Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

SARA-amplificator de inalta performanta


Postări Recomandate

R2R a explicat perfect rationamentul din spatele recomandarii mele. Vrem in primul rand un circuit stabil.La fel Victor a expus motivatia corecta.In plus vreau sa subliniez ca pe condensatorii din calea de semnal cade o tensiune de la mica la foarte mica. La fel si curentii care circula acolo. Prin urmare mentinerea stratului izolator de oxid de aluminiu este mai usoara la condensatorii "prosti", de tensiune mica si 85 de grade, "high-ESR". Oricum fiind inseriati cu o rezistenta mare ESR-ul nu conteaza. Practic acesti condensatori "prosti" lucreaza mai aproape de parametrii normali de functionare ca cei low-ESR 105 grade. Intr-un oras aglomerat Dacia Logan e mult mai potrivit ca o masina de Formula 1. Ideal acei electrolitici ar trebui polarizati cu o tensine continuua dar...e prea mult.

 

Cei de la SSL au facut ceva de genul:

 

http://imgur.com/a/gaSJQ

 

Si asta acum ceva anisori...Daca se poate sa dezbatem prima configuratie de cuplare a condensatoarelor de iesire...

 

Pare o greseala?

Editat de overdrive
Link spre comentariu

Da, C10,C12,C13,C15 trebuiau inversate. Ideea este buna, dar doar ca o leaca complica schema si adauga si ceva costuri. Pentru o constructie de tipul "ultimate" merita efortul, dar in cazul nostru concret este un pic prea mult. Din fericire noi aici nu avem condensatori pe iesire iar distorsiunile nu cresc prea mult cand sunt pusi pe intrare unde tensiunile si curentii sunt mici.

Link spre comentariu

Motivul umflarii condensatoarelor tine sigur si de calitatea acestora. Acei samwa care au crapat dupa 1an au inlocuit originalii nichicon care au tinut 8ani ; de vreo 2ani merge cu condensatori old scool pe tensiune mai mare. (solicitarile sunt mult mai dure in domeniul pro).

La bateriile de condensatoare se practica acea separare pentru incarcarea si descarcarea sincrona si independenta a condensatoarelor constituente. (ceva asemanator e facut de catre producator in condensatoarele m-lytic cu 4 picioruse daca retin bine). O sa schitez maine cam ce am scris despre varianta aleasa de mine, care chiar daca e mai complicata nu e e neaparat foarte scumpa.

Link spre comentariu

ma gandeam eu ca e o capcana...

http://www.forsselltech.com/media/attachments/BalOut1.pdf

http://www.proaudiodesignforum.com/images/pdf/Thomas_Hay_MCI_AES.pdf#page=31

ssl nu vand scump degeaba.

mai mult sau mai putin intamplator am lucrat o foarte scurta perioada cu un nene din echipa care a dezvoltat asta:

http://www.littledevilstudios.com.au/sony-oxford-oxf-r3/

Cum Kidlington este practic un cartier al Oxfordului...intelegeti voi de ce aceeasi echipa care a dezvoltat SACD-ul la SONY s-a mutat la SSL

Avand in vedere ca partea analogica de intrare a fost dezvoltata de Graeme Cohen de la Philips Australia, care a dezvoltat celebrul OM1556 si care astazi traieste in Witney , la 30 de km de Oxford)

iar partea digitala de colectivul care a dezvoltat SACD-ul si MXR-100 si restul

intelegeti voi de ce sunt scumpe.

Totusi chiar daca multi din cei de la Sony Oxford lucreaza astazi la ssl, asta nu insemna ca pe unde au folosit condensatori au folosit orice fel de condensatori.

Cei care acuza Sony ca nu au facut nimic pe terenul audiofiliei nu inteleg ca Sony nu a fost o echipa de ingineri castigati la LOTO pronosport.

 

Ce era pt piata consumer era facut cu piese ieftine si designuri asisderea.

Cine a deschis un DAT Sony profesional de studiou stie ca e plin de Nichicon Muse bipolari si cand spun plin , inseamna ca sunt peste tot inainte si dupa partile de prelucrare digitala, dar nici partile digitale nu erau facute cu dac-uri ieftine ca cele despre care toata audiofilimea bate gura de pomana.

