nicu82 Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 SalutareAm facut rost de curand de o bormasina cu banc, nu stiu exact cum se numeste, ceva cu o maneta de care tragi si coboara mandrina, sper ca va dati seama de ce anume vorbesc.Problema este ca motorul de pe ea este de 380, iar eu in garaj am 220.Ce m-ar interesa ar fi cat de puternic este motorul, deoarece vreau sa-i pun unul de 220, dar nu stiu ce putere sa aiba.Din cate am inteles merge si facut din 380 in 220, dar se pierde din putere.Atasez eticheta lui:Va multumesc Link spre comentariu
vasile eugen Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Uite aici si ai sa poti sa te documentezi. http://vali2000.blogspot.ro/2009/06/leg ... -220v.html http://www.emil.matei.ro/motor3.php http://mesterucasei.com/author/admin/page/39/ http://www.scribd.com/doc/56236381/sex ... urtcircuit Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Motorul ala este cu 2 viteze si la pornire cu condensatori nu prea are putere,mai bina pune unul de 0,55-0,75kw la 220v si gata. Link spre comentariu
nicu82 Postat Septembrie 1, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Asta si vreau, insa nu stiam cat de puternic sa fie.Nu vreau sa ma complic cu condensatori, ceva simplu si sa mearga din prima. Va multumesc pentru raspunsuri Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 2, 2012 Partajează Postat Septembrie 2, 2012 De condensatori nu scapi ca toate motoarele monofazate au condensatori,vezi ca ai loc de montat condensatorii in talpa masii acolo in spatele comutatoarelor(presupumand ca masina este de tip GR13-spun asta dupa motor). Link spre comentariu
nicu82 Postat Septembrie 2, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 2, 2012 Inteleg ca toate motoarele au condensatori, dar la cel de 220 macar nu se pierde din putere. Pe cand la trifazic am inteles ca se pierde o buna parte.De asta ziceam ca ar fi mai bun unul pe 220 Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 3, 2012 Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Asa este ,decat sa te chinuiesti sa adaptezi unul mai bine il duci la bobinat pe ala original sa-l bobineze in monofazat si ai scapat si de sistemul de prindere si poti sa faci usor si schimbare de viteze din fulii(ca trebuie sa umbli la sistemul de fixare al motorului si dupa aia la surubul de intindere). Link spre comentariu
ndc74 Postat Septembrie 3, 2012 Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Mai exista si posibilitatea sa incerci sa procuri un variator de frecvata (invertor) cu alimentare mono si iesire trifazat de putere cel putin egala cu a motorului tau si sa-l conectezi la el fara nici o alta modificare mecanica asupra masinii de gaurit.In felul asta poti modifica si turatia mandrinei fara sa mai schimbi cureaua pe fulii. Link spre comentariu
nicu82 Postat Septembrie 3, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Si totusi care este puterea lui si de ce are doua viteze? Fiindca atat fulia de pe motor cat si cea de pe mandrina au 3 diametre, mic-mijlociu-mare.Daca este nevoie de viteza mai mica sau mai mare nu se schimba din fulii?Si daca pun un motor de 220 trebuie si ala sa fie cu 2 viteze? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 3, 2012 Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Trei trepte ale fuliei, ori doua trepte ale motorului, egal sase trepte de turatie. Puterea este mai mare pentru turatia mai mare si mai mica, pentru turatia mai mica. Link spre comentariu
nicu82 Postat Septembrie 3, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Ok, dar sa zicem ca ma duc la un magazin.Ce motor sa cumpar?De cati kw?in caz ca nu are 2 turatii, sa fie mai puternic un pic? Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 3, 2012 Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Puterile sunt poansonate pe eticheta - 0,75/0,63 kW. Pe eticheta, ar fi trebuit poansonata turatia mai mare inaintea turatiei mai mici. Probabil ca cel care a poansonat valorile a inversat inconstient aceste doua valori si a scris 1420/2850. Daca te uiti bine, la curenti exista doua valori 1,8/1,96 A. Este evident ca valoarea mai mare va corespunde turatiei mai mari. Pentru valoarea de 1,8 A la 380 V, ar corespunde (prin regula de trei simpla) un curent de 3,1 A la 220 V. Intr-o norma tehnica din 1979 a ICPMUA Bucuresti, pentru motoare electrice asincrone, curentul de 3, 1 A la 220 V, corespunde unui motor de 0,75 kW si 1420 rpm. Intrucat valoarea standard a puterii (0,75 kW) corespunde intotdeauna la motoarele cu doua sau mai multe trepte de turatie, turatiei mai mari, rezulta ca de fapt valoarea de 630 W (valoare nestandard) corespunde turatiei mai mici. In concluzie, un motor de 0,75kW, este suficient de puternic in cazul unei singure trepte de turatie. Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 3, 2012 Partajează Postat Septembrie 3, 2012 La magazin nu gasesti de cumparat,ori pui variator de frecventa sau bobinezi mororul. Link spre comentariu
nicu82 Postat Septembrie 3, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 3, 2012 Hmm...o sa vad atunci, probabil o sa il duc la rebobinat daca nu sunt sanse sa gasesc un motor nou care sa corespunda.Va multumesc frumos pentru indrumari icon_jook Link spre comentariu
Administratori Badman Postat Septembrie 4, 2012 Administratori Partajează Postat Septembrie 4, 2012 solutia ideala este asta http://www.hi-end.ro/convertizor-de-fre ... -2107.html ai controlul total la reglajul turatiei la masina de gaurit si nu numai atat POTI SA IL ALIMENTEZI LA 220v FARA PROBLEME Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum