Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Intrebare motor 380


nicu82

Postări Recomandate

SalutareAm facut rost de curand de o bormasina cu banc, nu stiu exact cum se numeste, ceva cu o maneta de care tragi si coboara mandrina, sper ca va dati seama de ce anume vorbesc.Problema este ca motorul de pe ea este de 380, iar eu in garaj am 220.Ce m-ar interesa ar fi cat de puternic este motorul, deoarece vreau sa-i pun unul de 220, dar nu stiu ce putere sa aiba.Din cate am inteles merge si facut din 380 in 220, dar se pierde din putere.Atasez eticheta lui:Va multumesc

post-65033-139829482934_thumb.jpg

post-65033-139829482954_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 14
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • nicu82

    6

  • mihaighe

    4

  • vasile eugen

    1

  • ndc74

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

De condensatori nu scapi ca toate motoarele monofazate au condensatori,vezi ca ai loc de montat condensatorii in talpa masii acolo in spatele comutatoarelor(presupumand ca masina este de tip GR13-spun asta dupa motor).

Link spre comentariu

Inteleg ca toate motoarele au condensatori, dar la cel de 220 macar nu se pierde din putere. Pe cand la trifazic am inteles ca se pierde o buna parte.De asta ziceam ca ar fi mai bun unul pe 220

Link spre comentariu

Asa este ,decat sa te chinuiesti sa adaptezi unul mai bine il duci la bobinat pe ala original sa-l bobineze in monofazat si ai scapat si de sistemul de prindere si poti sa faci usor si schimbare de viteze din fulii(ca trebuie sa umbli la sistemul de fixare al motorului si dupa aia la surubul de intindere).

Link spre comentariu

Mai exista si posibilitatea sa incerci sa procuri un variator de frecvata (invertor) cu alimentare mono si iesire trifazat de putere cel putin egala cu a motorului tau si sa-l conectezi la el fara nici o alta modificare mecanica asupra masinii de gaurit.In felul asta poti modifica si turatia mandrinei fara sa mai schimbi cureaua pe fulii.

Link spre comentariu

Si totusi care este puterea lui si de ce are doua viteze? Fiindca atat fulia de pe motor cat si cea de pe mandrina au 3 diametre, mic-mijlociu-mare.Daca este nevoie de viteza mai mica sau mai mare nu se schimba din fulii?Si daca pun un motor de 220 trebuie si ala sa fie cu 2 viteze?

Link spre comentariu

Puterile sunt poansonate pe eticheta - 0,75/0,63 kW. Pe eticheta, ar fi trebuit poansonata turatia mai mare inaintea turatiei mai mici. Probabil ca cel care a poansonat valorile a inversat inconstient aceste doua valori si a scris 1420/2850. Daca te uiti bine, la curenti exista doua valori 1,8/1,96 A. Este evident ca valoarea mai mare va corespunde turatiei mai mari. Pentru valoarea de 1,8 A la 380 V, ar corespunde (prin regula de trei simpla) un curent de 3,1 A la 220 V. Intr-o norma tehnica din 1979 a ICPMUA Bucuresti, pentru motoare electrice asincrone, curentul de 3, 1 A la 220 V, corespunde unui motor de 0,75 kW si 1420 rpm. Intrucat valoarea standard a puterii (0,75 kW) corespunde intotdeauna la motoarele cu doua sau mai multe trepte de turatie, turatiei mai mari, rezulta ca de fapt valoarea de 630 W (valoare nestandard) corespunde turatiei mai mici. In concluzie, un motor de 0,75kW, este suficient de puternic in cazul unei singure trepte de turatie.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări