Avram Ion Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Salutare, detin un motor de masina de spalat albalux. Este modelul fara condensator, cu 4 bobine , in 4 poli la 1500rpm si care din pacate s-a ars. Cum nu este foarte greu de bobinat m-am decis sa fac chiar eu treaba. Acum problema majora o reprezinta numarul de spire pe bobina... acum ceva ani cand l-am desfacut nu am notat numarul de spire ale bobinei iar intre timp "taticu meu" a folosit toata sarma de cupru rezultata din bobinajul motorului prin gospodarie. Stie cineva sa-mi spuna si mie cate spire ar trebui sa aiba o bobina?Multumesc Link spre comentariu
Avram Ion Postat August 31, 2012 Autor Partajează Postat August 31, 2012 tocmai am fost la un atelier de bobinaj si am primit "scorul" de 120 ron ca sa-mi fie bobinat motorul...ENORM Link spre comentariu
avolocaru Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Fara suparare dar cat vrei? 40-50 lei o fi sarma. PSPoti cumpara un SH! Link spre comentariu
Vizitator Nutzu-yo Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Fara suparare dar cat vrei? 40-50 lei o fi sarma. PSPoti cumpara un SH!Si eu care credeam ca imi spui numarul de spire.... Link spre comentariu
c m Postat Septembrie 6, 2012 Partajează Postat Septembrie 6, 2012 La motoarele patrate exista doua modele.Pentru cel mic se fac 4 bobine cu o sectiune cu sarma de 0.90 si 168 de spire.Pentru cel mare tot 4 bobine cu sarma de 1.00 si 120 de spire.Bobinele se leaga in serie una dupa alta :Sfarsitul de la prima cu sfarsitul la a doua, inceputul de la a doua cu inceputul de la a treia , sfarsitul de la a treia cu sfarsitul de la a patra. Astfel inceputul de la prima si inceputul de la a patra vin alimentate la 220.Succes. Link spre comentariu
Avram Ion Postat Septembrie 6, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 6, 2012 multumesc mult pentru informatie, Untrebare: cum deosebesc un motor "mare " de unu "mic"? Multumesc.PS: cel mare e cumva cel care are circuitul de pornire cu "centrifuga"? Link spre comentariu
c m Postat Septembrie 7, 2012 Partajează Postat Septembrie 7, 2012 Trebuie măsurată sârma pe care a avut-o (poate mai e vreo bucată prin gospodărie am înteles).Așa e cel mai sigur în alegerea variantei constructive. Link spre comentariu
Avram Ion Postat Septembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Septembrie 8, 2012 Am masurat, are 0,9mm diametru. Multumesc inca o data. Link spre comentariu
c m Postat Septembrie 8, 2012 Partajează Postat Septembrie 8, 2012 OK, spor la treaba pe varianta constructivă cu 168 de spire. Link spre comentariu
Avram Ion Postat Decembrie 7, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2012 Astazi am reusit sa finalizez bobinarea motorului, o chestie curioasa care mi se intampla este ca am un consum de 2A in gol(cam mare dupa parerea mea), m-am gandit ca poate de la spirele in scurtcircuit. L-am lasat sa functioneze cam 10 minute, timp in care am incercat franarea lui si punerea in sarcina, dupa toate acestea l-am desfacut in ideea de a-l impregna cu lac, si din cate am observat rotorul era cald. Fiind primul motor bobinat de mine eu zic ca a iesit destul de bine, sa pun poze putin mai tarziu.Intrebare: 1. Curentul de mers in gol este normal la acest motor?2. Daca rotorul s-a incalzit, e posibil sa fi gresit eu ceva la bobinare? Multumesc Link spre comentariu
Avram Ion Postat Decembrie 7, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2012 Poze.... Link spre comentariu
c m Postat Decembrie 7, 2012 Partajează Postat Decembrie 7, 2012 Nu-l mai alimenta inainte de a-l lacui.Spirele pot fi zgariate si intra in scurt fara sens, oricum lacuirea trebuie facuta.Din poze arata bine. Nu mai tin minte curentul de mers in gol dar nu e o problema la 2A.Daca ai respectat legaturile ,schimbat rulmentii si nu freaca rotorul de stator (joc in capac al rulmentilor), nu mai pot fi alte greseli. Link spre comentariu
Avram Ion Postat Decembrie 8, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 8, 2012 Multumesc inca o data pentru ajutor, astazi am reusit sa-l asamblez dupa ce in prealabil a fost impregnat cu lac si i-am schimbat rulmenti. Pana acum merge foarte bine, astept sa vad si cat tine. Numai bine, si multumesc inca o data. Link spre comentariu
Avram Ion Postat Decembrie 19, 2012 Autor Partajează Postat Decembrie 19, 2012 Astazi am mai facut o descoperire...cu mult timp in urma am "faramat" un motor tot de albalux modelul de 350W cu condensator de 7,5 uF, 1500rpm, acesta este cu 24 de crestaturi, acum nu stiu ce diametru a avut conductorul din el (fiind cu bobina ajutatoare ma gandesc ca are 2 tipuri de sarma cu diametre diferite), din cate am mai citit eu prin carti mi-am dat seama cum vin amplasate bobinele respective in crestaturi si modul de legare al lor. Am o rugaminte, daca stie cineva cate spire pe bobina avea respectivul motor (atat ce cea de 'forta' cat si pe cea de 'ajutor') si respectiv diametrul conductoarelor, il rog sa scrie aici.Parca am citit undeva pe internet ca ar fi vorba de sarma de 0,3mm + 0,5, dar nu mai gasesc acum.Numai bine. Multumesc. Link spre comentariu
c m Postat Decembrie 19, 2012 Partajează Postat Decembrie 19, 2012 Daca e motorul bobinat cu diametre 0,3 si 0,5 si 24 crestaturi atunci se potrivesc urmatoarele date:pentru bobinajul de lucru:4 bobine cu 3 sectiuni concentrice prima cu pasul 1-3 si CuEm 0,55 diametru la care prima sec. are 70 spire a doua sec. are 120 spire a treia sec. are 66 spire.pentru bobinajul ajutator:4 bobine concentrice cu 2 sectiuni prima cu pasul 1-5 si CuEm 0,3 diametru la care prima sec. are 20spire a doua sec. are 66 spireSucces! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum