sk24bpo Postat Ianuarie 1, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 1, 2013 Am ales-o dintr-un test de 80 de paste unde era printre primele iar la pret se incadreaza intr-o zona relativ suportabila. Link spre comentariu
franzm Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Oricum, mai ales daca folositi acele placi intermediare de cupru pe post de "heat spreader", planeitatea suprafetelor conteaza cel mai mult (tot mecanica, bat-o vina).Eu folosesc paste termoconductoare realizate artizanal de catre un fost coleg de lucru (dr. chimist); cea electroizolanta e pe baza de BN. Link spre comentariu
Sharky Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Planeitatea se rezolva oarecum prin strangere, doar ca nu arata asa frumos. Link spre comentariu
Shambala Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Cand ai o suprafata de contact cat 1/2 de foaie de caiet, iar placa de Cu are 1cm grosime (deci o capacitate calorica mare), problema planietatii nu mai este asa de critica, mai ales daca se foloseste o pasta termoconductoare buna. Link spre comentariu
franzm Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 M-am referit la planeitatea suprafetelor de contact dintre tranzistori si placa de cupru. Aici e de preferat sa nu se deformeze nimic prin strângerea suruburilor. Îsi mai aduce cineva aminte de comportamentul tranzistoarelor în capsula TO3 de aluminiu sau cupru, care se deformau la fixarea pe radiatoare strâmbe, cu repercursiuni directe asupra ratei de defectiuni. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Ianuarie 2, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Ce preferati ? Izolatorul de mica sau siliconic ? alte variante ? Link spre comentariu
franzm Postat Ianuarie 2, 2013 Partajează Postat Ianuarie 2, 2013 Între placile de cupru si radiator sunt suficient cele siliconice. Mica la dimensiunile acelea se gaseste ceva mai greu. Daca fixati tranzistoarele direct pe radiator, ar fi mai bune izolatoarele de mica sau oxid de Al subtiri (0,05 max. 0,1mm). Link spre comentariu
sk24bpo Postat Ianuarie 3, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2013 Aveti idee tarozii M3 pot fi de mai multe feluri ? Adica sa varieze de la grosier la fin neschimband pasul filetului ? Se da filetul cu un singur tarod sau cum mai multi ? De ce in poza de mai jos astia vand 3 tipuri de tarozi M3 pentru acelasi pas ? Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Ianuarie 3, 2013 Partajează Postat Ianuarie 3, 2013 Da, tarozii la set se folosesc pe rând, de la 1 la 3, pentru a ajunge la valoarea „nominală” a filetului dorit.Se începe cu tarodul care are garavată pe coadă a linie circulară (nr. 1), apoi se filetează cu cel cu două linii, iar ultimul este tarodul fără linie.Acești tarozi sunt speciali pentru tăierea manuală a filetelor, dar se pot folosi si tarozii de mașină (așa ziși universali), care au împărțite pe lungimea părții tăietoare cele trei trepte. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Ianuarie 3, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2013 In cazul tarozilor universali dedicati masinilor, cele 3 trepte sunt pe acelasi tarod unul peste altul ? sau mai corect spus, unul dupa altul ? In acest caz, nu este necesara o gaura foarte adanca sau iesirea pe partea cealalta a radiatorului ca sa aiba loc tarodul cu cele 3 trepte inseriate ? Rezulta daca nu ma insel ca nu pot sa lucrez decat manual din cauza aripioarei radiatorului. Link spre comentariu
89-CEC Postat Ianuarie 3, 2013 Partajează Postat Ianuarie 3, 2013 Tarodul de masina are eficienta mai fara fata de cele in trei trepte prin simplu fapt ca se realizeaza un filet la o singura trecere a tarodului dar si datorita faptului ca pentru gauri ( si nu treceri prin material) cu cele normale nu poti da filet pe toata lungimea gaurii din cauza varfului tarodului .http://www.werkzeugzentrum.com/images2/570/4/169/1020000574_1.jpg Link spre comentariu
high_voltage_tm Postat Ianuarie 3, 2013 Partajează Postat Ianuarie 3, 2013 Cum am spus, tarodul universal filetează succesiv, ca și cum treptele ar fi aranjate una după alta; evident, trecerea se face cursiv, nu sunt praguri de-a lungul tarodului; Într-adevăr, găurile înfundate de mică adâncime pot fi problematice pentru filetarea pe mașină sau manuală, cu tarod universal; da și în cazul tarozilor în trepte este nevoie de o anumită adâncime minimă de pătrundere (se poate observa că sunt zencuiți la vârf, pentru a putea pătrunde în gaură și a începe tăierea). Eu am dat sute, poate mii de găuri M3 și M4 cu tarod universal, montat în mașină de găurit pe acumulatori, înclusiv în Cu; trebuie atenție, lubrifiere, și avansare lentă, cu rotiri înainte-înapoi (mai ales la Cu) pentru a prevenii blocarea din cauza șpanului. Pentru tehnica menționată, recomand așa ceva! Link spre comentariu
franzm Postat Ianuarie 3, 2013 Partajează Postat Ianuarie 3, 2013 Cam asa arata un tarod de masina pentru gauri înfundate: http://www.conrad.biz/ce/ProductDetailI ... PS_400.jpg Link spre comentariu
stryx Postat Ianuarie 4, 2013 Partajează Postat Ianuarie 4, 2013 Cand se da filet in cupru si aluminiu pentru lubrifierea tarodului este de preferat sa se foloseasca benzina, iar la otel grasime de provenienta animala. Ponturiile le am de la un frezor de meserie.Scuze ca m-am bagat in discutie, dar m-am gandit ca poate pot ajuta cumva. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Ianuarie 4, 2013 Autor Partajează Postat Ianuarie 4, 2013 Orice pont e binevenit dar cred ca nu am sa folosesc benzina . Link spre comentariu
Postări Recomandate