scormonel Postat Februarie 13, 2013 Partajează Postat Februarie 13, 2013 Continuare Link spre comentariu
scormonel Postat Februarie 13, 2013 Partajează Postat Februarie 13, 2013 @Scormonel intrarea si iesirea placii de sunet nu au treaba una cu alta , gandeste-te ca iesirea este un generator de semnal si intrarea este un aparat de masura. Si multe voltmetre nu masoara corect la 20khz.Faceam referire la scule audio de laborator nu la multimetre de 10 lei.Spune-mi un singur tip de milivoltmetru de audiofrecventa care masoara incorect banda audio si eu il mananc. Link spre comentariu
maxente Postat Martie 6, 2013 Partajează Postat Martie 6, 2013 Se mai aude ceva despre acest amplificatorul, noutati? Link spre comentariu
UNIX Postat Martie 7, 2013 Partajează Postat Martie 7, 2013 Io vb cu el pe mess. Cred ca a renuntat la elforum. Ce stiu io ar fi ca a modificat cablaju si a reusit sa ajunga aproape de 0,001% si ailalta la 0,003% si cica ar semana aproape la fel cu simularea. Vorbiti pe yahoo mess cu el. Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 8, 2013 Partajează Postat Martie 8, 2013 Consider ca nu numai cablajul avea probleme , ci si anumite componente active nu erau alese corespunzator . Evident , o data cu inlocuirea acestora trebuie alte valori pentru unele componente pasive . Link spre comentariu
Vizitator prutus Postat Martie 8, 2013 Partajează Postat Martie 8, 2013 Omul a spus clar ca din punctul lui de vedere proiectul este terminat si a solicitat moderatorilor stergerea posturilor dupa o anumita pagina...Nu scrie "amplificatorul perfect" ci simplu: Sara-amplificator de inalta performaanta.Ce mai doriti? Link spre comentariu
UNIX Postat Martie 8, 2013 Partajează Postat Martie 8, 2013 Nu vreau sa ma bag ca nue treaba mea, dar miam adus aminte de o discutie de la pagina 35 postul lui Alex mm. .greierasul2006 Ce tranzistori , ai pus asa suciti ?. Greierasul a raspuns imediat Da, multi tranzistori sunt sunt intorsi pentru ca mai toti sunt altceva decat cei din schema. Stai linistit, varianta ta, cea originala este foarte performanta si n-ai de ce sa-ti faci griji.. Io cred ca Greierasul a stiut ce face si cu varianta publicata si cu cea pe care o are el cu alti tranzistori mai performanti banuiesc. Hpavictor, ce ti se pare tie ca nu e bine ? Luni sau marti imi zicea ca trebuie sa le bage la cutie si sa lipeasca piesele la alimentare asta inseamna ca a terminat ambele canale. Io o sal mai trag de limba dar e un nene de treaba cred ca ar vorbi cu oricine io i-am luat numele de messenger de aici care e exact ca nicku sau , greierasul2006 Link spre comentariu
sk24bpo Postat August 7, 2013 Autor Partajează Postat August 7, 2013 Am fost intrebat in particular ce se mai intampla cu SARA-1. Se intampla bine, chiar foarte bine. de fapt.....exceptional. Abia ieri am terminat asamblarea, deja mi-am luat papara de la familie cu proiectul asta si nu mai puteam sa intarzii cu el daca nu doream sa dorm afara din casa la vreo pitzipoanca . Deci ca atare tot ieri l-am ascultat si eu prima data in modul stereo pe boxe ca lumea. Ah sa nu uit, schema a mai fost modificata, dorind sa storc de la ea cat mai mult. N-am apucat sa fac masuratori cu noile modificari dar teoretic din simulari ar reiesi ca THD-ul in toata banda audio, 20hz-20khz nu sare de 0.002% iar IMD-ul (19khz+20Khz) are daca retin bine produsul de la 1Khz undeva sub -100dB. De fapt nimic nu este mai mare de sub -100dB fata de fundamentala, ca valoare IMD-ul cred ca iese si el sub 0.003%. Link spre comentariu
Allain85 Postat August 7, 2013 Partajează Postat August 7, 2013 Se pare ca SARA 1 se apropie de final! Felicitari! Imi place constructia monobloc dubla! Transformatoarele par a fi de la Talema (se vede foarte slab sigla), sper sa nu ma insel! Ce putere au fiecare si ce tensiuni au in secundare? Le mai ecranati sau nu mai este cazul? Aveti un cod de catalog pentru radiatoare sau sunt cele clasice de la Modushop? Sa mai puneti poze cu aparatul finalizat, va rog! O seara buna tuturor! P.S.: Acum am vazut pe diyaudio ca transformatoarele au 350VA! Link spre comentariu
sk24bpo Postat August 7, 2013 Autor Partajează Postat August 7, 2013 Trafurile sunt de 350 VA fiecare realizate de Petra Iasi. Sunt realizate la comanda dupa specificatiile mele si sunt ecranate. Fatada o sa fie dusa la serigrafiat dupa care aparatul va fi complet asamblat. Link spre comentariu
Vizitator b77ng Postat August 8, 2013 Partajează Postat August 8, 2013 Victor, nu exista TIM, era o inventie a anilor'70. In realitate aceste distorsiuni tin de slew-rate care este prea mic in unele cazuri. Masuratorile de tip IMD sunt suficiente pentru acest aspect. Uite aici unul care habar n-are ca TIM nu exista : http://www.cordellaudio.com/papers/anot ... tim_II.pdf , dar tine cont de TIM si ii explica efectele . Nu cred ca v-ati atins tinta cu acest raspuns, ba chiar as indrazni sa spun ca ati realizat opusul. O sa repet un punct de vedere personal, sustinut, cred eu, si de niste argumente: "TIM" este un "Bau-Bau". In sensul ca si de Bau-Bau ne speriam cind eram mici, dar in timp (sper!) am aflat toti ca nu exista. Nu ca TIM n-ar exista, dar nu exista in sensul in care incearca unii sa prezinte fenomenul, ca o entitate nebuloasa, cu un mod misterios de a afecta muzica. Si citez din articol: Although some feel that such a special signal is necessary to exercise amplifier TIM mechanisms, others have more recently shown that ordinary high-frequency harmonic distortion measurements (THD) are iust as good if not better. This seems reasonable. because any nonlinearity which produces TIM also must produce harmonic distortion. A high-frequency sinusoid (like 20 kHz) also produces a significant rate-of-change for a large percentage of the time, so that an amplifier's TIM mechanisms are clearly exercised. Because the smaller peak time derivatives produced by a 20-kHz sinusoid are somewhat more in line with those produced by real music than those of the sine-square test, better subjective correlation may result. However, much more work needs to be done to determine which test, among these or others, yields the best overall subjective correlation. That high-frequency THD is a reasonably dependable indicator of TIM performance is good news, since the FTC requires that all amplifier specifications must quote a maximum THD figure for the full rated frequency ranBe (usually 20 Hz to 20 kHz) at rated power TIM should be completely inaudible for units with 20-kHz THD figures below about 0.02 oercent. However, the reader is cautioned that THD figures as high as 0.1 percent may still yield inaudible TIM under some circumstances. Until more work is done, these numbers can only be considered ballpark figures si: Another important observation is that recorded music is not as "fast" as some would have us believe. The inevitable pre-emphasis/de-emphasis process places significant limitations on the power bandwidth, and thus the relative rate-of-change, of the reproduced signals. As a consequence, most reasonably designed amplifiers may not be producing as much audible TIM as we might think, especially at reasonable listening levels. TIM certainly does exist, but its omnipotence has probably been exaggerated somewhat. lt is also important to realize that some amplifier designers were routinely providing good slew rates and low levels of high-frequency