stefanstudio Postat August 27, 2012 Partajează Postat August 27, 2012 buna seara ma bate gandu sa fac un schimbator de bicicleta actionat electric (nu mecanic) cum intentionez? pai ma gandeam la varianta urmatoare scot arcul care il trage inspre pinionul mic adica arcu care tine mereu sufa intinsa apoi in locul sufei pun un surub cu piulita...cum anume ? pai in locul unde se strange sufa montez o piulita si prin gaura prin care intra sufa bag un surub cu pas mic iar la capat un pinion mic deca e posibil metalic iar cand surubul se roteste schimbatorul se duce ori spre stanga ori spre dreapta mai exact e chiar simplu,in locul sufei intre punctul mobil unde sufa este stransa de acel surubel mic si punctul fix unde intra sufa si cablul este oprit de acel surubel (care reglezi intinderea sufei....surubul ala cu gaura in el) eu osa montez un surub cu piulita piulita apoi pun un reductor cu un motoras care sa invarta surubul pana aici ma dus pe mine capul dar nu stiu cum sa fac ca atunci cand apas pe buton sa se invarta atat cat e nevoie motorul astfel incat sa schimbe doar 1 pinion apoi mai apas 1 data sa mai schimba inca unu si tot asa imi trebuie un montaj electronic cu care sa comand motorul (motor simplu de curent continuu nu dinala pas cu pas) adica vrau ca atunci cand apas pe buton sa imi bage tensiune in motor un anume interval de timp eventual sa pot regla acest timp iar dupaia chiar daca tinbutonul apasat motorul sa nu se mai invarta,decat daca iau mana depe buton si apas iar pentru a schimba urmatoarea viteza hmm ceva idei .....un mic ajutor?? :freaza:mai am in cap un sistem care ar putea actiona schimbatorul in functie de viteza de deplasare adica un schimbator automat de biccileta dar e tarziu acum si imi este somn oricum asta nu necesita nici un montaj electronic deci astept pareri si idei despre cum fac acel montaj mentionat mai sus Link spre comentariu
stefanstudio Postat August 28, 2012 Autor Partajează Postat August 28, 2012 hmm nu ziceti nimic ? nici macar critici daca nu sfaturi ? Link spre comentariu
stefan_k Postat August 28, 2012 Partajează Postat August 28, 2012 1. te complici2. tot motorul pas cu pas ramane la baza. Schimbatorul ala trebuie deplasat cu destul de multa precizie, nu ai cum sa controlezi un motor normal suficient de bine. Eventual motor normal + encoder, dar devine si mai complicat. Link spre comentariu
costi002 Postat August 28, 2012 Partajează Postat August 28, 2012 care ar fi avantajul acestui lucru? poate dar daca se schimba automat in functie de viteza, in rest, nu vad rostul Link spre comentariu
stefanstudio Postat August 28, 2012 Autor Partajează Postat August 28, 2012 rostul.....?? e mai simplu sa apesi un buton decat sa tragi de o maneta si pur si simplu e mai misto asa si pun pariu ca nu are nimeni din oras asa ceva .am modificat schimbatorul am montata acel surub cu piulita despre care vorbeam la incepun am vrut sa il pun pe niste rulmenti pe care ii aveam dar nu gaseam pe ce sa prind rulmentii asa ca am gasit un lagar cu o bucsa care avea si suruburi infiletate si leam pus pe alea.acum trebuie sa gasesc mototul si reductorul aveam candva un sistem mic dela o surubelnita eletrica era perfect ala dar nu il mai gasesc .aa mam gandit si ma motor pas cu pas si primul care mia venit in minte a fost acele motoare din flopi acelea vechi in ele aveau niste motorase mici care axu era dejea facut melc sau surub cu bila tot azi ma gandeam ca daca as gasi un reductor si un motor ceva mai puternic as putea sa le pun separat de schimbator adica sa il las cu clasica sufa (una mai subtire si maleabila) si sa fie trase de un fel de troliu electric in miniaturasi apropo din cautarile mele pe net am gasit ca shimano a introdus schimbatoare electronice de serie nimite shimano di2 si mai sunt uni care testeaza niste prototipuri dar oricum costurile sunt prea mari undeva incepand cu 1200 lei Link spre comentariu
avolocaru Postat August 28, 2012 Partajează Postat August 28, 2012 si mai pui un Kil' la bicicleta... de pomana desigur. Asa ca distractie este altceva. Personal cred ca este banal, folosesti un motoras cu reductor, care trage o piulita, care trage de cablu, si al carui contact este intrerupt din loc in loc de niste contacte. Construiesti o sina pt contacte, astfel incat distanta sa fie reglabila, desigur pt ca motorasul sa se opreasca acolo unde trebuie.Varianta 2, pui motoras pas cu pas, un senzor care sa numere pasii, senzor de tensiune pe lant, senzor de turatie la roata, senzor de turatie la pedala, senzor de turatie pe intinzatorul de lant..... un computer de bord si gata... Acum numa' sa mai poti da la pedale... Link spre comentariu
stefanstudio Postat August 28, 2012 Autor Partajează Postat August 28, 2012 mai ma gandeam la o varianta fac un sistem asemanator unui ambreaj care este actionat de roata spate cu cat viteza este mai mare cu atat el va trage mai tare de sufa schimbatorului (abreajul lasand totusi roata sa se invarta in continuare ne blocando) iar cu cat viteza de deplasare e mai mare schimbatorul se schimba automat dar mise pare mai complicat decat cel eletronic Link spre comentariu
PL500 Postat August 28, 2012 Partajează Postat August 28, 2012 Indraznet si totodata dificil proiect ! Dupa parerea mea dificultatea cea mai mare nu o reprezinta complexitatea electromecanica, ci principiul de mutere a lantului de pe un pinion pe altul. Sper sa gresesc, dar din amintirile mele legate de semicursiera ruseasca din copilarie (ce vremuri!), atunci cand schimbam viteza din parghia respectiva, deplasam lantul mai mult de cat era nevoie pentru a provoca ,,sarirea" lui apoi corectam invers pt. a se aseza corect pe noul pinion. Practic era un fel de ,,feeling" auditiv atunci cand lantul freca cu niturile pe furca schimbatorului si necesita corectia. Nu stiu cum sta treaba la bicicletele moderne la care comanda se realizeaza indexand din maner. Ca idee pt. a nu aglomera zona schimbatorului puteti folosi un ax flexibil de genul prelungitoarelor flexibile de chei ca cel din foto: link (fotografia nu constituie reclama ci doar caracter reprezentativ). Link spre comentariu
Vizitator Postat August 29, 2012 Partajează Postat August 29, 2012 stefanstudio a spus: hmm nu ziceti nimic ? nici macar critici daca nu sfaturi ?Nu prea cred ca a inteles nimeni mare lucru. Cat de greu este sa faci o schita...? Link spre comentariu
radu cnc Postat August 31, 2012 Partajează Postat August 31, 2012 Schimbarea vitezelor in functie de viteza, mecanic se poate realiza cu un regulator centrifugal. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum