrat mai ingrijit iar capacitatile interne sunt foarte mici,dar acesta va reprezenta permanent un SUROGAT in AF. La vremea lui LS50,GU50.....,tehnica audio nu impunea restrictii atat de dure,sursele de semnal erau numai dicurile,benzile magnetice si semnalele radio AM,deci folosirea unui final cu GU50 sau altceva in locul unui tub dedicat pentru audio nu ar fi reprezentat o problema.Sa nu uitam ca GU50 a fost proiectat pentru a fi folosit in tehnica electronica militara,acolo unde nu cred ca ar fi fost atat de important sa avem o banda audio de 20Hz...20KHz sau mai stiu eu ce raspuns armonic pretentios,bineinteles in etajele AF unde uneori se utilizau laringofoane (Bf=1Khz...max4KHz),ponderea aplicatiilor lui GU50 este in RF,trebuie sa recunoastem asta.Mai tarziu a fost folosit si in finale de linii BO pentru TV de provenienta ruseasca,dar in extrem de putine astfel de TV,eu am vazu doar unul cu acest tub in BO,cred ca se numea parca (!?!). Cred ca toate aplicatiile de acest gen,adica folosirea tuburilor RF in audio,reprezinta numai chestii absolut exotice...sau sub denumirea de G811 (811) NOS,acum se ascund 811-A/811-GW tuburi care nu sunt NOS dar care au suferit "mutatii" genetice importante precum si EL509 din BO cu EL509-SV cu soclu octal si anodul la soclu dar si familiile de caracteristici total diferite... Cand vom citi o foaie de catalog (serios) pentru o anume lampa veti observa ca de la bun inceput se specifica pentru ce a fost facuta dar si unele aplicatii ale ei. Eu sunt foarte sigur ca daca vom folosi aceste tuburi noi,mutante, in aplicatiile pentru care le stiam noi,vor deceda instantaneu...,sa nu uitam ca un tub veritabil din BO suporta tensiuni inverse pe anod de 7Kv...10Kv !! Asa ca asta-i convingera mea,asa cum nu poti sa faci un BU508 sa "sune" macar ca un clasic 2N3055 si un BF200 sa meraga OK in locul unui banal BC109...,nemaivorbind de MOS-urile RF de putere cu aplicatii in AF...,asa si in lumea tuburilor. Poveste este valabila si invers,adica de ce oare nu folosim un EL84(34) sau orice lampa audio in locul unui GU19 sau al oricarui tub din seria GU**...?!?! Exemple mai jos si putem continua si cu alte tuburi speciale..... Link spre comentariu
zal Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Ca întotdeauna aveţi intervenţii de bun simţ. Link spre comentariu
carageae Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 @viobio: Stiu ca detii un amplificator SE cu 6N13S...as fi foarte interesat de o comparatie, fie si auditiva intre cele doua triode. Semnalele pe osciloscop ma intereseaza mai putin in acest caz, as fi curios de aprecierea subiectiva a celor doua amplificatoare.Daca ai timp si interesul sa dezvolti comparatia, ar fi interesant de comparat si pe acelasi transformator de iesire ambele tuburi... Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Iar îşi băgă VGA coada şi mai zăpăci un subiect. Treaba mea pe cine laud, pizmaşii să-şi bage gheara-n gît. Oare vom scăpa vreodată de masochismul cu GU50? Cînd ne vom civiliza şi nu vom mai umbla cu improvizaţii? Românii numai cu tuburi de neon n-au făcut amplifuri, dar la audiofilie şi teorii nu-i întrece nimeni. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum