Vizitator rxqueen Postat Mai 25, 2006 Partajează Postat Mai 25, 2006 sunt cam incepator la capitolul acesta al lampilor si taica-miu e cam ocupat si nu prea ma inteleg cu el desi a lucrat mult timp cu lampi si tot ce tine de ele.ideea e ca vreau sa fac un amplificator de chitara de wattaj mic(pana in 10W) si am observat in majoritatea schemelor folosirea lampii 12AX7.intrebarea ar fi ce face aceasta lampa exact(am inteles ca da efect de overdrive si distorsiune)...si ar mai fi ceva...exista un substitut pentru aceasta lampa, adica sa o gasesc prin radio-uri, televizoare etc.pt ca nu prea imi permit sa comand de pe net lampi, avand un pret destul de mare pt un copil de liceu ca mine.astept si eu ceva detalii despre aceasta lampa.multumesc Link spre comentariu
Ovidanie Postat Mai 25, 2006 Partajează Postat Mai 25, 2006 ECC83 este echivalenta directa cu 12AX7.La fel si E83CC sau 6H23.Asta din urma este ruseasca. Link spre comentariu
ALEKS Postat Mai 25, 2006 Partajează Postat Mai 25, 2006 In mare parte functioneaza ca preamplificator de zgomot redus. Amplificarea este 100. Prin "suprasolicitarea" lampii se obtine mult doritul overdrive. Si aici, in link, am facut eu un efect de overdrive pentru chitara electrica (ai si sample-uri de sunete inregistrate de mine): http://www.elforum.info/viewtopic.php?t=10702 As avea de obiectat in ceea ce priveste 6H23П care este echivalent cu ECC88 / E88CC. Pentru substitut ECC83 se foloseste 6H2П. ECC88 are amplificare mica de 20 daca nu ma insel. Cu cat amplificarea e mai mare cu atat overdrive-ul se face simtit mai bine. Succes, ALEKS Link spre comentariu
Ovidanie Postat Mai 25, 2006 Partajează Postat Mai 25, 2006 Pina la urma vei gasi Ecc83.Adevarata problema este transformatorul de iesire.Cel mai bine este sa cauti un transformator gata facut,nu neaparat pentru EL84. Cauta si tu un radio vechi din care sa recuperezi transformatoarele de iesire si alimentare. Link spre comentariu