distortion (hence low TIM) long before the term TIM became popular. A se nota ca Bob Cordell face referire la semnale produse de fonograf, timp in care membrii "partidului TIM" ne spun ca de fapt fonograful forteaza aparitia fenomenului. Curat-murdar. Personal cred ca in acest caz adevarul nu se afla la mijloc. Daca e sa filozofez, as spune ca in "secta TIM" munca de prozelitism a fost dusa in principal de John Curl, personaj care (parere personala) e de o integritate morala indoielnica. Acest efort de propaganda a dat rezultate, multi convertindu-se la "secta TIM" inainte de a analiza exhaustiv chestiunea. Si sa mai amintim ca acest TIM nu e decit o "denumire comerciala" a unui fenomen care era deja cunoscut in momentul in care Otala & Co. au decis sa-si puna "eticheta" pe el. Poate John Curl se bate atit de mult in piept tocmai pentru ca nu a fost o idee originala, ci o popularizare si condensare ac eva deja cunoscut. Si ca "revolutionarul" studiu a fost publicat in vremurile operationalul 741, capabil de o "fenomenala" viteza de urmarire de jumatate de volt pe microsecunda. Ca-i pui filtru dupa 20kHz este alta mancare de peste. Dar el trebuie sa poata reproduce o banda mult mai larga decat cea audio. Cine vrea sa inteleaga de ce are la dispozitie biblioteci intregi. De ce e nevoie de acest forum, atit timp cit probabil toata informatia vehiculata aici e deja de gasit in biblioteci? Link spre comentariu
sk24bpo Postat August 9, 2013 Autor Partajează Postat August 9, 2013 Asta e versiunea publica. Initial lasasem la latitudinea voastra sa va alegeti tipul de compensare si valorile componentelor suplimentare dar vad ca n-am avut succes cu atata flexibilitate , prin urmare va ofer o cale accesibila. Evident, cine este mai indraznet poate sa incerce si alte variante mai riscante. Schema la prima vedere pare stufoasa, daca nu aveti pretentii absurde de ultra-audiofil nu veti simti nicio diferenta fata de SARA-2 a carei schema este mult mai accesibila si aerisita. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Octombrie 3, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2013 Ultimele masuratori facute azi cu amplificatorul bagat la cutie si gata de livrat clientului. THD-ul placii de sunet este de circa 0.001% la 1khz si 0.0025% la 20khz. La 20khz zgomotul este semnificativ , banuiesc din cauza sursei in comutatie a computerului. SARA are THD la 1khz si 100W in jurul a 0.002% minus THD-ul placii de sunet. La 20khz THD-ul este de circa 0.019% minus THD-ul placii de sunet(0.0025%). IMD-ul la SARA este de circa 0.004% minus IMD-ul placii de sunet (0.002%). Toate cele de mai jos sunt masuratori reale si nu simulari pe computer. Graficele de aici sunt ale placii de sunet cu care s-au realizat masuratorile. Este vorba de Asus Xonar DX PCI-Express. Graficele din postul urmator sunt ale amplificatorului SARA-1 (a nu se confunda cu SARA-2). Link spre comentariu
sk24bpo Postat Octombrie 3, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2013 Rezultate SARA. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Octombrie 3, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 3, 2013 Crearea acestui amplificator de la primul desen al schemei pana la punctul final a reprezentat pentru mine o munca titanica facuta printre picaturile de timp liber pe care ti le poate lasa un copil mic dar la final sunt fericit ca am putut sa inchei proiectul cu bine. Nu pot decat sa imi cand vad ca SARA reuseste sa depaseasca cel putin 2 amplificatoare noi, de mare calibru , care in modul stereo sar de 40.000 de euro fiecare. Este printre putinele dati cand sunt mandru ca pot sa scriu pe carcasa Made in Romania Link spre comentariu
Postări Recomandate