Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SARA-amplificator de inalta performanta


Postări Recomandate

daca folosesti suruburi cu pas mare, nu este nevoie sa faci filet pe interiorul gaurilor in radiator. De ex. am gaurit radiatoarele cu burghiu de 2.8mm si am folosit surub cu pas mare de 3mm

Am ajuns la aceasta concluzie dupa destule experimente ale mele, precum si constatari rezultate in urma recuperarii de finali din cateva scule japoneze (cine a mai recuperat poate sa confirme faptul ca si ei foloseau aceeasi tehnica). Nu are rost sa va complicati cu tarozi si alte metode care va vor toca timpul, nervii sau banii...

O simpla gaura perpendiculara pe radiator, in care va intra un surub cu pas larg care sa respecte principiul desenului de mai jos, va va conduce la un rezultat mai mult decat multumitor.

 

Posted Image

Link spre comentariu

daca folosesti suruburi cu pas mare, nu este nevoie sa faci filet pe interiorul gaurilor in radiator. De ex. am gaurit radiatoarele cu burghiu de 2.8mm si am folosit surub cu pas mare de 3mm

Am ajuns la aceasta concluzie dupa destule experimente ale mele, precum si constatari rezultate in urma recuperarii de finali din cateva scule japoneze (cine a mai recuperat poate sa confirme faptul ca si ei foloseau aceeasi tehnica). Nu are rost sa va complicati cu tarozi si alte metode care va vor toca timpul, nervii sau banii... O simpla gaura perpendiculara pe radiator, in care va intra un surub cu pas larg care sa respecte principiul desenului de mai jos, va va conduce la un rezultat mai mult decat multumitor.
Ba sa stii ca nu e deloc o metoda complicata cu tarozii, eu o consider cea mai rapida Cu metoda de sus nu cred ca va merge sa desurubezi de prea multe ori tranzistorul, se va manca rapid ''filetul'' sapat de surub asta in cazul in care mai faci teste si mai trebuie sa scoti suruburile sa inlocui tranzistoarele
Link spre comentariu

daca folosesti suruburi cu pas mare, nu este nevoie sa faci filet pe interiorul gaurilor in radiator. De ex. am gaurit radiatoarele cu burghiu de 2.8mm si am folosit surub cu pas mare de 3mm

Am ajuns la aceasta concluzie dupa destule experimente ale mele, precum si constatari rezultate in urma recuperarii de finali din cateva scule japoneze (cine a mai recuperat poate sa confirme faptul ca si ei foloseau aceeasi tehnica). Nu are rost sa va complicati cu tarozi si alte metode care va vor toca timpul, nervii sau banii... O simpla gaura perpendiculara pe radiator, in care va intra un surub cu pas larg care sa respecte principiul desenului de mai jos, va va conduce la un rezultat mai mult decat multumitor.
Nu m-ai tot dati cu presupusul in urma incercarilor reusite sau nereusite . Sunt norme foarte bine definite obtinute in urma analizelor si testelor de zeci de ani in laboratoare realizate cu aparatura si ingineri specializati pentru aceste studii . Lucrez zilnic cu ele si nu dupa "ureche" :http://www.gewinde-normen.de/iso-regelgewinde.htmlprima coloana :Gewinde Durchmesser M..........diametru filet mma doua :Steigung mm.............pasul mma treia :Kernloch Mutter mm.......spiral folosit pentru gaurire mmde ex : pentru surub M3 se realizeaza o gaura cu burghiu de 2,5 mmps : inca un tabel putin m-ai complet unde sa da in plus si tipul de cheie folosit pentru suruburile cu cap hexagonal : http://www.gewinde-norm.de/metrisches-iso-gewinde-din-13.htmExemple pot sa va dau destule dar cred ca am fost destul de inteles .
Link spre comentariu

Eu zic ca cea mai buna/frumoasa/sigura solutie este prinderea finalilor cu surub si piulita, eventual suruburi speciale torx cu filet des, nu cred ca este o distanta asa mare ca sa nu se poata stramba putin piciorusele transitorilor. Trebuie avut in vedere ca finali sa fie la o distanta fix egala unu fata de altu, poate pe vitor vei mai inbunatatii amplificatoru si vei face alt cablaj.

Link spre comentariu

Nu m-ai tot dati cu presupusul in urma incercarilor reusite sau nereusite . Sunt norme foarte bine definite obtinute in urma analizelor si testelor de zeci de ani in laboratoare realizate cu aparatura si ingineri specializati pentru aceste studii . Lucrez zilnic cu ele si nu dupa "ureche" :

http://www.gewinde-normen.de/iso-regelgewinde.html

prima coloana :Gewinde Durchmesser M..........diametru filet mm

a doua :Steigung mm.............pasul mm

a treia :Kernloch Mutter mm.......spiral folosit pentru gaurire mm

de ex : pentru surub M3 se realizeaza o gaura cu burghiu de 2,5 mm

 

 

 

ps : inca un tabel putin m-ai complet unde sa da in plus si tipul de cheie folosit pentru suruburile cu cap hexagonal : http://www.gewinde-norm.de/metrisches-iso-gewinde-din-13.htm

Exemple pot sa va dau destule dar cred ca am fost destul de inteles .

Pai ori ne dam cu presupusul, ori postam rezultatele unor incercari? Sunt sigur ca au stat o gasca de ingineri "specializati" ani de zile in laboratoare doar sa faca gauri :ras:

 

Tabelul de mai sus se refera probabil la suruburile cu pas normal si nu scrie acolo care este materialul care suporta gaurirea (daca este sau nu aluminiu..).

Am dat gauri pt m3 si cu 2.5mm, insa surubul cu pas larg nu a intrat mai mult de 4-5mm in radiator si s-a blocat, existand riscul de rupere al surubului.

Fiecare poate folosi ce tehnica doreste pt atasarea finalilor, insa eu consider ca aceasta este cea mai usoara dintre toate: dai gaura si strangi surubul!! :da

 

Spor la treaba!

Link spre comentariu

Pai ori ne dam cu presupusul, ori postam rezultatele unor incercari? Sunt sigur ca au stat o gasca de ingineri "specializati" ani de zile in laboratoare doar sa faca gauri :ras:

 

Tabelul de mai sus se refera probabil la suruburile cu pas normal si nu scrie acolo care este materialul care suporta gaurirea (daca este sau nu aluminiu..).

Am dat gauri pt m3 si cu 2.5mm, insa surubul cu pas larg nu a intrat mai mult de 4-5mm in radiator si s-a blocat, existand riscul de rupere al surubului.

Fiecare poate folosi ce tehnica doreste pt atasarea finalilor, insa eu consider ca aceasta este cea mai usoara dintre toate: dai gaura si strangi surubul!! :da

 

Spor la treaba!

Daca nemtii am fi lucrat dupa technica ta de dai"gaura si strangi " nu s-ar m-ai fi numit nemti ci.............suceveni :nebun:
Link spre comentariu

Pai ori ne dam cu presupusul, ori postam rezultatele unor incercari? Sunt sigur ca au stat o gasca de ingineri "specializati" ani de zile in laboratoare doar sa faca gauri :ras:

 

Tabelul de mai sus se refera probabil la suruburile cu pas normal si nu scrie acolo care este materialul care suporta gaurirea (daca este sau nu aluminiu..).

Am dat gauri pt m3 si cu 2.5mm, insa surubul cu pas larg nu a intrat mai mult de 4-5mm in radiator si s-a blocat, existand riscul de rupere al surubului.

Fiecare poate folosi ce tehnica doreste pt atasarea finalilor, insa eu consider ca aceasta este cea mai usoara dintre toate: dai gaura si strangi surubul!! :da

 

Spor la treaba!

Daca nemtii am fi lucrat dupa technica ta de dai"gaura si strangi " nu s-ar m-ai fi numit nemti ci.............suceveni :nebun:
Daca ai fi pus si tu mana sa faci ceva, sa experimentezi, in loc sa-ti dai cu parerea, poate nu ai mai indemna pe altii sa-si URLE Ph-ul ... :ras:

 

De asta am ajuns unde am ajuns... ca asteptam sa ne invete altii (chiar si nemtii) cum sa dam o gaura, ca deh.., noi nu suntem in stare...

Link spre comentariu

Despicarea firului in patru...Eu am recomandat cu bormasina (surubelnita electrica cu ambreaj) si nu vad care e problema.Am dat la gauri si le-am filtat de m-am saturat. N-am rupt nici un tarod pana acum. Si nu m-am nascut expert. Nu ma ocup cu prelucrari mecanice. Daca eu am putut sa fac asta sigur pot si altii.Daca se respecta pasii pe care i-am mentionat: ambreaj setat pe treapta mica, turatie mica, lubrifiant (eu am folosit seu) nu vad care ar putea fi problema.Cei care spun ca cu bormasina nu simti tarodul se inseala. Cu bormasina orice variatie in turatie, cuplu, etc SE AUDE. Totodata ambreajul setat pe minim te scapa de orice necaz chiar daca apesi butonul pana in capat.Totodata majoritatea bormasinilor sunt motoare serie, deci chiar daca lasate in aer invart ca niste bezmetice, cum sunt puse la lucru turatie scade simtitor. Nu genereaza ele cine stie ce cuplu (si daca da nu il transmit din cauza ambreajului) si nici nu au reactie negativa precum alte motoare.Si legat de cuplaj elastic, dupa cum am spus, ori clema elastica, ori bara cu arcuri sub ea, ori piulite cu grover sau arc. Solutii sunt pe toate gardurile!

Link spre comentariu

O sa ma mai uit cu atentie inca odata daca unul dintre tranzistori imi pica in dreptul aripioarei sau m-am inselat cumva. Daca sunt probleme probabil ca voi apela la tehnica tarodului din cauza faptului ca este posibil sa mai lipesc-dezlipesc piese si va fi nevoie de un filet care sa nu se strice imediat. Voi incerca sa fiu neamt. :nas: Sincer, la un aparat pus la punct la care nu ma umbli tehnica "suceveana" este geniala, dar in loc de surub cu pas larg as folosi holzsurub pentru ca asta are marginile filetului ascutite si patrunde mai usor in material. Simply the best.

Link spre comentariu

Eu la modulele mele , am folosit o perioada suruburi cap torx M3, gaura cu spiral de 2,5mm,usor largita si pe urma filet M3.Avind citiva tarozi rupti la activ (M3), am decis sa folosesc suruburi M3,5 , si am comandat de la Farnell citeva sute de bucati, si evident niste tarozi M3,5.Gaura de 3mm si direct dat filet cu tarodul in bormasina cu acumulator.De atunci nu am mai rupt nici un tarod, insa micul inconvenient este ca la capsulele TO264 (MJL si derivatele) trebuie putin largita gaura de prindere.Pe urma am comandat tranzistoare MJW in capsula TO247 ,unde suruburile M3,5 sint la fix.In final am ales cea mai buna solutie, si anume lamelele originale ale radiatoarelor Aavid Thermalloy.Este cea mai rapida si buna solutie, chiar daca este nitel mai scumpa.Lamelele se prind foarte usor de radiator, si se pot scoate cu o surubelnita dreapta, medie.Daca vrea cineva suruburile de calitate ramase,(citeva sute de bucati, M3 si M3,5+saibe, grovere) sa imi dea un PM.Sarbatori fericite si spor la lipit!

Link spre comentariu

in loc de surub cu pas larg as folosi holzsurub pentru ca asta are marginile filetului ascutite si patrunde mai usor in material. Simply the best.

Da, suruburile cu pas larg pe care le-am folosit, seamana cu niste holz-suruburi la filet. Pentru radiatoarele cu talpa subtire si pentru cei care vor umbla des la suruburi, intr-adevar filetul facut cu tarod este mai rezistent in timp... LE: Folosirea suruburilor cu pas larg la fixarea finalilor, fara filetare prealabila a gaurii am vazut-o in amplificatoarele technics si kenwood fabricate la sf anilor 80 - inceputul anilor 90.
Link spre comentariu

Greieras, ceea ce faci tu este un prototip, asa ca intradevar se recomanda solutia care sa permita atat un numar f mare de montar/demontari, cat si o usurinta a operatiunii.In aceasta idee iti sugerez folosirea unor placi de cupru (~ 1cm) intre radiator si tranzistori. Pot sa iti ofer una daca doresti. (Contra cost din pacate, caci au fost foarte scumpe :cry: )

Link spre comentariu

Am adunat mai multe, cea mai lunga are 90cm x 8 cm x 1cm; am si una de 75cm x 10cm x 1cmPretul l-am platit de fiecare data la kg.; [dupa multe tocmeli] a fost putin mai mare decat se ia pe Cu la fier vechi. Iti pot oferi o bara sau maxim doua la pretul de achizitie.Discutam pe MP daca te intereseaza.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări