sk24bpo Postat Noiembrie 5, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Da, acest modul a obtinut rezultatele pe care le-ai vazut. Sursa de alimentare este injghebata de Bucegi pentru teste iar traful este bobinat chiar de el. Modulul a stat cam la 20cm de sursa de alimentare. Schema cat si cablajul, sunt facute facute sa suporte pana la un punct si constructii ceva mai neglijente, cu cabluri lungi. Asta este si farmecul acestui amplificator, ca nu necesita o constructie la milimentru, cu tolerante stranse. Cand am creat SARA-2016 simplificand varianta anterioara, pe baza experimentelor de pana atunci, am eliminat pe cat am putut si zonele sensibile, influentabile. Poate o sa pun poze odata cu adevaratul prototip pe baza caruia s-a dezvoltat SARA-2016, sa vezi ce mizerie era acolo si cu toate acestea functioneaza impecabil de cativa ani. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Poti da ceva sfaturi in ceea ce priveste gaurirea radiatorului? Cum ai facut sa "se pupe" la fix tranzistorii cu gaurile din radiator? Link spre comentariu
djlove Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Masori si trasezi cu un subler unde vine centrul fiecarei gauri, punctezi si apoi gauresti. Nu e greu deloc Link spre comentariu
vlad228 Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 (editat) O sa pun mai pe seara, sau cel tarziu maine, un pdf car are pe el distantele intre gauri pentru a facilita montarea modulelor pe radiator. Editat Noiembrie 5, 2017 de vlad228 Link spre comentariu
UDAR Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 (editat) Nicodata n-am stat sa fac calculul dar acum am masurat curentul de bias si da, asa este, masuratoarea se suprapune cu functionarea in clasa A a aparatului, pana la 1w...2w. Am fost rugat sa postez si prototiptilul, ca sa-l vaza lumea De ce nu, mai ales ca punerea in practica este facuta de colegul si prietenul nostru forumist Bucegi. Multumesc inca odata echipei cu care am lucrat, oameni numai unul si unul. Am și eu o curiozitate . La ce temperatură s-a încălzit puntea aia la teste la puterea nominală ? Sau nu s-au făcut teste la puterea nominală ? Sau plexiglasul ăla e unul special, termoconductiv ? Editat Noiembrie 5, 2017 de UDAR Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Am si eu o curiozitate: dece te intereseaza la cit s-a incalzit puntea? Care ar fi problema cu ea? La ascultat muzica, chiar si la volum mare, intr-o camera, nu vei folosi mai mult de 5-10W "RMS" (wati RMS este un termen gresit pt ca nu exista putere RMS, cel mult RMS2) iar la o astfel de putere "RMS" (2x pt ca este stereo) puntea va ramine garantat in limite normale de temperatura. Am folosit acum citiva ani la niste chefuri ampliful meu Yamaha de 120W (model A-6A). A ramas pe mina la betivani 2 nopti si nu a patit nimic iar ca sa ramin ontopic puntea redresoare este fara pic de radiator. Oricum capsula de la puntea aia poate disipa lejer in jur de 2.5W-3.5W poate chiar mai mult fara a depasi temperatura maxima admisibila. Link spre comentariu
UDAR Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 (editat) @sesebe Cred că nu ai citit cu atenție ce am întrebat . Nu ar fi prima oară , scuze ! Oricum întrebarea era adresată celor care au făcut experimentul. În rest mulțumesc pentru definiția cu wații RMS care, nu-i așa, nu există ! Dar dacă tot suntem la RMS să facem un mic calcul : 10W pe 4Ω ( nu rețin care e impedanța de sarcină nominală) înseamnă 6.32ARMS. Dacă e sinus asta înseamnă 2.84Aave pe fiecare ramură, pe un canal. 5.68Aave pe cele două canale . Zici că nu se încălzește ? EDIT - Eu nu am zis nicăieri că se arde , eu am întrebat doar cât s-a încălzit căci am văzut la vânzare un modul de alimentare care , cu o punte mai mică decât asta, nu avea niciun radiator. Și pe care ( modul) se pare că îl cunoști . Editat Noiembrie 5, 2017 de UDAR Link spre comentariu
UDAR Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 (editat) N-am mai putut edita . Calculele sunt greșite ! E 1.58Arms per canal , 1,42Aave per ramură . Tot se înclzește dar nu catastrofal. Oricum asta schimbă doar datele din paranteza deschisă de @sesebe, nu fondul. La fond vorbeam de puterea nominală. Editat Noiembrie 5, 2017 de UDAR Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 (editat) Am acasă un teanc de amplificatoare japoneze din '78-'85 cu puteri între 25-120W și nu am găsit la nici unul dintre ele diode din redresor defecte și-s folosite ori diode discrete de maxim 2A ori punti de maxim 3A. Nu cred ca este concludent la cit s-a încălzit acea punt pt ca s-au făcut multe teste și măsurători nu neapărat s-a ascultat muzica. Intrebarea corecta ar fi: cit de tare s-a încălzit acea punte după o sesiune de ascultat muzica la volum mare de minim 30 minute. Dacă ai sa cauți topicul meu cu TDA7293 în clasa G de pe diyaudio, ai sa vezi acolo citeva imagini termice în care se vad și cele doua punți utilizate, punți de dimensiuni relativ reduse, totul în timpul testelor cu sinus la putere maxima - 80W sinus/4ohm. Temperatura nu a depășit 50grade. Editat Noiembrie 5, 2017 de sesebe Link spre comentariu
adrian_pic Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 O sa pun mai pe seara, sau cel tarziu maine, un pdf car are pe el distantele intre gauri pentru a facilita montarea modulelor pe radiator. Ar fi fain! Multumesc Link spre comentariu
UDAR Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 (editat) @sesebe Sunt conștient că am deschis un off-topic așa că mă opresc , renunțând să lămuresc problema. Eu pusesem o simplă întrebare .... și nu ție . Editat Noiembrie 5, 2017 de UDAR Link spre comentariu
adrian_pic Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Masori si trasezi cu un subler unde vine centrul fiecarei gauri, punctezi si apoi gauresti. Nu e greu deloc Sa stii ca tot apar abateri. Cand sunt lipiti tranzistorii vezi ca nu sunt chiar la fix gaurile pentru ca tot mai fuge un pic burghiul. Un CNC are mult mai mare precizie decat avem noi cu punctator + masina de gaurit. Link spre comentariu
sk24bpo Postat Noiembrie 5, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Am repetat de mai multe ori: pe mine nu ma intereseaza sursa de alimentare care va fi folosita cu SARA-2016. Am facut doar recomandari generale in aceasta privinta. Puteti merge inclusiv cu surse in comutatie. Prin urmare nu m-am uitat nici macar sub plexiglas ca sa vad ce legaturi a facut Bucegi. Legat de sursa am constatat ca traful bobinat de Bucegi nu bazaie deloc iar la o tensiune audio de iesire de 80Vvv, pe o sarcina de 7,5 ohm, tensiunile de alimentare au scazut de la 49,7v la 47,7v. Puntea pare sa fie una de 50A iar testele le-am facut pe un singur canal,pe un singur modul. La un moment dat s-au ars litzele care erau lipite in locul sigurantelor, litze cu care a venit modulul si am preferat sa folosesc sigurante, montand soclurile aferente. Au fost destule teste la 80Vvv-iesire in sarcina de 7,5ohm, dar niciodata acestea nu au trecut de 1 minut. N-am avut curiozitatea sa vad daca puntea s-a incalzit. Am tratat sursa de alimentare ca pe o cutie neagra, cu porturi de intrare si iesire. Cu toate ca mie personal imi place sa ma consider audiofil iar acest amplificator poate presta fara nicio greata in aceasta zona, nu vreau sa fie adresat cu precadere audiofiliei. Pur si simplu eu consider ca este un amplificator foarte bun care poate fi utilizat incepand cu fanii veseli ai manelelor si terminand cu scortosii care asculta opera. Prin urmare ma feresc sa fac recomandari cu tenta audiofila. Folositi acest amplificator cum va vine mai comod si in ce ipostaze doriti. Puteti sa-l folositi in modul purist fara circuite auxiliare, sau sa-l abuzati si atunci sa-i adaugati circuite de protectie sau orice va mai trece prin cap. Link spre comentariu
UDAR Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Mulțumesc, acesta este un răspuns de care mă declar satisfăcut. Link spre comentariu
djlove Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Sa stii ca tot apar abateri. Cand sunt lipiti tranzistorii vezi ca nu sunt chiar la fix gaurile pentru ca tot mai fuge un pic burghiul. Un CNC are mult mai mare precizie decat avem noi cu punctator + masina de gaurit. Nu apare nici o abatere, lipesti tranzistorii cu atentie. Sau daca e vorba de cablaj dublu placat nu ii lipesti deloc. ii pui pe cablaj, in prinzi pe radiator si abia apoi faci lipiturile pe partea superioara a PCB-ului, demontezi cablajul si mai rectifici daca lipiturile nu sunt tocmai ok si pe partea inferioara, dar nu ar trebui sa fie cazul. Link spre comentariu
Postări Recomandate