Atat dac-urile cat si dsp-urile erau proiectate pe platforme fpga Xilinx si apoi trimise in productie si redenumite ca dsp-uri ori dac-uri Sony.

SSL este astazi pt Sony ce a fost kensonic pt Kenwood, platforma de lansare a Accuphase.

Vedeti voi piese ieftine in accuphase?

O linie SSL costa de rupe , dar nu mai este demult facuta cu ne5534, chiar daca in 2003 inca mai lucrau cu ne5534.

Pt nostalgici:

Posted Image

Posted Image

 

http://i63.tinypic.com/33m8sqa.jpg

http://i65.tinypic.com/1f9xjb.jpg

 

astea erau ne5534-urile si lm394 folosite de sony si ssl...nu TI facute in china

Editat de R2R
Link spre comentariu

Aici aveti o schema de sursa de inalta calitate , cam scumpa dar foarte buna .

 

Posted Image

 

Este mult peste variantele chioare , destinate popularizarii stiintei in mediul rural :) !

Sper ca stiti de gluma !

Aici aveti o varianta / completare a schemei de mai sus :

 

Posted Image

 

Personal prefer varianta cu rezistente pentru separarea circuitelor de incarcare / descarcare folosind topologia din ultima schema atasata ...

Link spre comentariu

@ turcu_dan - sa stii ca nici rezistentele de incarcare-descarcare, nici legarea corecta a maselor si a traseelor de curent nu determina sau influenteaza zgomotul de fond de tip fasait.

Victor a postat schemele pt a ilustra o anumita idee, nu pt a fi utilizate asa cum sunt desenate. Ambele sunt semnificativ incomplete, asa cum a scris si SSB.

Ca idee, uite cum arata zgomotul de comutatie al diodelor cand sursa nu este snuberizata (tot o ilustrare):

http://music-electronics-forum.com/attachments/25563d1380876460-image.jpg sau chiar : http://music-electronics-forum.com/attachments/34196d1433288739-img_0953.jpg

Daca vrei sa iti faci o idee putin mai avansata despre simpla redresare, citeste postul #33 de aici:

http://music-electronics-forum.com/t39576/

Editat de shambala
Link spre comentariu

Snuberizarea se determină în mod practic , e in funcție de multe variabile . Raimond a studiat acest domeniu ( al snuberizării ) , știe cum se face in mod practic , iar diferența intre o sursa chioara și una cu " detalii specifice " este sesizabilă chiar și pentru urechi neantrenate cu " finețuri " .Cât despre scheme de surse ( redresare și filtrare ) , aici majoritatea au percepția ca e ceva simplu .Nu e .Semnalul audio se închide prin sursă , de aia contează toate aceste " detalii specifice " .Oricât de performant ar fi amplificatorul , daca sursa de alimentare nu e de calitate , nu se poate pune în valoare acel amplificator !

Link spre comentariu

Multumesc pentru detalii @shambala, am reusit sa-mi fac o idee despre cum arata zgomotul de comutatie al diodelor. Eu am renuntat la snubbere tocmai din acest motiv, pentru ca nu stiam cum se determina valorile componentelor si am pus pe fiecare dioda doar cate un condensator de 10nF.

 

Nu-i totul pierdut.

Poti taia cablajul pe spate si poti pune rezistente SMD in serie cu condesatorii si ai rezolvat problema.

Link spre comentariu

https://postimg.org/image/jxpoer1u3/

 

https://s17.postimg.org/kn8gr42dr/WP_20161122_09_30_45_Smart.jpg

 

Principial alimentarea se face in doua parti .

In cea cu transformatorul ar trebui sa ramana toate reziduurile datorate redresarii, bobinelor imperfect echilibrate, etc; curentul inchizandu-se pe acea bucla

In cea cu amplificatorul e vorba de cablajul propriuzis. E cu culori diferile pentru cele doua fete ale cablajului. S-a dorit un buffer de energie in imediata apropiere a etajului final cu impedanta scazuta , rezidurile alimentarii sa ramana pe o fata a cablajului si sa nu se plimbe pe masa de la un canal la altul (vezi star ground ), conectarea maselor cat mai judicioasa, etc.

Orice sugestie e bine venita, mai ales ca de unele solutii nici eu nu sunt convins ca sunt cele mai bune.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări